کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316139 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

گزارش ویژه؛ چگونگی ورود دکمه گوگل اسیستنت به گوشی‌ها

به گزارش سافت گذر، دستیاران صوتی نظیر سیری اپل، گوگل اسیستنت و بیکسبی سامسونگ روزبه‌روز کاربردی‌تر می‌شوند و حالا می‌توانیم آنها را در تلویزیون‌ها، ساعت‌ها و اکثر گوشی‌ها پیدا کنیم.

گوگل گوگل اسیستنت سامسونگ بیکسبی اپل سیری هوآوی دستیار هوشمند

اگرچه راه‌های زیادی برای فعالسازی گوگل اسیستنت وجود داشته و دارد ولی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بر این باورند که باید یک روش دیگر غیر از اضافه کردن میانبر در هوم اسکرین، نگه داشتن دکمه هوم و یا صدا کردن آن را ابداع کنند.

سامسونگ از سال 2017 و با معرفی بیکسبی، در محصولات خود دکمه مربوط به آن را قرار داد ولی به خاطر اینکه کاربران به صورت ناخواسته دستشان روی دکمه بیکسبی می‌رفت و این دستیار هوشمند فعال می‌شد، رضایت کافی نداشتند زیرا معتقد بودند کمپانی کره‌ای می‌خواهد آنها را مجبور کند که از بیکسبی استفاده نمایند به خصوص اینکه امکان شخصی‌سازی دکمه نیز وجود نداشت. حالا چند هفته پیش این شرکت به کاربران اجازه داد با استفاده از دکمه، آن اپلیکیشنی را که می‌خواهند اجرا نمایند اما باز هم کسی به این دکمه بیکسبی روی خوش نشان نداده است.

در این حین اما گوگل در حال نکته برداری در مورد نقاط ضعف و قوت دکمه بیکسبی بوده چرا که اعتقاد دارد باید این شرکت هم یک چنین ویژگی داشته باشد و حالا این اتفاق افتاده است.

گوگل گوگل اسیستنت سامسونگ بیکسبی اپل سیری هوآوی دستیار هوشمند

رشد دکمه گوگل اسیستنت

اگر تا به امروز ایجاد دکمه گوگل اسیستنت در گوشی‌های هوشمند یک ایده نوآورانه به حساب می‌آمد، از حالا به بعد مانند خودِ سیستم عامل اندروید رواج خواهد داشت. این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که در حال همکاری با برخی شرکت‌های گوشی‌های هوشمند است تا دکمه مربوط به این دستیار صوتی را به محصولاتشان اضافه کنند.

ال‌جی، نوکیا، شیائومی، ویوو و TCL (تولیدکننده گوشی‌های آلکاتل) از جمله این کمپانی‌ها هستند بنابراین حالا می‌توانیم دکمه گوگل اسیستنت را در ال‌جی G7 و G8 ThinQ، نوکیا 4.2 و 3.2 و شیائومی می 9 مشاهده کنیم.

گوگل گوگل اسیستنت سامسونگ بیکسبی اپل سیری هوآوی دستیار هوشمند

اگرچه فکر می‌کنید سامسونگ از این رقابت عقب مانده ولی بد نیست ببینیم هوآوی در این زمینه کجاست. شایعات دال بر این هستند که بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های چینی می‌خواهد دستیار هوشمند اختصاصی خود را طراحی کند تا با گوگل اسیستنت به رقابت بپردازد و به همین دلیل در محصولاتش دکمه مربوط به دستیار کمپانی مالک اندروید را قرار نداده است.

حالا و با حمایت شرکت‌های نامبرده، گوگل معتقد است در سال 2019 حدود 100 میلیون گوشی که دکمه گوگل اسیستنت دارند به فروش خواهد رسید.

اما اینکه چگونه شرکت‌ها با افزودن دکمه‌ای که برای یک شرکت دیگر سودمند است موافقت کرده‌اند جای سؤال دارد که بهتر است آن را با چند تئوری بررسی کنیم.

تئوری اول) گوگل به گوشی‌هایی که دکمه گوگل اسیستنت دارند یارانه می‌دهد

تا کنون آمار دقیقی از گردش مالی گوگل و 5 کمپانی نامبرده منتشر نشده ولی با توجه به وجود دکمه گوگل اسیستنت در محصولات این شرکت‌ها، می‌توانیم فرض کنیم که پولی در این بین رد و بدل شده است.

گوگل سالانه میلیون‌ها دلار به اپل و موزیلا فایرفاکس پرداخت می‌کند تا موتور جستجو پیش‌فرض این شرکت‌ها گوگل باشد و حالا چرا نباید این کمپانی به کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مقداری پول بدهد تا ترافیک بیشتری برای موتور جستجو جذب کند؟

گوگل گوگل اسیستنت سامسونگ بیکسبی اپل سیری هوآوی دستیار هوشمند

اگر بخواهیم به دنبال یک نقطه مشترک میان کمپانی‌های همکاری کننده با گوگل بگردیم، می‌بینیم که همه آنها در حال رشد هستند و می‌خواهند سهم بیشتری از فروش گوشی‌ها داشته باشند. به علاوه، پرچمدار ال‌جی هم در سال 2019 تنها 750 دلار ارزش دارد آیا به نظر شما این رقم برای کمپانی مانند ال‌جی منطقی است؟ آیا باید گوگل را دلیل این رقم پایین بدانیم؟ به هر ترتیب، مطمئناً روابط مالی میان 5 شرکت نامبرده وجود دارد ولی به نظر نمی‌رسد هیچگاه بتوانیم به آنها دسترسی داشته باشیم.

تئوری دوم) گوگل به عنوان توسعه‌دهنده اندروید از مقام خود برای متقاعد کردن تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند

اگر تئوری "ما (گوگل) به شما اندروید می‌دهیم و شما هم به ما دکمه گوگل اسیستنت بدهید" کار نمی‌کند، شاید گوگل از حربه "اگر به ما دکمه گوگل اسیستنت ندهید ما هم اندروید نمی‌دهیم"، استفاده کرده است که انجام این کار نیز دور از انتظار نیست.

اگرچه سیستم عامل اندروید یک پلتفرم منبع باز و رایگان است ولی نرم‌افزارهایی نظیر گوگل مپس، جیمیل و پلی استور که وجودشان در اکثر گوشی‌ها ضروری است همچنان تحت لیسانس گوگل قرار دارند و چنان‌چه دستگاهی آنها را نداشته باشد، عملاً کاربردی ندارد؛ قضیه‌ای که معمولاً برای کمپانی‌های چینی رخ می‌دهد. حالا شاید گوگل به آنها گفته که علاوه بر نرم‌افزارهای اشاره شده، فکر می‌کنیم وجود دکمه گوگل اسیستنت نیز ضروری است.

شاید این تئوری دلیلی بر وجود دکمه گوگل اسیستنت باشد ولی باز هم نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم.

تئوری سوم) همه ما اشتباه می‌کنیم و دکمه گوگل اسیستنت واقعاً کاربرد دارد

مطمئناً مانند کاربران بیکسبی، کسانی هم هستند که از گوگل اسیستنت رضایت ندارند ولی اگر به ازای هر یک نفر ناراضی، ده نفر راضی وجود داشته باشد آن وقت قضیه کاملاً به نفع گوگل خواهد بود.

گوگل گوگل اسیستنت سامسونگ بیکسبی اپل سیری هوآوی دستیار هوشمند

قطعاً پیش از اینکه گوگل دکمه دستیار هوشمند خود را به گوشی‌ها بیاورد تحقیقات لازم را انجام داده و به این نتیجه رسیده که فشار دادن اتفاقی آن هم از میان 100 میلیون نفر می‌تواند سبب شود افراد زیادی به استفاده از آن عادت کنند و در نتیجه ترافیک موتور جستجو گوگل افزایش خواهد یافت. در این بین اما هستند کسانی که از وجود این ویژگی آگاه نیستند و کسانی هم اصلاً از آن استفاده نمی‌کنند.

به علاوه، استفاده از گوگل اسیستنت برای انجام دادن کارها حس خوبی به افراد القا می‌کند و شاید همین دلیلی شود که ما در آینده شاهد حضور این دکمه در گوشی‌های موبایل بیشتری باشیم.

این را هم اضافه کنیم که دکمه گوگل اسیستنت یک حضور فیزیکی در گوشی‌ها خواهد داشت و این یعنی چیزی می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند و شما می‌توانید آن را ببینید پس در آینده‌ای نزدیک کار کردن با آن چندان هم عجیب نخواهد بود.

حالا باید ببینیم رقابت میان گوگل اسیستنت، بیکسبی سامسونگ و دستیار هوشمند هوآوی به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیا به کجا ختم خواهد شد به خصوص اینکه استفاده از دکمه فیزیکی توسط کمپانی چینی نیز کاملاً محتمل است.


منبع: phonearena.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44416 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/01/03 تعداد مشاهده: 3597
سافت گذر