کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9151 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316152 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

ساخت گوشی‌ها و تجهیزات 5G هوآوی بدون محصولات آمریکایی

به گزارش سافت گذر و به نقل از وال‌استریت‌ژورنال، گوشی پرچمدار هوآوی یعنی میت 30 پرو هیچ قطعه‌ای ندارد که آمریکایی‌ها آن را تولید کرده باشند. البته این اتفاق نیز اصلاً تعجب‌آور نیست زیرا کمپانی چینی امسال به خاطر تحریم‌های دولت ایالات متحده اجازه استفاده از محصولات آمریکایی را ندارد. در واقع، وال‌استریت‌ژورنال می‌خواهد نشان دهد که هوآوی چه‌قدر توانسته از کمپانی‌های آمریکایی مستقل شود.

هوآوی آمریکا ایالات متحده 5G چین

برای مثال، پیش از تحریم‌ها، هوآوی از تراشه‌های ساخت Qorvo و Skyworks بهره می‌برد ولی حالا روی به استفاده از تراشه‌های های‌سیلیکون و شرکت ژاپنی Murata آورده است. در زمینه تراشه‌های مخصوص وای‌فای و بلوتوث نیز دیگر از Broadcom محصولات خریداری نمی‌کند و قطعات ساخت خودش را به کار گرفته است.

هوآوی پیش از اینکه به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا به حساب بیاید، در سال 2012 پیش‌بینی کرده بود که در لیست سیاه قرار خواهد گرفت بنابراین تولید قطعات مختلف را در دستورکار قرار داد و به همین دلیل پس از تحریم‌ها به مشکل خاصی برخورد نکرد. ضمن اینکه سعی کرد قطعات مورد نیازش را از شرکت‌های غیرآمریکایی خریداری کند. این کمپانی چینی در حال حاضر مالک برندهای تولید پردازنده و مودم های‌سیلیکون و بالونگ است. البته علی‌رغم اینکه محصولات نامبرده توسط های‌سیلیکون طراحی می‌شوند ولی تولید آنها بر عهده TSMC می‌باشد و او نیز اعلام کرده همچنان به هوآوی تجهیزات خواهد فروخت. در این بین، در ماه گذشته خبر رسید که دولت آمریکا می‌خواسته همتای تایوانی خود را مجبور سازد تا او TSMC را از همکاری با هوآوی منع کند که بعدها این اخبار رد شد.

نبود قطعات ساخت آمریکا در تجهیزات 5G هوآوی

اگر تنها یک شرکت آمریکایی وجود دارد که هوآوی نمی‌تواند بدون او کار کند، آن کمپانی گوگل است زیرا امکان بهره‌مندی از نرم‌افزارها و سیستم عامل اندروید را در محصولاتش نخواهد داشت بنابراین خبری از اپلیکیشن‌هایی نظیر مپس، کروم، جیمیل، یوتیوب و . . . نخواهد بود. البته این موضوع در خودِ چین که استفاده از برنامه‌های گوگل ممنوع است زیاد اهمیتی ندارد اما قطعاً به فروش هوآوی در سطح جهانی ضربه خواهد زد.

وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده که نه تنها گوشی‌های هوشمند، بلکه تجهیزات 5G هوآوی نیز از قطعات ساخت آمریکا استفاده نمی‌کنند. این کمپانی چینی با در اختیار داشتن سهم 28 درصدی، برترین تأمین‌کننده قطعات در این حوزه به شمار می‌رود. در حالی که شرکت‌های بزرگ در تلاشند تا با صرف هزینه‌های گزاف ایستگاه‌های 5G بسازند ولی هوآوی همین حالا ایستگاه‌ها و نرم‌افزارهای مربوطه را در اختیار دارد. تأمین پایه‌های ستون‌های 5G مهم‌ترین بخش راه‌اندازی این شبکه ارتباطی است که با نبود هوآوی بسیاری از کمپانی‌های آمریکایی به مشکل برخورد کرده‌اند. این شرکت در حال حاضر ماهانه 5000 پایه 5G می‌سازد ولی قرار است در سال آینده این رکورد به 125000 عدد در هر ماه برسد.

هوآوی آمریکا ایالات متحده 5G چین

جان سافولک، یکی از مدیران ارشد هوآوی در بخش امنیت سایبری می‌گوید:«« تمامی تجهیزات 5G ما حالا بدون قطعات آمریکایی ساخته می‌شوند. البته ما دوست داریم از صنایع ایالات متحده استفاده کنیم زیرا این اتفاق هم برای ما و هم برای این کشور فوایدی دارد ولی متأسفانه شرایط از کنترل ما خارج است»». چیزی که سافولک عنوان می‌کند این است که هوآوی علاقه‌مند به استفاده از قطعات ساخت آمریکا می‌باشد اما قرار گرفتن در لیست تحریم‌ها او را مجبور ساخته سراغ گزینه‌های دیگر برود. لازم به ذکر است که سال گذشته، هوآوی بیش از 11 میلیارد دلار از کمپانی‌های آمریکایی تجهیزات و قطعات خریداری کرد.

هندل جونز، مشاور ارشد سازمان استراتژی‌های بین‌المللی تجاری می‌گوید:«« قانون منع تأمین قطعات که توسط آمریکا وضع شده دیگر کارایی ندارد. این یعنی تلاش‌ها برای منزوی کردن هوآوی نتیجه‌بخش نبوده است»». رشد 28 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال و در اختیار گرفتن 18 درصد بازار گوشی‌های هوشمند و ایستادن بعد از سامسونگ و بالاتر از اپل بیانگر رشد ادامه‌دار هوآوی می‌باشد. ضمن اینکه به خاطر حس میهن‌دوستی چینی‌ها، فروش این شرکت در بازه زمانی ماه‌های ژولای تا سپتامبر با پیشرفت 66 درصدی روبه‌رو شد.

 

 
منبع: phonearena.com 

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 45777 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/09/11 تعداد مشاهده: 1979
کلید واژه ها: , , , ,
سافت گذر