کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9154 | مشاهده و دانلود: 734222871 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316154 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونگی فعالسازی حالت تیره گوگل کروم در همه سیستم عامل ها

به گزارش سافت گذر، حالت تیره ویژگی است که امروزه در بسیاری از سیستم عامل ها و نرم افزارها وجود دارد و باعث می شود پس زمینه سفید آنها به مشکی یا خاکستری تیره تغییر کند.

گوگل کروم گوگل کروم مرورگر مرورگر گوگل کروم

تا کنون دلایل زیادی برشمرده شده که چرا حالت تیره بسیار کاربردی است. در گوشی های هوشمند این قابلیت بیشتر بر افزایش دوام باتری تأثیر می گذارد. این موضوع در سال 2018 به حدی اهمیت پیدا کرد که گوگل نیز تأیید کرد اپلیکیشن های دارای پس زمینه تیره انرژی کمتری از باتری مصرف می کنند.

در کنار دلیل ذکر شده، استفاده از حالت تیره بر سلامتی نیز مؤثر است. علاوه بر اینکه دارک مد در فضاهای تاریک کمتر به چشمان ما آسیب می زند، از چاق شدن و بالا رفتن فشار خون هم کاسته و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را نیز کاهش می دهد.

دانلود آخرین نسخه گوگل کروم

در نهایت، حالت تیره جذابیت بیشتری دارد. برای پی بردن به این مسئله، فقط کافی است از دارک مد برنامه هایی که دارای این ویژگی هستند، بهره ببرید. حالا اگر با این صحبت ها نسبت به استفاده از حالت تیره در مرورگر گوگل کروم اندرویدی، ویندوزی، iOS و macOS و حتی iPadOS وسوسه شده اید، ادامه این خبر را مطالعه کنید.

بر خلاف سایر مرورگرها مانند فایرفاکس یا ویوالدی، هیچ دکمه خاصی در کروم وجود ندارد تا حالت تیره را در این برنامه فعال کنیم بنابراین باید از یک روش بهره ببریم.

به همین دلیل است که در این خبر سعی شده چگونگی فعالسازی دارک مد در گوگل کروم سیستم عامل های مختلف را آموزش دهیم. ما همچنین نشان خواهیم داد که چگونه در سایت هایی که پس زمینه سفید دارند نیز حالت تیره را فعال کنید.

دانلود آخرین نسخه گوگل کروم

 

•    حالت تیره در کروم در سیستم عامل ویندوز 10
به تنظیمات ویندوز 10 و بعد شخصی سازی (Personalization) رفته و روی گزینه رنگ ها (Colors) کلیک کرده و بعد به قسمت پایین بیایید تا عبارت Choose your default app mode را ببینید.

انتخاب گزینه تیره (Dark) در این بخش همه اپلیکیشن ها از جمله کروم را با پس زمینه مشکی یا تیره اجرا خواهد کرد بنابراین نیازی به ری استارت کردن رایانه یا کروم نخواهد بود.

 

•    حالت تیره در کروم در سیستم عامل macOS
به قسمت تنظیمات سیستم (System Preferences) رفته و سپس روی تنظیمات ظاهری (Appearance) کلیک کنید.

در ادامه گزینه تیره (Dark) را انتخاب نمایید تا پس زمینه همه اپلیکیشن ها از جمله کروم به صورت خودکار تاریک شود.

 

•    حالت تیره در کروم در سیستم عامل اندروید
با توجه به اینکه فعالسازی حالت تیره در نسخه اندرویدی گوگل کروم کمی زحمت دارد، ممکن است ظاهر برخی از قسمت های این مرورگر کمی عجیب و غریب شود.

به هر ترتیب برای فعالسازی این ویژگی باید به آدرس chrome://flags بروید و در قسمت جستجو عبارت Dark را بنویسید. در ادامه دو گزینه Force dark mode for web contents (اجرای حالت تیره برای محتواهای اینترنتی) و Darken websites checkbox in theme settings (اجرای حالت تیره روی وب سایت ها با روشن کردن گزینه مربوطه از تنظیمات) را مشاهده خواهید کرد. آپشن اول رابط کاربری کروم را تیره می کند ولی آپشن شما باعث خواهد شد تا در تنظیمات گزینه تم ها (Themes) به نمایش درآمده و کاربران خودشان مشخص نمایند که پس زمینه گوگل کروم چه رنگی باشد. ضمناً، اگر حالت تیره سرتاسری در تنظیمات گوشی روشن باشد، پس زمینه کروم خودبه خود تیره خواهد بود.

دانلود آخرین نسخه گوگل کروم

گوگل کروم گوگل کروم مرورگر مرورگر گوگل کرومگوگل کروم گوگل کروم مرورگر مرورگر گوگل کرومگوگل کروم گوگل کروم مرورگر مرورگر گوگل کروم

گوگل کروم گوگل کروم مرورگر مرورگر گوگل کرومگوگل کروم گوگل کروم مرورگر مرورگر گوگل کروم

 

•    حالت تیره در کروم در سیستم عامل iOS یا iPadOS
گوگل هنوز حالت تیره را برای کروم مخصوص دو سیستم عامل iOS یا iPadOS منتشر نکرده ولی به نظر می رسد عرضه این قابلیت در دست اقدام باشد بنابراین بلافاصله پس از انتشار آپدیت، خبر آن را در سافت گذر منتشر خواهیم کرد ولی در حال حاضر شما می توانید از گزینه وارونه کردن رنگ ها بهره ببرید. برای فعال کردن این آپشن در تنظیمات آیفون یا آیپد روی گزینه کلی (General) و بعد دسترسی (Accessibility) و بعد امکانات نمایشگر (Display Accommodations) کلیک کنید.
در ادامه آپشن Classic Invert را برگزینید تا رنگ همه محتواها مشکی شده و یا آپشن Smart Invert را انتخاب کنید تا پس زمینه تصاویر سفید باقی بماند و دیگر محتواها مشکی شوند.

 

•    اجرای حالت تیره گوگل کروم در تمامی سایت ها
برخی از سایت ها حالت تیره مخصوص به خود را دارند که وقتی گزینه مربوطه را از تنظیمات کروم روشن کرده اید، به صورت خودکار دارک مد نیز در آنها فعال می شود. حالا برای آن دسته از سایت هایی که چنین قابلیتی ندارند، باید روش دیگری را امتحان کنید.

از آن جایی که این ویژگی هنوز رسماً منتشر نشده، شما باید با رفتن به آدرس chrome://flags و جستجوی عبارت enable force dark، آن را فعال نمایید.

گوگل کروم گوگل کروم مرورگر مرورگر گوگل کروم

حالا اگر در حال استفاده از کروم هستید، مشاهده خواهید کرد که پس زمینه تمامی سایت ها مشکی شده است. باز هم تکرار می کنیم که این گزینه هنوز کامل نشده بنابراین امکان دارد شاهد برخی اتفاقات عجیب و غریب باشید ولی در مجموع کارایی آن زیاد است.

گوگل کروم گوگل کروم مرورگر مرورگر گوگل کروم

 

دانلود آخرین نسخه گوگل کروم

 

 
منبع: techradar.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 46467 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1398/12/20 تعداد مشاهده: 5017
سافت گذر