کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316240 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

مدل هوش مصنوعی مایکروسافت زبان طبیعی انسان ها را شناخت

به گزارش سافت گذر، مایکروسافت به شدت در حال سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی و به خصوص بخش شناسایی زبان طبیعی است. این کمپانی شرکت های فعال در این صنعت را تا کنون خریداری کرده و مجوز اختصاصی نیز دارد. حالا مایکروسافت مدعی شده که مدلی که ساخته توانسته در آزمایش بنچمارک SuperGLUE از انسان ها بهتر کار کند.

مایکروسافت هوش مصنوعی مدل هوش مصنوعی یادگیری ماشینی یادگیری عمیق

SuperGLUE یکی از آزمایش های پیچیده شناسایی زبان طبیعی است به طوری که مدل استفاده شده باید بتواند به سؤالات نامفهوم پاسخ دهد، سخنان قطع و وصل شده را بشناسد و جملاتی که دو مخاطب دارد را شناسایی کند. برای موفقیت در این آزمون، مایکروسافت مدل DeBERTa خود را آپدیت و تعداد لایه های انتقالی آن را به 48 رساند که حاوی 1.5 میلیارد پارامتر هستند.

در نتیجه، مدل مذکور توانست در آزمایش SuperGLUE نمره 89.9 درصدی را کسب کند در حالی که مدل مشابه با تعداد 3.2 میلیارد پارامتر امتیاز 90.3 را کسب کرد. هر دوی این نمرات به مقدار ناچیزی از امتیاز انسانی 89.8 بیشتر هستند و این یعنی هوش مصنوعی از انسان ها بهتر کار کرده است.

باید یادآور شویم که DeBERTa اولین مدلی نیست که توانسته انسان ها را شکست دهد. مدل T5+ Meena که توسط تیم گوگل طراحی شده بود چند روز قبل امتیاز 90.2 درصدی را به دست آورد اما مدل ساخت مایکروسافت از او بهتر کار کرد.

مایکروسافت در ادامه این خبر عنوان کرده که دارد DeBERTa را در مدل زبان طبیعی Turing NLRv4 قرار می دهد تا کاربران بتوانند از آن در بینگ، آفیس، دینامیکس و سرویس های شناختی آژور استفاده کنند. این شرکت می گوید، این حقیقت که مدل هایش از پارامترهای کمتری بهره می برند یعنی کم مصرف تر بوده و ثبات بیشتری دارند و راحت تر می توانند در جاهای مختلف استفاده شوند.

این شرکت ادامه می دهد:«« DeBERTa توانسته در آزمایش بنچمارک SuperGLUE از انسان ها بهتر کار کند که نشان دهنده پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی است. علی رغم امتیازات مناسبی که کسب شده، این مدل به هیچ عنوان نمی تواند به میزان دقت انسان ها در شناسایی زبان دست یابد. انسان ها به شکل خارق العاده ای در زمینه شناخت زبان ها خوب کار کرده و می توانند مسائل مختلف را به راحتی حل کنند. این توانایی آنها تعمیم دهی ترکیبی نام دارد؛ یعنی قادرند کارهای جدید را به کارهای قبلی و مهارت های حل مسئله پیشین تعمیم دهند. لازم به ذکر است، برای اینکه بتوانیم بگوییم DeBERTa چگونه توانسته در الگوهای مختلف فعالیت داشته باشد، آن را به گونه ای ساختیم تا از روش های نمادین و محاسبه ای نورونی شبیه انسان ها بهره گیرد»».

مایکروسافت این مدل را عرضه کرده و اسناد و کدهای مربوط به آن از این آدرس گیت هاب قابل دریافت هستند.

 

 
منبع: neowin.net 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48336 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/10/20 تعداد مشاهده: 1923
سافت گذر