کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9157 | مشاهده و دانلود: 734738596 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316220 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونگی افزایش سرعت رایانه‌های شخصی

افزایش سرعت رایانه‌ها همیشه برای افراد کار سختی بوده و بعضاً با ایجاد مشکلات مختلف همراه شده است اما باید بدانید که انجام این کار زیاد هم سخت نیست چرا که با چند راهکار ساده امکان روان‌تر کردن کامپیوتر وجود دارد فقط باید مد نظر داشته باشید که باید سراغ GPU و CPU بروید و برای افزایش سرعت رایانه تغییراتی در تنظیمات این دو قطعه به وجود آورید. با سافت گذر همراه باشید تا چگونگی افزایش سرعت رایانه‌ها را آموزش ببینید.

CPU GPU کارت گرافیک پردازنده

نکته: سایت سافت گذر هیچ‌گونه مسئولیتی را در قبال ایجاد مشکل برای رایانه یا لپ‌تاپ شما بر عهده نمی‌گیرد.

افزایش سرعت GPU

اکثر کارت‌های گرافیک را می‌توان افزایش سرعت داد ولی این به معنای سریع‌تر شدن همه آنها نمی‌باشد. حتی برخی از کارت‌های گرافیک متصل به CPU شرکت‌های AMD و اینتل ممکن است سریع‌تر شوند ولی همزمان دمای آنها افزایش خواهد یافت و عملکردشان بهتر نخواهد شد.

به علاوه، لپ‌تاپ‌های میان‌رده نیز ممکن است نتوانند حرارت ایجاد شده را به خوبی خارج کنند هرچند مدل کارت گرافیک آنها هم بسیار پیشرفته باشد. بنابراین افزایش سرعت زمانی نتیجه می‌دهد که هم کارت گرافیک پیشرفته است و هم رایانه.

راه‌های زیادی وجود دارد تا فرآیند افزایش سرعت را بررسی کنیم ولی یکی از بهترین موارد، نرم‌افزار Heaven Benchmark است.

ابتدا این نرم‌افزار را دانلود، نصب و سپس اجرا کنید. همه برنامه‌هایی که بر عملکرد GPU و CPU تأثیرگذار هستند را ببندید. در مرحله بعد، دکمه F9 را بزنید تا آزمایش خود را انجام دهد.

CPU GPU کارت گرافیک پردازنده

پس از حدود پنج دقیقه، آزمایش انجام می‌شود و نتایج به سمع و نظر شما خواهد رسید. این اطلاعات را ذخیره کنید زیرا باید آنها را پس از انجام فرآیند افزایش سرعت بررسی نمایید.

در مرحله بعد، نرم‌افزار MSI Afterburner را دانلود، نصب و اجرا نمایید و سعی کنید با رابط کاربری آن آشنا شوید. برای افزایش سرعت، مواردی که برای بررسی به آنها نیاز داریم، اسلایدهای Power Limit، Core Clock و Memory Clock می‌باشد. دیگر اسلایدها کارایی چندانی در این زمینه ندارند بنابراین زیاد با آنها کار نمی‌کنیم.

در اسلاید Power Limit، قدرت GPU را تا جایی که می‌توانید افزایش دهید. لازم به ذکر است که بیشترین قدرت توسط کارت گرافیک به ثبت می‌رسد. در گام بعد، فرکانس Core Clock را به 20 مگاهرتز برساند و در هر مرتبه با Heaven Benchmark آزمایش را انجام دهید و آنها را ذخیره کنید. پس از هر بار ذخیره اطلاعات، به نرم‌افزار MSI Afterburner برگردید و دکمه‌های Alt و Tab را بزنید تا دمای GPU را مشاهده کنید.

CPU GPU کارت گرافیک پردازنده

مهمترین نکته افزایش سرعت، پیدا کردن نقطه ثابت مشترک بین حرارت، عملکرد و ثبات سیستم است. اگر نتایج بنچمارک در هر مرحله متغیر است و اگر کارت گرافیک گرمای زیادی تولید می‌کند، این یعنی باید مقدار Core Clock را بین 5 تا 10 مگاهرتز برسانید تا اینکه به آن نقطه ثابت مشترک دست یابید.

وقتی به عدد مدنظر در قسمت Core Clock دست یافتید، در بخش Memory Clock هم همین فرآیند را تکرار کنید تا بر عملکرد VRAM نیز تأثیر لازم گذاشته شود.

بد نیست بدانید که بخش Core Clock به صورت مستقیم بر عملکرد گرافیکی سیستم تأثیر می‌گذارد و Memory Clock سبب افزایش سرعت VRAM (معادل گرافیکی رم مادر بورد برای اجرای تصاویر) می‌شود. هر چه فرکانس VRAM بالاتر باشد، GPU بهتر کار می‌کند. کارت گرافیک معمولاً هنگام اجرای بازی‌های رایانه‌ای با رزولوشن بالا فعال‌تر است.

CPU GPU کارت گرافیک پردازنده

افزایش سرعت CPU

فرآیند افزایش سرعت CPU هم تقریباً مانند افزایش سرعت GPU است یعنی بالا بردن فرکانس هسته‌های پردازنده سبب بهبود عملکرد رایانه می‌شود بنابراین باید همان کارهایی که تا کنون آموزش داده‌ایم را انجام دهید. فقط به خاطر داشته باشید که رایانه شما به اندازه کافی حرارت را خارج می‌کند. (این مورد در لپ‌تاپ‌ها کارایی زیادی ندارد).

اگر پردازنده رایانه بیش از حد داغ می‌شود، مطمئناً یک جای کار را درست انجام نداده‌اید بنابراین یا باید سیستم خنک‌کننده جدیدی برای کامپیوتر خود خریداری نمایید یا باید اعداد و ارقام موجود در این نرم‌افزارها را تغییر دهید. همچنین برای بررسی وضعیت حرارت CPU، می‌توانید از Riva Tuner بهره ببرید.

CPU GPU کارت گرافیک پردازنده

فرض کنید CPU رایانه به اندازه کافی حرارت را خارج می‌کند. حالا باید عملکرد پایه آن را تنظیم کنید. پیشنهاد ما استفاده از ابزار Cinebench است که فقط باید دکمه Run را از کنار CPU انتخاب نمایید. این کار سبب تولید یک رندر سه بعدی از پردازنده رایانه می‌شود و در نهایت امتیاز CPU به نمایش در خواهد آمد. این کار را چندین بار تکرار کنید و اعداد به نمایش درآمده را بنویسید.

حالا وارد مرحله اصلی افزایش سرعت می‌شویم که بهتر است از بخش BIOS رایانه انجام شود. هنگامی که در حال ری‌استارت کردن کامپیوتر هستید، یکی از دکمه‌های Delete، F12 یا F8 را چندین بار بزنید تا وارد تنظیمات BIOS شوید.

منویی که در این قسمت مشاهده می‌کنید، به خاطر سازنده مادر بورد متفاوت است اما در نسخه Asus Z97 Pro Gamer motherboard، آپشن‌های مختلفی وجود دارد. بهترین و کم‌تأثیرترین گزینه، EZ Tuning Wizard است که سبب افزایش سرعت CPU با توجه به پاسخ به برخی سؤالات می‌شود.

CPU GPU کارت گرافیک پردازنده

در اکثر مادر بوردها، قسمت‌های مربوط به افزایش سرعت در بخش Advanced تنظیمات BIOS وجود دارد. گزینه‌های مربوط به افزایش سرعت CPU را هم خودتان باید بر اساس مدل و سازنده مادر بورد پیدا کنید ولی در اکثر این قطعات، قسمت‌های Overclocking یا CPU را بگردید.

گزینه‌ای که باید به دنبال آن باشید چیزی شبیه Max Core Ratio یا Core Ratio Limit و . . . است. این مقادیر با اعداد دو رقمی مشاهده خواهند شد که با سرعت Clock Speed معمولاً همخوانی دارند بنابراین Core Ratio با شماره 40 یعنی 4 گیگاهرتز.

برای هر هسته از CPU می‌توانید یک عدد انتخاب کنید و یا این کار را با گزینه Sync All Cores به خودِ سیستم بسپارید. به خاطر داشته باشید که هر هسته محدودیت خاص خود را دارد و معمولاً عدد دو هسته اول نباید از دیگر هسته‌ها بالاتر باشد.

CPU GPU کارت گرافیک پردازنده

بنابراین برای امنیت بیشتر، در دو هسته اول، نهایتاً عدد را دو رقم بالاتر ببرید در دیگر هسته‌ها هم در نهایت یکی بیشتر کنید. وقتی این کار را انجام دادید، ذخیره کنید و خارج شوید. سپس نرم‌افزار Cinebench را در ویندوز 10 اجرا نمایید و آزمایش را دوباره انجام دهید و بررسی کنید که آیا سرعت رایانه افزایش یافته یا خیر.

در نهایت باید ابزار Prime95 را اجرا و آزمایش Small FFTs’ Torture Test که بر CPU تمرکز دارد را راه‌اندازی کنید. اگر رایانه هنگ نکرد، می‌توانید به BIOS بروید و دوباره اعداد مربوط به پردازنده را بیشتر کنید و باز هم این آزمایش را انجام دهید.

CPU GPU کارت گرافیک پردازنده

این کارها را چندین بار انجام دهید تا به نقطه مدنظر ثبات در رایانه و لپ‌تاپ برسید.


منبع: techradar.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44483 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/01/18 تعداد مشاهده: 4386
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر