کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9151 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316146 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

گام جدید دانشمندان در افزایش سرعت تراشه‌های رایانه‌یی

پژوهشگران دانشگاه کورنل موفق به ارائه روشي براي توليد ارزان‌تر و ساده‌تر ديودهاي نشر نوري مادون قرمز بسيار نازك سازگار با سيليكون شدند.

به گزارش سافت گذر به نقل از ايسنا، ديودهاي نشر نوري در طول موج‌هاي مادون قرمز داراي کاربردهاي بسيار جالبي هستند از آنها مي‌توان در دستگاه‌هاي ديد در شب و سيستم‌هاي مخابرات نوري استفاده کرد.

پژوهشگران دانشگاه کورنل روشي ارائه کردند که با استفاده از آن مي‌توان اين LEDها را به صورت ارزان‌تر و ساده‌تر توليد کرد.

اين گروه تحقيقاتي به‌ رهبري «فرانک وايس» نتايج کار خود را در نشريه «Nature Nanotechnology» به چاپ رساندند. آنها براي توليد اين LEDهاي مادون قرمز از جنس نانوبلور سولفيد سرب موسوم به نقاط کوانتومي، از شيمي محلول استفاده کردند.

اين فرايند که در آن طول موج نشر نور تنظيم مي‌شود، مبتني بر کنترل ابعاد نانوبلور است. نتيجه اين فرايند، بسيار خوب، اما گران‌قيمت است؛ به‌ طوري که اتم‌ها بايد يک به يک روي يکديگر رشد داده شوند که به آن اپيتاکسيال گفته مي‌شود.

LEDهايي که با استفاده از نانوبلور توسط محققان دانشگاه کورنل ساخته شده، داراي درخشندگي مانند LEDهاي اپيتاکسيال است، با اين تفاوت که در دماي پايين و با استفاده از فرايند مبتني بر محلول توليد مي‌شود که بسيار ارزان است.

«وايس» مي‌گويد: LEDهايي که از بلورهاي آرسنيد گاليوم اينديوم ساخته مي‌شود، نمي‌تواند روي سيليکون رشد کند؛ زيرا ساختار بلوري متفاوتي دارد. بنابراين هيچ راهي وجود ندارد که به‌ صورت طبيعي بتوان مواد نشرکننده نور را روي سيليکون توليد کرد.

عبور الکترون از ميان نانوبلور کار بسيار دشواري است، اما محققان با يک روش هوشمندانه اين کار را به انجام رساندند. آنها با تغيير مولکول‌هاي سطحي، فاصله ميان نانوبلورها را تغيير دادند.

زنجيره کربني بلندتر موجب فاصله بيشتر مي‌شود که در نهايت کارايي نشر نور را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

با تغيير نيم نانومتر در اين فاصله، کارايي دستگاه 100 برابر بيشتر مي‌شود. در اين پروژه فاصله بهينه نانوبلورها بدست آمده است. براي تعيين اين فاصله آنها از فناوري پراش اشعه ايکس استفاده کردند.

از آنجايي که پژوهشگران از روش محلول براي توليد اين ساختارها استفاده کردند، بنابراين مي‌توان آن را براي مواد مختلف به‌ کار گرفت. براي مثال مي‌توان آن را براي رنگ آميزي سطح سيليکون استفاده کرد.

اگر اين فناوري تجاري‌سازي شود، آن گاه مي‌توان به‌ جاي سيم‌هاي الکتريکي از ارتباط دهنده‌هاي نوري استفاده کرد که با اين کار چالش بزرگي بر سر راه افزايش سرعت تراشه‌هاي رايانه‌يي برداشته مي‌شود.

اين پروژه توسط بنياد علم حمايت مالي شده است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 9604 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: ایسنا تاریخ خبر: 1391/03/29 تعداد مشاهده: 1955
اخبار مرتبط
سافت گذر