کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735450834 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316283 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت دوازدهم

امروز پس از انتشار یازده قسمت از مجموعه خبری آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز، مواردی که مخصوص همین سیستم عامل هستند را تمام می کنیم و در روزهای بعد سراغ فرآیندهایی می رویم که به سایر نرم افزارهای متفرقه مربوط می شوند پس با سافت گذر همراه باشید.

منظور از Windows Logon Application یا winlogon.exe چیست؟

winlogon.exe یک فرآیند مهم و بنیادین ویندوز است که همواره در پس زمینه فعالیت می کند و وظیفه انجام برخی از کارها را بر عهده دارد.

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

این فرآیند آن قدر اهمیت دارد که ویندوز بدون آن کاربردی نخواهد داشت.

انجام برخی از فعالیت های مهم که به امکانات ورود به حساب کاربری ویندوز مربوط می شود، بر عهده winlogon.exe است. مثلاً وقتی به اکانت خود وارد شدید، این فرآیند اطلاعات پروفایل را نمایش می دهد و به برنامه ها اجازه خواهد داد از کلیدهای موجود در بخش HKEY_CURRENT_USER که برای هر شخصی متفاوت است، استفاده کنند.

winlogon.exe چندین تله برای به دام انداختن تهدیدات امنیتی دارد. مثلاً وقتی دکمه های Ctrl + Alt + Delete را فشار می دهید، این فرآیند فعالیت شما را زیر نظر خواهد گرفت و به همین دلیل است که در برخی از رایانه ها، حتماً می بایست پیش از ورود به حساب کاربری سه دکمه نامبرده فشار داده شود. این ترکیب همواره توسط پردازش مورد بحث ما بررسی می گردد تا ببیند آیا شما واقعاً دارید وارد یک رایانه ایمن می شوید و سایر برنامه ها نمی توانند کلمه عبورتان را شناسایی کرده و خود را به جای شما جا بزنند.

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

winlogon.exe همچنین، فعالیت های ماوس و کیبورد را بررسی می کند تا در واقعی که از آنها استفاده نمی کنید، حالت اسکرین سیور را نمایش دهد.

به طور خلاصه، winlogon.exe یک فرآیند حیاتی برای وارد شدن به رایانه بوده و باید در پس زمینه باید فعال باشد. همچنین، مایکروسافت در یک لیست بلند بالا، مسئولیت های این پردازش را مشخص کرده است.

آیا می توان این پردازش را غیرفعال کرد؟

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

به خاطر اینکه این فرآیند مدام در ویندوز در حال اجراست و یکی از عناصر بنیادین ویندوز به شمار می آید، نمی توانید آن را غیرفعال کنید. از طرفی، دلیلی برای انجام این کار وجود ندارد زیرا مقدار کمی از حافظه را اشغال می کند.

اگر از قسمت تسک منیجر این فرآیند را ببندید، پیامی با مضمون "ویندوز غیرقابل استفاده و یا خاموش خواهد شد" دریافت خواهید کرد. چنان چه این پیام را نادیده بگیرید صفحه نمایش کامپیوتر سیاه می شود و حتی با فشردن سه دکمه Ctrl + Alt + Delete هم نمی توانید با آن کار کنید و مجبور خواهید بود رایانه را ری استارت نمایید.

وقتی رایانه را روشن می کنید، winlogon.exe هم اجرا می شود. اگر فرآیندهای مهم این چنینی نتوانستند فعالیت کنند، خطای صفحه نمایش آبی با ارور 0xC000021A نمایش داده خواهد شد.

آیا ممکن است winlogon.exe ویروس باشد؟

برای فرآیند winlogon.exe کاملاً طبیعی است که همواره در رایانه فعال باشد. فایل اصلی این پردازش در آدرس C:\Windows\Sysyem32 وجود دارد. برای اینکه صحت این موضوع را بررسی کنید، روی فرآیند Windows Logon Application در تسک منیجر کلیک راست کرده و گزینه Open File Location را بزنید.

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

در ادامه باید فایل منیجر اجرا شده و winlogon.exe در آن وجود داشته باشد.

اگر کسی به شما گفت که winlogon.exe در جایی غیر از آدرس گفته شده حضور دارد، ادعای کذب و واهی است زیرا این فایل از اهمیت بالایی برخوردارست و حذف آن ویندوز نصب شده را تحت تأثیر منفی قرار خواهد داد.

بسیاری از افرادی که با اهداف مغرضانه در دنیای تکنولوژی فعالیت می کنند، می گویند که اگر در رایانه شما winlogon.exe وجود دارد، قطعاً کامپیوترتان ویروسی شده است!!!. واقعیت اما چیز دیگری است زیرا اگر رایانه ای سالم بود چنین فرآیند در حال اجرایی را خواهد داشت بنابراین گول این اشخاص را نخورید.

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

در سمت دیگر، اگر می بینید که فایلی با عنوان winlogon.exe در مسیر دیگری قرار دارد، مطمئناً رایانه تان با مشکلی روبه روست و ممکن است ویروس یا بدافزاری خودش را دارد با اسم او جا می زند و در پس زمینه مخفی می شود. استفاده بیش از حد از CPU یا حافظه، دیگر علامت خطری است که باید به آن توجه کنید زیرا این فرآیند در شرایط عادی نمی تواند منابع مختلف رایانه را به مقدار زیاد اشغال کند.

با همه اینها، اگر همچنان نگران هستید، با استفاده از یک آنتی ویروس مناسب رایانه تان را اسکن کنید زیرا امکان دارد برخی اوقات بدافزارها خودشان را به عنوان یک فایل سیستمی جا بزنند.

در پایان اشاره کنیم که به زودی و در قسمت بعدی این مجموعه خبری، فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز که به نرم افزارهای متفرقه مربوط می شوند را به شما معرفی خواهیم کرد پس با سافت گذر همراه باشید.

 

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت اول

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت دوم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت سوم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت چهارم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت پنجم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت ششم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت هفتم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت هشتم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت نهم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت دهم

آشنایی با پردازش ها و فرآیندهای در حال اجرا در ویندوز؛ قسمت یازدهم

 

 
منبع: howtogeek.com 

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48257 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/10/06 تعداد مشاهده: 2561
سافت گذر