کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316269 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

افشای اطلاعات شخصی 100 میلیون آمریکایی

به گزارش سافت گذر، اطلاعات خصوصی بیش از 100 میلیون نفر از مشتریان یکی از شرکت‌های آمریکایی که در حوزه تأمین VPN فعالیت دارد، به صورت گسترده افشا شده است.

پیامک SMS TrueDialog vpnMentor امنیت سایبری

در این داده‌های منتشر شده، علاوه بر پیامک‌ها، می‌توان اسامی کاربری، رمز عبور و . . . را نیز مشاهده کرد. به نظر می‌رسد کمپانی TrueDialog مسئول اصلی این افشای اطلاعاتی است. گفته می‌شود رمزگشایی پیام‌ها برای شناسایی کاربران و مشاهده رمز و نام کاربری آنها اصلاً کار سختی نبوده است.

تعداد افرادی که از این اتفاق متضرر شده‌اند بسیار زیاد است و احتمال این نیز وجود دارد که سوءاستفاده‌گران هم این پیام‌ها را خوانده باشند. شرکت vpnMentor که در زمینه رتبه‌بندی  ارائه‌دهندگان VPN فعالیت دارد، می‌گوید:«« برخی شرکت‌هایی که در این راستا مقصر شناخته می‌شوند حقایق را رد و تحقیقات ما را بی‌اساس می‌پندارند به همین دلیل ما باید مطمئن شویم که هر اطلاعاتی به دست می‌آوریم دقیق است. در این مورد پیش آمده، ثابت شده که TrueDialog متولی محافظت از داده‌ها بوده و شرکتی که اسامی کاربری افراد را نیز در اختیار داشت هم در این قضیه دخیل بوده است. به علاوه، برای ما به اثبات رسیده که افشای این اطلاعات به صورت گسترده رخ داده و حریم شخصی و امنیت بیش از 100 میلیون آمریکایی در معرض خطر قرار گرفته است»».

پایگاه اصلی مرکز داده‌ها در ایالات متحده، زیر نظر آژور مایکروسافت فعالیت دارد که در آن بیش از 5 میلیارد اسامی کاربری و کلمه عبور وجود داشته و حجم آنها به 604 گیگابایت می‌رسد. داده‌های موجود در این مرکز شامل اطلاعاتی از کمپانی TrueDialog، مشتریان او و کارمندانش می‌باشند. این احتمال وجود داشت که داده‌های فاش شده به دست افراد سوءاستفاده‌گر بیفتد و از حساب‌های بانکی کاربران برداشت‌های غیرقانونی صورت پذیرد. به علاوه، ممکن بود این اطلاعات به تجار فروخته شود و هکرها نیز در این بین سودهای هنگفتی را به جیب بزنند.

پیامک SMS TrueDialog vpnMentor امنیت سایبری

این مسئله از آن جهت حایز اهمیت است که به راحتی می‌توان پیامک‌های ارسال شده و اسامی افراد ارسال‌کننده و محتوای آنها را مطالعه کرد.

مطمئناً TrueDialog دیگر نزد همه شرکت‌ها مورد اعتماد نخواهد بود و امکان دارد برخی از شرکایش از ادامه فعالیت تجاری با او منصرف شوند. vpnMentor توانست به این اطلاعات مهم دست یابد زیرا داده‌هایی که مقصر این پرونده ذخیره کرده بود، نه رمزگذاری شده بودند و نه امنیت داشتند. لازم به ذکر است که TureDialog با بیش از 990 اپراتور تلفن همراه همکاری می‌کند و بیش از 5 میلیارد کاربر در سرتاسر جهان دارد.

در پایان اشاره کنیم که vpnMentor در تاریخ 26 نوامبر توانست این اتفاق ناگوار را کشف کند. دو روز بعد به TrueDialog پیشنهاد داد تا به او در زمینه حفاظت از اطلاعات یاری رساند اما روز 29 نوامبر کمپانی مقصر پایگاه داده‌ای خود را بست و به vpnMentor پاسخ نداد. بر این اساس، حالا که پایگاه داده‌ای بسته شده، مشخص نیست که آیا هکرها، افراد سوءاستفاده‌گر و . . . توانسته‌اند به این اطلاعات دست یابند یا خیر؟.

 

 
منبع: phonearena.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 45775 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/09/11 تعداد مشاهده: 2446
کلید واژه ها: , , , ,
سافت گذر