کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316230 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

دو خبر جدید از پلی استیشن 5

سونی پلی استیشن پلی استیشن 5 کنسول کنسول گیمینگ

ثبت یک پتنت جدید که احتمالاً به پلی استیشن 5 مربوط می شود

به گزارش سافت گذر، اداره ثبت پتنت و حمایت از حقوق معنوی ایالات متحده یک تصویر آزمایشی متعلق به سونی را منتشر کرد. این پتنت که در مورد یک دستگاه کارتریج گیمینگ صحبت می کند، احتمالاً به پلی استیشن 5 مربوط می شود زیرا چند ماه بیشتر تا زمان رونمایی از آن باقی نمانده است به همین دلیل می توان این اتفاقات را مرتبط با یکدیگر دانست.

سونی پلی استیشن پلی استیشن 5 کنسول کنسول گیمینگسونی پلی استیشن پلی استیشن 5 کنسول کنسول گیمینگ

در سال 2019، اخباری در مورد یک پتنت مشابه منتشر شد ولی سونی آنها را رد و عنوان کرد این تصویر به یک دستگاه ذخیره سازی داده ها مربوط می شود و ارتباطی با پلی استیشن 5 ندارد. پتنتی که امروز می بینیم اما، کاملاً متفاوت است چرا که اسم آن یعنی کارتریج گیم نشان دهنده اخبار تازه ای می باشد. بر این اساس، حتی اگر تصویر سال 2019 ربطی به کنسول گیمینگ آتی سونی نداشت ولی این مورد قطعاً به پلی استیشن 5 مربوط است.

در حال حاضر دستگاه پلی استیشن ویتا تنها کنسول گیمینگی است که از کارتریج های ساخته شده توسط سونی بهره می برد. ضمناً، شاید بتوانیم این احتمال را بدهیم که این پتنت با PSV (PlayStation Vita) ارتباط دارد.

جیم رایان، مدیرعامل سونی در جدیدترین مصاحبه خود در مورد پلی استیشن 5 اطلاعاتی را ارائه کرد. او خبر داد که استفاده از تکنولوژی های مربوط به افزایش کیفیت تصاویر مطمئناً باعث افزایش قیمت تولید پلی استیشن 5 خواهد شد. به عقیده او، بهره گیری از این فناوری ها الزامی است زیرا به واقعی تر شدن فضای بازی ها کمک می کند. با این حال، این اتفاقات تازه هزینه های خاص خودشان را روی دست شرکت سازنده و البته خریداران خواهند گذاشت. بر اساس ادعای رایان، امکان دارد بعضی از سازندگان بازی ها قیمت محصولاتشان را افزایش دهند. البته متأسفانه مدیرعامل سونی در مورد اتفاقات احتمالی سخنی به میان نیاورد. او تنها تأکید کرد که اگر تنها به فکر افزایش قیمت و بهبود کیفیت تصاویر در کنسول ها باشیم، احتمالاً بتوانیم آینده روشنی را برای صنعت گیمینگ متصور شویم.

قیمت پلی استیشن 5

سونی هنوز در مورد قیمت پلی استیشن 5 حرفی نزده و ما نیز اطلاعات رسمی در این باره نداریم ولی جیم اخیراً عنوان کرده قیمتی که برای این کنسول انتخاب می شود، به خوبی ارزش واقعی آن را نشان خواهد داد. این اظهارنظر بیانگر آن است که پلی استیشن 5 ارزان نخواهد بود بلکه از ارزش خرید بالایی برخوردار می باشد. به عبارت دیگر، کنسول بعدی که سونی تولید خواهد کرد مطمئناً ارزان نیست ولی نسبت به پولی که خریداران می پردازند واقعاً ارزشش را خواهد داشت.

مشخصات فنی پلی استیشن 5

در این کنسول قرار است یک تراشه هشت هسته ای ساخت AMD با سرعت 3.5 گیگاهرتزی Zen 2، پردازنده گرافیکی RDNA 2 با 36 هسته پردازشی، سرعت 10.28 ترافلاپسی، 16 گیگابایت رم، حافظه داخلی 825 گیگابایتی SSD و درایو UHD Blu-ray 4K به کار رود. حافظه SSD مهمترین ویژگی این کنسول در زمینه اجرای بازی ها خواهد بود بنابراین در آن خبری از تأخیر 2 تا 50 ثانیه ای که در پلی استیشن 4 وجود دارد، نمی باشد. از نظر سرعت اجرای بازی ها هم پلی استیشن 5 قادر خواهد بود 2 گیگابایت اطلاعات را در 0.27 ثانیه اجرا کند حال آنکه پلی استیشن 4 می تواند 1 گیگابایت داده را در 20 ثانیه اجرا نماید. سونی اعتقاد دارد که حافظه SSD به شدت در افزایش سرعت کنسول بعدی او تأثیر می گذارد. آن طور که این شرکت ادعا می کند، امکان اجرای بازی ها در کسری از ثانیه وجود خواهد داشت.

تولید تراشه پلی استیشن 5 وارد مراحل پایانی شد

از گزارش های به دست آمده این گونه برداشت می شود که مغز متفکر پلی استیشن 5 یا همان تراشه آن وارد مراحل پایانی تولید خود شده تا بتوان این کنسول را برای تعطیلات سال 2020 آماده ورود به بازار کرد.

بر اساس ادعای یکی از خبرگزاری ها، برخی از تأمین کنندگان سخت افزاری پلی استیشن 5 فاش کرده اند که پردازنده اختصاصی این کنسول از هفته آینده آزمایش خواهد شد.

ضمناً، پس از اینکه این تراشه با موفقیت آزمایش و برای بازی سازان عرضه شد، احتمالاً تولید نهایی آن در ماه آگوست صورت خواهد پذیرفت.

همان طور که پیش از این هم گفتیم، تراشه پلی استیشن 5 دارای هشت هسته است که از شیوه طراحی اختصاصی AMD Zen 2 بهره خواهد برد و سرعت آن به 3.5 گیگاهرتز خواهد رسید. با این حال، مارک سرنی، مدیر طراحی این کنسول مدعی شده که قدرت پردازشی پلی استیشن 5 به طور متوازن میان تراشه و پردازنده گرافیکی تقسیم خواهد شد تا فرکانس سرعتی آن با بیشترین توانایی خود بازی ها را اجرا کند.

در پایان اشاره کنیم که انتظار داشتیم امروز مراسم مخصوصی برای پلی استیشن 5 برگزار شود ولی به خاطر تنش های به وجود آمده در ایالات متحده، کمپانی ژاپنی تصمیم گرفت این رویداد را لغو کند.

 

 
منابع: gizchina.com و mspoweruser.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 47025 گروه خبری: اخبار بازی و سرگرمی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/03/15 تعداد مشاهده: 2524
سافت گذر