کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316334 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چرا باید نرم افزارها را آپدیت کنیم؟

به گزارش سافت گذر، آپدیت های نرم افزاری ممکن است برای همه افراد اتفاق خوشایندی نباشند و حتی امکان دارد برخی اوقات برنامه ای که از آن استفاده می کنید را خراب کنند و یا تنظیمات آن را تغییر دهند. با همه اینها، پیشنهاد ما آپدیت کردن همه برنامه هایی است که با آنها کار می کنید.

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل آفیس آپدیت ویندوز

آپدیت های امنیتی

سیستم عامل ها و نرم افزارهایی که هر روز با آنها کار می کنید مطمئناً مشکلات امنیتی خاص خودشان را دارند. برنامه نویسی یک کار پیچیده ای است بنابراین باگ ها همواره در اپلیکیشن ها پیدا می شوند اما بلافاصله با به روزرسانی های خاصی از بین می روند.

چنان چه شما هم از اپلیکیشن های مدرن استفاده می کنید، احتمال اینکه از خطرات امنیتی در امان باشید بسیار زیاد است. اگر هم آپدیت ها را نصب نمی کنید، امکان در معرض خطر قرار گرفتن افزایش خواهد یافت. در نهایت چنان چه با نسخه ای از نرم افزاری کار می کنید که دیگر پشتیبانی نمی شود و آپدیتی دریافت نمی کند، باید بلافاصله سراغ ورژن جدیدتری بروید.

به عبارت دیگر، ورد 2000 در ویندوز ایکس پی در معرض خطر قرار دارد زیرا باگ های امنیتی که می توان علیه این نرم افزار استفاده کرد بسیار متعدد هستند. حتی اگر در کامپیوتر این برنامه نصب شده، دانلود و باز کردن یک فایل DOC هم خطرساز خواهد بود.

اما واقعاً منظور از خطر چیست؟

خطرات امنیتی زیادی وجود دارد ولی از جمله موارد رایج آن است که باعث شود باگ ها فایل های به ظاهر ایمن را وارد رایانه کنند. برای مثال، یک تصویر JPEG یا فایل mp3 به خصوص می تواند بدافزاری را به کامپیوتر بیاورد و یا مشکلی در یک سایت فیلترهای امنیتی کامپیوتر را کنار خواهد زد و وارد آن خواهد شد و در نهایت باگ یک سیستم عامل کل دستگاه را با خطر روبه رو خواهد کرد.

یک هکر با دسترسی به کامپیوتر شما می تواند بدافزار را نصب کند و آن قدر این کار را ادامه دهد تا اینکه مجبور شوید به خواسته او تن دهید و یا اطلاعات کارت اعتباری تان را به سارق و مجرم امنیتی ارائه کند و داده های شخصی را به سرقت ببرد. حتی ممکن است شخصی با مخفی شدن در دسکتاپ رایانه، با استفاده از وبکم مدام از شما عکسبرداری نماید.

شما با آپدیت کردن نرم افزار خود می توانید از رخ دادن این اتفاقات جلوگیری کنید. ضمناً، مطمئن باشید اپلیکیشنی که با آن کار می کنید حتماً پشتیبانی شده و به روزرسانی های امنیتی را دریافت کرده و به طور خودکار آنها را می گیرد.

نه فقط مرورگرها و سیستم عامل ها

مشکلات امنیتی در مرورگرها باعث خواهند شد که صفحات اینترنتی بتوانند کنترل رایانه تان را در دست بگیرند و یا بدافزار نصب کنند. همچنین، خلأهای امنیتی در سیستم عامل ها هم بسیار خطرناک هستند و زمینه ورود باگ ها را به وجود می آورند.

اما این مشکل فقط به مرورگرها و سیستم عامل ها مربوط نمی شود. سایر اپلیکیشن های نصب شده در کامپیوترها هم این مشکلات را دارند.

•    آفیس مایکروسافت تا کنون باگ هایی داشته است. فقط کافی است یک فایل DOC مشکل دار را باز و یا تصویری را از اینترنت در ورد پیست کنید تا رایانه تان با خطر روبه رو شود. لازم به ذکر است که آفیس 2010 تا 13 اکتبر 2020 پشتیبانی شده بود ولی اگر نسخه قدیمی تری دارید، حتماً آن را آپدیت کنید.

•    ابزارهای فشرده سازی فایل ها مانند WinRAR، 7-Zip و WinZip نیز مشکلات خاص خودشان را دارند. برای مثال اگر یک فایل فشرده باگ دار را دانلود و آن را در کامپیوتر از حالت فشرده خارج کردید، زمینه بروز مشکلات امنیتی را به وجود آورده اید. معمولاً برطرف کنندگان مشکلات در آپدیت های تازه برای این نرم افزارها، باگ ها را از بین می برند.

•    فتوشاپ و دیگر اپلیکیشن های ویرایش تصویر هم ممکن است باگ داشته باشند بنابراین اگر فایل مخربی را دانلود و اجرا کردید، رایانه با مشکل مواجه خواهد شد.

•    مدیاپلیرها و دیگر برنامه های منبع باز نیز تا کنون باگ هایی داشته اند که امکان کنترل شدن رایانه توسط سارقان سایبری را به وجود آورده اند.

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل آفیس آپدیت ویندوز

این موارد تنها چندین مثال از نرم افزارهای احتمالاً مشکل ساز بودند. اگر در کامپیوتر برنامه ای نصب کرده اید که همه نوع فایل را اجرا می کند، امکان دارد در برابر برخی از مشکلات آسیب پذیر باشد.

با نصب آپدیت ها پس از انتشار و اطمینان از اینکه همچنان از آن پشتیبانی می شود، می توانید ضریب ایمنی رایانه تان را تا حد زیادی بالا ببرید.

همیشه هم به نصب آخرین نسخه نیاز نیست

آپدیت ها برای نرم افزارها ضروری هستند ولی نصب آپدیت های فوری اصلاً پیشنهاد نمی شود. در حالی که استفاده از نسخه قدیمی یک نرم افزار را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم ولی به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که شرکت ها ممکن است برای برخی از محصولاتشان به روزرسانی منتشر کنند تا اینکه زمان پایان پشتیبانی از آن فرا برسد.

•    ویندوز 8.1 همچنان سیستم عامل خوبی است ولی ویندوز 7 و ایکس پی دیگر پشتیبانی نمی شوند. مایکروسافت هم از ویندوز 8.1 می خواهد با انتشار آپدیت های امنیتی، تا تاریخ 10 ژانویه 2023 پشتیبانی کند.

 

•    یا مثلاً نرم افزارهای آفیس تا چندین و چند سال پشتیبانی می شوند بنابراین حتماً لازم نیست آخرین آپدیت ها و ورژن را دانلود و نصب کنید. آفیس 2016 تا تاریخ 14 اکتبر 2024 پشتیبانی می گردد.

•    macOS تا چند سال آپدیت دریافت می کند. اپل قانون خاصی برای انتشار به روزرسانی برای سیستم عامل محصولاتش ندارد ولی در مجموع سه ورژن اخیر پلتفرمش را پشتیبانی می کند بنابراین تا زمانی که نسخه جدید macOS منتشر شده هم حداقل دو سال زمان دارید تا از ورژن فعلی استفاده نمایید.

•    اگر مرورگری می خواهید که کمتر تغییر می کند، موزیلا برای مدت طولانی تری پشتیبانی از فایرفاکس را انجام می دهد. نسخه استاندارد این برنامه هر چهار هفته آپدیت می شود ولی نسخه ESR آن هر 42 هفته به روزرسانی دریافت خواهد کرد. البته موزیلا این ورژن را با آپدیت امنیتی ایمن نگه می دارد.

 

 
مواردی که نام بردیم، با آپدیت های امنیتی پشتیبانی می شوند و این موضوعی است که از همه بیشتر اهمیت دارد.

اما . . .

اگر رایانه ای دارید که به اینترنت وصل نیست و نرم افزارهای آن نیز قدیمی هستند، می توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. البته اگر فایل مشکوکی دانلود و در آن کامپیوتر اجرا کردید، احتمال آلوده شدن دستگاه وجود دارد.

به طور کلی بهتر است همیشه از خطرات احتمالی استفاده از نرم افزارهای قدیمی آگاه باشید. نیازی نیست که همواره آخرین ورژن یک برنامه را نصب کنید ولی حداقل باید از نسخه ای بهره ببرید که همچنان پشتیبانی می شود.

با این توضیحات، اگر با نرم افزاری کار می کنید که دیگر آپدیت دریافت نمی کند، پیشنهاد ما دانلود نسخه مدرن تر آن است. شاید با این کار مجبور باشید رویه انجام کارها را تغییر دهید ولی حداقل آنکه ایمنی خودتان را تضمین کرده اید.

در نهایت، اگر دوست ندارید، توصیه های گفته شده را جدی نگیرید ولی خودتان خطرات مختلف را بشناسید و بدانید که اگر نسخه ای پشتیبانی نشده و قدیمی از یک نرم افزار را اجرا می کنید، چه مشکلاتی انتظارتان را می کشند.

 

 
منبع: howtogeek.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48272 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/10/09 تعداد مشاهده: 3239
سافت گذر