کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316166 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

کدام قطعات لپ تاپ امکان تعمیر و ارتقا را دارند؟

شاید یکی از محدودیت هایی که لپ تاپ ها به نسبت کامپیوترهای رومیزی دارند، امکان ارتقای آنهاست. روی pc، شما امکان ارتقا و تعویض بسیاری از قطعات را با قطعات ضعیف تر یا قدیمی تر دارید. این قابلیت یکی از عواملیست که خرید کامپیوتر رومیزی را به نسبت خرید لپ تاپ دارای ارجحیت می‌کند. اما لپ تاپ ها نیز قابلیت ارتقا دارند. در ادامه به بررسی قطعاتی میپردازیم که شما میتوانید با ارتقای آنها به سیستم قوی و دلخواه خودتان برسید.

چه دلیلی برای ارتقا و تعویض قطعات لپ تاپ خود دارد

دلایل مختلفی ممکن است برای ارتقای قطعات لپ تاپ برای شما به وجود بیاید. مهمترین آنها عدم پردازش سریع در کارهایی است که میزان بیشتری از قدرت رم و cpu شما را نیاز دارند. به عنوان مثال اگر گیمر هستید که البته باید از ابتدا سیستم مناسب بازی را انتخاب کنید، اما با کندی در بازی مواجه میشوید، وسط بازی تصویر را پراکنده و مقطع میبینید و یا سیستم شما ریست می شود. تمام این علایم به معنای ضعف سیستم شما در برابر پروسه تعریف شده شماست.

یکی از مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، گارانتی دستگاهتان است. اگر مدت گارانتی لپ تاپ شما تمام نشده است، به هیچ وجه لپ تاپ را برای ارتقا یا تعمیر باز نکنید و یا به تعمیرکار لپ تاپ نسپارید. چرا که با این کار گارانتی شما مخدوش و ابطال میشود.

تقویت و ارتقا رم و هارد لپ تاپ

در بیشتر لپ تاپ ها شما میتوانید دو قطعه هارد و رم را ارتقا بدهید. ارتقا همین دو قطعه تاثیر بسیاری در سرعت و پرفورمنس لپ تاپ شما دارند. قبل از هر چیز با جستجوی کانفیگ مدل لپ تاپ خودتان مطمئن شوید که قابلیت ارتقای هارد در آن دیده شده باشد. همچنین اسلات های رم در لپ تاپ شما ممکن است محدود باشند. اگرهارد لپ تاپ شما ssd نیست، باید این نکته را بدانید که هاردهای ssd بسیار پر سرعت تر عمل می کنند. با تعویض هارد معمولی با هارد ssd میتوانید قدرت سیستم خود را افزایش بدهید.

تقویت سی پی یو و کارت گرافیک

بله این دو قطعه در پردازش سریع و با کیفیت گرافیک بازی ها و رندرینگ تصاویر بسار موثر هستند. اما نکته مهم اینجاس که در بیشتر لپ تاپ ها امکان ارتقای این دو قطعه وجود ندارد. البته در صورتی که این قطعات دچار مشکل شده باشند امکان تعویض آنها در شرایطی وجود دارد اما همان cpu با همان قدرت قبلی. همچنین در حالت کلی باید این نکته را در نظر گرفت که قابلیت ارتقای لپ تاپ ها باید در مادربرد آنها تعریف شده باشد. چرا که مدیریت این قطعات با مادربورد شماست.

از کجا بدانیم کدام قطعات در مدل لپ تاپ ما قابل ارتقا هستند

ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از آنها سایتی است مه در ادامه معرفی میکنیم. شما در این سایت با مشخص کردن دل دستگاهتان اطلاعات مفیدی در زمینه کانفیگ و قابلیت ارتقای آن پیدا می کنید. وارد سایت http://www.crucial.com/usa/en/advisor شوید. در فیلد اول برند لپ تاپ خود را انتخاب کنید. فیلد بعدی مربوط به سری لپ تاپ شماست، مثلا لپ تاپ ایسوس سری zenbook ux564، سپس دکمه find my computer را بزنید. پس از چند لحظه سایت به شما اعلام خواهد کرد که چه نوع رم، هارد و گرافیکی را پشتیبانی میکند. سمت چپ صفحه به شا گفته شده است که لپ تاپ شما چه میزان رم و چند اسلات رم DIMM دارد. به این معنا که شما نمیتوانید در لپ تاپی که یک اسلات رم دارد رم دیگری اضافه کنید بلکه میتوانید آن را با یک رم قوی تر جایگزین کنید.

 

لپ تاپ از جمله لوازم دیجیتالی پرکاربرد قابل حمل است که هم کارمندان و دانشجویان می‌توانند همیشه همراه داشته باشند و تمامی کارهای شخصی و اداری و حتی کارهای گرافیکی و محاسباتی را با این دستگاه انجام می‌شود. هر گونه مشکل نرم افزاری و حتی سخت افزاری لپ تاپ، می‌تواند در انجام کارهایتان خلل ایجاد کند و امکان ادامه کار وجود نداشته باشد. در صورت خراب شدن لپ تاپ، یافتن یک تعمیرکار متخصص لپ تاپ دشوار است. در این مواقع بهترین گزینه، کمک گرفتن از یک تعمیرکار کامپیوتر سیار آنلاین است که در سریع‌ترین زمان ممکن به شما کمک کند.

به این نکته خیلی دقت کنید که تعویض قطعات لپ تاپ و یا ارتقای آنها نیاز به تخصص دارد و با یک دانش پایه نمی‌توانید این کار را به درستی انجام بدهید. حتما سعی کنید از تعمیر کار لپ تاپ متخصص و ماهر برای این کار کمک بگیری چرا که یک اشتباه کوچک منجر به از دست رفتن دستگاه خواهد شد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48854 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1400/01/28 تعداد مشاهده: 1779
کلید واژه ها:
سافت گذر