کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316225 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

دلایل کم کردن حجم فیلم و عکس در سایت چیست؟

عکس و فیلم مهم‌ترین محتوایی است که در سایت و شبکه‌های اجتماعی وجود دارند! دلیل آن هم این است که کاربران علاقه زیادی به عکس و فیلم دارند و وجود آن‌ها در صفحات سایت بسیار مهم است. اگر سایت دارید و می‌خواهید صفحات سایت شما بهینه باشند، باید به فکر کم کردن حجم فیلم و عکس سایت خود باشید. کم کردن حجم ویدئو به شما کمک می‌کند تا بتوانید بخش‌های مختلف سایت خود خیلی سریع به کاربران نمایش دهید. همچنین کم کردن حجم عکس آنلاین به شما کمک می‌کند تا رضایت کاربران را جلب کنید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم تا با اهمیت آن آشنا شوید و بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

منظور از کم کردن حجم عکس و فیلم چیست؟

اگر از تصاویر و ویدئو روی سایت خود استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که وجود این نوع محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. کاربران زیادی هستند که محتوای صفحات را تنها به دلیل وجود عکس و ویدئو می‌خوانند و اگر در صفحه سایت شما عکس و ویدئو وجود نداشته باشد، محتوای متنی شما هم خوانده نمی‌شود. همین مسئله باعث شده تا در هر سایتی، عکس و فیلم اهمیت زیادی داشته باشد. گاهی اوقات کاربران به دنبال مشاهده عکس و فیلم صفحات سایت شما هستند اما مدت زمان بارگذاری آن‌ها بسیار طولانی است. همین مسئله باعث می‌شود که مفهومی به نام کم کردن حجم ویدیو و عکس به وجود بیاید.

در واقع کم کردن کم کردن حجم فیلم و عکس به این معنی است که شما کمی کیفیت آن را پایین بیاورید یا اطلاعات اضافی آن را پاک کنید. مثلاً در تصاویر، اطلاعاتی نظیر تاریخ تهیه عکس، نوع دوربین عکاسی و... وجود دارد که واقعاً به درد صفحات سایت نمی‌خورد، در حالی که حجم زیادی اشغال کرده است. با حذف این اطلاعات می‌توانید به کم کردن حجم عکس آنلاین سایت خود کمک کنید. همچنین با کمی کاهش کیفیت ویدئو می‌توانید حجم آن را تا حد زیادی کاهش دهید که باز هم برای سایت مناسب است.

مزایای کم کردن حجم عکس و فیلم در سئو سایت

تا اینجای مقاله متوجه شدید که کم کردن حجم فیلم و عکس بسیار مفید و کاربردی است اما چه تاثیری روی سئو دارد؟ بسیاری از سایت‌ها به دنبال این هستند که رتبه سایت خود را در گوگل بهبود ببخشند و به همین دلیل، فاکتورهای مختلفی را رعایت می‌کنند. کم کردن حجم فیلم و عکس یکی از فاکتورهای مهم بهینه‌سازی سایت برای گوگل است تا بتوانید رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کنید. در این بخش از مقاله به بررسی 3 مورد از مهم‌ترین مزایای کم کردن حجم فیلم و عکس می‌پردازیم:

جلوگیری از خروج سریع کاربران

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا کاربران به سرعت از سایت خارج شوند، سرعت بارگذاری صفحه است. یکی از مسائلی که روی سرعت بارگذاری سایت تاثیرگذار است، حجم تصاویر و ویدئوهای صفحات است. هنگامی که شما به کم کردن حجم فیلم صفحات سایت خود می‌پردازید، خیلی زودتر بارگذاری می‌شوند و سرعت لود صفحات سایت هم افزایش پیدا می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود تا کاربر زمان زیادی را منتظر بارگذاری صفحات سایت نباشد و از سایت خارج نشود. این مفهوم بسیار مهم تحت عنوان نرخ خروج (Bounce Rate) یاد می‌شود که تاثیر بسیار زیادی روی رتبه سایت شما در گوگل خواهد داشت.

صرفه‌جویی در حجم هاست و پهنای باند

هر تصویر یا ویدئویی که شما روی سایت خود آپلود می‌کنید، روی هاست ذخیره می‌شود. هاستی که برای سایت تهیه می‌کنید، محدود است و پس از به اتمام رسیدن حجم آن، هاست پر می‌شود. بنابراین با کمک کم کردن حجم عکس آنلاین به راحتی می‌توانید در فضای هاست خود صرفه‌جویی کنید و بتوانید فایل‌های بیشتری روی آن آپلود کنید. همچنین هر فایلی که از روی هاست بارگیری می‌شود، به اندازه حجم آن پهنای باند هاست را مصرف می‌کند. هر چقدر حجم یک فایل کمتر باشد، پهنای باند کمتری مصرف می‌شود و دیگر جای نگرانی برای پر شدن پهنای باند هاست وجود ندارد.

بهینه شدن سایت از نظر الگوریتم های گوگل

الگوریتم‌های گوگل روی بهینه بودن تصاویر و ویدئوهای سایت بسیار حساس هستند! تا جایی که اگر محتوای تصویری و ویدئویی صفحات شما بهینه نباشند، امکان آن که به صفحه اول گول برسید بسیار کم خواهد بود. شما با کم کردن حجم عکس آنلاین و کم کردن حجم فیلم صفحات سایت خود به راحتی می‌توانید یک سایت بهینه از نظر گوگل داشته باشید. در واقع هر چقدر این نوع محتوا سریع‌تر بارگذاری شود، شما یک سایت بهینه‌تر دارید و از نظر الگوریتم‌های گوگل هم کاملاً بهینه و استاندارد هستید.

بهترین ابزارهای کم کردن حجم عکس آنلاین

به دنبال ابزاری برای کم کردن حجم عکس آنلاین هستید؟ ابزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که 3 مورد از بهترین آن‌ها عبارتند از:

ابزار ImageRecycle

ImageRecycle تصاویر JPEG ،PNG ،GIF و PDF را به بهترین شکل ممکن بهینه و فشرده‌سازی می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توان برای این ابزار در نظر گرفت، قابلیت کشیدن و رها کردن است. در واقع می‌توانید از روی کامپیوتر خود بکشید و در این ابزار رها کنید تا عملیات فشرده‌سازی شروع شود. این ابزار رایگان استو شما می‌توانید از ابزار آنالیز آن به راحتی استفاده کنید. در واقع این ابزار به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام یک از تصاویر سایت شما بهینه نیست تا آن را بهینه‌سازی کنید. همچنین این ابزار افزونه‌های مختلفی برای سیستم‌های مدیریت محتوا ارائه کرده است و شما می‌توانید با کمک آن‌ها، به صورت مستقیم و از طریق پنل سایت تصاویر خود را بهینه‌سازی کنید.

ابزار tinypng.com

Tiny PNG یکی از سایت‌های قدیمی و حرفه‌ای در زمینه کاهش حجم تصاویر آنلاین است. در واقع این ابزار یکی از ابزارهای شماره یک در حوزه خود است و شما می‌توانید به راحتی تصاویر سایت خود را که با فرمت PNG و JPEG است، بهینه‌سازی کنید.  Tiny PNG رایگان بوده و شما می‌توانید روزانه 10 تصویر را بهینه‌سازی و کم حجم کنید. از مزایای مهم این ابزار می‌توان به کم‌حجم کردن چند عکس به صورت گروهی اشاره کرد.

ابزار compressnow.com

CompressNow یکی دیگر از بهترین ابزارهای کم کردن حجم عکس است که امکان آپلود تعداد زیادی فایل را فراهم می‌کند. به سادگی تصاویر JPEG ،PNG و GIF خود را از رایانه آپلود کنید، درصد کم کردن حجم تصاویر را تعیین کرده و برای استفاده در سایت خود دانلود کنید. می‌توانید همزمان ۱۰ تصویر را بکشید و رها کنید. ابزار CompressNow یک سطح بهینه‌سازی را برای تمام عکس‌هایی اعمال می‌کند که آپلود می‌کنید. اگر همه آن‌ها به سطح فشرده‌سازی یکسانی نیاز دارند، پس CompressNow کار شما را آسان‌تر می‌کند.

بهترین ابزارهای کم کردن حجم فیلم

اکنون که با اهمیت کم کردن حجم فیلم و عکس در سایت آشنا شدید، حتماً به این فکر افتاده‌اید که تصاویر و ویدیوهای سایت خود را کم حجم و بهینه‌سازی کنید. ابزارهای مختلف آنلاین و آفلاینی در این زمینه وجود دارند و هر یک از آن‌ها، مزایای خاص خود را دارند. پیشنهاد می‌کنیم از ابزارهای آنلاین استفاده کنید تا در کمتر از چند ثانیه به کم کردن حجم فیلم سایت خود بپردازید. 2 ابزار کاربردی در زمینه کم کردن حجم فیلم عبارتند از:

ابزار VideoProc

VideoProc یکی از ابزارهای فشرده‌سازی ویدیو است که در کنار آن، به شما امکان تدوین ویدیوهای مختلف را هم می‌دهد. این نرم‌افزار توسط یک شرکت پیشرو نرم به نام Digiarty ساخته شده است. این شرکت بیش از ۱۸۰ میلیون واحد از نرم‌افزار را در بیش از ۱۸۰ کشور به فروش رسانده است که عدد بسیار بالا و قابل توجهی است. این نرم‌افزار می‌تواند ویدیوها(با رزولوشن ۸k) و حجم را تا ۹۰ درصد بدون آن که کیفیت کاهش پیدا کند، کاهش دهد. پشتیبانی از فرمت‌های ویدیویی مختلف از دیگر ویژگی‌های آن است. همچنین اگر فرمت صدای ویدیوهای شما هم چیزی غیر از MP3 است، باز هم جای نگرانی نیست! این ابزار پشتیبانی می‌کند.

ابزار Handbrake

زمانی که صحبت از بهترین نرم افزار کم کردن حجم ویدیو می‌شود، نام Handbrake می‌شنویم. این نرم‌افزار با ویندوز و مک سازگار است. Handbrake ابزاری برای فشرده‌سازی ویدیو منبع باز است که فقط روی سیستم رایانه شما اجرا می‌شود. این نرم‌افزار قابلیت فشرده‌سازی آنلاین ویدیوها را ندارد. با استفاده از این ابزار می‌توانید ویدیوها را در قالب‌های مختلف فشرده کنید. مطمئن باشید در این فرآیند کیفیت فیلم یا ویدیو شما کاهش نمی‌یابد. برای فشرده‌سازی ویدیوهای با کیفیت بالا می‌توانید از قالب جهانی استفاده کنید. به طور خلاصه، می‌توانید تمام فایل‌های مولتی مدیای رایج از بلوری گرفته تا دی وی دی را فشرده کنید.

در حوزه ی دیجیتال همیشه از ابزارها کمک بگیرید

امروزه حوزه‌ی دیجیتال به سرعت پیش می‌رود و یکی از دلایل این سرعت بالا این است که ابزارهایی تولید می‌شوند که کار وبسمتران را بسیار آسان می‌کنند. رقابت نیز روز به روز در این حوزه افزایش می یابد و این یعنی سرعت در این حوزه حرف اول را می‌زند. ما در همیار آکادمی به آموزش انواع روش‌های کسب درآمد و کسب و کار به صورت اینترنتی پرداخته‌ایم و در این راه ابزارهای مختلفی را معرفی کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما به سایت همیار مراجعه کنید تا با این ابزارها آشنا شوید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49432 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1400/09/13 تعداد مشاهده: 41322
کلید واژه ها:
سافت گذر