کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316131 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

شگفتیهایی که در سفر به زاهدان با آن ها مواجه میشوید

سفر به سیستان و بلوچستان با هیچ جایی قابل مقایسه نیست چرا که سرزمین کهن پارتی ها، دیدنی های منحصر بفردی دارد که فقط در این منطقه خواهید دید. فراموش نکنید شگفتی های سفر به زاهدان خاطره ای ماندگار برای هر گردشگر است. این روزها دریاچه صورتی و کوههای مریخی بسیاری از گردشگران را عازم این دیار می کند. اما بهتر است با دیگر پدیده های استثنایی این استان آشنا شوید.

کوه خواجه

یکی از نمونه های بی نظیر معماری اشکانیان را در سفر به زاهدان ببینید. این مجموعه باستانی بقایای کاخ، دژها، آتشکده و حصارها است. در این محوطه نقاشی های کهنی از آن دوران به جا مانده که هر بیننده ای را مسحور خواهد کرد. این کوه مقدس بین ادیان جایگاه ویژه ای دارد و آثاری از معبد بودایی و دوران اسلامی نیز در این محوطه به چشم می خورد. برای دیدن کوه خواجه باید از زاهدان به سمت زابل بروید. این مجموعه در فاصله 45 دقیقه ای شهر زابل قرار گرفته است. فصل بهار بهترین موقع برای تهیه بلیط زاهدان است. زاهدان شهر مسجد و دیانت، مردمان یکرنگ و مهمان‌نواز قوم بلوچ است. این شهر نوبنیاد است و نسبت به شهرهای کهن ایران جوان محسوب می‌شود. شما می‌توانید از بزرگترین موزه جنوب‌شرق دیدن کنید و با آثار باستانی این محدوده، پوشش محلی مردم، غذاهای محلی ... از نزدیک آشنا شوید. از مسجد زرنج  از مساجد کهن اوایل اسلام در این شهر است، دیدن کنید. شما می‌توانید به چند روستای زیبای اطراف زاهدان بروید. یکی از آنها روستای لادیز است با غار طبیعی که در آن همیشه آب جریان دارد.

نمایی از کوه خواجه زاهدان

روستای کلپورگان زاهدان

یکی دیگر از شگفتی های سفر به زاهدان، بازدید از منطقه کلپورگان است. روستایی که مردمش چند هزار سال، سفال های رنگی را بدون چرخ سفالگری و با نقوش بومی می سازند. زیبایی و سادگی دلنشین این سفال ها که از هزاره های تاریخی به امروز رسیده، شما را مجذوب خود می کند. کلپورگان، در فاصله 4 ساعتی زاهدان و نزدیک سراوان قرار گرفته است. نکته جالب دیگر اینکه زنان روستا فقط ساخت سفال ها را بر عهده دارند و نسل اندر نسل این میراث ارزشمند آموخته شده است. جایگاه این هنر ظریف دست به حدی است که کلپورگان موزه زنده سفال جهان نام گرفته است. شما می توانید یکی از کم نظیرترین هدیه های سفرتان را در این محل تهیه کنید.

سفال های به جا مانده در روستای کلپورگان

دریاچه هامون

شاید شما هم نشنیده باشید که دریاچه هامون سومین دریاچه بزرگ ایران است. دریاچه هامون هم نزدیک زابل قرار دارد و شما می توانید پس از دیدن کوه خواجه به این دریاچه افسانه ای بروید. هامون دریاچه ای اساطیری است که در اشعار شاهنامه فردوسی به آن اشاره شده است. مردم بومی قرنهاست که قایق هایی به نام توتن با الیاف خرما می سازند و از هامون امرار معاش می کنند. معمولا بلیط هواپیما مشهد زاهدان در ایام غیر از تعطیلات ارزانتر است. انواع قیمت بلیط هواپیما مشهد زاهدان را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما مشهد به زاهدان را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما مشهد به زاهدان را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

کوه تفتان

در ایران دو آتشفشان فعال وجود دارد، کوه دماوند و کوه تفتان. این کوه مرتفع در مسیر زاهدان به خاش قرار گرفته است. اگر علاقه مند به طبیعت گردی و کوهنوردی باشید، تفتان یک قله شگفت انگیز است. از دامنه های کوه می توانید نوار دودی رنگ را ببنید که همواره بر بلندای تفتان در حرکت است. این آتشفشان گوگردی محبوبیت زیادی بین کوهنوردان دارد. چشم انداز قله بسیار دیدنی است و شما آن سوی مرز ایران یعنی پاکستان را خواهید دید.

کوه آتشفشانی تفتان زاهدان

سوغات زاهدان

هنرهای دستی سیستان و بلوچستان غنی و قدمتی برابر تاریخ دارد. آثاری شگفت که سفر شما را به زاهدان تکمیل می کند. سوزن دوزی یکی از مهمترین هنرهای منطقه است. کاری بسیار ظریف و زیبا که نمونه آن را در لباس های زنانه بلوچی خواهید دید. این هنر بومی توانسته از یونسکو مهر اصالت دریافت کند و به عنوان محصولی گرانبها به کشورهای خارجی صادر شود. حصیربافی و آینه دوزی از دیگر هنرهای بومی این استان است که می توانید به عنوان سوغات سفر خریداری کنید. برخلاف تصور همگانی، بهترین خرمای ایران، متعلق به سراوان است که کمتر نام آن شنیده شده است. همچنین شما می توانید در زاهدان انواع ادویه های خوش طعم و تند را به عنوان رهاورد سفر تهیه کنید.

 

سخن آخر

برای داشتن سفری مطمئن و آسوده، بلیط هواپیما را از سایت تریپ تهیه کنید. شما شانس خرید بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری ارزان را خواهید داشت. همچنین کارشناسان تریپ به صورت 24 ساعته آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

 

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48320 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: آیپان تاریخ خبر: 1399/10/17 تعداد مشاهده: 1915
کلید واژه ها:
سافت گذر
نظرات بینندگان

ابوالفضل شیرازی 1399/10/20 07:36
اگر به جای زاهدان از استان سیستان و بلوچستان استفاده می کردید خوب بود هیچ کدوم از این آثار برای شهر زاهدان نیست برای شهرهای زابل کوه خواجه و دریاچه هامون
خاش کوه تفتان
ایرانشهر روستای کلپورگان
سپاس از شما