کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316287 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

مایکروسافت به دنبال اصلاح ویژگی تکمیل خودکار کلمه عبور در کروم

به گزارش سافت گذر، همه فکر می کنند که با استفاده از ویژگی تکمیل خودکار قسمت وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، تنها کسی هستند که می توانند به حساب کاربری خود ورود پیدا کنند اما گویا واقعیت چیز دیگری است.

مایکروسافت کروم گوگل کروم مرورگر فایرفاکس

حالا مهندسان نرم افزاری مایکروسافت در گیت هاب، نگرانی های خود را در مورد ویژگی تکمیل خودکار قسمت نام کاربری و کلمات عبور ابراز کرده اند. آنها می گویند:«« به خاطر وجود این ویژگی، کاربرانی زیادی رایانه ها و گوشی های خود را به صورت اشتراکی با اعضای خانواده استفاده کنند. برای مثال، شخصی برای ورود هر چه آسان تر به حساب کاربری شبکه اجتماعی خود یوزر نیم و پسورد را ذخیره می کند. حالا حتی اگر او از اکانت خود خارج شود و گوشی را به شخصی دیگری بدهد، ویژگی مذکور در کروم باز هم می تواند نام کاربری و پسورد را بنویسد. این ویژگی باعث می شود افراد مختلفی تنها با یک کلیک وارد حساب هایی شوند که اصلاً به آنها مربوط نیست. به علاوه، افراد همواره امکان مشاهده کلمات عبور را از تنظیمات کروم دارند»».

ایده اضافه کردن چنین ویژگی به 10 سال پیش بازمی گردد ولی مایکروسافت در آن زمان نسبت به آن واکنش خاصی نشان نداد چرا که نسبت به کارایی آن مطمئن نبود و اعتقاد داشت هکرها می توانند از خارج از مرورگر هم می توانند حساب های کاربری مختلف را هک کنند.

حالا و در سال 2020، مایکروسافت راهکاری را پیشنهاد کرده تا این مشکل حل شود. این شرکت می گوید که بهترین راه حل خاموش کردن خودکار این ویژگی یا وارد کردن پسورد سیستم عامل می باشد.

مایکروسافت می گوید:«« اضافه شدن این ویژگی شاید کاربران را مجبور کند تا کلمات عبور سیستم عامل خود را وارد نمایند و یا از سیستم های بیومتریکی نظیر سنسور اسکنر اثر انگشت یا تشخیص چهره بهره ببرند. در این بین، خودِ سایت ها باید رابط کاربری مربوط به گزینه امنیتی مدنظر را برگزینند زیرا باید مطمئن شوند که کاربرانشان از هرگونه خطر در امان خواهند ماند»».

با این حال، مایکروسافت اعتقاد دارد خودِ کاربران هم باید در چگونگی طراحی این رابط کاربری نقش داشته باشند. این شرکت در گیت هاب می نویسد:«« با این روش یا باید گزینه مدنظر به صورت پیش فرض خاموش باشد و یا کاربران پسورد سیستم عامل را وارد کنند. این اقدام سبب خواهد شد تا از کلمات عبور فعلی در پسورد منیجر کرومیوم دوباره استفاده شود و کاربران به این نتیجه برسند که چند بار با موفقیت وارد حساب خود شده اند. با این کار، تا زمانی که خودِ کاربران گزینه مربوطه را تعیین نکرده اند، ویژگی جدید فعال نخواهد شد»».

فعالسازی این قابلیت جدید و خاموش بودن ویژگی تکمیل خودکار قسمت نام کاربری و کلمات عبور به صورت پیش فرض سبب خواهد شد کاربران نسبت به اتفاقاتی که روی اکانت در حال رخ دادن است کنترل بیشتری داشته باشند.

مایکروسافت در نهایت اعلام می کند که همواره در حال بررسی این ویژگی است تا امنیت کاربران ارتقا یابد.

در حال حاضر هم کروم و هم فایرفاکس از روش Windows Hello برای نمایش کلمات عبور در تنظیمات استفاده کرده اند. بر این اساس، می توان به این نتیجه رسید که مایکروسافت می خواهد برای نمایش پسوردها به افراد مختلف از همان شیوه Windows Hello در مرورگرها بهره گیرد.

 

 
منبع: mspoweruser.com 
 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 46597 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/01/11 تعداد مشاهده: 2053
سافت گذر