کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9200 | مشاهده و دانلود: 740125568 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/31 | اعضاء: 316759 | نظرات: 37904
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

رشد مجدد قیمت‌ها در بازار خرید و فروش لپ‌تاپ

 

 این روزها همزمان با نوسانات نرخ ارز در بازار خرید و فروش لپ‌تاپ شاهد رشد مجدد قیمت‌ها و کاهش شدید موجودی هستیم.

به گزارش سافت گذر به نقل از دنیای اقتصاد ؛ به گفته فعالان بازار، رشد قیمت‌ها به دلیل نوسانات نرخ ارز بوده و این موضوع در کنار سختی‌های مسیر واردات کالا موجبات کاهش شدید موجودی را در بازار فراهم آورده است. در این بین موجودی مینی لپ‌تاپ‌ها در حد چشمگیری کاهش یافته است و تنها یکی دو برند دارای این محصولات در بازار هستند.

نکته‌ای که جالب به نظر می‌رسد و بسیاری از خریداران و حتی برخی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ به آن اشاره می‌کنند این است که قیمت‌ها به سرعت با نوسانات نرخ ارز افزایش می‌یابند و اما در عوض با کاهش نرخ دلار آزاد قیمت‌ها تغییری نمی‌کنند و حدود یک هفته‌ای باید از کاهش قیمت دلار بگذرد تا نرخ کالاها در بازار هم کاهش یابد. به گفته آنها گویا فعالان بازار و گروهی از فروشندگان به دنبال بهانه‌هایی برای افزایش قیمت‌ها و به هم زدن تعادل بازارهستند.

مهدی بکائی یکی از فعالان بازار در این رابطه می‌گوید، این موضوع موجبات نارضایتی گروهی از خریداران را فراهم آورده است و به همین دلیل ما سعی می‌کنیم برای افزایش قیمت‌ها کمی دست به عصاتر از سایرین عمل کنیم.

روزبه یداللهی، یکی از کسبه پاساژ پایتخت هم در این باره می‌گوید، رشد قیمت‌ها (در حدود 50 تا 120 هزار تومان) در بازار که طی هفته گذشته شاهد آن بودیم باعث ریزش تقاضا در بازار شده است و گروهی از فروشندگان هم مجددا از عرضه کالاها در بازار خودداری می‌کنند.

وی در مورد کاهش شدید موجودی مینی لپ‌تاپ‌ها هم گفت، این کمی عجیب است که تا همین یکی دو هفته قبل مینی لپ‌تاپ‌ها در بازار حضور داشتند (البته نه در حد وفور) و حالا با رشد ناگهانی قیمت‌ها در بازار شاهد کاهش شدید موجودی در حد غیرقابل باوری هستیم.

بهنامی یکی دیگر از فعالان بازار هم با اشاره به موجودی بسیار اندک مینی لپ‌تاپ‌ها در بازار گفت، یکی از دلایل کاهش شدید موجودی مینی لپ‌تاپ‌ها در بازار این است که این کالاها حالا با قیمتی حدود دو برابر نسبت به سابق به فروش می‌رسند و به همین دلیل اگر هم در بازار حضور داشته باشند مخاطب چندانی ندارند. به همین دلیل واردکنندگان تمایل چندانی به واردات این کالا از خود نشان نداده و به همین دلیل در بازار این کالا شاهد کاهش شدید موجودی هستیم.

وی در مورد افزایش قیمت کالاهای کامپیوتری و مخصوصا لپ‌تاپ هم گفت، این روزها در پی نوسانات نرخ ارز و همچنین سخت‌تر شدن شرایط واردات کالا ما با رشد قیمت‌ها در بازار مواجه شده‌ایم.

مرادی یکی دیگر از کسبه بازار هم می‌گوید، رشد قیمت‌ها می‌توانست منجر به رشد تقاضا برای مینی لپ‌تاپ‌ها شود، اما ما با کاهش شدید تقاضا برای این کالاها مواجه شدیم.

به گفته وی، مینی لپ‌تاپ‌ها مخاطبان زیادی دارند و در شرایطی که خرید یک لپ‌تاپ معمولی هزینه‌ای بیش از یک میلیون تومان را می‌طلبد، خرید یک مینی لپ‌تاپ 600 تا 700 هزار تومان مطلوب‌تر است. به همین دلیل معمولا با رشد قیمت لپ‌تاپ‌ها بازار مینی لپ‌تاپ‌ها گرم می‌شود. حالا به نظر می‌رسد خریداران لپ‌تاپ یا باید به سراغ نمونه‌های گران قیمت بروند یا نمونه‌های کارکرده.

فعالان بازار اکثرا رشد بیشتر قیمت‌ها در روزهای آتی را پیش‌بینی کردند می‌گویند، تکلیف بازار روشن نیست و در روز گاه چندین و چند بار قیمت‌ها دستخوش تغییر و تحول می‌شود. به گفته آنها با توجه به شواهد و قرائن ما رشد بیشتر قیمت‌ها را در روزهای آتی پیش‌بینی می‌کنیم.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 9548 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: دنیای اقتصاد تاریخ خبر: 1391/03/24 تعداد مشاهده: 1890
سافت گذر
نظرات بینندگان

مسعود 1391/03/25 00:35
واقعا وضعیت اقتصادی پولی .. از همه چیز و همه جا بد شده !!!
من نمیدونم بالخره کی این وضعیت تموم میشه ؟ اینجور که پیش میریم بدترم میشه....
محمد جان با حرفت موافقم ! واقعا درست گفتی
الان همین شدیم :|
خدا بخیر بگذرونه ...
ناشناس 1391/03/24 23:29
از ماست که برماست
اشکان 1391/03/24 20:34
متاسفم....
محمد نيکرو 1391/03/24 14:23
با سلام
برای تمامی فعالان کشور و عموم مردم متاسفم
سران بزرگ کشور روز به روز حقوق مردم را پایمال تر میکنند
بانک مرکزی اعلام کرد سال91 نسبت به سال قبل 22 درصد تورم داشته است
و این یعنی فاجعه از نظر من

رو هوا بودن تا کی پـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــس؟
کی ملت میخاد درست بـــــــشه؟
دلم به حال تمام هموطنام میسوزه