کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734222871 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316154 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

10 روش پاکسازی فضای هارد دیسک در macOS؛ قسمت اول

به گزارش سافت گذر، حتی مک بوک های امروزی هم هارد دیسک هایی دارند که خیلی سریع پر می شوند ولی خوشبختانه روش های متنوع و آسانی برای آزادسازی فضای این رایانه ها وجود دارد. البته یکی از آسانترین راه ها حذف فایل های حجیم به صورت دستی است اما برخی اوقات می بایست به صورت تخصصی تر به دنبال موارد اشغال کننده حافظه داخلی بگردید و آنها را به طور اتوماتیک پاک کنید. اگر این کارها را انجام ندادید، احتمالاً با خطای Your disk is almost full روبه رو خواهید شد. اگر نمی خواهید این اتفاق برایتان رخ دهد، بد نیست با روش های مختلف پاکسازی فضای هارد دیسک در macOS آشنا شوید.

macOS مک بوک آموزش macOS

نکته: در این خبر 5 روش اول را آموزش می دهیم. سپس در تاریخی دیگر 5 روش دوم را آموزش خواهیم داد پس مرتب به سافت گذر مراجعه کنید.

1. آسانترین روش پاکسازی هارد دیسک در macOS

اگر نمی خواهید مدت زمان زیادی را برای پیدا و پاک کردن فایل های مختلف به صورت دستی صرف کنید، می توانید از نرم افزار CleanMyMac بهره ببرید که به حذف فایل های موقتی، فایل های زبانی حجیم، اپلیکیشن ها و . . . کمک خواهد کرد.

این برنامه تقریباً همه امکانات لازم برای حذف اپلیکیشن ها را دارد ولی تنها یک کمبود در آن احساس می شود که به گزینه پاک کردن فایل های تکراری مربوط است.

macOS مک بوک آموزش macOS

این برنامه نسخه رایگانی دارد که نشان می دهد فضای آزاد هارد دیسک توسط چه مواردی اشغال شده و به شما اجازه پاکسازی آن را خواهد داد.

نکته بسیار مهم: پیش از اجرای هر نرم افزار پاکسازی فضای هارد دیسک، اطمینان حاصل کنید که از تمامی فایل های مهم خود بکاپ گیری کرده اید.

2. کشف و حذف فایل های دوگانه، المثنی و تکراری

اگر مدت زیادی است که دارید از مک بوک خود استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که بسیاری از حافظه آن توسط فایل های تکراری اشغال شده است. خوشبختانه نرم افزارهای متعددی مانند Gemini 2 در دسترس قرار گرفته اند که با استفاده از آنها می توانید این موارد را پاک کنید.

macOS مک بوک آموزش macOS

توجه داشته باشید که در اپ استور نسخه پولی این برنامه وجود دارد. Gemini 2 که زمانی برچسب انتخاب سردبیر را نیز از مسئولین اپ استور گرفته بود، یک نسخه رایگان دارد که امکان دانلود آن از وب سایت خودش فراهم شده است. البته برنامه های مشابه دیگری هم می توان پیدا کرد ولی احساس می کنیم Gemini کامل تر می باشد.

3. خالی کردن سطل زباله

سطل زباله macOS تقریباً شبیه همان چیزی است که در ویندوز دیده ایم. بر این اساس، وقتی فایلی را پاک می کنید، به صورت موقتی به سطل زباله می رود تا اگر نظرتان در موردش عوض شد بتوانید آن را بازگردانید. برای حذف دائمی این فایل ها اما، باید فایل ها را در چند مرحله پاک کنید.

macOS مک بوک آموزش macOSmacOS مک بوک آموزش macOS

برای خالی کردن سطل زباله، روی آیکون آن کلیک راست کرده و گزینه Empty Trash را بزنید تا همه داده های موجود در آن پاک شوند.

iPhoto، iMovie و Mail سطل زباله های مخصوص به خودشان را دارند. بر این اساس، اگر فایل های رسانه ای آنها را پاک کرده اید، باید سطل زباله آنها را نیز پاک نمایید. مثلاً اگر از برنامه اول برای مدیریت تصاویر خود بهره می برید، می بایست پس از حذف عکس ها، سطل زباله آن را نیز خالی کنید. برای انجام این کار روی آپشن Trash کلیک راست کرده و گزینه Empty Trash را بزنید.

4. لغو نصب اپلیکیشن های بلااستفاده

اپلیکیشن هایی که نصب کرده اید بدون شک می توانند حافظه داخلی مک بوک شما را اشغال کنند بنابراین اگر به آنها نیازی ندارید، باید آنها را لغو نصب کنید. برای انجام این کار، پنجره Finder را اجرا کرده و از نوار کناری گزینه Applications را بزنید و سپس آیکون برنامه دلخواه را روی سطل زباله بکشید و رها کنید. ممکن است برخی از این برنامه ها فضای زیادی از کامپیوتر را اشغال کرده باشند.

macOS مک بوک آموزش macOS

برای اینکه ببینید کدام نرم افزار بیش از سایرین فضا اشغال کرده، پس از انتخاب گزینه Applications از پنجره Finder، آیکون Show items in a list را بزنید و سپس روی Size کلیک کنید تا اپلیکیشن ها با توجه به حجمی که دارند، مرتب شوند.

5. حذف فایل های پشتیبان آی تونز آیفون یا آیپد

اگر با استفاده از آی تونز از محتواهای موجود در آیفون یا آیپد خود بکاپ گیری کرده اید، باید بدانید که احتمالاً بسیاری از حافظه رایانه تان توسط این فایل ها اشغال شده است. امکان دارد برخی اوقات تا چند صد گیگابایت حافظه با پاک کردن بکاپ ها آزاد گردد.

macOS مک بوک آموزش macOSmacOS مک بوک آموزش macOS

به هر حال، برای حذف دستی آنها باید مسیر زیر را اجرا کنید ولی توجه داشته باشید که محتوای موجود در این پوشه ممکن است اسامی مشخصی نداشته باشند. لازم به ذکر است که بهتر است پیش از انجام این کار، آی تونز را ببندید.

~/Library/Application Support/MobileSync/Backup

ایمن ترین روش پاکسازی بکاپ ها، استفاده از نرم افزار CleanMyMac است که اسامی فولدرهای ناآشنا را مشخص خواهد کرد تا شما بتوانید ببینید بهتر است کدام فایل حذف گردد. در ادامه فقط کافی است مواردی که می خواهید پاک شوند را انتخاب کرده و گزینه Clean را بزنید.

 

 
منبع: howtogeek.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48616 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/12/11 تعداد مشاهده: 2494
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر