کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316139 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

تکنولوژی جدیدی که آلودگی خودروها را تا 90 درصد کاهش می‌دهد

به گزارش سافت گذر، محققان مؤسسه تکنولوژی فدرال سوییس اخیراً تکنولوژی ابداع کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توانند دود تولید شده توسط کامیون‌ها و خودروها را به میزان 90 درصد کاهش دهند به طوری که گاز دی اکسید کربن را در سیستم اگزوز به مایع تبدیل کرده و در خودرو ذخیره خواهد کرد. جالب اینکه در نهایت می‌توان این مایع را به پمپ بنزین تحویل داد و آنها نیز قادر خواهند بود آن را دوباره با انرژی‌های تجدیدپذیر به بنزین تبدیل کنند.

محیط‌ زیست کربن دی اکسید خودرو خودروی برقی سوییس

دانشمندان اعتقاد دارند که با دریافت CO2 و تبدیل آن از حالت گاز به مایع می‌توان بسیاری از انرژی موجود در دود مانند گرما را دوباره مورد استفاده قرار داد.

در ژورنال Frontiers in Energy Research، محققان در مورد یک کامیون صحبت کردند. آنها می‌گویند که ابتدا باید بخار موجود در لوله اگزوز را سرد کرد تا آب از گاز جدا شود. سپس با یک سیستم جذب‌کننده حرارت و با استفاده از روش دریافت مواد آلی و فلزی، دی اکسید کربن و دیگر گازها مانند نیتروژن و اکسیژن نیز جدا خواهند شد. زمانی که مواد موجود از دی اکسید کربن اشباع می‌شود، امکان جداسازی آن وجود خواهد داشت. در نهایت دستگاه فشرده‌کننده فوق سریع موجود در آزمایشگاه مؤسسه تکنولوژی فدرال سوییس گرمای به دست آمده از موتور خودرو را دریافت و آن را فشرده کرده و به مایع تبدیل می‌کند. این مایع درون باک ذخیره خواهد شد تا در پمپ بنزین بتوان آن را با نیروی الکتریسیته بار دیگر مورد استفاده قرار داد.

فرانکویس ماریشال از مؤسسه تکنولوژی فدرال سوییس می‌گوید:«« زمانی که باک خودرو پس از سوخت مایع می‌شود، آن را ذخیره می‌کند. تمام فرآیند این تکنولوژی با یک کپسول قرار گرفته در بالای کابین راننده انجام خواهد شد. وزن این قطعه تنها 7 درصد جرم خودرو می‌باشد. انرژی مصرف شده در این فرآیند نیز بسیار کم خواهد بود چرا که مراحل آن کاملاً بهره‌وری دارند»».

محققان اندازه‌گیری کردند که 1 کیلوگرم بنزین می‌تواند 3 کیلوگرم دی اکسید کربن مایع تولید کند و هدر رفت آن نیز بسیار پایین خواهد بود. آنها مدعی شده‌اند که نمی‌توان 10 درصد انرژی را بازیافت کرد ولی امکان از بین بردن آن با سیستم بیومس وجود دارد. بر اساس ادعای محققان، می‌توان از این سیستم در هر خودرو، اتوبوس و حتی کشتی با هر نوع سوختی استفاده کرد.

مزیت این روش آن است که بر خلاف خودروهای برقی و هیدروژنی، با  خودروهای فعلی سازگاری داشته و می‌توان گازهای تولید شده توسط آنها را به حداقل رساند.

 

 
منبع: gadgetsnow.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 45938 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/10/05 تعداد مشاهده: 2026
سافت گذر