کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316168 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

روش های اجرا کردن فایل اکسپلورر در ویندوز 10

فایل اکسپلورر یک اپلیکیشن مدیریت فایل فوق العاده در ویندوز است اما برخی اوقات از کار افتادن ماوس می تواند اجرا کردن آن را با برخی مشکلات جزئی همراه سازد. با سافت گذر همراه باشید تا روش های اجرا کردن فایل اکسپلورر را در ویندوز 10 به شما آموزش دهیم.

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10 فایل اکسپلورر File Explorer

1. کلیک کردن روی آیکون تسک بار

در رایانه های ویندوزی نرم افزارهایی به صورت پیش فرض نصب شده اند که فایل اکسپلورر یکی از آنهاست. برای اجرا کردن این برنامه فقط کافی است روی آیکون مربوطه در تسک بار ویندوز 10 کلیک کنید. اگر این آیکون را حذف کرده اید، می توانید از یکی دیگر از روش های زیر بهره بگیرید و فایل اکسپلورر را پین نمایید. برای انجام این کار، فایل اکسپلورر را اجرا و روی آیکون آن در تسک بار کلیک راست کنید و سپس گزینه Pin to Taskbar را بزنید. شما می توانید آیکون آن را به این طرف و آن طرف بکشید و در جای مدنظر قرار دهید.

2. استفاده از میانبر کیبوردی

تقریباً هر صفحه کلیدی یک دکمه مخصوص ویندوز دارد. یکی از مزایای این دکمه آن است که می توانید با فشردن Windows + E به صورت همزمان، فایل اکسپلورر را اجرا کنید.

3. استفاده از سرچ ویندوز

شما می توانید در سرچ ویندوز 10 به دنبال هر چیزی بگردید. بر این اساس، در این قسمت فقط کافی است File Explorer بنویسید تا از میان نتایج جستجوی نمایش داده شده، فایل اکسپلورر را پیدا کرده و آن را اجرا کنید.

4. استفاده از استارت منو

سه روش برای اجرا کردن فایل اکسپلورر از استارت منو وجود دارد. اولین روش کلیک کردن روی دکمه استارت و سپس پایین آمدن در لیست نرم افزارها و انتخاب گزینه Windows System و بعد برگزیدن آپشن File Explorer می باشد.

به علاوه، شما می توانید فایل اکسپلورر را در نوار کناری استارت منو پین کنید. برای انجام این کار به تنظیمات رفته و از بخش Personalization و سپس Start، گزینه Choose which folders appear on Start را بزنید. در پنجره بعدی، آپشن File Explorer را روشن نمایید تا آیکون آن در نوار کناری استارت منو نمایان شود.

همچنین، فرصتی فراهم شده تا میانبری از فایل اکسپلورر را به قسمت جدولی شکل استارت منو بیفزایید. برای انجام این کار، باید استارت منو را اجرا کرده و عبارت File Explorer را در قسمت جستجو تایپ کنید و سپس روی نتیجه جستجوی مربوطه کلیک راست نمایید و گزینه Pin to Start را بزنید. به جای این روش هم می توانید در صورت پین بودن فایل اکسپلورر به نوار کناری استارت منو، روی آیکون آن کلیک راست کنید و گزینه Pin to Start را برگزینید. حال برای اجرا کردن آن فقط کافی است آیکون آن را انتخاب نمایید.

5. از منوی Power User

شما می توانید فایل اکسپلورر را از منوی Power User اجرا کنید. برای انجام این کار فقط کافی است دکمه های Windows + X را بزنید و سپس روی File Explorer کلیک کنید.

6. از کورتانا بخواهید

اگر رایانه شما میکروفون دارد، می توانید از دستیار صوتی مایکروسافت موسوم به کورتانا بخواهید فایل اکسپلورر را اجرا کند. برای انجام این کار آیکون کورتانا را انتخاب کرده و روی آیکون میکروفون کلیک کنید و بگویید Open File Explorer تا در ادامه پاسخ I’ll Open File Explorer را دریافت نمایید. اگر هم میکروفون ندارید، فقط کافی است در قسمت سرچ کورتانا بنویسید File Explorer.

7. استفاده از اپلیکیشن Run

شما می توانید فایل اکسپلورر را با استفاده از اپلیکیشن Run اجرا نمایید. ابتدا باید دکمه های Windows + R را بزنید. حال در پنجره Open، کلمه Explorer را بنویسید و دکمه OK را بزنید تا فایل اکسپلورر اجرا شود.

8. استفاده از اپلیکیشن Source

ویندوز به صورت پیش فرض فایل EXE فایل اکسپلورر را در درایو C ذخیره می کند. برای یافتن این برنامه، به فولدر Windows بروید و Explorer.exe را بیابید تا از لیست نمایش داده شده، فایل اکسپلورر را پیدا و آن را اجرا کنید.

9. اضافه کردن میانبر به دسکتاپ

برای دسترسی سریع تر به فایل اکسپلورر، می توانید یک میانبر دسکتاپی ایجاد کنید. برای انجام این کار استارت منو را برگزینید. حالا از لیست اپلیکیشن ها، به پایین بیایید و گزینه Windows System را بزنید و فایل اکسپلورر را به دسکتاپ بیفزایید. به علاوه، شما می توانید این برنامه را از قسمت جدولی شکل برنامه های پین شده به نوار کناری بکشید.

10. استفاده از تسک منیجر

تسک منیجر تنها برای بستن برنامه ها یا مشاهده وضعیت رایانه نیست بلکه برای اجرا کردن نرم افزارها نیز کاربرد دارد. برای اجرای فایل اکسپلورر از این طریق، فقط کافی است Ctrl + Shift + Esc را بزنید تا تسک منیجر اجرا شود و سپس File و بعد Run New Task را برگزینید. در ادامه پنجره آن اجرا خواهد شد که باید Explorer را در بخش Open نوشته و دکمه OK را بزنید.

11. استفاده از Command Prompt

تقریباً هر چیزی را می توان با Command Prompt اجرا کرد. برای اجرای فایل اکسپلورر از این طریق، می بایست cmd را تایپ کنید تا نرم افزار نامبرده اجرا شود. در این برنامه دستور explorer را بنویسید تا فایل اکسپلورر اجرا گردد.

12. استفاده از PowerShell

شما می توانید فایل اکسپلورر را از PowerShell اجرا کنید. برای انجام این کار، عبارت PowerShell را در قسمت سرچ ویندوز بنویسید و سپس از نتایج به نمایش درآمده Windows PowerShell را بزنید. در ادامه دستور explorer را تایپ کنید.

ویندوز 10 حاوی روش های مختلفی برای انجام کارهای گوناگون است که 12 راهکار گفته شده جهت اجرای فایل اکسپلورر تنها بخشی از آنها می باشد.

 

 
منبع: howtogeek.com 
 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 47998 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/08/18 تعداد مشاهده: 3238
سافت گذر