کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9145 | مشاهده و دانلود: 733701281 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/28 | اعضاء: 316083 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

جدیدترین روش جاسوسی با استفاده از سیمکارت

به گزارش سافت گذر، محققان امنیتی در سازمان AdaptiveMobile Security جدیداً اشکالی به نام Simjacker پیدا کرده‌اند که با استفاده از سیمکارت می‌تواند از کاربران جاسوسی کند و از آن جایی که امکان قرار دادن یک سیمکارت در تمام گوشی‌ها وجود دارد، احتمالاً تا کنون بیش از 1 میلیارد نفر از سرتاسر جهان قربانی این موضوع شده‌اند. سازمان مذکور اعتقاد دارد که باگ نامبرده توسط یکی شرکت خصوصی و به سفارش یکی از دولت‌ها ایجاد شده و می‌تواند شماره IMEI هر دستگاه را به دست آورد.

سیمکارت هکر اپراتور هک و امنیت

بر این اساس، برخی از اپراتورهای GSM ابزاری به نام S@T در برنامه SIM Application Toolkit قرار داده‌اند. سپس وقتی کاربران برخی مرورگرهای خاص را اجرا می‌کنند، پیامکی به یک دستگاه دیگر ارسال می‌شود که حاوی اطلاعات موقعیت مکانی و شماره IMEI می‌باشد. البته به خاطر استفاده گوشی‌ها از مرورگرهای HTML، ابزار S@T دیگر قدیمی شده ولی با این وجود، هنوز هم بیش از 30 اپراتور در سرتاسر دنیا که بیش از 1 میلیارد کاربر دارند از این ابزار بهره می‌برند. این احتمال نیز وجود دارد که اعداد گزارش شده کمتر یا بیشتر از مقدار واقعی باشند.

سازمان AdaptiveMobileSecurity در این‌باره می‌گوید:«« Simjacker تا کنون حملات گوناگونی علیه کاربران انجام داده و توانسته اطلاعات خصوصی آنها را فاش و از آنها جاسوسی کند. واقعیت آن است که همه گوشی‌ها امکان دارد هدف حمله قرار گیرند زیرا از سیمکارت‌ها استفاده می‌کنند. ممکن است Simjacker تا کنون بر بیش از 1 میلیارد نفر تأثیر منفی گذاشته باشد که بیشتر آنها در آمریکا، آفریقای جنوبی، اروپا و خاورمیانه هستند»».

در این گزارش آمده که بعضی از شماره‌های همراه در هفته چندین بار ردیابی شده‌اند. برای انجام کار، اپراتور فقط کافی است یک مودم ارزان‌قیمت داشته باشد تا یک پیامک را به سیمکارت بفرستد. در نهایت با استفاده از یک پیام کوتاه که با پیام اصلی فرق دارد ارسال خواهد شد تا با آن از گوشی‌ها اطلاعات مدنظر را دریافت نماید و در اختیار افراد سوءاستفاده‌گر قرار دهد. در مدت زمان حمله، کاربران از آن آگاهی ندارند به همین دلیل متوجه نخواهند شد که اصلاً اتفاقی افتاده یا خیر.

Simjacker شیوه‌های مختلفی برای انجام حملات خود استفاده می‌کند و تنها نکته مثبت در مورد آن این است که بیشتر با گوشی‌های قدیمی سروکار دارد ولی تا زمانی که ابزار S@T از همه سیمکارت‌ها حذف نشده، این باگ یک خطر به شمار می‌رود.

کاثال مک دید، افسر ارشد امنیت تکنولوژی سازمان AdaptiveMobileSecurity می‌گوید:«« حالا که این باگ کشف شده، ممکن است کسانی که آن را به کار برده‌اند، به دیگر مکان‌ها حمله کنند»».

در پایان اشاره کنیم که برخی اپراتورها از وجود این باگ آگاه شده‌اند و از کارشناسان درخواست کرده‌اند تا سیمکارت‌های مشکل‌دار را بررسی کرده و معرفی نمایند.


منبع: phonearena.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 45329 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/06/24 تعداد مشاهده: 4386
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر