کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/05 | اعضاء: 316237 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اجبار شرکت های تکنولوژی آمریکایی برای تقسیم شدن

به گزارش سافت گذر، شرکت های تکنولوژی آمریکایی بار دیگر هدف انتقاد قانون گذاران قرار گرفته اند. آن طور که مجله نیویورک تایمز می گوید، روز جمعه 5 لایحه علیه آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل ارائه شده تا به سلطه این کمپانی ها بر تجارت آنلاین، سرچ و سرویس های سرگرمی پایان دهد. این لوایح باعث خواهند شد تا شرکت های نامبرده سخت تر بتوانند رقبایشان را بخرند و به مسئولین بودجه بندی نیز کمک خواهند کرد تا از تک قطبی شدن تجارت جلوگیری کنند.

اپل گوگل آمازون فیسبوک آمریکا

اگر این قوانین تصویب می شدند، بسیاری از معاملاتی که در یک دهه اخیر انجام شده اند، صورت نمی پذیرفتند. به علاوه، این قوانین هزینه ادغام شدن شرکت ها را به 1 میلیارد دلار افزایش می دادند و ارزش تراکنش های صورت گرفته را هم به زیر 500 هزار دلار می رساندند. طبق آنچه قانون گذاران اعلام کرده اند، تخمین زده شده این لوایح بیش از 135 میلیون دلار درآمد نصیب شرکت های رقابت کننده می کردند.

دیوید سیسیلین، نماینده دموکرات و مدیر کمیته سیاست های ضد رقابتی می گوید:«« در حال حاضر شرکت های تک قطبی که برایشان قوانین وضع نشده، اقتصاد ما را کنترل می کنند. آنها در جایگاه خاصی قرار دارند که می توانند برنده یا بازنده بودن خود و دیگران را مشخص، شرکت های کوچکتر را تخریب، قیمت ها را بیشتر و سایرین را از حوزه خدماتی خود خارج نمایند. کمیته زیر نظر ما تمامی شرایط را خواهد سنجید و اطمینان پیدا خواهد کرد که اکثر شرکت های تک قطبی بر اساس قوانینی که وضع می شوند، عمل می کنند»».

آن طور که مشخص است، دیگر قرار نیست شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی در ایالات متحده بدون نظارت کار کنند. این لایحه ها تا کنون توسط احزاب مختلف تأیید شده اند. چهار کمپانی نامبرده بازار 6.3 تریلیون دلاری را در اختیار دارند که 10 برابر بیشتر از ارزش 10 بانک بزرگ آمریکا می باشد.

این اتفاقات فراتر از مرزهای ایالات متحده هستند. در اروپا، فیسبوک، آمازون و گوگل تا کنون بارها و بارها هدف نظارت های ضد رقابتی قرار گرفته اند و قوانین تازه تصویب شده در هند نیز به گونه ای هستند تا از قدرت شرکت های آمریکایی بکاهد. شارلوت اسلایمن، مدیر حقوق عمومی گروه Public Knowledge می گوید:«« شرکت های بزرگ تکنولوژی آن قدر قدرت دارند تا از فضای تک قطبی که به وجود آورده اند حمایت کنند. این لوایح به قانون گذاران اجازه خواهند داد از ابزارهای لازم جهت کنترل و افزایش رقابت در دنیای دیجیتال بهره مند شوند»».

بعضی از این قوانین شرکت های بزرگ مانند آمازون را مجبور خواهند کرد تا تقسیم شوند و یا تولید محصولاتی که برچسب خصوصی و شخصی خورده اند را متوقف کنند. البته تنها نگرانی که نمایندگان مجلس آمریکا دارند این است که مبادا شرکت های بزرگ نظیر آمازون محصولاتشان را به نسبت به دیگر رقبای ضعیف تر خود راحت تر بفروشند.

حتی گوگل نیز متهم به این شده که در نتایج جستجو، ابتدا محصولات خودش را نشان می دهد و سپس محصولات رقبا را نمایش خواهد داد. این اقدامات نیز قرار است توسط یکی از لایحه هایی که به تصویب می رسد کنترل گردد تا خدمات، محصولات و خطوط تولید شرکت های بزرگتر در مقایسه با رقبای ضعیف تر کنترل گردد.

چهار لایحه از این پنج لایحه روی نحوه فعالیت شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی متمرکز هستند. منظور از شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی آن هایی می باشد که ارزششان به بیش از 600 میلیارد دلار می رسد و یا ماهانه بیش از 50 میلیون کاربر فعال دارد. به علاوه، در این قوانین برای شرکای تجاری که از فعالیت یک کمپانی برای ارائه خدمات و محصولات جلوگیری می کنند نیز مفادی در نظر گرفته شده است.

توجه داشته باشید که آمازون یک پلتفرم فروش آنلاین برای برندهای متفرقه است ولی در عین حال خودش سعی می کند برندهای زیرمجموعه اش را نیز بفروشد و رقبایش را شکست دهد. در واقع این یکی از همان قوانین ضد رقابتی است که قانون گذاران آمریکایی می خواهند اصلاح کنند.

تنها چهار شرکت فعلاً شامل این قوانین می شوند حال آنکه والمارت نیز می توانست یکی از آنها باشد زیرا دارای ارزش 392 میلیارد دلاری است.

 

 
منبع: phonearena.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49168 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1400/03/24 تعداد مشاهده: 2889
کلید واژه ها: , , , ,
سافت گذر