کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9151 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316152 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

30 سال خاطره با بازی Minesweeper در ویندوز

به گزارش سافت گذر، در اکتبر 1990 بود که مایکروسافت با معرفی Minesweeper در بخش سرگرمی های ویندوز انقلاب عظیمی به پا کرد. این بازی برای کسانی منتشر شده بود که از سیستم عامل ویندوز 3.0 استفاده می کردند. در 30 سال گذشته، این گیم به خاطر رابط کاربری ساده ای که دارد توانسته بسیاری ها را سرگرم کند به همین دلیل افراد زیادی آن را دوست دارند.

Minesweeper بازی مایکروسافت ویندوز بازی Minesweeper

دلایل موفقیت Minesweeper چیست؟ استراتژی خاص و اعتیادآور

Minesweeper یک بازی معمایی است که میدان آن در یک محیط شطرنجی و چهارخانه طراحی شده است. هدف آن است تا مربع هایی که در پشتشان بمب ندارند و خالی هستند را پیدا و در کمترین زمان ممکن روی آنها کلیک کنید. زمانی که موفق شدید، در اطراف مربعی که کلیک کرده اید اعدادی نمایان می شوند تا به شما بگویند تا هشت مربع قرار گرفته در چهار طرف چه تعداد بمب وجود دارد.

در مسیری که دارید خانه های دارای بمب را پیدا می کنید، می توانید با کلیک راست کردن روی هر مربع آن را علامت گذاری نمایید. البته توجه داشته باشید که حتی اگر به صورت کاملاً اتفاقی روی یک بمب کلیک کردید، بازی تمام خواهد شد.

چنان چه استراتژی خاص این بازی را پیدا کردید، حتی اگر باختید نیز به سختی می توانید آن را کنار بگذارید. Minesweeper باعث می شود شما باهوش تر و همزمان ریسک پذیرتر شوید. این بازی به نوعی شبیه سودوکو است با این تفاوت که منفجر می شود. بر این اساس، اگر موفق شدید به بازی ادامه می دهید وگرنه باید از اول شروع کنید.

اصل بازی Minesweeper از کجا شروع شد؟

Minesweeper مایکروسافت ابتدا Mine شناخته و توسط دو کارمند این شرکت به نام های رابرت دونر و کرت جانسون ساخته شد. دونر این بازی را بر پایه بازی OS/2 جانسون ایجاد کرد و آنها Minesweeper را بین همکارانشان به اشتراک گذاشتند.

Minesweeper بازی مایکروسافت ویندوز بازی Minesweeper

پس از توسعه ویندوز 3.0، مدیر تولید مایکروسافت یعنی بروس رایان تصمیم گرفت بازی هایی را در ویندوز قرار دهد تا مردم را به خرید رایانه خانگی تشویق کند. رایان درخواست خود را با کارمندان مایکروسافت مطرح و در نهایت دونر Minesweeper را ارائه کرد. پس از چند تغییر کوچک گرافیکی، Minesweeper متولد شد.

همان طور که اشاره کردیم، مایکروسافت Minesweeper را در سال 1990 به بخش سرگرمی های ویندوز اضافه کرد. در آن زمان، ویندوز 3.0 هنوز پنج ساله نشده بود ولی بازی هایی مانند Cruel، Gold، Minesweeper، Pegged، Taipei، Tetris و TicTactics داشت و به اسکرین سیور IdleWild مجهز بود.

Minesweeper بازی مایکروسافت ویندوز بازی Minesweeper

Minesweeper توانست به یکی از محبوب ترین بازی ها در ادارات مایکروسافت تبدیل شود. در سال 1994، واشینگتن پست گزارش داد که بیل گیتس زمانی معتاد این بازی شده بود به همین دلیل آن را از رایانه شخصی اش حذف کرد اما دوباره آن را در کامپیوتر یکی دیگر از همکارانش نصب کرد.

Minesweeper بازی مایکروسافت ویندوز بازی Minesweeper

شاید محبوبیت Minesweeper یکی از دلایلی بود که مایکروسافت تصمیم گرفت آن را در ویندوز 3.1 که در سال 1992 منتشر شد نیز قرار دهد.

زمانی که Minesweeper به یک بازی داخلی ویندوز تبدیل شد، میلیون ها نفر از سرتاسر جهان آن را بازی کردند. در نهایت مایکروسافت آن را در سال های 1992 تا 2009 در نسخه های مختلف ویندوز قرار داد. با این اوصاف، این احتمال وجود دارد که طی سه دهه اخیر صدها میلیون نفر این بازی را اجرا کرده اند.

عمیق تر از چیزی است که به نظر می رسد

هر کسی که تا کنون Minesweeper را بازی کرده متوجه شده که مانند Solitaire عمیق نیست. استراتژی عددی و خاصی که در این بازی وجود دارد سبب شده تا خیلی ها در قالب تورنمنت ها Minesweeper را بازی و با یکدیگر رقابت کنند.

تقریباً هر که استراتژی این بازی را متوجه شده باشد می تواند به راحتی آن را بازی کند. تنها چالش اساسی Minesweeper آن است که در کمترین زمان مناطق دارای بمب را پیدا کنید.

Minesweeper بازی مایکروسافت ویندوز بازی Minesweeper

برای اینکه بیشترین امتیاز ممکن را در Minesweeper به دست آورند، تعدادی از کاربران برخی الگوهای خاص را پیدا کردند که با به خاطر سپردن آنها می توانند مدت زمان پیدا کردن بمب ها را کاهش دهند.

بازیکنان حرفه ای حتی تکنیک 1.5 را کشف کرده اند که اجازه می دهد سریع تر بمب ها را بیابند. در این میان، بعضی ها همان ابتدا سراغ کدهای تقلب می روند و به خودشان زحمت نمی دهند.

با این حال، اگر زیاد بازیکن حرفه ای نیستید و برای گذراندن وقت Minesweeper بازی می کنید، پیشنهاد می شود تکنیک های گفته شده را به کار نگیرید تا لذت این بازی را از دست ندهید.

چند نکته جالب در مورد Minesweeper

 

•    برای تقلب کردن در این بازی در مشتقات ویندوز 3.0 (مانند ویندوز 3.1، ویندوز 3.2 و . . .)، حروف xyzzy را تایپ کرده و دکمه های Shift + Enter را بزنید و دوباره دکمه اینتر را فشار دهید. با این کار یک نقطه سیاه در گوشه پایین نمایشگر ظاهر می شود که وقتی فلش ماوس را روی خانه های دارای بمب می برید، آنها را به رنگ سیاه نشان می دهد.
•    نسخه ایتالیایی ویندوز 2000 ورژنی از Minesweeper را در خود جای داده بود که Prato Fiorito نام داشت. در این بازی به جای بمب، گل قرار گرفته بود. این اتفاق به خاطر فشار کمپین بین المللی Winmine رخ داد.
•    نسخه ای از Minesweeper که در ویندوز ویستا وجود داشت، به گزینه استفاده از گل به جای بمب مجهز بود. حتی در برخی از مناطق به صورت پیش فرض گل نمایش داده می شد.
•    طبق اعلام کتاب رکوردهای گینس، سریع ترین زمانی که یک شخص توانسته تمامی سطوح Minesweeper را تمام کند، 38 ثانیه و 65 صدم ثانیه توسط کامیل مورانسکی از لهستان در سال 2014 بوده است.

چگونه امروز Minesweeper را بازی کنیم؟

Minesweeper بازی مایکروسافت ویندوز بازی Minesweeper

همزمان با ویندوز 8، دو بازی Minesweeper و Solitaire به مایکروسافت استور منتقل شدند تا کاربران در صورت تمایل آنها را نصب کنند. البته این بازی در ویندوز 10 وجود دارد ولی در آن تبلیغات پخش می شود. ضمناً، همچنان شاهد حضور آن در ایکس باکس لایو هستیم و یک نمونه ماجراجویی از آن نیز تولید شده است که سری های گوناگونی دارد.

اگر ترجیح می دهید نسخه کلاسیک Minesweeper را بازی کنید، چندین مورد آنلاین وجود دارد. یکی از ورژن های محبوب Minesweeper X است. در آن هم ظاهر قدیمی ویندوز 3.0 را می بینید و هم پوسته های مختلفی را خواهید دید که ظاهر بازی را تغییر خواهند داد. به علاوه، می توانید آمارهای دقیق خود را در قالب یک فایل اکسل استخراج و ذخیره کنید.

چنان چه می خواهید ورژن اصلی ویندوز 3.0 را نصب کنید، به لطف اینترنت آرشیو انجام این کار توسط یک شبیه ساز در مرورگر امکان پذیر شده است. به علاوه، یک نسخه بدون تبلیغات Minesweeper و Solitaire وجود دارد.

فرقی نمی کند که کدام نسخه Minesweeper را بازی می کنید. مهم آن است که وقتی استراتژی های آن را متوجه شدید، از آن لذت خواهید برد.

 

 
منبع: howtogeek.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48803 گروه خبری: اخبار بازی و سرگرمی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1400/01/16 تعداد مشاهده: 3411
سافت گذر