کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316128 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

مهم‌ترین ویژگی‌های اندروید Q مشخص شد (خبر آپدیت شده)

به گزارش سافت گذر، چندی نخواهد گذشت که اولین نسخه پیش‌نمایش اندروید Q منتشر خواهد شد ولی با وجود تحلیلگران، به نظر می‌رسد باید پیش از عرضه رسمی این ورژن از اندروید با ویژگی‌های جدید آن آشنا شویم.

گوگل اندروید اندروید Q اندروید P اندروید O

نکته: ما در تاریخ 27 دی ماه برخی از قابلیت‌های اندروید Q را معرفی کردیم ولی حالا قصد داریم از چند ویژگی دیگر آن پرده برداری کنیم بنابراین برخی قسمت‌های این خبر ممکن است تکراری باشند.

جدیدترین اخبار اندروید Q

قابلیت تشخیص چهره

گوگل اندروید اندروید Q اندروید P اندروید O

دو سایت خبری به صورت مستقل شواهدی پیدا کرده‌اند که می‌گوید گوگل قصد دارد فناوری تشخیص چهره را به ورژن جدید اندروید بیاورد. این گزینه را نباید با قابلیت مربوط به قفل هوشمند Face Unlock اشتباه بگیریم. با قابلیت جدید تشخیص چهره، گوگل می‌خواهد روش‌های بازگشایی قفل صفحه نمایش را با شیوه‌های امن‌تر جایگزین کند.

قطع دسترسی کلیپ‌بورد برای اپلیکیشن‌های پس‌زمینه

دیگر ویژگی اندروید Q این است که اپلیکیشن‌های پس‌زمینه از دسترسی به محتوای کلیپ‌بورد منع خواهند شد. تا کنون، متن‌ها، تصاویر و پسوردها در مموری اصلی گوشی ذخیره می‌شدند تا اپلیکیشن‌های در حال اجرا سریع‌تر داده‌های لازم را دریافت کنند.

بازگردانی اپلیکیشن‌ها به نسخه‌های قبلی

به علاوه، این احتمال وجود دارد که اگر شما نسخه جدیدی از یک نرم‌افزار را نصب کردید و مشکلات زیادی در آن به چشم می‌خورد، قادر خواهید بود آن اپلیکیشن را به نسخه پیشین خود بازگردانید.

آنچه از اندروید Q تا کنون می‌دانیم

عرضه در تابستان، پیش‌نمایش در بهار، تعیین نام آن در بازه زمانی بین بهار و تابستان

اگر بخواهد گوگل طبق برنامه هر ساله خود پیش رود، باید شاهد عرضه اولین نسخه پیش‌نمایش اندروید Q در ماه مارس 2019 باشیم. سپس ورژن اصلی این سیستم عامل برای دستگاه‌های دارای اندروید وان منتشر و در بازه زمانی موجود بین این دو رویداد، نام این نسخه مشخص خواهد شد.

حالت تیره سرتاسری

مهم‌ترین ویژگی اندروید Q، حالت تیره است؛ یعنی ویژگی که کاربران مدت‌هاست منتظر آن هستند. قرار است یک گزینه (Set dark mode) زیر تنظیمات صفحه نمایش مشاهده شود تا بتوانیم حالت تیره را روشن کنیم بر این اساس، تنظیمات، لانچر و فایل‌های اپلیکیشن‌ها به رنگ تیره در خواهند آمد. البته هنوز مشخص نیست که آیا نرم‌افزارهای گوگل نیز در این بین تأثیر خواهند پذیرفت یا خیر.

یکی از مدیران گوگل این‌گونه می‌نویسد:«« حالت تیره یکی از ویژگی‌های اندروید Q خواهد بود. تیم توسعه‌دهنده این نسخه سخت در تلاش است تا پشتیبانی از حالت تیره را به همه نرم‌افزارهای از پیش نصب شده بیاورد. برای رخ دادن چنین اتفاقی، باید تمام عناصر رابط‌های کاربری، پیش‌زمینه مربوطه را داشته باشند»».

گوگل اندروید اندروید Q اندروید P اندروید O

در صورت فعال بودن این گزینه، نه تنها خودِ سیستم عامل، بلکه اپلیکیشن‌های دارای این قابلیت نیز از پس‌زمینه تیره استفاده خواهند کرد.

البته گفته می‌شود برای برنامه‌هایی که امکان پشتیبانی از این قابلیت را ندارند نیز گزینه‌ای در نظر گرفته شده که فعلاً با خطاهایی همراه بوده است. توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها قادر خواهند بود اپلیکیشن‌هایشان را در بخش رسمی Developer Preview با این قابلیت تطبیق دهند.

با این اتفاق، گوگل و دیگر شرکت‌ها مجبور می‌شوند همکاری خود را برای عرضه حالت تیره به اندروید Q افزایش دهند بنابراین حداقل کاربران از چنین رویدادی بهره خواهند برد.

دسترسی‌های جدید به اپلیکیشن‌ها

گوگل اندروید اندروید Q اندروید P اندروید O

دسترسی‌های جدیدی به اپلیکیشن‌ها قرار است داده شود بر این اساس، یک آپشن وجود خواهد داشت تا نرم‌افزارها را مجبور نماید فقط در حالی که اجرا می‌شوند، از GPS استفاده نمایند (ویژگی شبیه قابلیت موجود در iOS) و یا واتس‌اپ فقط می‌تواند وقتی مکالمه صوتی برقرار کرده‌اید به میکروفون دسترسی داشته باشد. به علاوه، کاربران همچنین می‌توانند ببینند کدام نرم‌افزارها دسترسی‌ها را قبول و یا رد کرده‌اند. این را نیز اضافه کنیم که دیگر نگرانی از بابت ایجاد پروفایل توسط اپلیکیشن‌های مشکوک از بین خواهد رفت.

حالت دسکتاپ

یک گزینه به نام force desktop mode در نسخه بعدی اندروید خواهد بود که تجربه کار کردن در نمایشگرهای بزرگ را به کاربر اعطا خواهد کرد. این قابلیت، کارایی شبیه ویژگی‌های Continuum مایکروسافت، DeX سامسونگ و حالت دسکتاپ هوآوی دارد و تا کنون یک آپشن اختصاصی برای سیستم عامل اندروید نبوده است.

Developer options

یکی از مدیران گوگل خاطر نشان می‌کند که در Developer options اندروید Q گزینه‌هایی وجود خواهد داشت که از آن جمله می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

نمایش بهتر اپلیکیشن‌ها در پنجره‌های باز شده
ضبط محتوای صفحه نمایش به عنوان ویدیو
استفاده از قابلیت Always-on

Assisted dialing

گوگل اندروید اندروید Q اندروید P اندروید O

این ویژگی در اندروید P وجود داشته ولی در اندروید Q بهبود خواهد یافت. با استفاده از این قابلیت، گوشی شماره‌های گرفته شده با کد یک کشور را تصحیح می‌کند. Assisted dialing بیشتر به درد کسانی می‌خورد که سفر زیاد می‌روند. لازم به ذکر است که این قابلیت مخصوص اندروید نبوده زیرا گوگل آن را تا کنون فقط در گوشی‌های پیکسل 2 در دسترس قرار داده است.

برای اینکه ویژگی‌های مذکور به عنوان نسخه پیش‌نمایش در دسترس قرار گیرند، باید صبر کنیم ابتدا AOSP آنها عرضه شود که خودِ این اتفاق مدتی طول خواهد کشید. با این اوصاف، احتمالاً Assisted dialing در همه گوشی‌های دارای اندروید Q وجود خواهد داشت.

گوگل اندروید اندروید Q اندروید P اندروید O

گوگل نیاز دارد تا مدت بیشتری روی Assisted dialing کار کند بنابراین مجبور بود تا عرضه آن را به تأخیر بیندازد.

مطمئناً این ویژگی‌ها، جذاب‌ترین قابلیت‌های اندروید Q نخواهند بود زیرا تا کنون در نسخه‌های قبلی این سیستم عامل شاهد حضور ویژگی‌های متعدد و جذاب‌تری بوده‌ایم.

در حال حاضر، هستند گوشی‌هایی که هنوز اندروید O یا P را دریافت نکرده‌اند ولی باید ببینیم گوگل می‌خواهد چگونه این شرایط را مدیریت کند و اندروید Q را عرضه نماید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44092 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/11/09 تعداد مشاهده: 2236
سافت گذر