کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735878462 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316352 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

گوگل؛ ما چطور می‌توانیم بهتر سایت شما را بگردیم (1)

همكاران سيستم- به راهنماي مقدماتي بهينه‌سازي موتور جستجوي گوگل خوش آمديد. متن حاضر ابتدا براي کمک به اعضاي گروه‌هاي درون گوگل تنظيم شده بود، اما بعداً فکر کرديم اين متن مي‌تواند براي همه مسئولان شبکه که با موضوع بهينه‌سازي موتور جستجو آشنايي چنداني ندارند و مي‌خواهند تعامل سايت خود را با کاربران و موتور جستجو بهبود بخشند، مفيد باشد. گرچه اين راهنما دستورالعمل سحرآميزي در اختيار شما قرار نمي‌دهد که به کمک آن سايت خود را به طور خودکار به عنوان سايت شماره يک صفحه نتايج گوگل معرفي کنيد (از اين بابت متأسفيم!)، اما پيروي از شيوه‌هايي که در ادامه معرفي مي‌کنيم، باعث خواهد شد موتورهاي جستجو، محتويات سايت شما را راحت‌تر بيابند و نمايه‌سازي کنند.

بيشتر مواقع، انجام تغييراتي کوچک در بخش‌هايي از سايت، موجب بهينه‌سازي  موتور جستجو مي‌شود. اگر اين تغييرات تک‌تک ديده شوند، ممکن است چندان قابل توجه به نظر نرسند، اما زماني که با بهينه‌سازي‌هاي ديگر ترکيب شوند، مي‌توانند اثر قابل توجهي بر تجربه کاربران از سايت شما و کارايي آن در نتايج جستجوي معمولي داشته باشند. به احتمال زياد، شما با بسياري از عنوان‌هاي اين راهنما آشناييد، چون اين عنوان‌ها، از اجزاي اصلي هر سايتي به شمار مي‌روند، اما مسئله اين جاست که احتمالاً از آن‌ها استفاده بهينه نمي‌کنيد.

بهينه‌سازي موتورهاي جستجو تنها بر نتايج جستجوي معمولي(Organic search) اثر مي‌گذارد، نه بر نتايج حمايتي(Sponsored) (مانند GoogleAdWords)


با آنکه در عنوان اين راهنما از عبارت «موتور جستجو» استفاده کرده‌ايم، اما بايد بگوييم بهتر است مبناي تصميمات بهينه‌سازي خود را در درجه اول، بر آنچه براي بازديدکنندگان سايت شما مهم است، استوار کنيد. آنان مصرف‌کنندگان اصلي محتواي سايت شما هستند و براي يافتن اين محتوا از موتورهاي جستجو استفاده مي‌کنند. تمرکز بيش از اندازه بر ترفندهاي خاص براي بالا بردن رتبه‌تان در نتايج معمولي موتورهاي جستجو، ممکن است نتايج دلخواهي به بار نياورد. بهينه‌سازي موتورهاي جستجو، يعني حداکثر تلاشتان را بکنيد که موتورهاي جستجو، سايت شما را ببينند.

از آنجا که فکر کرديم اجراي عملي اين توصيه‌ها مفيدتر است، براي اين راهنما، يک سايت فرضي در نظر گرفته‌ايم. اين سايت براي هر عنوان، اطلاعات کافي دارد تا موضوع مورد نظر را به خوبي نشان دهد. اطلاعات سايت فرضي ما، از اين قرار است:

•    نام سايت/ نام تجاري: «کارت‌هاي بيسبال1 براندون»
•    اسم دامنه: brandonsbaseballcards.com
•    موضوع محوري: فروش آنلاين کارت‌هاي فروش، راهنماي قيمت، مقاله و اخبار
•    اندازه: کوچک، تقريبا 250 صفحه

ممکن است سايت شما کوچک‌تر يا بزرگ‌تر از سايت فرضي ما و محتوايش به کلي با آن متفاوت باشد، اما عناوين بهينه‌سازي مورد نظر ما، به کار هر نوع سايتي با هر اندازه‌اي مي‌آيند.

اميدواريم اين راهنما ايده‌هاي نويني براي بهتر ساختن سايت‌تان به شما بدهد.

براي صفحه‌ها، عنوان‌هاي منحصر به فرد و دقيق بسازيد
برچسب عنوان(Title tag) هم به کاربران و هم به موتورهاي جستجو، اطلاع مي‌دهد که موضوع يک صفحه خاص چيست. برچسب <title> بايد درون برچسب<head>  متن HTML گنجانده شود. در بهترين حالت، بايد براي هر صفحه سايت، عنوان منحصر به فردي بسازيد.

عنوان صفحه اصلي سايت کارت بيسبال، شامل نام تجاري و سه موضوع اصلي مندرج در سايت است.

 
اگر متن شما در صفحه نتايج جستجو ظاهر شود، معمولا محتويات برچسب عنوان در اولين سطر نتايج مي‌آيد کلماتي که در جستجوي کاربر مي‌آيند، در عنوان برجسته مي‌شوند. اين امر به کاربران کمک مي‌کند بدانند آيا صفحه مورد نظر به جستجويشان مرتبط هست يا خير. عنوان سايت شما مي‌تواند شامل اسم سايت/ کسب و کار باشد و اطلاعات مهم ديگري مانند محل کسب و کار، جنبه‌هاي اصلي آن يا پيشنهاداتش را نيز در بر بگيرد.


 کاربر شروع به جستجو مي‌کند [کارت‌هاي بيسبال]


 سايت ما در فهرست نتيجه مي‌آيد و عنوان آن، در اولين سطر نتايج ديده مي‌شود (توجه داشته باشيد کلمات جستجو مورد استفاده کاربر، به صورت برجسته ديده مي‌شوند).


 اگر کاربر روي نتيجه کليک کند و صفحه را ببيند، عنوان صفحه در بالاي مرورگر قرار مي‌گيرد.

عنوان‌هاي صفحات داخلي‌تر سايت شما بايد موضوع محوري آن صفحه خاص را در خود داشته باشند، همچنين مي‌توان از نام سايت يا کسب و کار نيز در آن‌ها استفاده کرد.

 کاربر شروع به جستجو  مي‌کند [کارت‌هاي نادر بيسبال]
صفحه‌اي مرتبط و داخلي‌تر (عنوان آن نسبت به محتويات صفحه، منحصر به فرد است) در سايت ما، به عنوان نتيجه ظاهر مي‌شود.


 شيوه‌هاي مناسب براي به‌کارگيري برچسب‌هاي عنوان صفحه
محتواي صفحه را به طور دقيق توضيح دهيد. عنواني انتخاب کنيد که موضوع محتواي صفحه شما را به طور دقيق به کاربر منتقل کند.
از اين کارها اجتناب کنيد:
•    انتخاب عنواني که هيچ ارتباطي با محتواي صفحه ندارد.
•    استفاده از عنوان‌هاي پيش‌فرض يا مبهمي مانند «بي‌نام» يا «صفحه جديد1»

براي هر صفحه، يک برچسب عنوان منحصر به فرد ايجاد کنيد. در بهترين حالت، هر کدام از صفحه‌هاي شما بايد يک برچسب عنوان منحصر به فرد داشته باشند؛ اين کار به گوگل کمک مي‌کند بداند هر صفحه چه تفاوتي با ديگر صفحات سايت دارد.
از اين کار اجتناب کنيد:
•    استفاده از برچسب‌هاي عنوان مشابه براي همه صفحه‌هاي سايت يا گروه بزرگي از صفحه‌ها

از عنوان‌هاي کوتاه، اما توصيفي استفاده کنيد. عنوان‌ها مي‌توانند کوتاه، اما اطلاع‌رسان باشند. اگر عنواني بسيار طولاني باشد، گوگل تنها بخشي از آن را در نتيجه جستجو نشان خواهد داد.
از اين کارها اجتناب کنيد:
•    استفاده از عنوان‌هاي بسيار طولاني که به درد کاربر نمي‌خورند
•    پر کردن غيرضروري برچسب‌هاي عنوان با کلمات کليدي

از فرابرچسب توصيف
(Description Meta Tag) استفاده کنيد. فرابرچسب توصيف، خلاصه‌اي از موضوع صفحه را به گوگل و ديگر موتورهاي جستجو ارائه مي‌کند. در حالي که عنوان يک صفحه ممکن است تنها چند کلمه يا يک عبارت باشد، فرابرچسب توصيف مي‌تواند يک يا دو جمله و حتي يک پاراگراف کوتاه باشد. در ابزارهاي مديران سايت گوگل، بخشي به نام تجزيه و تحليل محتوا وجود دارد که همه فرابرچسب‌هاي توصيف کوتاه و بلند، يا آن‌هايي را که به دفعات زياد تکرار شده‌اند، بر مي‌شمرد (همين اطلاعات براي برچسب‌هاي<title>  نيز نشان داده مي‌شوند). فرابرچسب توصيف نيز مانند برچسب <title>، در برچسب <head> متن HTML جاي مي‌گيرد.


 آغاز برچسب متاي توصيف براي صفحه اصلي سايت که شماي مختصري از امکانات سايت ارائه مي‌دهد.


فرابرچسب‌هاي توصيف مهم هستند، چرا که ممکن است گوگل از آن‌ها به عنوان بُرش‌هاي کوچکي از صفحه‌هاي شما، استفاده کند. توجه داشته باشيد که مي‌گوييم «ممکن است»، چون تنها در صورت همخواني بخش مرتبطي از متن صفحه شما با جستجوي کاربر، گوگل تصميم مي‌گيرد از آن استفاده کند. پس از آن، اگر سايت شما در پروژه دايرکتوري باز درج شده باشد (درباره چگونگي جلوگيري از نمايشِ داده‌هاي ODP توسط موتورهاي جستجو، بياموزيد)، ممکن است گوگل از توصيف سايت شما در اين دايرکتوري استفاده کند. افزودن فرابرچسب‌هاي توصيف به هر يک از صفحه‌ها، هميشه شيوه مناسبي است، چون ممکن است گوگل نتواند براي استفاده در بُرش‌ها، انتخاب مناسبي از متن داشته باشد. در وبلاگ مرکزي مديران سايت، متن  مفيدي درباره بهبود بخشيدن به بُرش‌ها با فرابرچسب‌هاي توصيف بهتر در دسترس است.

در نتايج جستجو، بُرش‌ها زير عنوان صفحه و بالاي آدرس اينترنتي آن مي‌آيند.

 کاربر شروع به جستجو مي‌کند [کارت‌هاي بيسبال]

 صفحه اصلي سايت، به عنوان نتيجه و با فرابرچسب توصيف به عنوان بُرش، ظاهر مي‌شود.

اگر کلمات بُرش در جستجوي کاربر آمده باشند، برجسته مي‌شوند. اين، به کاربر اطلاع مي‌دهد که آيا محتواي صفحه با آنچه او به دنبال آن است، همخواني دارد يا خير. در زير، نمونه‌اي ديگر ديده مي‌شود که بُرشي از فرابرچسب توصيف را در صفحه‌اي داخلي‌تر (که در بهترين حالت برچسب متاي توصيف يگانه خود را دارد)، شامل يک مقاله نشان مي‌دهد.


کاربر شروع به جستجو مي‌کند [کارت‌هاي بيسبال نادر]


يکي از صفحه‌هاي داخلي‌تر ما، با فرابرچسب توصيف منحصر به فرد خود که به عنوان بُرش مورد استفاده قرار گرفته، به عنوان نتيجه ظاهر مي‌شود.

•    شيوه‌هاي مناسب براي به‌کارگيري فرابرچسب‌هاي توصيف

محتواي صفحه را به طور دقيق خلاصه کنيد. توصيفي بنويسيد که اگر فرابرچسب  توصيف شما به صورت بُرش در نتيجه جستجو ذکر شود، به خواننده اطلاعات بدهد و او را علاقه‌مند کند.
از کارهاي زير اجتناب کنيد:
•    نوشتن فرابرچسب توصيفي که ربطي به محتواي صفحه ندارد.
•    استفاده از توصيف‌هاي مشابه، مانند «اين يک صفحه سايت است» يا «صفحه‌اي درباره کارت‌هاي بيسبال»
•    انباشتن توصيف با کلمات کليدي
•    کپي کردن همه محتواي متن در برچسب متاي توصيف

براي هر صفحه، از توصيف‌هاي منحصر به فرد استفاده کنيد. داشتن فرابرچسب‌هاي توصيف متفاوت براي هر صفحه، به ويژه در جستجوهايي که کاربران ممکن است صفحه‌هاي متعددي از سايت شما را باز کنند، هم به کاربران و هم به گوگل کمک مي‌کند (به عنوان نمونه، در جستجوهايي که از سايت: اپراتور استفاده مي‌کنند). اگر سايت شما هزاران و يا حتي ميليون‌ها صفحه دارد، شايد تخصيص فرابرچسب توصيف به تک‌تک اين صفحات عملي نباشد؛ در چنين حالتي، مي‌توانيد به طور خودکار، فرابرچسب توصيفي مبتني بر محتويات هر صفحه ايجاد کنيد.
از اين کار اجتناب کنيد:
•    استفاده از برچسب عنوان مشابه براي همه صفحه‌هاي سايت يا گروه بزرگي از صفحه‌ها

ساختار آدرس‌هاي اينترنتي خود را بهتر کنيد. ايجاد دسته‌هاي توصيفي و نام فايل براي متن‌هاي سايت، نه تنها به شما کمک مي‌کند سايت خود را منظم‌تر نگه داريد، بلکه باعث مي‌شود موتورهاي جستجو، با احتمال بيشتري صفحات شما را بيابند.

اين کار همچنين مي‌تواند آدرس‌هاي اينترنتي آسان‌تر و ‌«دوستانه»تري براي کاربراني که مي‌خواهند به محتويات سايت شما پيوند بدهند، فراهم کند. کاربران از آدرس‌هاي اينترنتي طولاني و رمزآلود که کلمات آشناي اندکي دارند، مي‌ترسند.


يک آدرس اينترنتي به صفحه‌اي در سايت کارت بسيبال که کاربر را دچار مشکل مي‌سازد.

اين آدرس‌هاي اينترنتي، گيج‌کننده و غيردوستانه به نظر مي‌رسند. کاربران در به خاطر سپردن اين آدرس‌هاي اينترنتي يا برقراري پيوند به آن‌ها دچار مشکل مي‌شوند. افزون بر اين، شايد کاربران فکر کنند بخشي از اين آدرس اينترنتي، غيرضروري است، به ويژه اگر آدرس اينترنتي جزئيات غيرقابل شناسايي بسياري در خود داشته باشد. پس‌ ممکن است بخشي از آن را حذف کنند و به اين ترتيب، پيوند به سايت برقرار نشود.

ممکن است برخي کاربران از آدرس اينترنتي صفحه به عنوان متن‌پيوند استفاده کنند و به آن پيوند بدهند. مطمئن باشيد اگر آدرس اينترنتي شما حاوي کلمات مرتبط باشد، بيش از پارامترهايي با اسامي عجيب و غريب، درباره صفحه شما به کاربران و موتورهاي جستجو اطلاعات مي‌دهد.

 پيش از دنبال کردن پيوند، کلمات پررنگ در بالا مي‌توانند کاربر يا موتور جستجو را از محتويات صفحه هدف آگاه سازند.

در آخر، به ياد داشته باشيد که آدرس اينترنتي هر متن به عنوان بخشي از نتيجه جستجو در گوگل و در پايين عنوان و بُرش آن، نشان داده خواهد شد. اگر کلمات آدرس اينترنتي در جستجوي کاربر بيايند، مانند عنوان و بُرش در نتيجه جستجو به صورت برجسته ظاهر مي‌شوند.

 کاربر شروع به جستجو  مي‌کند [کارت‌هاي بيسبال]

 صفحه اصلي سايت همراه با آدرس اينترنتي در زير عنوان و بُرش، به صورت نتيجه ظاهر مي‌شود.

در زير، نمونه‌اي از آدرس اينترنتي در دامنه ما شامل يک صفحه حاوي مقاله‌اي درباره نادرترين کارت‌هاي بيسبال، نشان داده مي‌شود. در نظر يک کاربرِ در حال جستجو، اين کلمات خوشايندتر از يک شماره شناسايي، مانند 102125www.brandonsbaseballcards.com/article/ هستند.


 کاربر شروع به جستجو  مي‌کند [کارت‌هاي بيسبال]


 صفحه‌اي داخلي‌تر، با يک آدرس اينترنتي که نشان‌دهنده نوع محتواست، به عنوان نتيجه ظاهر مي‌شود.

گوگل در يافتن همه نوع آدرس اينترنتي، حتي وقتي اين آدرس‌ها بسيار پيچيده باشند، خوب عمل مي‌کند، اما اگر آدرس اينترنتي خود را تا حد ممکن ساده سازيد، کار را براي کاربر و موتورهاي جستجو آسان‌تر کرده‌ايد. برخي مديران سايت‌ها تلاش مي‌کنند با دوباره‌نويسي آدرس اينترنتي پوياي خود و تبديل آن به نوع ايستا، اين هدف را عملي کنند. گرچه گوگل با اين کار مشکلي ندارد، اما بايد يادآور شويم اين کار، فرايندي پيشرفته است و اگر به درستي انجام نشود، مي‌تواند مشکلاتي براي يافتن سايت شما ايجاد کند. براي بيشتر آموختن درباره ساختار يک آدرس اينترنتي خوب، مطالعه صفحه مرکز کمک به مديران سايت را در ايجاد آدرس‌هاي اينترنتي گوگل‌دوست توصيه مي‌کنيم.
 

ادامه دارد.

منبع: گوگل

گروه ترجمه‌ي همكاران سيستم

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 5563 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: systemgroup.net تاریخ خبر: 1390/04/11 تعداد مشاهده: 1454
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر