کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9168 | مشاهده و دانلود: 738020943 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/15 | اعضاء: 316460 | نظرات: 37894
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بررسی لپ‌تاپ Lenovo U260

ام

تاكنون به بررسي چند مدل از لپ‌تاپ‌هاي سري Ideapad و Thinkpad شركت Lenovo پرداختيم. به‌طور كلي آنچه كه در خصوص اين دو سري بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد، طراحي ظاهري و ظرافت سري Ideapad و از سوي ديگرپيكربندي سخت‌افزاري و استحكام سري Thinkpad است. با توجه به ويژگي‌هاي ظاهري و سخت افزاري و نيز مزايا ومعايبي كه هر كدام از لپ‌تاپ‌هايي اين دو سري از محصولات Lenovo با خود به همراه دارند، طيف مخاطبان گسترده‌اي را پوشش مي‌دهند.

محصولي كه در اين شماره به معرفي آن خواهيم پرداخت يكي از نوت‌بوك‌هاي سري Ideapad اين شركت است. اين مدل U260 نام دارد و در يك بسته‌بندي مشكي رنگ و شكيل ارايه مي‌شود. در واقع اين جذابيت ظاهري U260 است كه طراحان آن‌ را به ساخت يك بسته بندي متناسب با ظرافت نوت‌بوك تشويق كرده است. بدون شك نوت‌بوك U260 در نگاه اول نظر هر بيننده‌اي را به خود جلب خواهد كرد. با اين وجود پيكربندي آن مانند هر دستگاه ديگري طرفداران خاص خود را خواهد داشت.

به گفته سازندگان U260، بدنه ظريف و باريك اين نوت بوك از آلياژ منيزيم ساخته شده و به رنگ قهوه‌اي تيره است. در بخش داخلي آن پوشش چرم به كار رفته كه موجب مي‌شود اثر انگشتان كاربر روي آن نماند. به طور كلي در ساختار ظاهري U260 نكته منفي قابل توجهي وجود ندارد. حال بهتر است از نزديك به اجزاي داخلي آن نگاهي بيندازيم. پردازنده‌اي كه در ساختار U260 به كار رفته از خانواده آخرين پردازنده‌هاي شركت اينتل است. پردازنده Core i3-380U از فناوري Hyper Threading پشتيباني مي‌كند. بنابراين دو هسته اين پردازنده قادر به اداره چهار رشته پردازشي خواهند بود كه كارايي سيستم ‌را افزايش مي‌دهد. همچنين اين پردازنده از 3 مگابايت كاشه از نوع L3 بهره مي‌برد و فركانس كلاك آن نيز 33/1 گيگاهرتز است. با توجه به فركانس پايين و ساير ويژگي‌هاي ذكر شده، به نظر مي‌رسد كه با يك پردازنده كم مصرف روبه‌رو هستيم كه عملكرد قابل قبولي را در كاربردهاي اصلي فراهم مي‌كند.

U260 به 4 گيگابايت حافظه DDR3 مجهز شده است كه مي‌توان گفت بالاترين سطح حافظه مفيد براي لپ‌تاپي با اين مشخصات به‌شمار مي‌آيد. اين لپ‌تاپ همچنين از يك هارد ديسك 320 گيگابايتي با 5400 دور در دقيقه استفاده مي‌كند. بهره‌گيري از يك هارد ديسك با سرعت چرخش پايين به صرفه‌جويي در مصرف برق و افزايش طول عمر باتري دستگاه كمك خواهد كرد. با اين وجود در ساختار آن اثري از درايو اپتيكال ديده نمي‌شود. هرچند كه ظرافت به كار رفته در ساختار U260، جايي براي قرار دادن درايو اپتيكال باقي نگذاشته است. اما كمبود يك درايو اپتيكال مي‌تواند كاربراني كه مرتبا با ديسك‌هاي نوري سر و كار داشته و در عين حال علاقه‌اي به استفاده و حمل درايو‌هاي اپتيكال اكسترنال ندارند را از خريد آن منصرف كند. اما مي‌توان گفت به نظر مي‌رسد با افزايش مصرف و محبوبيت هاردهاي اكسترنال كه با ظرفيت‌هاي بالا ارايه مي‌گردند سازندگان U260 لزومي به قرار دادن درايو اپتيكال در اين محصول خود نديده‌اند.

در خصوص ويژگي‌هاي گرافيكي خوب است بدانيد كه U260 از هسته گرافيكي مجتمع پردازنده Core i3 يا به‌طور دقيق‌تر موتور Intel HD Graphics استفاده مي‌كند. صفحه نمايش مات آن 12,5 اينچي است كه تفكيك‌پذيري 768×1366 پيكسل را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد. نمايشگرهاي مات براي كاربردهاي طولاني مناسب‌تر هستند و در شرايط نوري مختلف تصوير بهتري را در اختيار كاربر قرار مي‌دهند. در مجموع با توجه به ابعاد و نوع كارت گرافيكي، U260 كيفيت تصوير مناسبي را ارايه مي‌دهد. صفحه كليد U260 از نوع Chiclet بوده و با توجه به ابعاد نوت‌بوك اندازه مناسبي دارد و كار با آن آسان است. هرچند كه اين نوع از صفحه كليدها در ميان تايپيست‌ها چندان طرفدار ندارد. همان گونه كه پيش از اين ذكر شد اطراف صفحه كليد پوشش چرم داشته و باعث خواهد شد كه در هنگام كار با آن اثر انگشتان كاربر روي آن باقي نماند. نكته جالبي كه در خصوص اين لپ‌تاپ وجود دارد اين است كه فعال بودن توابع مختلف آن (مثل Caps Lock) با استفاده از نقطه‌هاي كوچك نوراني در بالاي صفحه كليد مشخص مي‌شوند. اين طراحي، جلوه زيبايي به لپ‌تاپ مي‌بخشد. از طرف ديگر ابعاد پد لمسي اين نوت‌بوك نيز متناسب با اندازه صفحه كليد است. اين پد لمسي مانند بيشتر لپ‌تاپ‌هاي امروزي داراي فناوريMultitouch بوده و به‌طور كلي در كنار دكمه‌هاي راست كليك و چپ كليك ماوس، عملكرد مناسبي از خود ارايه مي‌دهد.

 وب‌كم به كار رفته در اين نوت‌بوك با تفكيك پذيري 0,3 مگاپيكسل، هرچند كه براي برگزاري يك جلسه كيفيت خيلي بالايي ندارد، با اين حال از عهده برآورده كردن نياز‌هاي كاربران معمولي به خوبي بر مي‌آيد. از طرف ديگر بلندگوهاي اين دستگاه نيز از همان ساختار نقطه‌‌هاي ريز نوراني برخوردار بوده و مي‌توان گفت برايU260 كيفيت صداي قابل توجهي را توليد نمي‌كند. در واقع اين خصوصيات نمي‌تواند نظرعلاقه‌مندان بازي‌ها را به خود جلب كند، اما توجه داشته باشيد كه U260 اساسا براي چنين وظيفه‌اي نيز طراحي نشده است.

براي آشنايي با كانكتورهاي U260 خوب است بدانيد، در سمت راست بدنه آن يك سوييچ Wi-Fi وجود دارد كه واحد راديويي لپ‌تاپ با  قابليت پشتيباني از استانداردهاي 802.11b/g/n و نيز بلوتوث نسخه 2,1 را فعال يا غيرفعال مي‌كند. در كنار اين سوييچ، يك كانكتور هدفون/ميكروفن، يك درگاه USB2.0 و يك قفل Kensington قرار داده شده است. در سمت چپ بدنه نيز به ترتيب يك درگاه USB 2.0، يك درگاه HDMI، يك كانكتور LAN، خروجي VGA و در آخر ورودي شارژر نوت‌بوك را خواهيد يافت. هرچند كه به نظر مي‌رسد با توجه به گسترش فناوري در حيطه كانكتورها، تعداد و نوع ابزارهاي قابل اتصال به U260 چندان متنوع نيست و مي‌توان گفت عدم وجود كانكتورهايي مانند eSATA و نيز USB 3.0 در آن نكته مثبتي به شمار نمي‌رود و نيازهاي كابران خود را در بخش كانكتورها برآورده نمي‌كند.

U260 توان برق مورد نياز خود را از يك باتري 4 سلولي دريافت مي‌كند. با توجه به ابعاد و وزن در نظر گرفته شده براي اين لپ‌تاپ، استفاده از يك باتري با چنين مشخصاتي كاملا منطقي به نظر مي‌رسد. اين باتري4 سلولي از نوع Li-polymer بوده و قادر است در حالت اجراي كارهاي اصلي و اوليه لپ‌تاپ شما را در حدود 3 ساعت فعال نگهدارد. اين زمان براي لپ‌تاپي با اين خصوصيات زمان متعادلي به شمار مي‌آيد. از طرف ديگر به دليل بهره‌گيري از فناوري پيشرفته خنك‌كنندگي اينتل در طراحي U260، هنگام كار با اين نوت‌بوك چندان متوجه گرماي سيستم نخواهيد شد.

شايد بتوان گفت كه مهم‌ترين ويژگي مثبت U260 وزن كم و طراحي باريك آن است. اين نوت‌بوك در حدود 1,4 كيلوگرم وزن دارد و ضخامت آن تقريبا 8/1 سانتي‌متر است. در مجموع U260 در گروه نوت‌بوك‌هاي سبك  و بسيار باريك قرار مي‌گيرد. به طور كلي مي‌توان گفت با توجه به توانايي پردازنده، ميزان حافظه، ابعاد و وزن پايين لپ‌تاپ U260 ، كاربران مي‌توانند همواره آن‌را با خود به همراه داشته باشند. هرچند كه ظرافت آن نياز به توجه و مراقبت در زمان حمل را نيز بيشتر مي‌كند. از طرف ديگر طراحي و ظاهر خاص آن ممكن است موجب شود تا برخي از كاربران بدون در نظر گرفتن نيازهاي شغلي و روزمره خود و نيز صرف‌نظر از پيكربندي نوت‌بوك دست به خريد آن بزنند و شايد به دليل عدم تطابق دستگاه با خواسته‌هايشان از اين انتخاب منصرف گردند. در مجموع اگر به دنبال نوت‌بوكي با ويژگي‌هاي سخت افزاري مناسب و به روز هستيد و مي‌خواهيد كه تحت هر شرايطي همراه شما باشد و كار با ديسك‌هاي نوري نيز برايتان چندان حايز اهميت نيست و طرفدار بازي‌هاي حرفه‌اي كامپيوتري نيستيد، مي‌توانيد U260 را نيز در ميان گزينه‌هاي خريد خود بگنجانيد. در هنگام بررسي محصولاتي مانند U260 بايد توجه داشته باشيد كه ملاحظات خاصي در طراحي و پيكربندي آن‌ها لحاظ شده است.

در واقع هيچ محصولي وجود ندارد كه بتواند نيازهاي تمام كاربران را برآورده سازد. بنابراين وقتي به قضاوت در مورد مشخصات و امكانات يك لپ‌تاپ مي‌پردازيد، بايد پيش از هر چيز به اين واقعيت توجه داشته باشيد كه محصول مورد نظر براي كدام گروه از مخاطبين بازار طراحي شده است و اين كه آيا ويژگي‌هاي حذف شده از آن (مانند درايو اپتيكال در اين لپ‌تاپ) براي اين گروه از مصرف‌كنندگان به‌عنوان يك قابليت كليدي شناخته مي‌شود يا خير.


نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 5483 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: مجله شبکه تاریخ خبر: 1390/04/01 تعداد مشاهده: 1587
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر