کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735450834 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316284 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

داده های شخصی کاربران ایردراپ در معرض خطر قرار گرفتند

به گزارش سافت گذر، ایردراپ ویژگی است که به دارندگان دستگاه های ساخت اپل اجازه می دهد تصاویر، اسناد و سایر فایل ها را به آیفون یا آیپدهای سازگار موجود در اطراف ارسال و یا از آنها دریافت کنند. برای کار کردن با این قابلیت می بایست بلوتوث و وای فای در هر دو دستگاه روشن شود. این ویژگی از بلوتوث LE برای برقراری اتصال و از وای فای نقطه به نقطه برای ارسال و دریافت فایل ها استفاده می کند. با این وجود، یک اشکال جزئی در آن سبب خواهد شد شماره و آدرس ایمیل افراد فاش شود.

ایردراپ اپل AirDrop

در سال 2018، برخی از دارندگان آیفون ها با مشکلی روبه رو شدند که در مراکز پرجمعیت برایشان تصویر ارسال می شد. این در حالی بود که شخص هدف امکان رد کردن دریافت تصویر عکس را نداشت و به طور ناخودآگاه آن را دریافت می کرد. بهترین راه برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق در آن زمان، انتخاب گزینه Contacts Only بود.

حالا بار دیگر ایردراپ در صدر خبرها قرار گرفته چرا که یکی از مؤسسات آلمانی کشف کرده که باگ امنیتی تازه در آن سبب می شود شماره تلفن و آدرس افراد بدون اینکه مجوز لازم داده شود، برای شخص غریبه ارسال گردد. برای سوءاستفاده از این شیوه نیز هکر به تنها چیزی که نیاز دارد یک دستگاه است که می تواند به وای فای وصل شود تا به محصولات اپل که در اطراف هستند، وصل گردد.

این مؤسسه آلمانی می گوید:«« با توجه به اینکه داده های حساس در ایردراپ برای افرادی ارسال می شود که مالک دستگاه آنها را می شناسد، به صورت پیش فرض اطلاعات دستگاه های دریافت کننده به نمایش درمی آید. اما برای اینکه مطمئن شویم طرف مقابل وجود دارد، ایردراپ از مکانیسم تأیید هویت بهره می برد که شماره تلفن و آدرس ایمیل کاربر را با اطلاعات موجود در دفترچه تلفن دستگاه دیگر تطابق می دهد. در حالی که این داده ها توسط اپل رمزگذاری شده اند اما با معکوس کردن کدهای ثبت شده امکان رمزگشایی آنها وجود دارد»».

علی رغم اینکه روش های جایگزینی نظیر PrivateDrop ابداع شده که روش رمزگذاری متفاوت و بهتری دارد اما کاربران می توانند با خاموش کردن گزینه Receiving off و خالی کردن لیست اشتراک گذاری، از انتشار شماره تلفن و آدرس ایمیل جلوگیری کنند. بیش از 1.5 میلیارد گوشی و تبلت iOS و iPadOS در دنیا وجود دارند که از این باگ آسیب پذیر هستند. مؤسسه آلمانی در ماه می 2019 اپل را از این باگ باخبر کرده ولی این شرکت هنوز آن را شناسایی نکرده و مدعی شده که دارد روی آن کار می کند.

قرار است در ماه آگوست و در سمپوزیوم امنیتی USENIX، یک مقاله علمی در مورد این باگ منتشر شود. تا آن زمان احتمالاً اپل فشار بیشتری احساس خواهد کرد و با وسواس بیشتری به دنبال برطرف کردن آن خواهد بود. ایردراپ در آیفون 5 یا جدیدتر، چهارمین نسل آیپد و جدیدتر، تمامی آیپدهای ایر، آیپدهای پرو و آیپدهای مینی، پنجمین نسل آیپاد تاچ و جدیدتر و تمامی دستگاه های دارای سیستم عامل iOS 7 و جدیدتر وجود دارد.

این ویژگی در برخی از مدل های مک بوک ها مانند دستگاه های دارای سیستم عامل macOS X 10.7 و جدیدتر هم وجود دارد. در macOS X 10.8.1 یا جدیدتر نیز برای دسترسی به این ویژگی می بایست از میانبر Shift + Command + R استفاده کنید.

 

 
منبع: phonearena.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48904 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1400/02/05 تعداد مشاهده: 2363
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر