کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهیانه فقط 2900 تومان از این امکان بهره مند شوید
عضویــــــت
x
بستن
 
آنلاین: 4594 نفر | تعداد برنامه ها: 5751 | مشاهده و دانلود: 391349026 | آخرین بروزرسانی: 1 ساعت و 45 دقیقه و 10 ثانیه پیش | اعضاء: 229646 | نظرات: 34976
ibshop جار میزنم samtik.com سرور آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
خرید گیفت کارت
مناسب ترین قیمت با ارائه آنی اسکن کارت
Geefti.com
دانلود آهنگ جدید
ایران موزیک
iranmusic.ir
سلامت
سلامتیسم ، سلامت و سبک زندگی
salamatism.com
خرید هاست
میهن وب هاست
mihanwebhost.com
رزرو هتل
رزرو هتل
eghamat24.com
تور لحظه آخری
تور لحظه آخری
arshinparvaz.com
تور مشهد
تور مشهد
alefbatour.com
طراحی سایت
طراحی سایت
www.papgroup.ir
مبل
مبلمان سام اکسون
samexxonsofa.com
سافت گذر

اولین خاطره شما از کار با کامپیوتر چیست؟

کامپیوتر رومیزی
همه ما روزانه چند یا چندین ساعت از وقت خود را صرف کار با کامپیوتر می‌کنیم. اما همگی کار با کامپیوتر را از یک جایی شروع کرده‌ایم، همگی با یک نرم‌افزار یا سیستم‌عامل خاص آغاز کرده‌ایم و احتمالا خاطراتی در این باره به یاد داریم، شاید هم خاطره خاص خرید اولین کامپیوتر را در ذهن داشته باشید، بدون شک خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در این رابطه داریم. در این مقاله که به عنوان زنگ تفریح زومیت می‌توان روی آن حساب کرد می‌خواهیم اولین خاطرات کار کردن با کامیپوتر را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از زومیت؛ احتمالا هیچ کدام اولین لحظات کار کردن با کامپیوتر را به خاطر نداریم اما بدون شک خاطرات قدیمی مرتبط با کامپیوتر را به یاد می‌آوریم، خاطراتی که شاید به دوران کامپیوترهای 286 یا قبل‌تر کمودورها و غیره باز گردد. بخش نظرات این مقاله درست همان مکانی است که می‌توانید آن خاطرات را مرور کرده و با دیگران به اشتراک بگذاریم.

کد خبر: 14166 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1392/01/11 تعداد مشاهده: 1153
کلید واژه ها:

سافت گذر
نظرات بینندگان

محمود هوشنگ نژاد 1392/01/14 08:40
با سلام
سال 1372 بود .کامپیوتر محل کار پدرم یک کامپیوتر286 داشت که روی ان بازی keen6 نصب بود.
فقط یاد داشتم بنویسم:\cd
cd keen6
keen6
تا بازی اجرا شود.
سال بعدش که به کلاسهای فنی حرفه ای رفتم اولین دستوری که یاد گرفتم cls بود که صفحه رو پاک می کرد.یکی از دوستان دستور dir رو اجرا کرد بهش گفتم بابا دمت گرم چی زدی این همه اطلاعات رو صفحه اومد!!!!
رضای 1392/01/14 02:32
اولین روزی که کامپیوتربه خونمون اومد روخوب یادمه!
تابستون 81اون موقع هاردش 10گیگ بودراستی اولین بازیش هم،بازی ژاپنیvcop2بودواقعا"اون موقع واسم جزءباکیفیت ترین بازیهابود!(بایدباموس دشمنارومیکشتی وکنترلردیگه ای نداشت)یادش بخیر!!!!!!!!!!
fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
مجید رضا جهان تاب 1392/01/13 15:43
یادمه موقعی که پای کامپیوتر به خونه ما باز شد من7 سالم بود البته با سیستم عامل Dos بود بابام دیپلم کامپیوتر داشت یه بازی داخلش بود به نام Dv2 مثل این ماریو بود تقریبا وای من چقدر این بازی رو دوست داشتم یادمه موقعی که 7یا 8 سالم بود بخاطر کمبود کامپیوتر اون موقعه ها بچه های کلاسمون رو دست انداخته بودم که مشق های منو کامپیوتر می نویسه که همه بهم می گفتن خوش بحالت الان هم رشته خودم کامپیوتر هست و 2 فروردین امسال 21 ساله شدم

ممنون مرجع منو یاد اون قدیما انداختی هیچوقت فکر نمی کردم که جایی این خاطرات بخواد اشتراک گذاشته بشه
امیر کریمی 1392/01/13 04:10
اولین خاطره من با کامپیوتر مربوط به سال74وسال اول دانشگاه بود که رشته ام کامپیوتربود رفتم توی سایت دانشگاه و وکلید مونیتور رو زدم که کامپیوتر روشن بشه هنوز نمیدونستم که کامپیوتر case داره البته اون موقع هنوز کامپیوترها مدلهای 386 و286 بود ومونیتور رو کیسهای خوابیده قرار داشت .
امین 1392/01/13 00:25
وقتش رسیده مغزهارو Restore کنیم
یادم میاد اولین خاطرم فقط اجازه برای چرخوندن نشانگر موس تو صفحه دسکتاپ بود!!!
prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
starred 1392/01/12 21:23
اولین خاطره من با اولین کامپیوترم این بود که شب اولی که کامپیوترم رو یکی از دوستام اومد و برام وصلش کرد موقع رفتن رمز ورود سیستم رو بهم گفت و سیستم رو خاموش کرد و رفت. بعد رفتنش هر کاری کردم از قسمت پسوورد نتونستم رد بشم و مجبور شدم تا ساعت ها صفحه خوش آمدید ویندوز xp رو نگاه کنم. تا فردا که رفتم بهش گفتم پسوورد رو واسم بنویسه و تازه اون موقع بود که فهمیدم آندرلاین چیه
pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
سجاد 1392/01/12 15:38
با سلام
اولین خاطرات من با کامپیوتر، کار با سیستم عامل داس 6.22 برنامه NC ،NU،Qbasic و...بود. یادش بخیر...
prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
White Sh@doVV! 1392/01/12 13:09
اولین خاطره ای که از کار با کامپیوترم یادمه وقتی بود که Doom 2 بازی میکردم،اونموقع 4 سالم بود،واقعا یادش بخیر اونموقع اون بازی خیلی معروف بود....!
شبنم 1392/01/12 11:19
اولین بار که کامپیوتر دیدم یادمه. سیستمش ویندوز 98 بود.. یادش بخیر.. فقط بلد بودیم نقاشی بکشیم..
امیرعلی 1392/01/12 02:17
من از اون اولش هم حرفه ای بودم.
fexofenadin kinder fexofenadin cipla fexofenadin nebenwirkung
بنده 1392/01/12 01:14
اول فقط تصاویری سیاه و سفید یا نهایت آبی
بعدا ویندوز 3.1 با اون گرافیک فاجعه‌بارش!
بابک 1392/01/11 23:50
بار اول که با کامپیوتر کار می کردم سیستم عامل ویندوز 98 روی آن بو که البته بعدا متوجه شدم
اولین خاطره ام این بود که بلد نبودم موس رو تکان بدم
و همش سوال ذهنم شده بود که چطوری نشانگر موس حرکت میکنه تا اینکه خواهرم بعد از چند ساعت بهم گفت
fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
سینا 1392/01/11 21:44
اولین باری که کامپیوتر خریدم ، نمی دونم چرا داییم می گفت که توی درایو c نرین.منم می ترسیدم و هیچ وقت توی درایو c نمی رفتم. :دی
یادش به خیر.
هانی 1392/01/11 19:22
اولین روزی که کامپیوتر گرفتم، اون نفری که اومد واسم نصبش کنه از دوستای پدرم بود.
وقتی اومد نصب کنه قرار شد یکم بهمون یاد بده که چطوری میشه مثلا سی دی بیاری ببینی
اولین چیزی که گفت یه سی دی برداشت و در درایو سی دی رامو باز کرد بعد کفت :
خوب دقت کنید سی دی رو از این قسمت (اشاره به پشت سی دی ) داخل درایو قرار می دهید !!!!!
ما همه هنگ کردیم.... یعنی فکر میکرد ما اینقدر داغووونیم .... :))))
طاهره پیری 1392/01/11 18:29
سلام
اولین بار با سیستم عامل داس کارکردم و د قیقا لحظات اول از شدت ترس و شروع بکار که روشن کردن بود سرخ شده بودم و صورتم و دستهام خیس شده بود و ریسک کردم و دکمه کیس رو فشار دادم.
مجتبی 1392/01/11 17:32
یادمه وقتی اولین کامپیوتر رو خریدم تاکید داشتم رنگش حتما یا نقره ای باشه یا مشکی آخه هیچی از کامپیوتر بلد نبودم و فکر میکردم کامپیوتر های که مانیتور سفید دارن سرعت خوبی ندارن اما نقره ای ها و مشکی ها حرفه ای هستند.
پرهام سیدی وفایی 1392/01/11 16:04
من اولین با با NC آشنا شدم، DOS هم بود و لی فمواً NC نصب می کردم بعد نرم ازار ZAR رو اجرا می کردیم و ....
pantoprazol 1a pharma pantoprazol dosis pantoprazol bolus
صادق وفایی 1392/01/11 14:33
با سلام.
زمانی که با کامپیوتر کار رو شروع کردم، از سیستم عامل DOS استفاده میکردیم. نرم افزار محبوبم هم NC بود.
وقتی Windows 3.2 رو نصب کرده بودم کلی ذوق داشتم. ماوس هنوز نیومده بود!
یادش بخیر
prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
سیدمهدی 1392/01/11 13:53
سلام
خوب خواستید خاطره بگیم ماهم میگیم
اون اوایل که سیستم خریده بودم یک کامپیوتر پنتیوم 120 بود..با 1.2 گیگ ظرفیت هارد خوب طبیعتا زود ظرفیتش پر میشد و نمیتونستم اطلاعات زیادی توش بریزم..بنابراین تصمیم گرفتم که برم و فایلهای اضافی رو حذف کنم :دی چطوری؟؟؟ اینطوری!!
وارد درایو C کامپیوتر شدم و شروع کردم وارد فولدرهای مختلف (از جمله progrma files و windows) میشدمو میدیدم هر فایلی که به درد نمیخورد را حذف میکردم......(حالا از کجا میفهمیدم فایل به درد نمیخوره؟؟؟ توضیح میدم)
دوبار روی فایل کلیک میکردم اگه میدیدم اجرا نمیشه اونو حذف میکردم :دی....خلاصه به این صورت نصف بیشتر فایلهای سیستمی و اصلی کامپیوتر را با اعتماد به نفس کامل حذف کردم....واینگونه شده که دیگه سیستم بالا نیومد:دی
البته بعدش همه را انداختم گردن داداش کوچیکم و خودم رو تبرئه کردم :دی
prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
اصلانی 1392/01/11 10:52
سلام

دقیقا یادم نیست چه سالی بود ، تو دانشگاه ما ، سیستم ها همه داس بود و ترم آخر دانشگاه بودم که تازه سیستم عامل ویندوز روی کامپیوترها نصب کرده بودند. یک سی دی نرم افزارهای تخصصی داشتم ، یک روز آوردم تو سایت تا ببینم چی هست؟!
وقتی سی دی رام را باز کردم نمیدونستم سی دی را باید کدوم طرفی داخل سی دی را قرار بدم. !!!

بدرود
نام و نام خانوادگی:
نظر شما:
لطفاً فارسی بنویسید
ایمیل:
نام پایتخت ایران؟
» ایمیل وارد شده نمایش داده نمی شود و فقط برای ارتباط با شما مورد استفاده قرار می گیرد.