کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735450834 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316281 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

افزایش چشمگیر سرعت گوشی با چند ترفند ساده

گوشی‌های اندرویدی گوشی‌های خوب و بعضا گوشی‌های فوق‌العاده‌ای هستند. اما بسیاری از کاربران پس از مدتی استفاده از این گوشی‌ها متوجه کاهش محسوس سرعت آن‌ها می‌شوند. در این مطلب قصد داریم شما را با ترفندهایی آشنا کنیم که می‌تواند به افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی کمک کند.

به گزارش سافت گذر به نقل از کلیک – گوشی‌های اندرویدی پس از گذشت مدت زمان کوتاهی کند می‌شومد. با وجود اینکه اخیرا شرکت‌های سازنده این گوشی‌ها در محصولات خود از رم‌هایی با حافظه بیشتری استفاده می‌کنند، اما باز هم پس از گذشت مدت زمان نسبتا کوتاهی هنگام انجام فعالیت‌های سنگین با گوشی، لگ‌هایی مشاهده می‌شود و گوشی به کندی عمل می‌کند. کاربران پس از مدتی استفاده از گوشی‌های اندرویدی با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند؛ برای مثال اپلیکیشن‌ها با کمی تاخیر اجرا می‌شوند و یا در هنگام شماره گیری، گوشی در صفحه شماره گیری گیر می‌کند و یا اینکه کاربران نمی‌توانند به تماس‌های خود پاسخ دهند. این بخشی از مشکلات متداولی است که کاربران پس از مدت زمان کوتاهی استفاده از گوشی‌های اندرویدی با آن‌ها مواجه می‌شوند.

شما نمی‌توانید گوشی‌های اندرویدی را کنار بگذارید و از گوشی‌هایی با سیستم عامل دیگر استفاده کنید؛ زیرا از یک سو گوشی‌های اپل گران‌قیمت هستند و از سویی دیگر سیستم عامل ویندوز فون هم کارایی چندانی ندارد. پس می‌بینید که چاره‌ای جز استفاده از گوشی کند اندرویدی خود ندارید؛ اما نگران نباشید، شما به راحتی می‌توانید با انجام چند کار ساده سرعت گوشی خود را تا حدی افزایش دهید. در این مطلب قصد داریم شما را با ترفندهایی آشنا کنیم که باعث افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی می‌شوند و سرعت آن‌ها تقریبا مانند یک گوشی نو می‌شود. برای انجام برخی از این ترفندها لازم است گوشی خود را روت کنید.

پاک کردن حافظه نهان

پاک کردن حافظه نهان یا Cach در سیستم عامل اندروید بسیار دشوار است. برای انجام این کار باید حافظه نهان تک تک اپلیکیشن‌های نصب شده را پاک کنید.

برای اینکه این کار دشوار را انجام ندهید، می‌توانید از اپلیکیشنی به نام Orange Cache Cleaner برای پاک کردن حافظه نهان تمام اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. این اپلیکیشن رایگان در گوگل پلی استور موجود است و استفاده از آن نیز بسیار راحت است.

اگر گوشی شما روت شده است، اپلیکیشن Link2SD بهترین جایگزین برای این اپلیکیشن است. بهترین مزیت اپلیکیشن Link2SD این است که با آیکون Orange Cache Cleaner بر روی صفحه نمایش اصلی نمایش داده می‌شود. شما تنها با انتخاب آیکون اپلیکیشن می‌توانید حافظه نهان تمام اپلیکیشن‌ها را پاک کنید.

انتقال اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه

یکی از دلایل اصلی کند شدن گوشی‌های اندرویدی پر شدن حافظه داخلی آن‌ها است. چنانچه اپلیکیشن‌های زیادی بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید و به هر دلیلی نمی‌توانید آن‌ها را پاک کنید، می‌توانید آن‌ها را به کارت حافظه گوشی انتقال دهید. برای انجام این کار ابتدا به تنظیمات گوشی رفته و سپس قسمت app را انتخاب کنید و پس از انتخاب اپلیکیشن مورد نظر خود و انتخاب گزینه Move to SD، آن را به کارت حافظه انتقال دهید.

چنانچه گوشی شما روت شده است می‌توانید باز هم با استفاده از اپلیکیشن Link2SD تمام اپلیکیشن‌ها را به صورت یکجا به کارت حافظه انتقال دهید. با استفاده از این اپلیکیشن نه تنها می‌توانید اطلاعات تمام اپلیکیشن‌ها را به کارت حافظه انتقال دهید، بلکه می‌توانید اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده‌ مانند اپلیکیشن‌های Galaxy سامسونگ را که فضای زیادی از رم اشغال کرده‌اند و دارای ویژگی‌های غیر ضروری هستند، حذف کنید.

استفاده از اپلیکیشن‌های ایجاد شده توسط توسعه‌دهندگان مستقل

برخی از اپلیکیشن‌ها دارای ویژگی‌های غیر ضروری زیادی هستند که استفاده چندانی ندارند و با اشغال فضای زیادی از رم موجب کاهش سرعت گوشی می‌شوند. در گوشی‌های سامسونگ و HTC اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده زیادی وجود دارد که موجب کاهش سرعت آن‌ها می‌شود. دانلود و نصب اپلیکیشن Nova launcher برای ایجاد تغییرات در گوشی توصیه می‌شود. عملکرد این اپلیکیشن همانند اپلیکیشن stock Android launcher سریع است. توصیه می‌شود پس از نصب اپلیکیشن Nova launcher تغییرات لازم را در این اپلیکیشن انجام دهید.

محافظت گوشی در برابر ویروس‌ها

چنانچه گوشی خود را زیاد به کامپیوتر متصل می‌کنید و اطلاعات زیادی بین کامپیوتر و گوشی رد و بدل می‌کنید؛ احتمال نفوذ ویروس‌ها به گوشی شما افزایش پیدا می‌کند. برای مقابله با این مشکل لازم است یک اپلیکیشن ضد ویروس روی گوشی خود نصب کنید و آن را گاهی اوقات به صورت کامل اسکن کنید.

نصب اپلیکیشن ضد ویروس Avira برای مقابله با ویروس‌ها توصیه می‌شود. این اپلیکیشن ضد ویروس دارای ویژگی‌های زیادی از جمله محافظت در برابر ویروس‌‌ها، ویژگی ضد سرقت، ویژگی identify safeguard (این ویژگی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که ایمیل خود را بررسی کنند و ببینند آیا آدرس ایمیل آن‌ها هک شده است یا نه) و گزینه‌های مرتبط با لیست سیاه برخوردار است. پس از نصب این اپلیکیشن باید ID اختصاصی خود را ایجاد کنید که امکان شخصی‌سازی تنظیمات اپلیکیشن را برای شما فراهم می‌کند.

روش Overclocking (افزایش سرعت پردازنده)

اگر هیچ آشنایی با این روش ندارید، باید هنگام انجام آن مراقب باشید. اگر هنگام انجام overclocking دقت لازم را نداشته باشید، ممکن است گوشی شما آسیب ببیند.

برای انجام این کار ابتدا اپلیکیشن setCPU را از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید. پس از اجرای این اپلیکیشن دو نوار لغزان در آن مشاهده می‌کنید که اعدادی روی آن‌ها دیده می‌شود. این اعداد فرکانس‌های مختلف پردازنده گوشی شما هستند. شما می‌توانید فرکانس پردازنده گوشی خود را در این دو نوار تغییر دهید. (فرکانسی که در نوار بالایی تصویر مشخص شده است، حداکثر فرکانس و فرکانسی که در نوار پایینی تصویر مشخص شده است، حداقل فرکانس است)

همچنین برای تعیین سطح‌های مختلف فرکانس CPU در شرایط مختلف، می‌توانید از طریق گزینه create profile در زیر سربرگ profile، پروفایل خود را ایجاد نمایید. چنانچه می‌خواهید زمانی که شارژ باتری شما زیر ۳۰ درصد است فرکانس CPU گوشی محدود شود، می‌توانید پروفایلی برای انجام این کار ایجاد کنید و سپس اپلیکیشن آن را به صورت خودکار اجرا خواهد کرد.

غیر فعال کردن حالت Auto-sync (همگام‌سازی خودکار)

گزینه Auto-sync در سیستم عامل اندروید گزینه‌ای است که به وسیله آن می‌توانید برای ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی و برخی از اطلاعات دیگر در سیستم ابری، آن‌ها را با هم همگام سازید. این ویژگی تا زمانی که آن را غیر فعال کنید، به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این روش باعث افزایش انتقال اطلاعات گوشی و ذخیره‌سازی فایل‌های غیر ضروری و موقتی در حافظه گوشی می‌شود که موجب کاهش سرعت آن می‌شود.

برای غیر فعال کردن این ویژگی در گوشی‌های سامسونگ ابتدا باید نوار نوتیفیکیشن‌ها را به سمت پایین بکشید و سپس با حرکت دادن آیکون‌های نوار به سمت چپ، آیکون مربوط به این حالت را پیدا کرده و آن را غیر فعال کنید. برای انجام این کار در گوشی‌های نکسوس هم باید مسیر Settings > Account > More را دنبال کنید و سپس گزینه Auto-sync data را غیر فعال کنید.

آپدیت کردن

همیشه فایل‌های آپدیت منتشر شده برای گوشی خود را دریافت و نصب کنید. این فایل‌های آپدیت می‌توانند مشکل برخی از باگ‌ها را برطرف کنند و به این ترتیب گوشی شما عملکرد بهتر و روان‌تری خواهد داشت. برای بررسی‌های آپدیت‌های موجود برای گوشی خود مسیر  Settings > About Device > Software Update  را دنبال کنید و در صورت انتشار آپدیت جدید، آن را دانلود و نصب کنید.

خالی نگه داشتن فضای حافظه رم

همیشه با متوقف کردن اجرای یک اپلیکیشن در پس زمینه سیستم عامل قبل از اجرای اپلیکیشن جدید، مانع اشغال شدن فضای زیادی از حافظه رم گوشی شوید. در صورت عدم وجود گزینه clear برای توقف اجرای اپلیکیشن‌ها در پس زمینه، باید اجرای هر یک از اپلیکیشن‌ها را به صورت جداگانه متوقف کنید. در گوشی‌های سامسونگ گزینه clear برای متوقف کردن اپلیکیشن‌هایی که به تازگی اجرا شده‌اند، در زیر آن‌ها دیده می‌شود و با انتخاب این گزینه فضای زیادی از  حافظه رم گوشی آزاد می‌شود.

غیر فعال کردن نمایش تصاویر متحرک

این روش هم یکی از ترفندهای خوب برای افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی است که نیاز به روت کردن گوشی هم ندارد. برای غیر فعال کردن نمایش تصاویر متحرک هنگام اجرای اپلیکیشن‌ها، ابتدا به بخش About Device در پخش تنظیمات گوشی مراجعه کرده و سپس روی گزینه Build Number هفت بار ضربه بزنید. پس از انجام این کار به بخش تنظیمات بازگشته و خواهید دید که بخش جدیدی تحت عنوان Developers Options در تنظیمات ایجاد شده است. در قدم بعدی این بخش جدید را باز کنید و در پایین صفحه گزینه “Animator duration scale” را انتخاب کنید و در پایان گزینه Animation Off را در منو انتخاب کنید. با انجام این کار نمایش تصاویر متحرک بر روی گوشی شما غیر فعال می‌شود؛ اما در عوض سرعت آن افزایش پیدا می‌‌کند.

نتیجه‌گیری

در صورتی که از اندروید درست و با دقت استفاده کنید، سیستم عامل خوبی است. هرگز اپلیکیشن‌هایی را که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، نصب نکنید و یا اپلیکیشن‌های موجود در گوشی را که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، پاک کنید. نسخه جدید اندروید یعنی اندروید ۷ نوقا که به زودی منتشر می‌شود، از بهترین روش‌ها برای ذخیره‌سازی برخوردار است؛ اما در حال حاضر امکان استفاده از آن وجود ندارد؛ بنابراین تا زمان انتشار این نسخه از اندروید می‌توانید از ترفندهای معرفی شده برای افزایش سرعت گوشی خود استفاده کنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 33471 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: کلیک تاریخ خبر: 1395/06/04 تعداد مشاهده: 2337
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر