کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9146 | مشاهده و دانلود: 733735632 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/29 | اعضاء: 316095 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

بهترین کتاب های موفقیت که هر فردی باید بخواند

همیشه مطالعه بهترین کتاب های موفقیت توانسته است تأثیر زیادی روی زندگی افراد مختلف بگذارد؛ زیرا خواندن این کتاب‌ها خواننده را تشنه موفقیت می‌کند و تمام اعضای بدن، ذهن و قلب او را برای رسیدن به هدف مشخص با هم متحد می‌کند. در صورتی که شما هم تمایل دارید به موفقیت برسید، لازم است مطالعه را به یکی از عادت‌های روزمره و همیشگی خود تبدیل کنید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که تنها مطالعه کتاب‌های موفقیت نیست که می‌تواند به رشد و پیشرفت شما کمک کند بلکه ممکن است در یک کتاب رمان هم مطالبی وجود داشته باشد که به رشد و موفقیت شما کمک کند.

در این مقاله قصد داریم که 10 مورد از بهترین کتاب های موفقیت را به شما معرفی کنیم ولی پیش از معرفی این کتاب‌‎ها بهتر است چند نکته در مورد مطالعه کتاب را با شما در میان بگذاریم؛ چون اشاره به بهترین کتاب های موفقیت یک مسئله است ولی وقتی بتوانیم نکات لازم هنگام مطالعه را رعایت کنیم، می‌توانیم منظور و هدف نویسنده را درک کنیم و از نکاتی که در کتاب آمده است، بهره بیشتری بگیریم. در صورتی که تمایل دارید با چند مورد از بهترین کتاب‌های موفقیت آشنا شوید و بفهمید که هنگام مطالعه باید چه نکاتی را رعایت کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

8 نکته مهم که باید هنگام مطالعه رعایت کنید

تمامی نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، به ما کمک می‎کند که یک مطالعه مفید، لذت‌بخش و البته اثربخش را تجربه کنیم.

1. محیط را برای یک مطالعه عالی آماده کنید

اولین نکته‌ای که در هنگام مطالعه باید رعایت کنید این است که یک محیط مناسب را برای مطالعه انتخاب کنید. حال سوال پیش می‌آید که محیط مناسب برای مطالعه، چه خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد؟ پاسخ این است که:

  • یک محیط مناسب دارای نور و روشنایی کافی است. مطالعه در محیط دارای نور کم چشم را خسته و ضعیف می‌کند.
  • این محیط باید دمای مناسب داشته باشد. محیط سرد یا گرم باعث می‌شود که تمرکز خودتان را از دست بدهید.
  • محیط مطالعه خودتان را منظم کنید تا عاملی برای حواس‌پرتی شما وجود نداشته باشد.
  • هنگام مطالعه به تخت خواب خودتان نروید یا در حالت خوابیده مطالعه نکنید؛ زیرا این عوامل باعث می‌شود که احساس خواب‌آلودگی کنید و تمرکز شما از بین برود.
  • یک جای مشخص را برای مطالعه انتخاب کنید. به صورت مرتب جای خودتان را عوض نکنید؛ زیرا همین کار هم می‌تواند تمرکز شما را به هم بزند.

2. زمان مناسب را برای مطالعه شناسایی کنید

درست است که بعضی افراد ترجیح می‌دهند که هنگام صبح یا قبل از خواب مطالعه کنند ولی چنین چیزی برای همه افراد صادق نیست. بهترین کار این است که ببینید در چه ساعاتی از روز سرتان خلوت‌تر است و آرامش بیشتری دارید، معمولاً بهترین زمان برای مطالعه همان موقع است. اگر زمان مناسب برای مطالعه را پیدا کنید، مطالب را خیلی بهتر فرامی‌گیرید.

3. در زمینه‌های مختلف مطالعه کنید و خود را محصور نکنید

فکر نکنید که تنها باید در یک زمینه خاص مطالعه کنید. سعی کنید کتاب‌های مختلفی را مطالعه کنید. بعضی از افراد یک سبد کتاب برای خودشان فراهم می‌کنند؛ به این معنا که چند کتاب را برمی‌دارند و در روز بخش‌هایی از چند کتاب را مطالعه می‌کنند. این کار باعث می‌شود که ذهن شما پرورش پیدا کند و از طرفی در زمینه‌های مختلف اطلاعات کسب می‌کنید. گاهی مطالعه در یک زمینه خاص باعث می‌شود که پس از مدتی خسته شوید و اشتیاق خودتان به مطالعه را از دست بدهید.

4. یک کتاب در هفته یعنی حدود 30 صفحه در روز

بسیاری از بزرگان حوزه کسب و کار و موفقیت در جهان در هفته یک کتاب را مطالعه می‌کنند. اگر شما هم تمایل دارید که از این عادت خوب بزرگان موفقیت پیروی کنید باید تلاش کنید که حداقل 30 صفحه کتاب در روز بخوانید. با خواندن این تعداد صفحه در طول روز مطمئناً می‌توانید به صورت میانگین یک کتاب در هفته و حدود 50 کتاب در سال مطالعه کنید.

مطالعات و پژوهش‌ها نشان می‌دهد که اگر کسی مشغول مطالعه شود و چیزی حواس او را پرت نکند، در 45 دقیقه حدود 30 صفحه را مطالعه می‌کند. به بیان دیگر کافی است در طول روز 45 دقیقه از زمان خودتان را به مطالعه اختصاص دهید.

5. خوب خواندن هنر است نه زیاد خواندن

یکی از دام‌هایی که افراد در هنگام مطالعه در آن گرفتار می‌شوند، کمیت است. برخی  اوقات اصلاً حوصله مطالعه نداریم ولی چون عادت کرده‌ایم در روز 30 صفحه مطالعه کنیم، خودمان را به زور پای کتاب می‌نشانیم ولی به قدری حواسمان پرت است که این مطالعه هیچ تأثیری ندارد و دست آخر یادمان نیست که چه چیزی مطالعه کرده‌ایم. یک راه برای حل این مشکل وجود دارد و آن راه حل این است که بدانیم خوب خواندن خیلی بهتر از زیاد خواندن است. زیاد خواندن (وقتی اثری روی ما نداشته باشد) هیچ فایده‌ای ندارد و ما را به جایی نمی‌رساند.

6. هدف خودتان از مطالعه را مشخص کنید

در هر کاری اگر می‌خواهید موفق باشید، باید برای خودتان هدف تعیین کنید. هیچ گاه کاری را بدون هدف و مقصود انجام ندهید. هدف داشتن در هنگام مطالعه اهمیت زیادی دارد. همیشه پیش از مطالعه هدف خود را مشخص کنید. وقتی هدف شما مشخص باشد، مطالعه برای شما با لذت بیشتری همراه می‌شود و از طرفی تمرکزتان هم خیلی کمتر به هم می‌خورد.

7. یادداشت برداری را فراموش نکنید

یکی از نکاتی که باعث می‌شود مطالعه خیلی بهتر، کارآمدتر و موثرتری داشته باشید این است که هنگام مطالعه یادداشت برداری کنید. هنگام مطالعه کتاب یک قلم و کاغذ کنار دست خود بگذارید و هر جا که به نکته یا مطلب زیبایی می‌رسید، آن را یادداشت کنید. این کار از یک سو به شما کمک می‌کند که مطالب کتاب و چیزهایی که یادگرفته‌اید در ذهن شما تثبیت شود و از سوی دیگر تمرکزتان به هیچ عنوان به هم نمی‌خورد.

8. از کتاب‌های کوچک شروع کنید

برای اینکه بتوانید یک مطالعه موثر داشته باشید، از کتاب‌های کوچک شروع کنید. ممکن است کسانی که تازه می‌خواهند مطالعه را شروع کنند، وقتی نگاهشان به قطر کتاب می‌افتد وحشت کنند و خیلی سریع از مطالعه کتاب خسته شوند ولی وقتی کناب کوچک باشد، می‌دانند که زود تمام می‌شود و آن‌ها را خسته نمی‌کند.

اکنون که یک سری از مهم‌ترین نکات برای یک مطالعه موثر را بیان کردیم، زمان آن رسیده است که 10 مورد از بهترین کتاب های موفقیت را معرفی کنیم. خواندن هر کدام از کتاب‌هایی که در ادامه بیان می‎‌شود، شما را یک گام به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند.

معرفی 10 مورد از بهترین کتاب های موفقیت

در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم کتاب‌هایی را به شما معرفی کنیم که هر کدام از این کتاب‌ها می‌تواند تحول بزرگی در زندگی و کسب و کار شما به وجود بیاورد. در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا این کتاب‌ها را یکی پس از دیگری بررسی کنیم.

1. کتاب قدرت عادت اثر چارلز داهیگ

یکی از بهترین کتاب های موفقیت ، کتابی به نام قدرت عادت است که توسط چارلز داهیگ نوشته شده است. این کتاب به ما یاد می‌دهد که عادت‌های روزمره ما تأثیر زیادی در زندگی و رسیدن یا نرسیدن ما به موفقیت دارند. جارلز داهیگ بر این باور است .اگر کسی بتوانید عادت‌های خود را مدیریت کند، می‌تواند عملکرد خیلی بهتری در زندگی خودش داشته باشد. دلایل زیادی هست که باعث شکل‌‌گیری عادت‌های مختلف می‌شود. نویسنده تلاش می‌کند که در این کتاب مولفه‌های مختلف عادت را بررسی کند تا خواننده بتواند عادات خودش را به صورت ریشه‌ای بررسی کند.

همچنین در این کتاب به خواننده گفته می‌شود که چگونه می‌تواند عادت‌های خودش را تغییر دهد. همیار آکادمی مقاله خوبی دارد که در آن مقاله خلاصه‌ای از این کتاب ارزشمند را ارائه داده است. در صورت تمایل به مطالعه این مقاله به کتاب قدرت عادت اثر چارلز داهیگ مراجعه کنید.

2. کتاب اثر مرکب به قلم دارن هاردی

دومین کتاب از لیست بهترین کتاب های موفقیت ، اثر مرکب است که دارن هاردی آن را نوشته است. این کتاب ارزشمند به این مسئله می‌پردازد که تصمیمات کوچک و عادات خرد روزانه تا چه حد می‌تواند آینده ما را تعیین کند. این کتاب می‌گوید وقتی یک سری اقدامات مثبت یا منفی را در طول روز انجام دهید، این عادت‌ها با هم ترکیب می‌شوند و پس از مدت اثر قابل توجهی از خودشان به جای می‌گذارند. این کتاب بر خلاف اکثر کتاب‌های موفقیت از مخاطب خودش نمی‌خواهد یک شبه زندگی خودش را متحول کند بلکه به او می‌گوید که تلاش کند تغییرات کوچکی در زندگی خودش بدهد و در بلند مدت اثر آن را ببیند.

3. کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

این کتاب هم یکی از بهترین کتاب های موفقیت است. دلیل نامگذاری این کتاب به نام « چهار اثر » این است که این کتاب از چهار کتاب کوچک‌تر تشکیل شده است. این چهار کتاب عبارت است از:

  • بازی زندگی و راه این بازی
  • کلام تو، عصای معجزه‌گر توست
  • در مخفی توفیق
  • نفوذ کلام

در کتاب چهار اثر، تمرکز قابل توجهی به قدرت کلام شده است و از مخاطب خودش می‌خواهد که با کلام خودش جادو کند و کنترل زندگی خودش را به دست بگیرد. در صورتی که کسی بتواند کنترل کلام خود را به دست بگیرد، به معنای واقعی کلمه موفق شده است و می‌تواند با کلام خود هر تغییری که تمایل داشته باشد در زندگی خودش ایجاد کند.

4. کتاب ساختن برای ماندن اثر جیم کالینز و جری پوراس

این کتاب هم واقعاً جذاب و خواندنی است و علاقمندان زیادی دارد. در این کتاب این سوال مطرح می‌شود که چرا شرکت‌های موفق جهان در دوره‌های زمانی مختلف موفقیت خودشان را حفظ کرده‌اند و برخی دیگر به خاطر یک مدیر موفق و با روی کار آمدن شرکت‌های دیگر شکست خورده‌اند؟ این کتاب شرکت‌های موفق و شکست‌خورده را با هم مقایسه نمی‌کند بلکه با شرکت‌هایی سر و کار دارد که موفق و موفق‌تر هستند. این کتاب در دسته‌‎بندی کتاب‌های مدیریتی قرار می‌گیرد ولی به قدری جذاب و پر از درس‌های موفقیت است که می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین کتاب های موفقیت یاد کرد.

5. کتاب کار عمیق اثر کال نیوپورت

کتاب کار عمیق یکی از معروف‌ترین کتاب‌ها در حوزه کسب و کار است که کال نیوپورت، نویسنده این کتاب تلاش می‌کند تفاوت یک کار با عمق کم با کاری که در آن عمیق می‌شویم را بررسی کند. اولین تأثیری که عمیق شدن در یک کار روی انسان می‌‎گذارد این است که بهره‌وری او را چندین برابر می‌کند. وقتی بهره‌وری بیشتر شد، قاعدتاً قدرت فرد در آن زمینه هم چندین برابر می‌شود. کار عمیق به کاری گفته می‌شود که تمرکز زیادی روی آن می‌گذاریم و قطعاً وقتی تمرکز زیادی بگذاریم، کارمان را خیلی بهتر انجام می‌دهیم. همیار آکادمی خلاصه بسیار خوبی از این کتاب دارد که در صورتی که تمایل دارید آن را مطالعه کنید کافی است به  کتاب کار عمیق مراجعه کنید.

6. کتاب گستره اثر دیوید اپستین

اگر کتاب گستره را مطالعه کنید، مسلماً وقتی این کتاب را تمام کردید خواهید گفت که این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که خوانده‌ام. در این کتاب یک سوال مهم و اساسی مطرح می‌شود : «عمق یا وسعت؟» بعضی افراد می‌گویند که فلانی، اقیانوسی است که وسیع با عمق 1 سانتی متر! به این معنا که آن شخص کارهای زیادی بلد است ولی در هیچ کدام از کارهایی که بلد است، تخصص ندارد. در این کتاب می‌خوانیم که متخصص شدن در یک کار خیلی هم خوب است ولی معایب خودش را هم دارد و قرار نیست که فقط افراد متخصص به موفقیت برسند، بلکه افرادی که گستره‌ای از مهارت‌ها را دارند هم می‌توانند موفق باشند.

7. کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

این کتاب یکی از بهترین کتاب های موفقیت است که نویسنده آن، همان کسی است که هنر شفاف اندیشیدن را نوشت. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ایران و جهان است که عادل فردوسی پور، گزارشگر معروف ورزشی یکی از مترجمان آن است. ابتدا تا انتهای این کتاب پر از نکات مهم و مفیدی است که هر کدام باعث می‌شود یک زندگی خوب و پربار را تجربه کنیم. نویسنده، این کتاب را پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش در مورد روش خوب زندگی کردن نوشته است. در ادامه به چند مورد از درس‌هایی که می‌توان از این کتاب گرفت اشاره شده است:

  • اگر می‌خواهید خوب زندگی کنید، دست از تلاش برای تغییر دادن دیگران بردارید.
  • زندگی وقتی خوب می‌شود که جنگ و رقابت را کنار بگذاریم.
  • برای خوب زندگی کردن حتماً نباید کارهای بزرگ و مهمی انجام دهید، تنها اعمال یک سری تغییرات کوچک کافی است. حتماً نباید تغییرات اساسی ایجاد کنید بلکه همین جایی که الآن ایستاده‌اید، یک تغییر جزئی ایجاد کنید.
  • ما باید وقت خود را صرف شغل و کاری کنیم که به آن علاقه داریم. لذت شغلی ما را در سایر زمینه‌ها هم موفق می‌کند.

8. کتاب اصل گرایی اثر گرگ مک کیون

کتاب اصل گرایی یکی از بهترین کتاب های موفقیت است که شما را به سمت بازدهی فردی سوق می‌کند. این کتاب از مخاطبان خودش می‌خواهد که همیشه به کارهای اصلی و مهم خود بپردازیم و وقت خود را با انجام کارهایی که هیچ نفع و فایده‌ای برای ما ندارد، هدر ندهیم. این کتاب به ما یاد می‌دهد که کارهای کمتری در طول روز انجام دهیم ولی همین کارهای کم را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. در واقع با مطالعه این کتاب یاد می‌گیریم که سر خودمان را بیهوده شلوغ نکنیم.

9. کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

می‌توان این کتاب را یکی از ارزشمندترین کتاب‌های حوزه موفقیت نامید. در این کتاب به اصول مهم و اساسی برای رسیدن به موفقیت اشاره شده است. در ادامه چند مورد از این اصول را بیان می‌کنیم:

  1. اگر می‌خواهید در زندگی خود ثروتمند شوید، باید در گام اول اشتیاق سوزان داشته باشید.
  2. برای رسیدن به موفقیت، داشتن هدف از هر چیزی مهم‌تر است.
  3. ممکن است در مسیر موفقیت با سختی‌های زیادی مواجه شوید. مهم این است که صبر و پایداری لازم را داشته باشید.
  4. یکی از مهم‌ترین سختی‌ها در مسیر موفقیت، انتقادات دیگران است. اگر بخواهید از انتقادات بترسید مطمئن باشید که موفق نمی‌شوید.

10. کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج سمیوئل کلاسون

کتاب ثروتمندترین مرد بابل یکی از ارزشمندترین آثاری است که در حوزه موفقیت، مدیریت هزینه و کسب و کار نوشته شده است. نویسنده این کتاب تلاش کرده است که رموز موفقیت در زندگی را در قالب یک داستان ارزشمند توضیح دهد. در این کتاب از مخاطب خواسته می‌شود که به مسئله پس انداز نگاه ویژه داشته باشد.

همیار آکادمی خلاصه این کتاب ارزشمند را در وب‌سایت خود ارائه داده است. در صورتی که تمایل دارید این خلاصه را مطالعه کنید و با اصل این کتاب آشنا شوید، کافی است به کتاب ثروتمندترین مرد بابل مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله ارزشمند تلاش کردیم چند مورد از بهترین کتاب های موفقیت را معرفی و بررسی کنیم. در صورتی که بتوانید این کتاب‌ها را مطالعه کنید مسلماً نتیجه این کتاب‌ها را در زندگی خود خواهید دید. همیار آکادمی بخشی به نام «معرفی» دارد که با مراجعه به آن می‌توانید خلاصه بسیاری از کتاب‌های بی‌نظیر در زمینه موفقیت را مطالعه کنید. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با همیار آکادمی به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 47779 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1399/07/12 تعداد مشاهده: 2392
کلید واژه ها:
سافت گذر