کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316227 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

10 اتفاقی که با گسترش 5G رونق می‌گیرد

شبکه نسل 5 ارتباطات یا همان 5G مدتی است در برخی کشورهای جهان عرضه شده است. این سرویس علاوه بر اینکه از نظر سرعت با 4G تفاوت زیادی دارد، در بسیاری از زمینه‌ها که شاید تا چند سال پیش برای بشریت رؤیا به شمار می‌رفت هم می‌تواند باعث پیشرفت شود. با سافت گذر همراه باشید تا 10 اتفاقی که با 5 رونق خواهد گرفت را بشناسید.

5G شبکه نسل 5 ارتباطات اینترنت 5G اینترنت اشیا خودروهای هوشمند

1. پخش ویدیوها با کیفیت 8K

5G شبکه نسل 5 ارتباطات اینترنت 5G اینترنت اشیا خودروهای هوشمند

هنوز هم بسیاری از افراد نمی‌توانند با 4G ویدیوها را با کیفیت 4K پخش کنند اما با 5G این امکان وجود دارد تا با یک جهش بزرگ بتوانیم بدون اینکه منتظر لود شدن باشیم، ویدیوها را با کیفیت 8K ببینیم. این اتفاق به خاطر سرعت بیشتر شبکه نسل 5 ارتباطات رخ می‌دهد. البته هنوز گوشی یا تلویزیونی که از کیفیت 8K پشتیبانی کند به صورت گسترده استفاده نمی‌شود ولی انتظار داریم این وسایل به زودی در دسترس قرار گیرند. لازم به ذکر است که هوآوی اعلام کرده که می‌خواهد یک تلویزیون 8K 5G تولید کند.

2. دانلود فایل‌های حجیم در کسری از ثانیه

با سرعت فوق‌العاده زیاد 5G، امکان دانلود فیلم‌های 8K در چند ثانیه فراهم می‌شود. البته انجام این کار در اینترنت 3G و 4G نیز شدنی می‌باشد ولی در این دو شبکه با سرعت بسیار کمی همراه است.

به علاوه، با شبکه نسل 5 ارتباطات کاربران می‌توانند بازی‌ها و نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را با گرافیک و کیفیت بیشتری دریافت کنند بنابراین از این نظر باید مطمئن باشید که گوشی یا رایانه‌تان حافظه داخلی به اندازه کافی دارد.

3. پخش آنلاین بازی‌ها با کیفیت بالا بدون کندی سرعت

پخش آنلاین بازی‌ها در گوشی‌ها همیشه به خاطر سرعت پایین آزاردهنده نیست بلکه تأخیر زیاد نیز باعث خستگی می‌شود. منظور از تأخیر همان مدت زمان پاسخ‌گویی یک سرور برای اجرا کردن بازی‌هاست که با 5G چنین مشکلی نخواهد بود. این یعنی بلافاصله پس از فشردن یک دکمه، کاری که انتظار دارید انجام خواهد شد. ضمن اینکه کیفیت بازی‌های آنلاین هم به شدت افزایش خواهد یافت و شبیه کنسول‌ها خواهد شد زیرا سرعت تمامی گیمرها در سرتاسر جهان بیشتر می‌شود.

5G همچنین، برای خودِ بازی‌ها هم فایده خواهد داشت زیرا قادر خواهند بود در حافظه‌های ابری نیز اجرا شوند. در واقع این همان کاری است که انتظار می‌رود گوگل استدیا در آینده انجام دهد.

4. بخش بازی‌ها به صورت واقعیت مجازی

5G شبکه نسل 5 ارتباطات اینترنت 5G اینترنت اشیا خودروهای هوشمند

وقتی صحبت از پخش بازی‌ها در حافظه ابری می‌شود، محدودیت‌ها خود را نشان می‌دهند اما با 5G این قضیه نیز حل خواهد شد. در مورد قبل گفتیم که با گسترش شبکه نسل 5 ارتباطات می‌توانیم بازی‌ها را با کیفیت کنسول‌ها پخش کنیم اما با این سرویس قادر خواهیم بود پای خود را فراتر گذاشته و بازی‌ها را در فضای واقعیت مجازی (VR) هم پخش اجرا نماییم. با این شرایط، شاید پلی‌استیشن وی آر (PlayStation VR) تنها گوشه‌ای از کیفیت بالای بازی‌ها در 5G باشد.

5. پخش زنده مراسم مختلف با کیفیت واقعیت مجازی

پخش زنده مراسم ورزشی و هنری مختلف با کیفیت واقعیت مجازی اصلاً موضوع تازه‌ای نیست اما به ندرت می‌توانیم جایی را پیدا کنیم که چنین کاری انجام می‌دهد زیرا به اینترنت بسیار پرسرعتی نیاز است. با شبکه نسل 5 ارتباطات اما، این اتفاق شدنی خواهد بود.

با این فناوری، شاید در آینده‌ای نزدیک خرید بلیط مراسم مختلف دیگر بی‌فایده باشد چرا که می‌توانید با استفاده از واقعیت مجازی، از کشور محل سکونت خود، فینال لیگ قهرمانان اروپا را در شرایطی ببینید که گویا در ردیف جلوی تماشاگران نشسته‌اید.

6. پخش زنده همه مراسم‌ها

5G فقط به گوشی‌ها محدود نیست بلکه می‌تواند بر شیوه پخش برنامه‌های مختلف در تلویزیون‌های هوشمند هم تأثیرگذار باشد. در حال حاضر شرکت‌های سرتاسر دنیا با امکانات پخش زنده محدودی دست و پنجه نرم می‌کنند اما با شبکه نسل 5 ارتباطات این مشکلات از بین خواهند رفت و قیمت‌شان نیز کاهش خواهد یافت. در این صورت، تماشای مسابقات مختلف دیگر یک رؤیا نخواهد بود.

یکی از شرکت‌های پخش آنلاین رسانه‌ای به نام Red Bee Media می‌گوید که این توانایی 5G علاوه بر فراهم کردن پخش زنده مسابقات و مراسم‌های گوناگون، باعث ظهور رقبای جدیدی برای سرویس‌هایی نظیر نتفلیکس خواهد شد.

7. تماس‌های تصویری رودررو

امروزه انجام تماس‌های تصویری دیگر به یک اتفاق روزمره تبدیل شده اما آیا می‌توان کاری کرد که احساس کنیم با شخص در حال مکالمه رودررو نشسته‌ایم؟ اپراتور Vodafone با استفاده از 5G به این مهم دست یافته است. این یعنی با عرضه چنین تکنولوژی، فاصله دیگر معنایی نخواهند داشت و مردم از همیشه به یک‌دیگر نزدیک‌تر خواهند بود.

8. واقعیت افزوده پیشرفته‌تر

واقعیت افزوده تکنولوژی است که در سالیان اخیر زیاد در موردش شنیده‌ایم اما هنوز این فناوری در اول راه می‌باشد ولی 5G می‌تواند این شرایط را تغییر دهد.

با سرعت بالای 5G و تأخیر ناچیز، امکان بهره‌مندی از واقعیت افزوده در ابعاد گسترده‌تر فراهم خواهد شد. برای مثال، در آینده قادر خواهید بود از درون شیشه اتومبیل، عکس خود را روی بیلبوردهای تبلیغات کنار خیابان ببینید.


حالا که صحبت از خودروها شد بد نیست بگوییم با 5G به جای اینکه لازم باشد به صفحه موبایل نگاه کنید تا ببینید فلش بعدی کدام سمت را نشان می‌دهد، فقط کافی است از شیشه ماشین به کف خیابان نگاهی بیندازید تا فلش‌ها را تماشا کنید. البته مثال‌هایی که زدیم تنها دو نمونه از هزاران کاربرد واقعیت افزوده بودند.

9. خودروهای بدون راننده بیشتر

5G شبکه نسل 5 ارتباطات اینترنت 5G اینترنت اشیا خودروهای هوشمند

برای اینکه خودروهای بدون راننده بیشتری در خیابان‌ها ببینیم، باید داده‌ها میان وسایل نقلیه و خیابان‌های هوشمند بسیار سریع‌تر و با تأخیر کمتری رد و بدل شوند که 5G همه اینها را با خود خواهد آورد.

یکی از کارشناسان خودروهای هوشمند در این‌باره می‌گوید:«« وقتی دکمه چراغ یک خودرو را می‌زنید، خیلی سریع روشن می‌شود. در خودروهای بدون راننده هم باید این‌گونه باشد یعنی چنان‌چه اتفاقی رخ داد، خودرو بلافاصله و خیلی سریع متوقف شود. به همین دلیل است که به سیگنال‌های 5G نیاز داریم»».

10. خانه‌ها و شهرهای هوشمند

یکی از توانایی‌های 5G، گسترش اینترنت اشیاست. اگرچه امروزه نمونه‌هایی از این فناوری را مشاهده می‌کنیم ولی برای اتصال همه وسایل هوشمند، به شبکه نسل 5 ارتباطات نیاز است.

البته اینترنت اشیا محدود به منازل نخواهد بود زیرا با گسترش 5G شهرها هم هوشمند خواهند شد و این یعنی آنها می‌توانند میزان آلودگی، ترافیک و سایر اطلاعات لازم را در لحظه بدهند. این اتفاقات می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها نیز بشود. برای مثال، وقتی کسی در اطراف نیست، چراغ‌ها به صورت خودکار خاموش خواهند شد تا انرژی بی‌دلیل مصرف نشود.


منبع: techradar.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 44995 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/04/31 تعداد مشاهده: 3018
سافت گذر