کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9151 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316152 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چاپ واقعی نمونه های صنعتی با پرینتر سه بعدی

پرینترهای گوناگونی طراحی و ساخته شده اند که از این میان پرینتر سه بعدی به دلیل خلق اجسام سه بعدی بسیار مورد توجه بوده و کاربرد بیشتری دارد. پرینترهای سه بعدی از تنوع زیادی برخوردار بوده و اقسام گوناگونی دارند که شناخت هر یک از آن ها شما را در انتخاب پرینتر سه بعدی مورد نظرتان یاری خواهد کرد.

در ادامه شما با پرینتر سه بعدی و کاربرد آن بیشتر آشنا خواهید شد. اخیرا پرینتر سه بعدی به دلیل کارایی بالای خود بسیار مورد استقبال قرار گرفته و طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. در این مقاله هدف آن است که اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار گیرد.

طریقه کار کردن پرینتر سه بعدی

طریقه کار کردن پرینتر سه بعدی شبیه پرینترهای دو بعدی است، تنها تفاوتی که وجود دارد این است که چندین لایه را بر روی هم قرار می دهد تا شی مورد نظر حالت سه بعدی به خود گیرد و در نهایت اجسام سه بعدی کنونی را چاپ می کند. در عصر حاضر ساخت وسایل مختلف به اندازه ای راحت شده است که می توان در کمترین زمان قطعات را بر روی هم سوار کرد تا یک دستگاه کاربردی را تولید کرد. کارکرد این دستگاه  به این صورت است که جهت ایجاد یک جسم سه بعدی به دادن طرح مد نظر خود به این دستگاه بسنده کنید تا آن را در اختیار شما قرار دهد.

شما از طریق انجام سه روش می توانید طرح سه بعدی خود را ایجاد کنید:

  • طرح مد نظر خود را با استفاده از برخی سایت ها مانند my mini factory بیابید.
  • می توانید از یک کارشناس طراحی سه بعدی به منظور انجام این کار کمک بگیرید.
  • شما می توانید طراحی خود را با بهره گیری از Google SketchUP  انجام دهید.

مدل های سه بعدی چگونه ساخته می شوند؟

سیستم های پرینتر سه بعدی بر پایه G-code هایی که در اختیار آن ها قرار می گیرد، تصویر مد نظرتان را به چاپ می رسانند. نکته ای که در مورد این دستگاه بسیار اهمیت دارد این است که جهت داشتن طراحی عالی و با کیفیت، سوای بر بهره مندی از پرینتر پرقدرت، شما نیازمند یک انسان ماهر جهت تبدیل هرچه بهتر G-code ها هستید. افرادی که طرح های خود را جهت چاپ به شرکت های تبلیغاتی واگذار می کنند، به راحتی تفاوت کیفیت چاپ خود با آن ها را پس از مقایسه احساس خواهند کرد که علت آن متخصصان مسلط و زبده این شرکت ها است.  

پس از آن که طرح مد نظر چاپ و آماده گشت، باید مورد پردازش قرار گیرد تا اگر ناصافی دارد با بهره گیری از سمباده آن را درست کرد که در اصطلاح به آن fix گفته می شود. بعد از انجام این مرحله از طرح چاپ شده به عنوان یک قالب استفاده می شود تا به طرح نهایی تبدیل شده و قابل استفاده قرار گیرد.

پرینتر سه بعدی با دیگر چاپگرها چه تفاوتی دارد؟

گونه های سه بعدی در مقایسه با دیگر وسایل طراحی با سرعت بیشتری عمل تولید را انجام می دهند. به دلیل ساختار لایه به لایه، به مواد افزودنی نیازی ندارید؛ چون می توانید از صفر ساخت شئ مورد نظر را آغاز کنید که در این صورت همه مواد موجود را مورد استفاده قرار می دهد. به این زباله کمتری ایجاد شده و بی شک هر چه زباله کمتری تولید شود، هزینه کمتری را متحمل خواهید شد. در دوره کنونی به راحتی می توان مدل های بسیار مشکل و پیچیده را طراحی کرد و دیگر برای این امر با سختی های گذشته دست و پنجه نرم نمی کنیم.

کاربرد های پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه بعدی را می توان در عرصه های گوناگونی مورد بهره گیری قرار داد. امروزه این فناوری به کمک پژوهشگران شتافته  و موجب شده تا آن ها قابلیت پیاده سازی مدل های خود را به شکل سه بعدی داشته باشند. در زمان گذشته برای نمونه سازی زمان بسیاری گرفته می شد، اما در عصر حاضر در کمترین زمان و با سرعت بالا این کار را می توان انجام داد. از دیگر کاربردهای پرینتر سه بعدی ترمیم قطعات یدکی و استفاده مجدد از آن ها می باشد. در عرصه پزشکی برای طراحی و ساخت اندام های مصنوعی که به ریزبینی و ریزه کاری نیاز دارد، می توان از این دستگاه ها بهره جست.

دیگرکاربردهای پرینتر سه بعدی

  • ساخت مدل مینیاتوری با دوام و با تمرکز فکر بالا در عرصه معماری
  • ساخت مدل مقدماتی خودرو و وارسی آزمایش های مرتبط با آن
  • مورد استفاده جهت صنعت هایی که نیاز به طراحی ظریف و دقیق دارند.
  • طراحی تجهیزات (اسلحه) نظامی: همان طور که اطلاع دارید اسلحه ها از قسمت های کوچک و حساسی برخوردارند که ساخت الگوی آن ها کار مشکل و پیچیده ای است، ولی پرینتر های سه بعدی انجام این کار را میسر ساخته اند. اکثرکارایی و اثر بخشی این پرینترها برای طراحی همین قطعات است.
  • از کاربردهای خاص پرینترهای سه بعدی چاپ زیستی است که اتصال و پیوند اندام ها را به وسیله سلول های بنیادی و مواد زیستی مقدور ساخته است.

شرکت Heron با بیش از 5 سال سابقه کار در زمینه فروش انواع پرینترهای سه بعدی، اسکنرهای سه بعدی و مواد اولیه فیلامنت و رزین فعالیت می کند. چنانچه قصد خرید پرینتر و اسکنر سه بعدی را دارید، پیشنهاد می کنیم به سایت این شرکت با آدرس www.heron3d.ir مراجعه کنید. دوستداران ورود به این صنعت توسط کارشناسان ما راهنمایی می شوند تا بتوانند محصول مد نظر خویش را به آسانی برگزینند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 47550 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: آیپان تاریخ خبر: 1399/06/05 تعداد مشاهده: 2339
کلید واژه ها:
سافت گذر