به گزارش
سافتگذر ؛ با عرضه کنسولهای مختلف و حتی کنترلرهای مستقل برای بازیها، روشهای کنترل بازیهای ویدیویی از اهمیت ویژهای برخوردا شده است. نسل جدید کنسولها هم با کنترلرهای خاص خود از راه رسیدهاند. در این میان کدام روش برای بازی کردن راحتتر و کدام روش جذابتر است؟
مایکروسافت هفته آینده همراه با هر ایکسباکس وان یک سنسور کینکت هم عرضه میکند و از این تصمیم خود هم اینگونه دفاع میکند که این دو محصول را به گونهای طراحی کرده که باید با هم استفاده شوند. سونی هم دوربینی را برای پلیاستیشن 4 طراحی کرده که برخی حرکتها و فرمانهای صوتی را تشخیص میدهد و اجرا میکند؛ اما خریدن یا نخریدن این دوربین را به انتخاب کاربران گذاشته است.
مایکروسافت همچنین میگوید اضافه کردن کینکت به همه ایکسباکسهای موجود در بازار، بازیسازان را تشویق خواهد کرد تا بازیهای بیشتری را با استفاده از ویژگیهای حرکتی و صوتی این کنسول طراحی کنند. با این حال، رئیس دفتر سونی در آمریکا و مدیر عامل کمپانی «جک ترتون» معتقد است که همان گیمپدهای قدیمی همچنان بهترین شیوه ممکن برای بازی کردن هستند و تا مدتها هم همینگونه خواهند بود.
به گزارش
سافتگذر ؛ ترتون در گفتگو با سایت AllThingsD ظاهراً با کنایه به مایکروسافت و کینکت میگوید: «بازی بر اساس حرکت بسیار عالی است؛ اما ژانرهای اصلی را نمیتوان اینگونه بازی کرد و نیازمند کنترل بهتری هستند. اگر دارید ماشینسواری بازی میکنید، بهتر است فرمان را در دست خود بگیرید؛ اگر دارید بازی مبارزهای میکنید، اگرچه خوب است که جابهجا شوید و دستتان را در هوا تکان دهید، اما امکانات این روش کنترل کم است. هر چه باشد، بهترین راه برای کنترل بازیهای ویدیویی استفاده از همان کنترلر است.»
ترتون درباره هدستهای واقعیت مجازی، مثل هدست محصول کمپانی «اوکیولوس ریفت»، هم عقیده مشابهی دارد، آنها را محدود میداند و میگوید نمیتوان «در محیطی کنترل شده که سرتان از همه طرف پوشیده است، تجربهای راحت از بازی کردن داشت.»