کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9152 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316152 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونگی آزادسازی فضای حساب کاربری گوگل

به گزارش سافت گذر، گوگل خبر از تغییر برخی قوانین مربوط به حافظه سرویس هایش داد که احتمالاً تأثیر زیادی بر بسیاری از دارندگان جیمیل خواهند گذاشت. به عنوان یکی از این اقدامات، گوگل می خواهد گزینه بکاپ گیری از تصاویر باکیفیت را از ماه ژوئن 2021 متوقف کند. به علاوه، از همان ماه ژوئن، تمامی فایل های ذخیره شده در Sheets، Docs، Forms و دیگر سرویس ها در حافظه 15 گیگابایتی سیو خواهند شد.

گوگل جیمیل گوگل وان گوگل فوتوز Google Photos

بر این اساس، اگر شما هم از جمله کسانی هستید که برای مدت طولانی از جیمیل یا گوگل فوتوز استفاده می کنید، ناچار خواهید بود از همان حافظه 15 گیگابایتی تعبیه شده بهره ببرید. ضمناً، چنان چه نگران اعمال تغییرات جدید هستید، می توانید با آزادسازی فضای اکانت گوگل خود و حذف ایمیل ها و فایل های بلااستفاده، حافظه های از دست رفته را احیا کنید. برای انجام این کار هم فقط کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

مشاهده مقدار فضای استفاده شده

پیش از آنکه شروع کنید به آزادسازی فضای حساب کاربری گوگل، بد نیست ابتدا ببینید چه قدر از فضا را اشغال کرده اید. این احتمال وجود دارد که بسیاری از حافظه موجود، توسط تصاویر یا فایل های حجیمی اشغال شده باشند که چند سال پیش در گوگل درایو آپلود کرده بودید و حالا آنها را از یاد برده اید.

شما با مراجعه به این صفحه از گوگل وان می توانید به صورت خلاصه ببینید چه قدر از فضای خود را در سرویس های درایو، فوتوز و . . . استفاده کرده اید.

گوگل جیمیل گوگل وان گوگل فوتوز Google Photos

استفاده از مدیریت کننده حافظه گوگل

خودِ گوگل یک مدیریت کننده حافظه دارد که هر کسی می تواند برای آزادسازی فضای اکانتش از آن بهره ببرد. این قابلیت پیش نمایشی از مقدار فضایی که می توان با حذف جیمیل، هرزنامه ها، محتواهای گوگل درایو و . . . آزاد کرد را ارائه می کند.

گوگل جیمیل گوگل وان گوگل فوتوز Google Photos

حذف ایمیل های قدیمی به صورت دستی

اگر مدت زیادی است که از جیمیل استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که بسیاری از فضای حساب کاربری تان را ایمیل هایی اشغال کرده اند که فایل ضمیمه حجیمی دارند. شاید هر کدام از این ایمیل ها حجم زیادی نداشته باشند ولی احتمال اینکه طی سالیان اخیر چند گیگابایت از فضای اکانت گوگل را اشغال کرده اند، بسیار زیاد است بنابراین بهترین کار پاک کردن آن هاست.

شما می توانید با جستجوی عبارت has:attachment در قسمت سرچ جیمیل، ایمیل هایی که ضمیمه دارند را پیدا و آن هایی که نیازشان ندارید را پاک کنید. به علاوه، امکان فیلتر کردن فایل های حجیم و بزرگ با سرچ large:10mb هم وجود دارد. همچنین، با تغییر عدد 10 می توان به دنبال فایل های حجیم تر گشت. با این روش، می توانید خیلی سریع ایمیل های حجیم و سنگین را پیدا و آنها را حذف کنید.

همچنین، با ابزار MailStore می توانید ایمیل های قدیمی مهم را در جایی دیگر صادر کنید تا پس از تهیه بکاپ، آنها را از اکانت گوگل حذف نمایید.

گوگل جیمیل گوگل وان گوگل فوتوز Google Photos

فشرده سازی تصاویر موجود در Google Photos

اگر از تصاویر خود با همان کیفیت اصلی شان در Google Photos بکاپ گیری کرده اید، پیشنهاد می شود که از گزینه کیفیت High استفاده کنید. این آپشن سبب فشرده شدن همه تصاویر می گردد تا حافظه کمتری از 15 گیگابایت اشغال شود.

با این وجود، این روش تنها تا ماه ژوئن 2021 کارآمد خواهد بود زیرا پس از آن عکس های آپلود شده با کیفیت بالا هم جزو همان 15 گیگابایت به حساب خواهند آمد. حتی فشرده سازی آنها نیز از پر شدن این فضا جلوگیری نخواهد کرد هرچند رخ دادن این اتفاق را با تأخیر روبه رو می کند.

به منظور تبدیل تصاویر فعلی به کیفیت بالا، از طریق رایانه به وب سایت Google Photos رفته و روی آیکون تنظیمات کلیک کنید و گزینه High Quality را بزنید. به علاوه، پیامی ظاهر خواهد شد که می پرسد آیا می خواهید تصاویر فعلی را به کیفیت بالا تبدیل نمایید و در ادامه نیز مقدار فضای آزاد شده را نشان خواهد داد. این ترفند باعث می گردد که از این پس همه تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده در Google Photos به صورت فشرده و با کیفیت بالا سیو شوند.

به جای این روش، گزینه Recover Storage هم برای فشرده سازی تصاویر و ویدیوهای فعلی با کیفیت بالا فراهم است.

گوگل جیمیل گوگل وان گوگل فوتوز Google Photos

خالی کردن سطل زباله گوگل درایو

اگر از گوگل درایو برای اشتراک گذاری و ارسال فایل ها با دوستان و خانواده و یا بکاپ گیری از اطلاعات استفاده می کنید، بد نیست نگاهی به سطل زباله بیندازید. این احتمال وجود دارد که با پاک سازی این سرویس گوگل بیش از 20 گیگابایت حافظه آزاد نمایید. لازم به ذکر است که خودِ گوگل هم فایل هایی که بیش از 30 روز است پاک شده اند را از بین می برد.

از گزینه Backup & Sync استفاده نکنید

دیگر از گزینه Backup & Sync تهیه فایل پشتیبان در رایانه و گوگل درایو استفاده نکنید. به جای این، امکان بهره مندی از دراپ باکس را خواهید داشت. روش بعدی هم ساخت اکانت مخصوص بکاپ گیری از محتواهای کامپیوتر است. اگر فایل های حجیم زیادی دارید، این ترفند بهترین راهکار خواهد بود زیرا فضای اکانت اصلی گوگل را اشغال نخواهد کرد.

حافظه گوگل وان بخرید

اگر هیچ کدام از روش های بالا فایده نداشتند، تنها چاره پیش رو خرید حافظه گوگل وان است. خبر خوب این است که قیمت این سرویس بسیار منطقی می باشد به طوری که 100 گیگابایت در هر ماه 1.99 دلار قیمت خورده است. این گزینه برای بسیاری از افراد کافی خواهد بود. ضمناً، در صورتی که فکر می کنید به فضای بیشتری نیاز دارید، می توانید سرویس 10 ترابایتی که حالا 50 درصد تخفیف خورده را بخرید.

خرید اشتراک گوگل وان زمینه بهره مندی از سایر مزایا نظیر رزرو هتل، بلیط هواپیما، سرویس VPN و . . . را فراهم خواهد کرد. ضمن اینکه اشتراک خریداری شده را می توان با سایر اعضای خانواده نیز به اشتراک گذاشت تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

گوگل جیمیل گوگل وان گوگل فوتوز Google Photos

تغییراتی که گوگل می خواهد اعمال کند چگونه برای اکانت شما تأثیر می گذارد؟ آیا مجبور خواهید شد اشتراک گوگل وان بخرید؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

 
منبع: neowin.net 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48271 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/10/09 تعداد مشاهده: 2677
سافت گذر