کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316240 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا گوشی خود را روت کنیم یا خیر؟

در این مقاله سعی می‌کنیم به همه سؤالات در مورد روت کردن پاسخ دهیم و بگوییم آیا انجام چنین کاری مناسب است یا خیر؟ پس با سافت گذر همراه باشید.

روت کردن روت گوشی اندروید سیستم عامل

روت چیست؟

کلمه روت از لینوکس گرفته شده است چرا که در اندروید تقریباً همان مفهومی را دارد که در لینوکس مشاهده می‌شود و به شما اجازه دسترسی به همه قسمت‌های دستگاه را می‌دهد. این کار سبب خواهد شد هر تغییری خواستید، در گوشی موبایل خود اعمال نمایید.

البته روت کردن خطراتی هم دارد چرا که به راحتی می‌توانید فایل‌های سیستمی را حذف کنید و به همین دلیل است که گوشی‌ها به صورت پیش‌فرض روت شده نیستند.

دسترسی روت معمولاً با استفاده از فایلی اعمال می‌شود که در حالت دانلود اندروید به وجود می‌آید تا به صورت خودکار فعالیتش را آغاز کند. این فایل اغلب از اشکال موجود در سیستم بهره می‌برد تا کاری که می‌خواهد را انجام دهد.

روت کردن روت گوشی اندروید سیستم عامل

در واقع با روت کردن، شما از یک کاربر به یک سوپر کاربر تبدیل می‌شوید. ساده‌ترین راه انجام این کار هم توسط اپلیکیشنی به نام SuperSU انجام می‌گردد.

البته چنان‌چه نمی‌خواستید در برخی موارد SuperSU به اقدامات شما دسترسی داشته باشد، می‌توانید درخواست آن را رد کنید.

روت کردن روت گوشی اندروید سیستم عامل

آیا با روت کردن وارانتی گوشی از بین می‌رود؟

هرگونه تغییر در نرم‌افزار گوشی باید زیر نظر شرکت سازنده انجام شود وگرنه هر اتفاقی که توسط کاربر رخ داد، به عهده خود او خواهد بود.

البته هنوز کاملاً برای کسی روشن نشده که آیا روت کردن سبب مخدوش شدن وارانتی می‌شود یا خیر و شاید هم به همین دلیل است که کمپانی‌های سازنده، مشترکان از انجام این کار منع می‌کنند. برخی از تولیدکنندگان مانند وان‌پلاس، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و حتی گوگل با روت کردن مشکلی ندارند ولی بهتر آن است که این کار انجام نشود.

روت کردن روت گوشی اندروید سیستم عامل

آیا روت کردن قانونی است؟

پاسخ دادن به این سؤال نسبی است چرا که بستگی به کشوری دارد که در آن زندگی می‌کنید. در ایالات متحده، ایجاد تغییرات در اشیاء دیجیتالی مانند گوشی‌های هوشمند با مجوز DMCA انجام می‌شود که روت کردن یکی از استثنائات این قضیه است. البته این کار به صورت تخصصی در آمریکا غیرقانونی است ولی از 28 اکتبر 2015 به مدت سه سال، روت کردن قانونی به حساب آمده است.

روت کردن روت گوشی اندروید سیستم عامل

برای اروپایی‌ها اما، قضیه کاملاً روشن‌تر است. سازمان FSFE روت کردن را مورد بررسی قرار داد و در نهایت اعلام کرد که این کار ربطی به وارانتی ندارد و آن را باطل نمی‌کند.

بر اساس EU Directive 1999/44/CE، وقتی کسی گوشی اندرویدی خود را روت می‌کند، می‌تواند تا دو سال از خدمات وارانتی آن بهره ببرد. البته این قانون به سخت‌افزار مربوط است و اگر یک فروشنده یا سازنده تشخیص دهد که تغییراتی نرم‌افزاری به وجود آمده، پشتیبانی وارانتی کلاً منتفی می‌شود.

روت کردن روت گوشی اندروید سیستم عامل

چگونه بفهمیم گوشی روت شده است یا خیر؟

ساده‌ترین راه برای اینکه ببینیم گوشی دست دومی که خریدیم روت شده یا خیر، نصب یک اپلیکیشن است. این نرم‌افزار Root Check نام دارد که نه تنها می‌گوید دستگاه روت شده یا خیر بلکه لغات مربوط به روت را نیز توضیح می‌دهد و اپلیکیشن‌های مربوط به آن را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

روت کردن روت گوشی اندروید سیستم عامل

فواید روت کردن گوشی‌های اندرویدی

دلایل اصلی روت کردن عبارتند از: دسترسی کامل به سیستم نرم‌افزاری گوشی، لغو نصب اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب شده، نصب رام‌های مدنظر، بکاپ‌گیری و . . . با روت کردن امکان تهیه فایل پشتیبان از اپلیکیشن‌های گوشی به صورت مدون وجود خواهد داشت بنابراین با این کار شاید خیلی‌ها دستگاه خود را روت نمایند چرا که همه چیز آنها بکاپ‌گیری شده است.

روت کردن همچنین به شما اجازه می‌دهد به کوچک‌ترین جزئیات سیستم عامل اندروید دسترسی داشته باشید. شاید می‌خواهید صدای آغازین راه‌اندازی گوشی را عوض کنید، شاید می‌خواهید انیمیشن آن را تغییر دهید، در گوشی که روت شده، انجام همه اینها امکان‌پذیر است.

شاید عجیب باشد ولی با روت کردن، دوام باتری نیز افزایش خواهد یافت چرا امکان نصب اپلیکیشن Greenify برایتان فراهم خواهد شد و لغو نصب نرم‌افزارهای پیش‌فرض نیز سبب می‌شود CPU کار کم‌تری انجام دهد.

مسدودسازی تبلیغات و . . . نیز از دیگر مزایای روت کردن است ولی به طور کلی دلایل انجام این کار کاملاً شخصی است.

چرا نباید گوشی اندرویدی را روت کنیم؟

با روت کردن، دیگر آپدیتی به صورت خودکار روی گوشی شما نصب نمی‌شود.

وقتی گوشی روت شد نیز بدافزار راحت‌تر می‌تواند به دستگاه آسیب بزند بنابراین اجازه دادن به نصب اپلیکیشن باید با احتیاط بیشتری انجام گیرد چرا که هر چه شد، به عهده خودتان خواهد بود.

روت کردن روت گوشی اندروید سیستم عامل

چنان‌چه می‌توانید گوشی خود را روت کنید، بروزرسانی سیستم عامل آن نیز کار راحت‌تری خواهد بود هرچند انجام این کار کمی پیچیده است.

به طور کلی، برای یک کاربر معمولی، خطرات روت کردن بیشتر از مزایای آن است.

روت کردن روت گوشی اندروید سیستم عامل

بالأخره گوشی خود را روت کنیم یا خیر؟

اگر شخصی هستید که وارانتی برایتان اهمیت ندارد و می‌توانید به صورت دستی گوشی خود را آپدیت و با خطرات دست و پنجه نرم کنید، روت کردن برای شما بلامانع است در غیر این صورت اصلاً این کار را انجام ندهید.

چگونه گوشی اندرویدی خود را روت کنیم؟

بهترین روش این کار، استفاده از راهکارهای بروز است که در سایت‌های مختلف وجود دارد.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44358 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/12/20 تعداد مشاهده: 4400
سافت گذر