کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316258 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

موفقیت خودروهای هوشمند در گرو تقلید از طبیعت

به گزارش سافت گذر، محققان و مخترعین برای تولید خودروهای هوشمند بر این باورند که باید سراغ طبیعت بروند و ایده‌های خود را از آن بگیرند زیرا با مشاهده زندگی حیوانات به راحتی می‌توان سیستم‌ها و شیوه‌های ایجاد ارتباط میان خودروها را مشاهده نماییم.

خودرو طبیعت خودروهای برقی خودروهای بدون راننده

هوش گروهی زنبوران

هوش گروهی زنبوران به گونه‌ای است که اگرچه ساختار مرکزی برای پیروی از آن وجود ندارد ولی هر کدام از زنبورها به صورت فردی نظم و ترتیبی را رعایت می‌کنند. ارتباطات محلی و اتفاقی میان هر زنبور سبب به وجود آمدن رفتاری هوشمندانه در جامعه خود می‌شود. در طبیعت نمونه‌های این‌چنینی کم نیست که کلونی مورچه‌ها یا گروه زنبورها از آن جمله‌اند.

هر ساله باید گروهی از زنبورها جدا و برای پیدا کردن مکان مناسب برای زندگی، به جایی فرستاده شوند. صدها عدد از زنبورهای کاشف به 70 کیلومتر دورتر می‌روند که در راه بازگشت مسیرهایی را مشخص می‌کنند. سپس از میان 400 تا 600 زنبور شروع به ایجاد ارتباط می‌نمایند تا اطلاعات خود را اشتراک‌گذاری کرده و تصمیمات لازم را بگیرند.

یکی از استادان دانشگاه کورنل نیویورک کشف کرد که زنبورها یک مکان ایده‌آل را بیش از 80 درصد دفعات انتخاب می‌کنند. نکته حیرت‌انگیز این است که یک زنبور به صورت انفرادی از عهده انجام این کار برنمی‌آید.

بخشندگی زنبورها

شاید بتوانیم بگوییم که زنبورها باهوش‌ترین حشرات دنیا هستند بنابراین استراتژی‌های زیادی را می‌توانیم از آنها بیاموزیم. آنها علی رغم فاصله‌های طولانی، مکان‌های مختلفی را به خاطر می‌سپارند که به صورت شگفت‌انگیزی باز هم پس از مدت‌های زیاد می‌توانند به همان‌جا مراجعه نمایند.

زنبورها به صورت انفرادی هوش زیادی ندارند و مغزشان نسبت به دیگر حیوانات با توجه به جثه کوچکشان بزرگ نیست ولی با این حال، آنها تصمیمات گروهی می‌گیرند و مشکلات پیچیده را حل می‌کنند. نکته دیگر اینکه آنها توانایی اشتراک‌گذاری انرژی نیز دارند.

خودرو طبیعت خودروهای برقی خودروهای بدون راننده

برای مثال، یک زنبور ممکن است پس از گشت‌وگذار جهت پیدا کردن آذوقه که البته بی‌نتیجه مانده، خسته به کندو بازگردد بنابراین باید برای دریافت قطره‌ای عسل صبر کند. در چنین مواقعی کافی است یک زنبور دیگر که به اندازه کافی عسل همراه خود دارد را پیدا نماید و درخواست غذا کند. فرآیند اشتراک‌گذاری غذا به یک میدان مرکزی تشبیه می‌شود که دیگر عناصر را سیر می‌کند.

با دریافت این ایده، می‌توانیم شبکه اشتراکی شارژ خودروهای برقی و بدون راننده را طراحی کنیم. فرض کنید یک روز صبح خواستید به سرکار بروید ولی یادتان آمده خودرو برقی خود را شارژ نکرده‌اید و باید مسافت طولانی نیز طی کنید، به جای اینکه زمان را از دست بدهید، برای شارژ مجدد باتری، از طریق تکنولوژی الهام گرفته شده از زنبورها، می‌توانید از هر خودرو برقی در حال عبور کمی درخواست انرژی کنید تا به مقصد مورد نظر برسید.

خودرو طبیعت خودروهای برقی خودروهای بدون راننده

اگر این اتفاق رخ دهد، هر خودرو یک ایستگاه شارژ متحرک خواهد شد. با این روش، همه افراد قادر خواهند بود در صورتی که شارژ خودروشان تمام شده، بدون نیاز به متوقف شدن در خیابان، به مقصد خود برسند.

این ایده را محقق آلمانی، تیم لاندگراف دریافت و مطرح کرد و نمونه‌های کاربردی را نیز مثال زد.

مورچه‌ها و چراغ‌های راهنمایی

نمونه دیگر که به زندگی گروهی زنبورها شباهت دارد و سبب اختراع هوش مصنوعی برای مدیریت چراغ‌های راهنمایی شد، شیوه زندگی مورچه‌ها می‌باشد. برای مثال، شیوه ارتباطات برقرار کردن در کلونی‌هایشان جهت انتقال اطلاعات در مورد خطرات و یا نشان دادن منابع غذا، نمونه مناسبی برای ساخت روش‌های ارتباطی میان خودروهای هوشمند است.

خودروهای دارای این تکنولوژی می‌توانند اطلاعات ترافیکی را میان یک‌دیگر منتقل کنند. برخی از این وسایل ممکن است هنوز تا به حال مسیری را طی نکرده باشند ولی با این فناوری قطعاً با راهی که می‌خواهند بروند آشنا خواهند شد. حتی چراغ‌های راهنمایی نیز برای آنها کاملاً مشخص می‌شود.

خودرو طبیعت خودروهای برقی خودروهای بدون راننده

با این روش، وقتی هر خودرو در خیابان حرکت می‌کند دیگر هیچ نیازی به چراغ‌های راهنمایی نیست زیرا هر ماشین اطلاعات مربوط به محیط اطراف را به دیگران می‌دهد تا در مورد چگونگی عبور از مسیرها تصمیم بگیرند.

و بالأخره پنگوئن‌ها

دنیایی بدون چراغ قرمز، چراغ زرد، ترافیک، تصادفات و . . . را تجسم کنید. در چنین فضایی، عبور و مرور به صورت دسته‌جمعی سبب می‌شود تا هماهنگی فوق‌العاده‌ای میان کاربران راه به وجود بیاید. با مشاهده زندگی پنگوئن‌ها، محققان دریافتند که باید برای حرکت خودروهای هوشمند، به آنها بیاموزیم که چگونه به صورت گروهی حرکت کرده و ایجاد ارتباطات نمایند.

خودرو طبیعت خودروهای برقی خودروهای بدون راننده

این حیوانات در مسافرت‌های دسته‌جمعی عالی عمل می‌کنند و حتی برنامه غذایی خود را نیز با توجه به برنامه دیگر اعضا همگام‌سازی می‌نمایند بنابراین مشاهده این شیوه زندگی قطعاً به دنیایی با نظم و انضباط کمک خواهد کرد.

جیم کارول می‌گوید:«« هیچ جای تعجب نیست که بزرگ‌ترین محقق دنیا در مورد زندگی پنگوئن‌ها توسط یک کمپانی تولیدکنندگان خودرو استخدام شده است»».

تکنولوژی مبتنی بر میلیون‌ها سال تجربه

آینده حمل‌ونقل برقی هم‌اکنون در حال به وقوع پیوستن است. ایده استفاده از حرکت‌های گروهی، سال‌هاست که در طبیعت وجود داشته بنابراین فقط کافی است به بالای سر خود نگاهی بیندازید و ببینید که پرندگان در حال پرواز چگونه بدون برخورد به یک‌دیگر ادامه مسیر می‌دهند. روی زمین نیز مورچه‌ها فقط با ایجاد ارتباط، راه خود را طی می‌کنند و یا زنبورها هنگام عبور و مرور، انرژی میان یک‌دیگر انتقال می‌دهند. این‌گونه نتیجه می‌گیریم که طبیعت سال‌هاست چنین اطلاعاتی دارد ولی باید کسی پیدا شده و از این ایده‌ها استفاده کند.

با این وجود، تکنولوژی که خودروها را کاملاً هوشمند می‌کند از ما فاصله زیادی دارد و مهم‌ترین مسئله برای عدم استفاده از چنین فرصتی نه تکنولوژی و نه فهم کم از طبیعت، بلکه فرض کردن خودِ انسان‌ها به عنوان بخشی از طبیعت می‌باشد.

ساماتا کریستوفورتی، یکی از فضانوردان می‌گوید:«« زمین برای من حکم یک فضاپیما را دارد و انسان‌ها نیز جزوی از عوامل آن هستند. ما نمی‌توانیم خود را مسافر آن بدانیم زیرا هر کسی باید وظیفه خود را انجام دهد و مسئولیت‌پذیر باشد»».

شما فکر می‌کنید نمونه‌های دیگری نیز در طبیعت وجود دارد؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44032 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/11/04 تعداد مشاهده: 1852
سافت گذر