کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316166 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

گزارش ویژه؛ حفظ حریم شخصی و فضای امنیتی کاربران توسط گوگل

به گزارش سافت گذر، گوگل روز گذشته گزارش سالانه حریم شخصی و فضای امنیتی کاربرانش را منتشر کرد و مدعی است برنامه‌ای سه مرحله‌ای دارد تا در این زمینه به موفقیت دست یابد. این برنامه از شیوه امنیت لایه‌ای استفاده می‌کند تا سیستم عامل و اپلیکیشن‌های آن را محافظت نماید.

گوگل اندروید حریم شخصی امنیت

به عقیده گوگل، شفافیت، اعتماد و آزادی را به وجود می‌آورد. این شرکت با طعنه به iOS می‌گوید:«« پلتفرم‌های محدود معمولاً غیرقابل‌اعتماد و خطرناک هستند»».

سومین فاز محافظت از امنیت اندروید، Backed by Google (پشتیبانی شده توسط گوگل) نام دارد و این یعنی خبره‌های علوم نرم‌افزاری، هوش مصنوعی، حافظه‌های ابری و رایانه‌ای وظیفه تأمین امنیت کاربران را بر عهده دارند.

سیستم دفاعیه اندروید به نام Google Play Protect همه نرم‌افزارهای موجود در یک گوشی را اسکن می‌کند و به دنبال اپلیکیشن‌های مخرب می‌گردد. گوگل مدعی است که در سال 2018 تنها 0.08 درصد موبایل‌های اندرویدی که فقط از گوگل پلی استور استفاده می‌کنند قربانی بدافزارها شده‌اند. در سمت دیگر، گوشی‌هایی که اپلیکیشن‌های خود را از مارکت‌های غیر از فروشگاه گوگل دریافت کرده‌اند، 8 برابر بیشتر بودند. حتی این افراد نیز نسبت به سال 2017، در سال 2018 با 15 درصد مشکلات کم‌تری روبه‌رو شدند.

گوگل می‌گوید در سال 2018 حدود 45 درصد دستگاه‌های پشتیبانی شده توسط Google Play Protect بدافزار نصب کرده بودند. این در حالی که است که در سال 2017 این رقم 56 درصد بوده است. این یعنی رشد سلامت اندروید در آمار سالانه و کاهش 20 درصدی مشکلات امنیتی.

در کشورهای هند، اندونزی و برزیل، بدافزارهای کمتری نصب شده بود، در روسیه آمار متوسط و در ایالات متحده این اتفاق ناخوشایند رشد کرده است. در هندوستان، نصب بدافزار 35 درصد کم شده و حدود 65 درصد دارندگان گوشی‌های هوشمند قربانی این نرم‌افزارهای خرابکار شده‌اند. بسیاری از این برنامه‌ها به صورت پیش‌فرض نصب بوده‌اند. در ایالات متحده اما، تعداد دستگاه‌های بدافزار نصب کننده از 0.4 تا 0.5 درصد به 25 درصد افزایش یافته که اکثر آنها به صورت غیرقانونی تبلیغات می‌کردند. لازم به ذکر است که نرم‌افزارهای تبلیغاتی تا قبل از سال 2018 توسط گوگل غیرقانونی شناخته نمی‌شدند.

گوگل اندروید حریم شخصی امنیت

در سال 2017، به سبب غیررسمی بودن نرم‌افزارهای تبلیغاتی، تعداد آنها در گوگل پلی استور 0.02 بود ولی در سال بعد این رقم به 0.04 درصد رسید. در مرحله بعد، حذف دسته‌بندی این برنامه‌ها سبب ریزش 31 درصدی آنها شد. ضمن اینکه Google Play Protect هم در فروشگاه‌های دیگر غیر از گوگل پلی استور، حدود 1.6 میلیارد نرم‌افزار را مسدود کرده بود.

گوگل اندروید حریم شخصی امنیت

هر سال که نسخه جدیدی از اندروید عرضه می‌شود، گوگل ویژگی‌های امنیتی آن را بهبود می‌بخشد. سال گذشته، 65 درصد گوشی‌هایی که دارای اندروید 5 بودند قربانی بدافزار شدند در حالی که برای اندروید 6 و 7 این آمار به ترتیب 55 و 29 درصد بوده است. ضمن اینکه گوشی‌ها و تبلت‌های دارای اندروید 8 و 9 هم به ترتیب 18 و 19 درصد بدافزار نصب کرده بودند.

گوگل اندروید حریم شخصی امنیت

Google Play Protect روزانه 50 میلیارد اپلیکیشن را در بیش از 2 میلیارد گوشی اسکن می‌کند. این ویژگی حالا به صورت پیش‌فرض در همه گوشی‌های هوشمند اندرویدی فعال است. سال گذشته، گوگل هنگام نصب بدافزار به کاربران هشدارهایی می‌فرستاد. در سال 2018، کمپانی مالک اندروید، برنامه‌هایی که فعالیت‌های خراب‌کارانه داشتند را به صورت خودکار مسدود می‌کرد.

به علاوه، ویژگی Find My Device نیز سال گذشته بهبود یافت و گوگل امکانی فراهم کرد تا کاربران بتوانند گوشی‌های خود را در داخل ساختمان‌های بزرگ نیز پیدا کنند. همچنین امکانی به وجود آمد تا آنها پروفایلی بسازند و وقتی گوشی خود را از راه دور قفل کردند، آن را از نظر امنیتی بروزرسانی نمایند.

همچنین، گوگل با همکاری ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی، تولیدکنندگان قطعات و برنامه‌نویسان برای 84 درصد گوشی‌ها بسته‌های امنیتی ماهانه منتشر می‌کرد. در ماه دسامبر، 95 درصد گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال دارای بسته‌های امنیتی بودند که نهایتاً 90 روز قدمت داشتند.

اندروید سال گذشته 10 ساله شد و در زمینه حریم شخصی و امنیت کاربران نیز به موفقیت‌هایی دست یافت ولی تا زمانی که بدافزارها و اپلیکیشن‌های تبلیغاتی و سرقت کننده اطلاعات شخصی وجود دارند، گوگل باید محیط پلتفرم خود را امن‌تر از سال‌های قبل کند.


منبع: phonearena.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44459 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/01/13 تعداد مشاهده: 2570
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر