کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316128 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

هزینه 700 میلیون دلاری هواوی برای تولید پردازنده

به گزارش سافت گذر، بر اساس ادعای یکی از خبرگزاری های تایوان، شرکت TSMC از جانب هواوی سفارش 700 میلیون دلاری برای تولید پردازنده های 5 و 7 نانومتری ثبت کرده است. با این سفارش، کمپانی تایوانی باید با تمام ظرفیت کار کند و شاید به همین دلیل سفارش دیگری را قبول نکند. این در حالی است که چند روز پیش دپارتمان تجارت ایالات متحده اعلام کرد که مجوز تعلیق فعالیت های هواوی را به مدت 90 روز دیگر یعنی تا 13 آگوست 2020 تمدید می کند.

TSMC ایالات متحده آمریکا هواوی های سیلیکون

با این وجود، به نظر می رسد هنوز هم اقدامات سخت گیرانه تری علیه هواوی در دست اقدام است. یکی از آنها این است که تمام شرکت هایی که از تکنولوژی ها یا زیرساخت های آمریکایی برای تولید پردازنده استفاده می کنند پیش از همکاری با هواوی یا های سیلیکون باید مجوز لازم را دریافت نمایند. این یعنی TSMC و شرکت های مشابه نمی توانند با دو کمپانی چینی نامبرده فعالیتشان را ادامه دهند و سفارش های فعلی و ثبت شده پیش از این تصمیم نیز باید ظرف 120 روز آینده به پایان برسانند.

بر این اساس، TSMC باید ظرفیت تولیدش را چند برابر کند تا بتواند سفارش های ثبت شده را در موعد مقرر به پایان برساند. بر اساس ادعای برخی منابع خبری، فرآیند تولید پردازنده های 5 نانومتری مخصوص تراشه های پرچمدار آتی هواوی به نام کایرین 1020 می باشد و احتمالاً پردازنده های 7 نانومتری نیز مخصوص تراشه های 5G خواهد بود.

چند روز قبل TSMC اعلام کرد که در ایالت آریزونا ایالات متحده یک کارخانه خواهد ساخت. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، این مجموعه تولیدی از سال 2021 ساخته خواهد شد و از سال 2024 محصولاتش را تولید خواهد کرد. طبق بررسی ها، در بین سال های 2021 تا 2029 شرکت TSMC بیش از 12 میلیارد دلار هزینه می کند.

آن گونه که از خبرها برداشت می شود، کارخانه واقع در آریزونا از تکنولوژی لیتوگرافی 5 نانومتری برای ساخت پردازنده استفاده می کند. این کارگاه تولیدی دارای ظرفیت ساخت 20000 پردازنده با مشخصات گفته شده در هر ماه است تا از بسیاری از رقبا در این زمینه پیشی گیرد. به علاوه، این اقدام باعث خواهد شد بیش از 1600 متخصص تولید تراشه هم در ایالات متحده مشغول به کار شوند.

TSMC مدعی شده که این تصمیم ربطی به اتفاقات سیاسی اخیر ندارد و فقط خودش با مشاهده ظرفیت های موجود اقدام به انجام چنین کاری کرده است.

 

 
منبع: gizchina.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 46919 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/02/29 تعداد مشاهده: 1940
سافت گذر