کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9188 | مشاهده و دانلود: 739352422 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/25 | اعضاء: 316637 | نظرات: 37902
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بهترین ابزارهای رایت سی دی


شما براي استفاده از تمام پتانسيل درايو Burner خود به يك نرم‌افزار مناسب نياز خواهيد داشت. ما در اين مقاله به معرفي چند عنوان مهم در اين حوزه و همچنين تعدادي از برنامه‌هاي رايگان خواهيم پرداخت. اين مطلب يكي از مقالات بخش ويژه نشريه عصرشبكه در شماره 114 با عنوان DiscBurning مي‌باشد. جهت دريافت اين بخش ويژه به بخش پرونده‌هاي ويژه سايت مراجعه نمائيد.

حالا كه مي‌دانيد براي ايجاد ديسك‌هاي خودتان به چه سخت‌افزاري نياز داريد و در عين حال با امكانات نرم‌افزار توكار ويندوز در اين زمينه نيز آشنا شديد، زمان آن رسيده است كه به تعدادي از محصولات شركت‌هاي ديگر نگاهي بيندازيم كه به شما امكان مي‌دهند بيشترين بهره‌برداري را از درايو Disc-Burner خود داشته باشيد. امروزه تعداد زيادي از نرم‌افزارهاي Disc-Burning بسيار خوبي در بازار وجود دارند و اگر ترجيح مي‌دهيد كه همه چيز را زير يك سقف داشته باشيد، مي‌توانيد يك مجموعه ايجاد ديسك كامل را انتخاب كنيد كه تمام نيازهاي شما را برآورده مي‌سازد. با اين‌حال، اگر ترجيح مي‌دهيد هزينه‌هاي خود را در پايين‌ترين سطح ممكن نگهداريد، باز هم گزينه‌هاي زيادي را در اختيار خواهيد داشت. در واقع اگر مي‌خواهيد از يك مجموعه انتخابي از يوتيليتي‌هاي مختلف استفاده كنيد، دامنه گسترده‌اي از ابزارهاي رايگان در اختيارتان قرار دارند كه هيچ هزينه‌اي را به شما تحميل نمي‌كنند. ما در اين مقاله به معرفي يوتيليتي‌ها و مجموعه‌هاي تجاري اصلي در بازار نرم‌افزارهاي Disc-Burning مي‌پردازيم و در عين حال به شما نشان خواهيم داد كه چه گزينه‌هاي رايگاني را در اختيار داريد.

گزينه‌هاي نرم‌افزاري
وقتي يك PC يا درايو اپتيكال جديد را خريداري مي‌كنيد، به احتمال زياد نوعي نرم‌افزار ابتدايي را براي ايجاد ديسك به همراه آن دريافت مي‌كنيد. گرچه اكثر نرم‌افزارهايي كه به همراه اين‌گونه محصولات ارايه مي‌شوند براي انجام وظايف ساده بسيار مفيد خواهند بود، اما معمولا‌ از توانايي‌هاي محدودي برخوردارند. اگر حاضر به پرداخت هزينه مربوطه باشيد، مي‌توانيد يك مجموعه كامل را خريداري كنيد كه نه تنها تمام نيازهاي Disc-Burning شما را برآورده مي‌سازد، بلكه ابزارهايي گوناگوني براي تدوين ويديو، ايجاد فهرست‌هاي پخش، ايجاد نمايش‌هاي اسلايد از عكس‌ها و بسياري موارد ديگر را در اختيارتان قرار مي‌دهد. Nero و Roxio، دو نام بزرگ در بازار مجموعه‌هاي ايجاد CD/DVD به شمار مي‌آيند.

Nero Multimedia Suite 10
Nero Multimedia Suite 10 به يك هيولاي كاملا‌ متفاوت در مقايسه با نرم‌افزار Nero Burning Rom اوليه (كه كار خود را از سال 1997 آغاز كرد و كار چنداني بيشتر از ضبط داده‌ها بر روي CD انجام نمي‌داد) تبديل شده است و اكنون هر كاري از ايجاد كپي‌هاي پشتيبان گرفته تا ويرايش و نمايش فيلم‌هاي خانگي را انجام مي‌دهد. شما مي‌توانيد هر يك از ابزارهاي Nero را به‌صورت جداگانه به‌عنوان نرم‌افزارهاي كاربردي مجزا بارگذاري كنيد، اما آسان‌ترين روش براي كنترل اين مجموعه، استفاده از اينترفيس Startsmart آن است. دسترسي سريع به متداول‌ترين وظايف از طريق ميان‌برهايي كه در سمت چپ پنجره اينترفيس مذكور قرار گرفته‌اند، امكان‌پذير خواهد بود. هر يك از اين ميان‌برها به شما اجازه مي‌دهند كه وظيفه مورد نظر را از داخل پنجره Startsmart انجام دهيد. براي مثال، اگر روي Data Burning كليك كنيد، صفحه Startsmart بلافاصله به يك نرم‌افزار Burning تبديل خواهد شد كه مي‌توانيد فايل‌هاي مورد نظر خود براي كپي به ديسك را از طريق آن انتخاب كرده و سپس براي ايجاد CD يا DVD روي Burn كليك كنيد.

تحــت ميــان‌بــــرهاي Audio Burning وAudio Ripping، شما به موارد ساده‌اي مانند كپي موسيقي از يك ديسك فشرده يا ايجاد CD صوتي خودتان و همچنين گزينه‌هاي پيچيده‌تري مانند ايجاد يك CD يا DVD از تراك‌هاي مورد علاقه خودتان، دسترسي خواهيد داشت.زبانه‌هايي كه در امتداد بالايي پنجره Startsmart قرار گرفته‌اند، دسترسي به بعضي از ويژگي‌هاي پيشرفته‌تر Multimedia Suite 10 را فراهم مي‌كنند. در ‌اين‌جا مي‌توانيد مؤلفه‌هايي را اجرا كنيد كه به شما اجازه مي‌دهند به ويرايش عكس، ويديو و صدا يا ايجاد نمايش‌هاي اسلايد از عكس‌ها و همچنين تبديل فايل‌هاي ويديويي يا صوتي به فرمت‌هاي متفاوت بپردازيد.

Nero Vision Xtra با تدوين فيلم سر و كار دارد. شما مي‌توانيد كليپ‌هاي خود را در يك استوري‌برد يا يك خط‌زماني مشاهده كنيد، البته به همراه افكت‌هايي كه جلوه‌ نهايي ويديوي شما را تكميل مي‌كنند. اگر يك برنامه تلويزيوني را ضبط كرده‌ايد، Ad Spotter مي‌تواند به اسكن كليپ اصلي شما پرداخته و آگهي‌هاي تبليغاتي ميان برنامه‌ها را حذف كند. پس از اتمام كار تدوين، مي‌توانيد فيلم‌ها را مستقيما‌ روي ديسك ضبط كنيد.

ابزار Mediahub براي ويرايش عكس‌ها در نظر گرفته شده و به شما اجازه مي‌دهد نمايش‌هاي اسلايد تاثيرگذاري را نيز ايجاد كنيد. البته اين ابزار به‌طور قطع با نرم‌افزارهايي مانند Adobe Photoshop Elements قابل مقايسه نيست، اما به شما اجازه مي‌دهد كارهاي ابتدايي مانند تغيير اندازه و برش عكس‌ها را انجام دهيد. اين برنامه در عين حال داراي مجموعه‌اي از ابزارهاي قدرتمندتر براي بهسازي عكس‌هاي شما و همچنين يك ويژگي Auto Enhance است كه به‌طور خودكار نوردهي، توازن رنگ و بسياري از ويژگي‌هاي ديگر عكس را تنظيم مي‌كند.

Nero در عين حال مجموعه‌اي از ويژگي‌هاي پخش صوتي و ويديويي را در اختيار شما مي‌گذارد كه همه آن‌ها در بخش Mediahub نيز قابل دسترسي هستند. اين نرم‌افزار مي‌تواند به‌عنوان يك جايگزين برايWindows Media Player عمل كرده و امكان پخش DVDها يا هر فايل ويديوي ديجيتال ذخيره شده روي PC شما را فراهم كند. بد نيست به اين نكته اشاره كنيم كه پخش فيلم‌هاي Blu-ray در حال حاضر توسط Nero 10 پشتيباني نمي‌شود، هر چند كه شركت توسعه‌دهند تصميم دارد قابليت‌ مذكور را پيش از پايان سال جاري به‌عنوان يك به‌روزرساني و از طريق يك ضميمه (add-on) به مجموعه مذكور اضافه كند.

در نهايت، زبانه Data دسترسي به ابزارهاي پيشرفته Burning در مجموعه Nero را فراهم مي‌كند. اگر يك درايو BD-Writer را در اختيار داشته باشيد، پشتيباني از ضبط ديسك‌هاي Blu-ray به‌طور استاندارد در اين نسخه پياده‌سازي شده است. برنامه Backitup & Burn نيز در همين بخش قرار گرفته و به شما اجازه مي‌دهد به سرعت از تمام داده‌هاي مهم ذخيره شده روي كامپيوترتان كپي پشتيبان تهيه كنيد. امكان زمان‌بندي كپي‌هاي پشتيبان وجود داشته و حتي مي‌توانيد آن‌ها را براي امنيت بيشتر به‌صورت آنلاين ذخيره كنيد، هر چند كه اين گزينه اخير مستلزم پرداخت يك حق اشتراك ماهيانه است. توانايي بازيابي داده‌هايي كه به‌طور تصادفي از PC شما يا كارت حافظه دوربين‌تان حذف شده‌اند، يك ويژگي بسيار مفيد به شمار مي‌آيد. با انتخاب اسكن‌هاي Fast و Deep، اين ابزار به جست‌و‌جوي هر يك از درايو‌هاي ديسك سخت يا كار‌تهاي حافظه متصل به سيستم شما مي‌پردازد تا فايل‌هاي حذف شده‌اي كه امكان بازيابي آن‌ها وجود دارد را پيدا كند.

Roxio Creator 2010
اين مجموعه، امكاناتي بسيار فراتر از ضبط ساده ديسك‌هاي اپتيكال را در آستين دارد و شما مي‌توانيد از پنجره Creator 2010 Home به تمام بخش‌هاي آن دسترسي داشته باشيد. آيكن‌هاي پرمصرف‌ترين وظايف Creator 2010 روي اين صفحه خانگي قرار گرفته‌اند، در حالي‌كه ساير ويژگي‌هاي مجموعه در زبانه‌هاي سمت چپ پنجره سازماندهي شده‌اند.

زبانه Data-Copy، شما را به ابزارهاي اصلي Disc-Burning هدايت مي‌كند كه نوشتن داده‌هاي خام روي يك ديسك يا تهيه كپي‌هايي از CDها و DVDها را در بر مي‌گيرند. Burn Data Disc-Advanced، به Creator Classic لينك مي‌شود كه به شما اجازه مي‌دهد ايجاد ايميج‌هاي ISO يا ديسك‌هاي قابل بوت و بسياري موارد ديگر را انجام دهيد.

 ابزار Copy and Convert Video به شما اجازه مي‌دهد فايل‌هاي ويديويي خود را به فرمت‌هاي مناسب براي ابزارهاي رسانه‌اي قابل حمل و اكثر تلفن‌هاي موبايل تبديل كنيد. همچنين يك لينك به Roxio Backontrack پيش‌بيني شده است، برنامه‌‌اي كه به شما اجازه مي‌دهد كپي‌هاي پشتيبان زمان‌بندي شده را براي داده‌هاي مهم خود تنظيم كنيد. در داخل زبانه Video-Movie، لينك‌هايي را خواهيد يافت كه به شما در ضبط و تدوين ويديوهاي‌تان كمك مي‌كنند. اگر فيلمي را روي يك دوربين ويديويي ضبط كرده‌ايد و مي‌خواهيد آن را با كمترين دردسر به يك ديسك انتقال دهيد، گزينه Plug and Burn شما را با خودكارسازي اكثر بخش‌هاي اين فرآيند و توليد يك DVD با ظاهر تاثيرگذار، نجات خواهد داد. در عين حال، يك لينك Edit Video Automatically نيز وجود دارد كه برنامه Roxio Cinemagic را بارگذاري مي‌كند. با استفاده از يك يك ويزارد سه مرحله‌اي در اين برنامه‌، شما مي‌توانيد يك مونتاژ از كليپ‌هاي خود را ايجاد كرده و يك تراك صوتي هماهنگ شده را به آن‌ها اضافه كنيد. اما اگر مي‌خواهيد بيشتر در انجام كارها دخالت داشته باشيد، ابزار Videowave (در لينك Edit Video-Advanced) به شما اجازه مي‌دهد فيلم‌هاي خودتان را با استفاده از استوري‌بردها، خطوط زماني و دامنه‌اي از افكت‌ها ايجاد كنيد.

 شما بيش از 200 گزينه را براي حالت تبديل صحنه‌هاي خود (Transition) در اختيار خواهيد داشت و به همين دليل بسيار بعيد است كه در مورد روش‌هاي بهسازي بصري كليپ‌هاي‌تان با كمبود مواجه شويد. به‌علاوه، لينك‌هايي براي پخش فيلم‌ها با استفاده از برنامه Roxio Cineplayer و آپلود مستقيم آن‌ها به سايت‌هاي وب، در زبانه Video-Movie قرار دارند. زبانه Music-Audio همان‌طور كه از نام آن مشخص است، ابزارهايي براي انجام كارهايي مانند CD Ripping و ايجاد MP3 CD را در خود جا داده است. اگر هنوز صفحات گرامافون يا نوارهاي كاست را در مجموعه خود نگهداري مي‌كنيد، LP and Tape Assistant شما را در طول فرآيند ديجيتايز كردن آن‌ها هدايت مي‌كند. سپس مي‌توانيد با استفاده از Roxio Sound Editor به اصلاح صدا و همچنين اضافه كردن فيدها، افكت‌هاي صوتي و بسياري موارد ديگر بپردازيد. در عين حال، برنامه Roxio Media Manager به شما كمك مي‌كند تا تمام عكس‌ها، موسيقي‌ها و ويديوهاي ذخيره شده روي PC خود را سازماندهي كنيد. در بخش Photo، مي‌توانيد عكس‌هاي دوربين خود را به كامپيوترتان انتقال داده و پس از ويرايش آن‌ها را در آلبوم‌ها سازماندهي كرده يا به ايجاد نمايش‌هاي اسلايد بپردازيد. ابزار ويرايش تصوير Photosuite پيشرفته‌تر از همكار خود در مجموعه Nero 10 است. علاوه بر ارايه امكان بهبود تصاوير به‌صورت خودكار، Photosuite به شما اجازه مي‌دهد كارهاي خلاقانه زيادي را با عكس‌هاي خود انجام دهيد. با استفاده از سرويس Roxio Online، شما مي‌توانيد عكس‌هاي خود را آپلود كرده و روي اينترنت به اشتراك بگذاريد. Roxio Creator براي ايجاد ديسك‌هاي فيلم Blu-ray به يك Plug-in جداگانه نياز خواهد داشت. به‌عنوان يك انتخاب جايگزين، شما مي‌توانيد Roxio Creator 2010 Pro را انتخاب كنيد كه به همراه Plug-in مذكور ارايه مي‌شود نرم‌افزارهاي اضافي مانند ابزار پيشرفته Soundsoup براي كاهش نويز صدا و Sonicfire Pro براي ايجاد تراك‌هاي صوتي ويديو را در بر مي‌گيرد.

ساير گزينه‌ها
همانطور كه مشاهده مي‌كنيد، مجموعه‌هاي Nero و Roxio كه در بالا به تشريح ‌آن‌ها پرداختيم امكاناتي بسيار فراتر از انجام وظايف ابتدايي Disc-Burning را در اختيار شما قرار مي‌دهند. اگر مي‌خواهيد از PC خود به‌عنوان يك هاب رسانه‌اي استفاده كرده و تمام برنامه‌هاي مربوطه خود را در زير يك سقف نگهداريد، اين مجموعه‌ها براي شما عالي خواهند بود. اما اگر به دنبال يك ابزار ساده‌تر هستيد، گزينه‌هاي بسيار بيشتري را در اختيار خواهيد داشت.

Burning Studio از شركت Ashampoo، يك مجموعه فشرده است كه تنها 85 مگابايت از فضاي ديسك شما را اشغال مي‌كند. اين مجموعه فاقد همان ابزارهاي تدوين ويديويي Nero يا Roxio است اما مي‌توانند تمام نيازهاي Disc-Burning شما را برآورده سازد. Magix Goya Easy Media نيز گزينه مشهور ديگري است كه قابليت‌هاي كامل Disc-Burning را به همراه ويژگي‌هاي مديريت عكس و ويرايش موسيقي/‌ فيلم در اختيار شما قرار مي‌دهد.

اگر با مشكل كمبود فضا روي ديسك سخت PC خود مواجه شده‌ايد،Cyberlink Instantburn به شما اجازه مي‌دهد كه از يك CD-RW يا DVD-RW همانند درايو ديسك سخت كامپيوترتان استفاده كنيد. اين برنامه در پشت صحنه اجرا مي‌شود و مادامي كه يك ديسك قابل بازنويسي در درايو اپتيكال شما قرار داشته باشد، مي‌توانيد به سرعت فايل‌ها را بر روي ‌آيكن آن بكشيد تا به ديسك كپي شوند يا به همان روشي كه با هر ابزار ذخيره‌سازي ديگري امكانپذير است، فايل‌ها را از روي ديسك حذف كنيد.

اگر صرفا‌ مي‌خواهيد تراك‌هايي را از CDهاي صوتي ريپ كنيد، Easy CD-DA Extractor يك نرم‌افزار بسيار قدرتمند در اين زمينه به شمار مي‌آيد. اين برنامه كه از تنوع گسترده‌اي از فرمت‌هاي صوتي و گزينه‌هاي Disc-Burning پشتيباني مي‌كند، عملكرد بسيار بيشتري را نسبت به Windows Media Player در اختيار شما قرار مي‌دهد.

ابزارهاي رايگان
اگر مي‌خواهيد در هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي كنيد، مي‌توانيد به سراغ ابزارهاي Freeware برويد. CDBurnerXP كه با ويندوز 7، ويستا و اكس‌پي كار مي‌كند، از توانايي ضبط CDها و DVDها برخوردار است. اين برنامه در عين حال مي‌تواند پوشش‌هايي را براي ديسك‌هاي شما چاپ كرده و فايل‌هاي ISO را به ديسك‌هاي اپتيكال انتقال دهد. البته اينترفيس CDBurnerXP به همان اندازه بعضي از بسته‌هاي تجاري كاربرپسند نيست، اما كمك‌هاي زيادي براي انجام كارها در اين برنامه ارايه شده‌اند.

 

Imageburn نيز يك ابزار رايگان است كه استفاده از آن بسيار آسان خواهد بود. شما مي‌توانيد از اين برنامه براي ضبط فايل‌ها روي تمام انواع ديسك‌ها استفاده كرده و فايل‌هاي ISO خودتان را ايجاد كنيد.  Infrarecorder نيز يك يوتيليتي ابتكاري مشابه براي ضبط ديسك‌ها است و با حجمي كمتر از 4 مگابايت يك ابزار واقعا‌ً كوچك به شمار مي‌آيد.


نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 5017 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: مجله شبکه تاریخ خبر: 1390/02/07 تعداد مشاهده: 1717
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر