کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316297 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بررسی گوشی سونی اریکسون Live with Walkman

در این مطلب قصد بررسی تلفن همراه هوشمند سونی اریکسون اکسپریا لایو ویت واکمن را داریم که از انتهای سال گذشته رسما به بازار عرضه شده است.

با چه چیزی طرف هستیم!؟

به گزارش سافت گذر به نقل از فارنت؛ گوشی سونی‌اریکسون Live with Walkman (لایو ویت واکمن) یک تلفن هوشمند موسیقی‌محور است که با نسخه ۲.۳ اندروید کار می‌کند و یک پردازنده یک گیگاهرتزی و امکان ضبط ویدیو باکیفیت ۷۲۰ پیکسل را دارد.

 طراحی

طراحی کوتاه‌قامت Live with Walkman ما را به یاد گوشی‌های اکسپریا مینی و اکسپریا اکتیو انداخت. اندازه این گوشی ۱۰۶ در ۵۶ میلیمتر است و اندازه آن در ضخیم‌ترین نقطه به ۱۴ میلیمتر می‌رسد. نمای براق و لبه‌های خمیده آن یادآور اکسپریا پلی است و در شکل پوشش باتری مستقیما از اکسپریا الهام گرفته است و در نتیجه شاید بتوان براحتی این ادعا را پذیرفت که Live with Walkman یک گوشی متمایزی در طراحی نیست.

اگرچه این گوشی ممکن است فاقد اصالت و نوآوری در طراحی باشد اما در عوض از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. بر روی قاب جلویی گوشی و در زیر صفحه نمایش آن به جای استفاده از کنترل چهار جهته اندروید، تنها سه کنترل در جلوی دستگاه وجود و در آنها دکمه هوم تنها کلید فیزیکی خارج از این سه دکمه کنترلی است و دکمه‌های فرمان «بازگشت» و همچنین «فهرست» لمسی هستند و البته مطمئنا متوجه شده‌اید که کلید جستجو برای افزایش فضا حذف شده است در نتیجه برای این ویژگی باید از صفحه لمسی گوشی استفاده کنید.

در سمت چپ گوشی دکمه تنظیم بلندی صدای گوشی و دکمه دوربین وجود دارد که دسترسی فوری به برنامه دوربین را امکان‌پذیر می‌کند.

در بالای گوشی نیز درگاه خروجی ۳.۵ میلیمتری صدا به چشم می‌خورد و دور این درگاه خروجی صوتی نیز یک قطعه پلاستیکی شفاف وجود دارد که در هنگام پخش موسیقی با تنظیم شما به صورت رقص نور عمل می‌کند که البته اگر صدا بلندتر باشد دیگر عملکرد چندانی ندارد. دو دکمه نیز در دو طرف این درگاه خروجی صوتی در بالای گوشی بچشم می‌خورد که دکمه سمت چپ برنامه پخش موسیقی واکمن را باز می‌کند و دکمه سمت راست نیز دکمه پاور و البته قفل گوشی است.

در کل با یک گوشی جمع و جور طرف هستیم که با توجه به خاصیت واکمن آن برای دوستداران موسیقی در هنگام حمل و نقل و در دست گرفتن دلبری خواهد کرد.

بررسی نرم‌افزاری:

- اندروید ۲.۳.۴

سونی به تازگی بسیاری از گوشی‌هایش را به اندروید ۲.۳.۴ ارتقا داده و این نسخه از سیستم عامل گوگل در Live with Walkman نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در این نسخه تماس ویدیویی در برنامه‌هایی مانند گوگل‌تاک و اسکایپ نصب شده که به شما امکان می‌دهد تماس تصویری با دوستانتان داشته باشید. البته تماس‌های ویدیویی ممکن است در تمامی شبکه‌های تلفن همراه پشتیبانی نشود که خب در ایران طبیعتا نمی‌شود و اگر هم بشود گران تمامی می‌شود.

با اینکه اندروید ۴.۰ بزودی عرضه می‌شود اما نسخه ۲.۳ یک سیستم عامل قوی است که امکان اجرای همزمان چند برنامه را می‌دهد و برنامه مارکت پلیس را نیز همراه با خود دارد.

- تایم اسکیپ ۴.۰ (Timescape 4.0)

مرحوم سونی اریکسون در این گوشی انتقاداتی را که از رابط کاربری تایم اسکیپ شده، مورد توجه قرار داده است. از این رو نسخه ۴.۰ این رابط کاربری که در این گوشی نصب شده، جذاب و دارای امکانات بوده و به طور شگفت‌‌آوری فراتز از انچه که از این گشوی انتظار داریم، سریع است.

Live with Walkman مانند اکسپریا اکتیو از فناوری و یا بهتر بگوئیم قابلیت گوشه‌های هوشمند (اسمارت کورنرز) استفاده می‌کند تا از صفحه نمایش ۳.۲ اینچی خود کمال بهره را ببرد. اسمارت کرنرزها  نقاطی در گوشه‌های صفحه نمایش هستند که می‌توانید میانبر برنامه‌ها را در آن‌ها قرار دهید.

شما می‌توانید چهار برنامه را در هر گوشه قرار دهید و این برنامه‌ها بدون توجه به پنج صفحه خانگی که از آن بهره‌مندید، در آن مکان باقی می‌مانند. این قابلیت یک عامل صرفه‌جویی واقعی در زمان شمااست و باید به خاطر داشت که این میانبرها علاوه بر میانبرهایی هستند که می‌توانید در صفحه‌های خانگی خود قرار دهید.

ویجتی که تایم اسکیپ نام خود را از آن به استعاره گرفته، همچنان وجود دارد اما به نظر می‌رسد دلیل چندانی برای استفاده از آن وجود ندارد. تایم اسکیپ اطلاعات را از پیام‌های شما، به روزرسانی‌های شبکه اجتماعی و فید توییتر تطبیق می‌دهد و این اطلاعات به شکل یک دسته کارت پیمایش‌گر نشان داده می‌شود که جالب به نظر می‌رسند اما در نهایت به نظر من هدف خاصی ندارند.

تایم اسکیپ ۴.۰ همچنین تقویت صدای ایکس‌لود را در این گوشی معرفی می‌کند که حجم صدای موسیقی و نوتیفیکیشن‌ها را بالا می‌برد. البته همان‌طور که در گوشی‌های متعدد اکسپریا مشاهده کرده‌ایم، این ویژگی چندان هم قابل تحمل نیست و گاهی این صداها مخصووصا در محیط‌های کم سر و صدا آزاردهنده می‌شوند تا حدی که ترجیح می‌دهیم آن را غیرفعال کنیم.

یک ویژگی جذاب دیگر، امکان گرفتن اسکرین‌شات و یا عکس از صفحه نمایش است که با استفاده از دکمه پاور تلفن میسر می‌شود که البته به بودن آنها در سری اکسپریا عادت کرده‌ایم. در این قابلیت با نگه‌داشتن دکمه پاور، فهرست و منوی شات‌داون استاندارد گوشی باز می‌شود که یک فرمان اضافه نسبت به منوی شات‌داون دیگر گوشی‌ها در ان دیده می‌شود و با لمس آن قادر به گرفتن اسکرین‌شات و یا عکس از صفحه نمایش فعلی خود هستیم. (خیلی به کار ما می‌آید)

سونی اریکسون همانند کاری که HTC برای رابط کاربری Sense 3. 0 انجام داده، قدرت اشتراک رسانه بالایی به تایم اسکیپ ۴.۰ بخشیده است. با استفاده از برنامه Connected Devices می‌توانید آهنگ، عکس و ویدیو را برای هر دستگاه سازگار با DLNA که در اطرافتان وجود دارد، پخش کنید. بعضی از تلویزیون‌ها و استریوها از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند اما شما می‌توانید از پلی استیشن۳ سونی یا ایکس باکس ۳۶۰ خود نیز در این قابلیت استفاده کنید.

- برنامه‌ها

علاوه بر تایم اسکیپ ۴.۰ شماری برنامه‌های نصب نشده وجود دارد که البته بسیاری از آنها هرگز استفاده نمی‌شوند و این تعدا برای ما ایرانیان بیشتر است. این برنامه‌ها در رم گوشی قرار دارند.

برخی از برنامه‌هایی که در تایم اسکیپ ۴.۰ وجود دارند مانند مک‌آفی سکوریتی، موزیک‌آن‌لیمیتد، UEFA.com و اکسپریا هات‌شاتس، قابل حذف شدن هستند که این امر فضای ذخیره‌سازی برنامه با ارزشی را آزاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی را نصب کنید که بیشتر مورد توجه شما هستند.

در این گوشی نسخه‌های آزمایشی و از پیش نصب شده بازی‌های متعددی شاملPlants vs Zombies و Peggle قرار دارد که این بازی‌ها نیز قابل حذف شدن هستند تا در صورت کمبود جا، فضای بیشتری آزاد شود.

جنگ اول بهتر از صلح آخر!

واکمن

اگر شما دوران پیش از MP3 پلیرها و مدیاپلیرهای قابل حمل را به خاطر داشته باشید، بدون شک علاقه خاصی به برند واکمن معروف سونی خواهید داشت. در آن زمان دالبی پیشرفته بود و فهرست‌های پخش آهنگ به ۹۰ دقیقه در هر نوار محدود بود که سونی این دوران را تغییر داد. آن فناوری بعدها به گوشی‌های همراه سونی اریکسون سری واکمن و حالا به گوشی‌های هوشمند انتقال پیدا کرده است تا باز هم طعم یک موسیقی لذت‌بخش را به همراه داشته باشیم.

اما اگرچه «سونی اریکسون Live with Walkman» برند دوست‌داشتنی واکمن را با خود به یدک می‌کشد اما هنگامی‌که این گوشی و در کنار ان نام واکمن را در نظر می‌گیرید بهتر است این احساسات نوستالژیک را کنار بگذارید زیرا اگرچه این لوگوی مشخص را دارد اما در واقع دستگاه پخش موسیقی قدرتمندی در مقایسه با رقیبان قدرتمند دیگر خود در این بخش نیست.

متاسفانه بجز یک دکمه میانبر واکمن ویژه، ویژگی خاصی ندارد که پیش از این در گوشی‌های اکسپریای سونی اریکسون مشاهده نشده باشد. این گوشی حتی از همان برنامه پخش آهنگ استفاده می‌کند و با وجود موسیقی محور بودن آن، فاقد سرگرمی شنیداری مورد انتظار است.

واضح‌ترین کمبود این گوشی در این بخش عرضه شدن آن با یک کارت حافظه میکرواس‌دی دو گیگابایتی است که برای یک کاربر معمولی علاقمند به موسیقی نیز کافی نیست. در ضمن هدفون همراه گوشی نیز کیفیت لازم و قابل قبول برای یک دوستدار گوشی را ندارد و حتی در برخی اوقات هنگامی که با آن به آهنگ گوش می‌دهید باید انتظار شنیدن صدای خش در زمینه صدای پخش شده را نیز داشته باشید.

وقتی می‌گوئیم لایو ویت‌ واکمن انتظار مورد نظر ما را از یک واکمن به درستی برآورده نمی‌کند چندان هم بیراه نمی‌گوئیم در این گوشی از کنترل از راه دور این‌لاین گوشی، دکمه‌های مناسب موسیقی مانند کنترل صدا خبری نیست و تنها یک دکمه وجود دارد که باید برای متوقف کردن آهنگ یک بار، برای بلند کردن صدای آهنگ دو بار و برای رفتن به آهنگ قبلی سه بار فشار دهید و البته برای تغییر بلندی صدا باید تلفن را از جیبتان خارج کنید و از دکمه مخصوص آن استفاده کنید.

نرم‌افزار واکمن مجموعه گزینه‌های زیاد و حتی قابلیت متصل کردن به ورودی‌های مرتبط یوتیوب و ویکی‌پدیا را دارد و یک دکمه دسترسی سریع در بالای تلفن وجود دارد که برنامه را به طور خودکار راه اندازی می‌کند و به شما امکان می دهد به راحتی به آهنگ‌هایتان دسترسی پیدا کنید اما مشکل اینجاست که این قابلیت و یا نرم‌افزار قبلا در تلفن‌های هوشمند سری غیرواکمن سونی اریکسون نیز وجود داشته و بد نبود با توجه به برند واکمن، امکانات تنظیم صدای جداگانه و یا حداقل چند امکان بیشتر به مجموعه واکمن آن افزوده می‌شد.

دور از انصاف است که از کیفیت صدای بلندگوهای استریو ان حرفی نزنیم که در مجموع خوب به نظر می‌رسد و صدا از بلندگوهای استریوی قدرتمندی که در پشت گوشی وجود دارند با کیفیت فوق‌العاده‌ای پخش می‌شود.

بررسی سخت‌افزاری:

- قدرت پردازش و ذخیره داخلی

Live with Walkman به عنوان یک دستگاه متوسط، یک پردازشگر یک گیگاهرتزی با رم ۵۱۲ مگابایتی دارد. این پردازشگر در مقایسه با پردازشگرهای چهار هسته‌ای تلفن‌هایی مانند HTC Edge ممکن است ضعیف به نظر برسد اما با توجه به وضوح تصویری پایین نمایشگر گوشی مناسبی است.

این گوشی ظرفیت ذخیره داخلی ۳۲۰ مگابایت و امکان توسعه حافظه دارد. یک کارت میکرو اس‌دی دو گیگابایتی به همراه گوشی عرضه می‌شود اما مطمئنا ترجیج می‌دهید به جای آن از یک کارت حافظه با ظرفیت بالاتر استفاده کنید بویژه اگر قصد دارید از گوشی‌اتان به عنوان دستگاه پخش آهنگ استفاده کنید.

در خصوص باطری نیز باید بگویم با برخورداری از یک باطری ۱۲۰۰mAh و نمایشگر کوچک گوشی خیال شما از بابت یک روز استفاده مداوم از گوشی بدون نیاز به شارژر راحت خواهد بود اما مطمئنا هیچ تضمینی نمی‌‌توان در خصوص استفاده بیش از حد از گوشی و شارژ باقیمانده آن در اواسط روز داد.

- صفحه نمایش

شاید در ابتدا و از روی کاغذ تنها قسمتی که Live with Walkman در آن ضعیف به حساب بیاید صفحه نمایش این گوشی است که یک صفحه نمایش TFT LCD است و ۳۲۰ در ۴۸۰ پیکسل وضوح دارد که حتی در مقایسه با استانداردهای پایین اندروید نیز پایین به حساب می‌آید اما با توجه به اندازه واقعی صفحه نمایش که ۳.۲ اینچی است وضوح تصویری اندک آن چندان قابل توجه به شمار نمی‌رود اما خب مرور وب‌سایت‌های متنی یا مشاهده تصاویر دقیق، محدودیت‌های صفحه نمایش گوشی را به روی شما خواهد آورد.

استفاده از گوشی در نور مستقیم آفتاب راحت نیست و مشاهده صفحه TFT آن در محیط‌های داخلی بهتر است.

نکته قابل توجه در صفحه نمایش این گوشی این است که با وجود اینکه فاقد فن‌آوری موبایل براویای مشاهده شده در برخی از مدلهای اکسپریا است اما صفحه نمایش آن روشن و در اصطلاح بولد است. صفحه نمایش این گوشی خوشبختانه از فن‌آوری لمسی خازنی برای پاسخ و دقت بالاتر استفاده می‌کند و از اشاره‌های مولتی‌تاچ نیز پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد در برنامه‌هایی مانند گوگل‌مپس و مرورگر وب بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید.

دوربین و ضبط ویدیو

دوربین Live with Walkman با حداکثر وضوح پنج مگاپیکسل می‌تواند به عنوان یک دوربین حرفه‌ای در نظر گرفته شود. برنامه دوربین اندروید در این گوشی سونی اریکسون و البته در تایم اسکیپ ۴.۰ تحت یک بهسازی کامل قرار گرفته است و دارای مجموعه تنظیمات و حالت‌های عکسبرداری مختلفی شامل تشخیص لبخند، پانوراما سوئیپ، برچسب مکان و تاچ‌توشات است.

یکی از غیرمعمول‌ترین ویژگی افزوده شده به دوربین، تنظیمات پانورامای سه بعدی است که همانند حالت استاندارد عمل می‌کند اما تفاوت واضح آن این است که می‌توانید تصاویر را در یک دستگاه آماده سه‌بعدی مشاهده کنید.

این دوربین فاقد حسگر Exmor R مشاهده شده در اکسپریا نئو است و کیفیت عکس‌هایی که می‌گیرد بسته به وضعیت عکسبرداری شما، متفاوت است.

این دوربین فلش LED دارد که به روشن‌تر شدن تصاویر عکسبرداری شده کمک می‌کند و امکان ضبط ویدیوی اچ دی ۷۲۰ پیکسلی دارد.

 اینترنت

پیش از این هم گفتیم که با توجه به وضوح تصویری ۳۲۰ در ۴۸۰ پیکسل صفحه نمایش گوشی، وب‌گردی در آن تجربه جالبی نخواهد بود اما جنبه مثبت آن، پشتیبانی از فلش‌ادوب است که به شما امکان می دهد در مقایسه با کسانی که از آیفون یا آی‌پد استفاده می‌کنند، از یک وب تعاملی‌تر بهره ببرید.

مرورگر اندروید در طی چند سال گذشته اصلاح شده و بهبود یافته است. این مرورگر از پنجره‌های متعدد پشتیبانی می‌کند، امکان بوک‌مارک کردن و بلاک‌کردن پنجره هایی که به طور خودکار باز می‌شوند را دارد. مرورگرهای دیگری نیز در اندروید مارکت وجود دارند که گزینه‌ها و تنظیمات بیشتری دارند اما به نظر مرورگر پیش‌فرض موجود در گوشی برای یک کاربر معمولی مناسب‌تر است.

حرف آخر:

این حقیقت که Live with Walkman یک کارت حافظه میکرو اس‌دی دو گیگابایتی دارد، به خوبی نشان می‌دهد که این گوشی نمی‌تواند به عنوان یک دستگاه پخش موسیقی جای آیفون را بگیرد زیرا دو گیگابایت، فضای کافی برای علاقمندان آهنگ نیست. اما خب مقایسه آن با آیفون چندان هم منصفانه نیست و بهتر است آن را با همطرازان سخت‌افزاری و یا حداقل قیمت مقایسه کنیم تا برند واکمن روسفید بیرون بیاید.

این گوشی ممکن است انتظاراتی را که از نام واکمن وجود دارد، برآورد نکند اما اطمینان می‌دهیم که یک دستگاه ارزان، محکم و نسبتا قدرتمند است و یکی از گوشی‌های برگزیده در رنج قیمتی خود در بازار به شمار می‌رود.

این گوشی همانطور که گفتیم با توجه به اندازه جمع و جور آن و خاصیت واکمن برای دوستداران موسیقی در هنگام حمل و نقل و در دست گرفتن دلبری خواهد کرد.

ویژگی‌های قابل توجه دیگری مانند ضبط ویدیو با کیفیت ۷۲۰ پیکسل و بلندگوهای استریو بر روی بدنه نیز آن را نماینده خوبی برای سیستم عامل اندروید و البته خاندان واکمن می‌سازد اگر چه هنوز هیچ کس بخوبی W810 نتوانسته حداقل برای من از عهده آن بربیاید!

شما هم اگر تجربه استفاده از این گوشی را دارید با ما در میان بگذارید تا برای سایر کاربران نیز قابل استفاده باشد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 8607 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: Farnet.ir تاریخ خبر: 1391/01/27 تعداد مشاهده: 3010
کلید واژه ها: ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

شایان شیخ محمد زاده 1391/01/27 19:32
سلام
باریک از این همه تیز بینی!
من هم دارنده یک گوشی Live With Walkman هستم
با همه نظراتتون موافقم به جز کیفیت صدای هندزفری...
به نظر من کیفیت صدا درسته عاااالی نیست ولی خیلی خوبه، بیسش بسیار قویه، کلا هندزفریش Megabase هست
ولی آره واقا به عنوان واکمن انتظارات خیلی بیشتری ازش داشتم اما خوب امکاناتش نسبت به قیمتش عالیه...lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
امیرحسین خیامی 1391/01/27 17:50
من چند هفته قبل از عید این گوشی را خریدم.امروز که این مطلب را می نویسم قصد دارم یک رم پر ظرفیت برای این گوشی تهیه کنم چون رم 2 گیگ آن پر شده.اما به جرئت می گویم این گوشی می تواند با گوشی های 800 700 هزار تومانی رقابت کند.اصلا هنگ نمی کند و هر برنامه وبازی روی آن اجرا می شود.(حتی چند برنامه خاص که روی s2 نیز جواب نمی دهد.) این گوشی قابلیت آپدیت به آندروید 4 را نیز داراست.lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
علی کاظمی 1391/01/27 15:35
سلام. گوشی خوبیه مخصوصا از لحاظ سخت افزاری فقط باطریش خیلی زود تموم میشه اگه از GPS و بازی استفاده کنی. در کل خوبه اگر به دنبال عمر طولانی باطری هستی برو سراغ iPhone یا Samsung فعلا اینا حرف اول رو میزنن.