کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9157 | مشاهده و دانلود: 734593787 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316220 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

10 روش قفل کردن ویندوز 10 + آموزش تصویری

قفل کردن ویندوز 10 بهترین راه برای تأمین امنیت فایل ها می باشد. این روش نه در نحوه استفاده شما از رایانه اختلال ایجاد می کند و نه اپلیکیشن ها را می بندد. بر این اساس، به منظور ارتقای ایمنی خود و حفاظت از برنامه ها، بهتر است وقتی با لپ تاپ یا کامپیوتر کاری ندارید، آن را قفل کنید. با سافت گذر همراه باشید تا شما را با 10 روش قفل کردن ویندوز 10 آشنا کنیم.

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

1. قفل کردن رایانه از استارت منو

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

با مراجعه به استارت منو، روی اسم اکانت خود کلیک کنید و گزینه Lock را بزنید.

2. استفاده از دکمه ویندوز

تقریباً هر رایانه ویندوزی یک دکمه مخصوص استارت منو در کیبورد دارد که با انتخاب آن به همراه دکمه L امکان قفل کردن کامپیوتر به وجود آمده است.

3. استفاده از میانبرهای Ctrl + Alt + Delete

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

میانبر Ctrl + Alt + Delete معمولاً برای بستن نرم افزارهایی که هنگ کرده اند استفاده می شود ولی با استفاده از آن امکان قفل کردن کامپیوتر نیز وجود دارد. وقتی این سه دکمه را زدید، از منوی نمایش داده شده گزینه Lock را بزنید.

4. قفل کردن رایانه از تسک منیجر

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

با فشردن دکمه های Ctrl + Alt + Delete تسک منیجر اجرا می شود. از پایین سمت راست گزینه Disconnect را انتخاب کنید تا از پنجره پاپ آپ نمایش داده شده، پیام Disconnect User را تأیید نمایید.

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

5. با استفاده از Command Prompt

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

سه حرف cmd را تایپ کنید تا پنجره Command Prompt اجرا شود. در ادامه دستور زیر را بنویسید و دکمه اینتر را بزنید تا کامپیوتر قفل شود:

Rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

6. با استفاده از Run Prompt

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

این روش دقیقاً همان شیوه قبلی است با این تفاوت که شما از برنامه Run استفاده می کنید. فقط کافی است عبارت Run را در سرچ ویندوز بنویسید و از نتایج نمایش داده شده Run را انتخاب کنید.

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

در پنجره مربوطه دستور زیر را تایپ نمایید و دکمه OK را بزنید تا وقتی اجرا شد، کامپیوتر قفل گردد.

Rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

7. ساخت آیکون دسکتاپی برای قفل کردن رایانه

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

اگر ترجیح می دهید رایانه خود را با یک کلیک قفل کنید، می توانید با کلیک راست کردن روی دسکتاپ گزینه New و سپس Shortcut را بزنید.

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

در پنجره نمایش داده Create Shortcut را بزنید و دستور زیر را در قسمت Type the Location of the Item بنویسید و آپشن Next را برگزینید. سپس برای آیکون ساخته شده اسم تعیین کنید و گزینه Finish را بزنید. در نهایت میانبر در دسکتاپ ایجاد خواهد شد که با دو بار ضربه زدن روی آن کامپیوتر را قفل خواهید کرد.

Rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

8. استفاده از تنظیمات Screen Saver

شما می توانید کاری کنید تا رایانه تان پس از مدت مشخصی به صورت خودکار قفل شود. برای انجام این کار، در قسمت سرچ ویندوز Screen Saver را نوشته و از نتایج نمایش داده شده گزینه Change Screen Saver را بزنید.

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

در منوی مربوطه تیک گزینه On Resume, Display Logon Screen را بزنید. با استفاده از فلش های بخش Wait مشخص نمایید که پس از چه مدتی رایانه قفل گردد و در نهایت دکمه Apply را برگزینید.

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

البته به دلایل امنیتی، انجام این کار را پیشنهاد نمی کنیم بنابراین بهترین کار قفل کردن رایانه به صورت دستی می باشد.

9. استفاده از Dynamic Lock

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

Dynamic Lock ویژگی است که وقتی از کامپیوتر دور می شوید، رایانه را به صورت اتوماتیک قفل می کند. این قابلیت به سیگنال های بلوتوثی متکی است به طوری که وقتی این امواج از بین رفتند، یعنی شما از محدوده تحت پوشش رایانه خارج شده اید.

جهت استفاده از Dynamic Lock ابتدا باید گوشی خود را با کامپیوتر هماهنگ کنید. برای انجام این کار در گوشی اندرویدی یا iOS به آدرس Settings> Bluetooth بروید و اسلایدر مربوطه را روشن نمایید. در کامپیوتر خود به آدرس Settings> Devices> Bluetooth and Other Devices بروید و گزینه Add Bluetooth or Other Device را برگزینید. حالا گوشی را انتخاب و پین وارد شده را تأیید کنید تا دو دستگاه به هم وصل شوند.

حالا باید به آدرس Settings> Accounts> Sing-in Options بروید و به بخش Dynamic Lock بیایید. تیک کنار گزینه Allow Windows to Automatically Lock Your Device When You’re Away را بزنید تا وقتی از کامپیوتر دور شدید، به صورت خودکار قفل شود.

10. استفاده از ویژگی Remote Lock

ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10ویندوز ویندوز 10 آموزش ویندوز 10

همواره پیشنهاد می شود که وقتی دارید از کنار کامپیوتر می روید، خودتان آن را به صورت دستی قفل کنید اما بعضی وقت ها فراموش می شود. برای حل این مشکل، مایکروسافت امکان قفل کردن رایانه از راه دور را فراهم کرده است. البته این روش تنها در صورتی کار خواهد کرد که گزینه Find My Device ویندوز را فعال کرده اید و با اکانت مایکروسافت وارد شده اید و گزینه های مدیریت را انتخاب نموده اید و کامپیوتر به اینترنت وصل است. برای استفاده از Remote Lock وارد حساب کاربری مایکروسافت شوید و از زیر دستگاهی که می خواهید قفل شود، گزینه Show Details را بزنید.

در ادامه تب Find My Device را انتخاب کنید و گزینه Lock را برگزینید. تمامی پیام های نمایش داده شده را تأیید نمایید تا فرآیند انجام این کار تمام شود.

وقتی صحبت از امنیت سایبری می شود، شما اولین کسی هستید که باید از خودتان دفاع کنید. فرقی نمی کند که کدام یک از روش های گفته شده را به کار می گیرید زیرا صرف ایجاد امنیت مهمترین کار است. همچنین، مطمئن باشید که وقتی فراموش کرده اید، کامپیوترتان به صورت خودکار قفل می شود.

 

منبع: howtogeek.com 
 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48534 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/11/26 تعداد مشاهده: 2820
سافت گذر