کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9168 | مشاهده و دانلود: 738020943 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/15 | اعضاء: 316469 | نظرات: 37894
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بررسی راهکارهای کاهش خطر تلفن همراه برای سلامتی

مخاطرات استفاده از تلفن‌هاي همراه و به طور كلي تجهيزات بي‌سيم هرچند اگر به‌صورت شايعه مطرح باشند اما باز هم ترس از بيماري‌هاي لاعلاج ناشي از كاربرد اين وسايل در ذهن عموم مردم بسيار است كه به خودي خود مي‌تواند يك شايعه را تا مرز واقعيت پيش ببرد و روان اجتماعي را آلوده كند.

به محض ورود و فراگيري تلفن‌هاي همراه، مخاطرات و آسيب‌هاي الكترومغناطيسي نيز گسترش يافتند تا جايي كه با حمل آن‌ها توسط افراد و قرارگيري در هر مكاني به يقين مي‌توان گفت خطر اشعه‌هاي مغناطيسي در تمامي اماكن شيوع يافت.

چندي نگذشت كه با معقول شدن قيمت سيم كارت‌ها و گوشي‌هاي تلفن همراه نوعي نياز در همگان به وجود آمد تا از اين ابزار ارتباطي استفاده كنند اما آنچه كه هست با گسترش دامنه فعاليت‌هاي اپراتورها امروزه شاهديم كه برخي افراد كه به سمت اكثريت هم پيش مي‌رود، داراي دو گوشي تلفن همراه هستند كه با در نظر گرفتن حداكثر پشتيباني دو سيم‌كارت توسط هر گوشي جمعا در آن واحد هر گوشي با دو دكل ارتباطات راديويي برقرار مي‌كند كه اين به معناي دقيق يعني محاصره انسان توسط امواج راديويي و مغناطيسي كه راه فراري جز دوري از آن‌ها نيست.

با رونق ارتباطات بي‌سيم، هندزفري و بلوتوث‌ها نيز رفته رفته پشت ويترين‌هاي فروشندگان گوشي و تجهيزات تلفن همراه رخنمايي كردند و حالا اين به عنوان يك دغدغه مطرح شده است كه آيا اين دستگاه‌هاي جانبي بي‌سيم نيز مي‌توانند داراي عوارض و بيماري باشند يا خير؟!

عقيده برخي كارشناسان بر اين باور استوار است كه به دليل برد كوتاه امواج بلوتوث، اين دستگاه‌ها را نمي‌توان قابل مقايسه با آنتن‌هاي BTS دانست زيرا نهايت فاصله‌اي كه پوشش مي‌دهند دو متر است.

برخي مي‌گويند استفاده از هندزفري‌هاي بلوتوث خطرات ناشي از تشعشعات مضر هنگام مكالمه با تلفن همراه را تا 8 برابر كاهش مي‌دهد و خود اين دستگاه‌ها چندان ضرري براي بدن انسان ندارند.

در اين راستا دكتر ذوالقدر- كارشناسس مخابرات سيار- با اشاره به اين‌كه دستگاه‌هاي جانبي از قبيل بلوتوث و هندزفري‌ها هيچ ضرر و زياني ندارند، اظهار كرد: حوزه سيگنال‌دهي و فركانس اين دستگاه‌ها در حد استاندارد است و به همين منظور هيچ گونه آسيبي براي بدن ندارند؛ معمولا بازه استاندارد اين دستگاه‌ها بين 1.8 تا دو مگاهرتز است و هيچ گونه آسيبي در اين بازه براي انسان وجود ندارد.

البته پدرام اليكايي نيز كه يكي از مدير عاملان شركت ارتباطي است، استفاده از هندزفري بلوتوث را بسيار موثر در برابر كاهش تشعشعات ناشي از آنتن‌هاي تلفن همراه مي‌داند و معتقد است كه اين دستگاه‌ها قدرت تشعشعات مضر هنگام مكالمه با تلفن همراه را از حداكثر دو وات به حداكثر 0.0025 وات كاهش مي‌دهند.

وي تنها به اين نكته بسنده نكرد و گفت: مصرف‌كنندگان هندزفري بلوتوث بايد از استفاده بلوتوث‌هاي بي نام و نشان، گمنام و يا كپي‌ نام‌هاي تجاري معروف پرهيز كنند زيرا اين دستگاه‌ها به دليل فقدان استانداردهاي لازم، صدمات جبران‌ناپذيري را به سيستم شنوايي كاربر وارد مي‌آورند.

اما در مقابل اين ديدگاه‌ها مهدي موسويان اناركي - كارشناس مخابراتي - معتقد است كه گوشي‌هاي تلفن همراه با جك هندزفري نزديك آنتن داخلي يا خارجي گوشي، مضراتي بيش‌تر از خود گوشي‌هاي تلفن همراه دارد.

هرچند او اعتقاد دارد كه مضرات اشعه‌هاي الكترومغناطيسي تلفن‌هاي همراه نيز به اندازه‌اي هستند كه بايد هنگام خواب از قرار گرفتن آن‌ها در نزديكي شخص خودداري كرد اما قرار گرفتن آن‌ها در كنار كمربند و در جيب پيراهن نيز مي‌تواند كليه و قلب را دچار عارضه كند.

چگونگي تاثير امواج بر بدن انسان و چگونگي ايجاد عارضه نيز از عمده‌ترين مباحثي هستند كه بعد از مشخص شدن خطرات بايد به آن‌ها پرداخته شود.

عليرضا ذوالقدر كه استفاده از تجيزات جانبي گوشي‌هاي تلفن همراه را بي‌خطر مي‌داند، درباره نحوه تاثيرگذاري فركانس‌هاي مخابراتي بر بدن انسان‌ها اذعان كرد: معمولا اين اشعه‌ها بر قسمت‌هاي نرم، عصبي و آبي بدن اثر مي‌گذارند كه با اين حساب مغز و چشم جزو اعضايي هستند كه بيشتر در معرض خطر قرار مي‌گيرند.

مهدي موسويان هم با اشاره‌اي به تاثيرات اشعه‌هاي ساطع شده از آنتن‌هاي BTS و همچنين امواج الكترومغناطيسي اظهار كرد: عوارض گوشي تلفن همراه و تجهيزات جانبي آن بيش‌تر به صورت صدمات ناشي از حرارت ايجاد شده در اثر جذب امواج الكترومغناطيسي منتشره از دستگاه در بافت‌هاي بدن نظير بافت مغز به دليل نزديك بودن گوشي تلفن همراه هنگام مكالمه با سر انسان و بافت‌هاي بدن كه هنگام حمل گوشي تلفن همراه نزديك اين دستگاه‌اند، بررسي مي‌شود.

قطعا با اظهار نظر چند كارشناس نميتوان به نتيجه قطعي درباره مضر بودن يا نبودن امواج ناشي از تلفن يا هندزفري رسيد اما شايد كمكي باشد براي آگاهي از استفاده مناسب تجهيزات جانبي براي كاهش صدمات ناشي از تلفن‌هاي همراه و البته اين به مفهوم عدم رعايت استانداردها و يا به صفر رسيدن ضررها نيست بنابراين تا جايي كه امكان دارد بايد اين دستگاه‌هاي در ارتباط با امواج الكترومغناطيسي را از خود دور نگه داريم.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 5799 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: ایسنا تاریخ خبر: 1390/05/16 تعداد مشاهده: 1309
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر