کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316157 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

با جدیدترین بدافزارهای اندرویدی و iOS آشنا شوید

به گزارش سافت گذر، طبق اعلام یکی از خبرگزاری ها، یک کودک با اشاره به یک باگ سبب شد تا یکی از شرکت های امنیتی تعداد زیادی بدافزار را شناسایی کند. این اپلیکیشن ها که مخصوص iOS و اندروید هستند، تا کنون بیش از 2.4 میلیون بار دانلود شده اند و وانمود می کردند که خدماتی نظیر تصاویر پس زمینه، محتوای سرگرم کننده، موسیقی و . . . ارائه می کنند. البته بسیاری از آنها حتی وقتی در حال اجرا نبودند نیز تبلیغات پخش کردند. این تروجان ها که تبلیغات مخفی نام دارند، خود را نرم افزار کاربردی جا زدند اما در واقع به سازندگانشان کمک می کردند تا از طریق پخش تبلیغات درآمد کسب نمایند.

اندروید iOS پلی استور اپ استور بدافزار

شاید اولین راهکاری که به ذهنتان آمده لغو نصب این اپلیکیشن ها باشد اما متأسفانه آیکون آنها مخفی شده تا کسی نتواند پیدایشان کند. به علاوه، Sensor Tower گفته که در این برنامه ها سرویس های ویژه 2 تا 10 دلاری بی فایده فروخته می شد که از همین طریق توسعه دهندگان توانسته اند به درآمد 500 هزار دلاری برسند.

برخی از این بدافزارها را یکی از کاربران تیک تاک ارتقا داده که بیش از 300 هزار دنبال کننده داشت. با این وجود، کمپانی سازنده شبکه اجتماعی نامبرده یعنی ByteDance نقش اساسی در کشف این نرم افزارهای مخرب ایفا کرد. یک دختر از کاربران تیک تاک با مشاهده پروفایلی به این نتیجه رسید که آن شخص در حال تبلیغ یک اپلیکیشن است. او بلافاصله مراتب را به یکی از سازمان های حمایت از حقوق آنلاین کودکان در چک گزارش داد. آنها هم ماجرا را با شرکت Avast در میان گذاشتند و در نتیجه 11 برنامه اندرویدی و iOS مخرب شناسایی شد.

یاکوب وایورا، یکی از مهندسان امنیتی Avast می گوید:«« ما از این دختر جوان که پروفایل تیک تاکی را به ما معرفی کرد تشکر می کنیم. کاری که او کرد، نشان دهنده تعهد و وظیفه شناسی اش است که همه ما باید هنگام حضور در فضاهای سایبری داشته باشیم تا شبکه های اجتماعی را به مکان امن تری تبدیل کنیم. موارد کشف شده هم بدافزار هستند و هم قوانین گوگل و اپل را نقض می کنند. به علاوه، آنها مسبب پخش تبلیغاتی می باشند که کاربران را فریب می دهند. ضمن اینکه پس از نصب، آیکون آنها مخفی می شود تا کسی نتواند آنها را لغو نصب کند. واقعاً جای نگرانی دارد که می بینیم بدافزارها در شبکه های اجتماعی تبلیغ می شوند زیرا در این برنامه ها خیلی راحت می توان کاربران را سمت آنها جذب کرد. Avast تا کنون در اینستاگرام نیز حساب کاربری را شناسایی نموده که با بیش از 5000 فالوور چنین بدافزارهایی را تبلیغ می کرد»».

همان طور که گفتیم، برخی از این برنامه ها در تیک تاک و اینستاگرام تبلیغ می شدند و صاحبان پروفایل های تبلیغ کننده با استفاده از لینک پلی استور یا اپ استور کاربر جذب می کردند. در اینجا باز هم باید همان نکات امنیتی را تکرار کنیم. اگر در فروشگاه های نرم افزاری نمره پایینی به اپلیکیشن مدنظر داده شده بود و یا کامنت کاربران از آن تعریف نمی کرد، به هیچ عنوان آن برنامه را دانلود نکنید. لازم به ذکر است که اپلیکیشن های کشف شده در این مقاله نمراتی بین 1.3 تا 3.0 را کسب کرده بودند.

وایورا با ابراز نگرانی از تبلیغ بدافزارها توسط کاربران جوان می گوید:«« تبلیغ بدافزارها در شبکه های اجتماعی کاملاً نگران کننده است زیرا امکان دارد برخی افراد جوان و بی تجربه به آنها علاقه مند شده و آنها را دانلود کنند. من تا کنون به گوگل و اپل در مورد وجود بدافزار در فروشگاه های نرم افزاری شان هشدار داده ام. حتی به اینستاگرام و تیک تاک نیز درباره تبلیغ بدافزارها در آنها هشدار داده شده است»».

با توضیحات داده شده، اپلیکیشن های اندرویدی و iOS زیر را دانلود و نکنید و یا اگر نصب کرده اید، آنها را لغو نصب کنید:

در اندروید:

 

•    ThemeZone - Shawky App Free - Shock My Friends
•    Tap Roulette ++Shock my Friend
•    Ulimate Music Downloader - Free Download Music

در iOS:

 

•    Shock My Friends - Satuna
•    666 Time
•    ThemeZone - Live Wallpapers
•    shock my friend tap roulette v

 

 
منبع: phonearena.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 47723 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/07/02 تعداد مشاهده: 2491
سافت گذر