کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316127 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

رقابت بزرگ: ایکس‌باکس وان یا پلی‌استیشن 4 ؟

به گزارش سافت‌گذر ؛ پس از ماه‌ها و شاید سال‌ها انتظار، بالأخره کنسول‌های نسل جدید عرضه شدند و اکنون زمان آن رسیده که ببینیم در این نسل کدام کمپانی پیروز شده یا می‌شود: مایکروسافت یا سونی؟

پس از آن‌که هم پلی‌استیشن 4 و هم ایکس‌باکس وان را بررسی کردیم، نوبت به مقایسه این دو می‌رسد. می‌خواهیم وارد رقابت داغ بین دو کنسول شویم و (اگر شد) دست یکی را به عنوان برنده بالا ببریم.

 

بعد از هشت سال آماده‌سازی، دو غول اکنون برای مدال طلای سنگین‌وزن کنسول‌های بازی با هم رقابت می‌کنند.

در گوشه سمت چپ، با لباس سفید و سبز، بوکسور وزن 6.8 کیلوگرم از شهر ردموند ایالت واشینگتن: ایکس‌باکس وان!

در گوشه سمت راست، با لباس آبی، سیاه، و سفید، بوکسور وزن 4 کیلوگرم، از شهر میناتو سیتی توکیو از کشور ژاپن: پلی‌استیشن 4!

خانم‌ها و آقایان مسابقه شروع می‌شـــــه!

راند اول: قیمت
پلی‌استیشن 4 با قیمت 399 دلار عرضه شده است. در مقابل، ایکس‌باکس وان قیمتی معادل 499 دلار دارد که از همان ابتدا 100 دلار بیش‌تر از کنسول سونی است و این تفاوت قیمت در طول زمان بیش‌تر هم می‌شود: خریدن حساب ایکس‌باکس لایو گولد به ازای هر سال 60 دلار دیگر برای مشتریان هزینه دارد. تقریباً برای هر کار آنلاینی، از کار با سرویس نت‌فلیکس گرفته تا اشتراک ویدیوی بازی‌هایتان، هم به این حساب نیاز دارید.

سرویس مشابه سونی که پلی‌استیشن پلاس نام دارد، صرفاً برای بازی چندنفره آنلاین و ذخیره سیوهای بازی به شکل آنلاین مورد نیاز است. به علاوه، این سرویس سالی 50 دلار برای مشتریان هزینه دارد که ده دلار از سرویس مایکروسافت ارزان‌تر است.

 

 

راند دوم: بدنه و طراحی
واضح‌ترین دلیل تفاوت قیمت، این است که ایکس‌باکس وان همراه با سنسور کینکت برای تشخیص حرکت و برخی کاربردهای دیگر عرضه می‌شود. بر خلاف کینکت، کاربران خود تصمیم می‌گیرند که آیا دوربین پلی‌استیشن 4 را بخرند یا نه. ضمناً این ابزار جانبی تنها 59 دلار قیمت دارد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ صرف‌نظر از ابعاد بزرگتر و وزن بیش‌تر ایکس‌باکس وان، طراحی دو کنسول بسیار به هم شبیه است. بدنه سیاه و ترکیب براق-مات پلی‌استیشن 4 شبه به یک مستطیل کج شده است و می‌تواند روی بغل قرار بگیرد. بدنه سیاه و ترکیب براق-مات ایکس‌باکس وان بیش‌تر هندسی و به سبک دستگاه‌های صوتی تصویری آینده شبیه است، و باید آن را افقی روی زمین یا میز بگذارید.

راند سوم: سخت‌افزار داخلی
هر دو کنسول سخت‌افزار مشابه و قدرتی برابر با رایانه‌های متوسط رو به قوی بازار دارند. با این حال، تفاوت‌هایی هم بین عملکرد دو کنسول مشهود است.

 
منطقه کشتار: سقوط سایه بازی پلی‌استیشن 4 گرافیک خیره‌کننده‌ای دارد

بنا به بررسی بسیار جزئی سایت «دیجیتال فاوندری» بزرگ‌ترین تفاوت سخت‌افزاری دو کنسول در نوع رمی است که دارند: پلی‌استیشن 4 از 8 گیگابایت رم GDDR5 استفاده می‌کند در حالی که ایکس‌باکس وان 8 گیگابایت رم DDR3 دارد. رم کنسول سونی همان نوع حافظه رمی است که در اکثر کارت‌های گرافیک رایانه‌های امروزی استفاده می‌شود و برای افزایش سرعت پردازش گرافیکی بهینه‌سازی شده است. سایت منبع تخمین زده که پردازنده گرافیکی پلی‌استیشن 4 حتی تا 50 درصد قدرت پردازش اطلاعات خام گرافیکی بیش‌تری دارد.

این تفاوت به علاوه اجرای برخی بازی‌ها با وضوح نمایش بالاتر در پلی‌استیشن 4، ظاهراً کنسول سونی را به یک کنسول قوی‌تر برای بازی‌های ویدیویی تبدیل می‌کند. با این حال، لزوماً این‌گونه نیست و باید به خاطر داشته باشیم که عملکرد واقعی شاید متفاوت از مشخصات روی کاغذ باشد. پلی‌استیشن 3 هم قدرت سخت‌افزاری بسیار بیش‌تری از ایکس‌باکس 360 داشت؛ اما تفاوت عمده‌ای در عملکرد دو کنسول نبود. حتی در برخی از بازی‌های مشترک، نسخه ایکس‌باکسی نرم‌تر و گرافیکی‌تر بود.

بنابراین شاید پلی‌استیشن 4 رم سریع‌تر، پردازنده گرافیکی سریع‌تر و وضوح پیش‌فرض بالاتر (1080p) داشته باشد؛ اما هنوز نمی‌دانیم این ارقام در عمل چگونه جواب خواهند داد.

راند چهارم: بازی‌های ویژه، بازی‌های اولیه، اجرای بازی‌های نسل قبل
طبق معمول، بازی‌هایی که هر کمپانی با کنسول خود منتشر می‌کند تا آخر هم منحصر به همان کنسول می‌مانند. بنابراین نسخه‌های آینده هیلو، چرخ‌های جنگ، و افسانه مخصوص ایکس‌باکس وان و بازی‌هایی نظیر نامعلوم، منطقه کشتار، و دنده و زنجیر خاص پلی‌استیشن 4 باقی خواهند ماند.

به گزارش سافت‌گذر ؛ برخی بازی‌های اولیه ویژه ایکس‌باکس وان شامل اژدهای سرخ، رایس: پسر رم، و فورزا موتور اسپرت 5 است. مایکروسافت مدعی است که همه DLCهای آینده ندای وظیفه: اشباح هم اول برای ایکس‌باکس وان منتشر خواهند شد. بازی‌های اولیه‌ای هم که به موقع منتشر نشدند شامل غریزه قاتل، شکست کوانتمی، پروژه اسپارک، و سقوط تایتان است.

بازی‌های اختصاصی پلی‌استیشن 4 هم منطقه کشتار: سقوط سایه، نک، و چند بازی مستقل دیگر است. بازی‌هایی هم که به موقع منتشر نشدند شامل رسوا: پسر دوم، نظم، و ساحر سیاه است.

هیچ‌کدام بازی عالی و آن‌قدرها جذابی ندارند و به همین دلیل هم تصمیم عاقلانه شاید این باشد که برای خرید کنسول‌های جدید دست نگه داریم.

بسیاری از بازی‌های اولیه ساخته کمپانی‌های بازی‌سازی منحصر به یک کنسول خاص نیستند. از جمله این بازی‌های بزرگ ندای وظیفه: اشباح، میدان نبرد 4، کیش قاتل 4: پرچم سیاه، NFL دیوانه‌وار 25 و NBA 2K14 هستند که همه برای هر دو کنسول جدید و حتی نسل‌های قبلی آن‌ها منتشر شده‌اند.

هیچ‌کدام از کنسول‌ها نمی‌توانند باز‌ی‌های نسل قبلی خود را اجرا کنند. با این حال، بسیاری از بازی‌های نسل قبلی، با پرداخت هزینه‌ای جزئی (معمولاً 10 دلار)، قابل ارتقا به نسل بعدی هستند.

راند پنجم: کنترلر
کنترلرهای دو کنسول در حقیقت نسل پیشرفته‌تری از کنترلرهای قبلی هستند. تفاوت دوال‌شوک 4 سونی با نسل قبلی یک صفحه لمسی قابل کلیک است که امکانات مضاعفی را در اختیار بازی‌سازان قرار می‌دهد. نوار نوری جلوی کنترلر به دوربین کنسول کمک می‌کند تا حرکت ها را تشخیص دهد، مکان گیمرها را تشخیص دهند و حتی در بازی‌های چند نفره آفلاین، هر بخش صفحه را بسته به مکان کنترلر به طور خودکار به یک گیمر اختصاص دهد. همچنین یک دکمه اشتراک، اسپیکر داخلی و پورت ورودی هدفون هم برای کنترلر تعبیه شده است.

 
کنترلر دوال‌شوک 4 کنسول پلی‌استیشن 4

به گزارش سافت‌گذر ؛ کنترلر ایکس‌باکس وان تغییر بزرگی نکرده و صرفاً بهبود پیدا کرده است؛ مایکروسافت می‌گوید بیش از 40 «نوآوری فنی و طراحی» داشته است. از جمله این تغییرات زبرتر شدن جنس اهرم‌های انگشتی، شکل به‌علاوه‌ای + و حالت لذت‌بخش فشار دکمه‌های چهار جهت، و نام‌ها و کاربردهای جدید برای دکمه‌های قدیمی شروع و عقب.

 
کنترلر جدید ایکس‌باکس نسبت به نسل قبلی تغییرات ارگونومیک داشته است

ایکس‌باکس وان برای اتصال کنترلر به کنسول از وای‌فای مستقیم استفاده می‌کند؛ اما پلی‌استیشن 4 از بلوتوث 2.1+EDR بهره می‌برد. روی کاغذ، مسلماً وای‌فای مستقیم با سرعت 250 مگابیت در ثانیه با بلوتوث 3 مگابیت بر ثانیه‌ای قابل قیاس نیست؛ اما باید ببینیم عملکرد نهایی و به ویژه عمر باتری در کدام کنترلر بهتر است.

هر دو کنسول یک کنترلر با خود دارند و کنترلرهای اضافه‌تر را باید به قیمت 59 دلار تهیه کنید.

راند ششم: تشخیص حرکت و صوت، از اجبار تا اختیار
مایکروسافت در حرکتی جسورانه کنسول خود را به شدت به نسل دوم کینکت وابسته کرده است. با این حال، کنترل صوتی و حرکتی در پلی‌استیشن 4 یک امکان جانبی و اختیاری است.

 
کینکت 2 دارد شما را می‌بیند!

به گزارش سافت‌گذر ؛ کینکت جدید پهنه دید بیش‌تری را فرا می‌گیرد، بهتر افراد (و تا حدی انگشتان شخص) را ردیابی می‌کند، تعداد بیش‌تری از افراد را ردیابی می‌کند و (وحشتناک این که) می‌تواند ضربان قلب شما را هم تشخیص دهد. بله البته نگران نباشید، می‌توان کینکت را غیر فعال کرد؛ اما همان‌طور که گفتیم، ایکس‌باکس وان بدون کینکت به نوعی فلج می‌شود.

در طرف دیگر، دوربین پلی‌استیشن 4 برخی از همان کاربردهای کینکت 2 را دارد؛ اما نسبت به کینکت امکانات ناقص‌تری دارد.

سونی برای آن‌که از قافله عقب نیفتد، دوربین جدا و اختیاری کنسولش را به قیمت 59 دلار عرضه کرده که ویژگی‌هایی همچون تشخیص چهره، فرمان‌های صوتی، ردیابی چند کنترلر در اتاق، و همچنین ویژگی ساده کنترل بازی‌ها با حرکت را دارد.

راند هفتم: سرگرمی‌های غیر از بازی
مایکروسافت از اولین مراسم ایکس‌باکس وان در ماه مه دائماً گفته که کنسولش بسیار بیش‌تر از یک کنسول بازی خواهد بود. در سوی دیگر، اغلب تبلیغات سونی متمرکز بر بازی‌های ویدیویی بوده و نه چیز دیگری.

ایکس‌باکس وان تنها با یک فرمان صوتی به شما امکان جابه‌جایی آسان از یک بازی به یک سریال تلویزیونی، مرورگر اینترنتی، فیلم و یا اسکایپ را می‌دهد. حتی قابلیت چندوظیفگی هم دارد و می‌تواند بازی‌ها و برنامه‌های دیگر را همزمان اجرا کند و یکی را به شکل تصویر در تصویر به شما نشان دهد. مایکروسافت این ویژگی را اسنپ نام‌گذاری کرده که در آزمایش‌های ما تقریباً بی‌اشکال بود. البته متأسفانه صدای دو برنامه با هم ترکیب و در واقع قاطی می‌شود.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ ایکس‌باکس وان نمی‌تواند کلاً جای گیرنده تلویزیونی شما را بگیرد؛ اما سعی خود را می‌کند. به جای لیست عادی شبکه‌های گیرنده، از راهنمای وان OneGuide استفاده می‌کند که هم بسیار شیک‌تر است و هم بسیار کاربردی‌تر. حتی می‌توانید شبکه جدیدی برای خود درست کنید و همه سریال‌ها و سرویس‌های مورد علاقه‌تان را در آن قرار دهید. ویژگی «شبکه برنامه» هم به شما امکان ترکیب سرویس‌هایی نظیر هولو پلاس و ایکس‌باکس ویدیوز و اضافه کردن آن‌ها به راهنمای وان را می‌دهد.

 
مایکروسافت لیست شبکه‌های تلویزیونی شما را «ایکس‌باکسی» می‌کند!

در آن سو، پلی‌استیشن 4 هیچ ادعایی در «یک دستگاه برای همه کار» ندارد. ویژگی‌های جدای از بازی آن هم، دست‌کم در این چند روزی که گذشته، تنها کمی بهتر از پلی‌استیشن 3 و حتی گاهی ضعیف‌تر بوده است. سونی اعلام کرده بود که دارد روی برنامه‌هایی فوق‌العاده کار می‌کند که «با در نظر گرفتن گیمرها ساخته می‌شوند»؛ اما هنوز جزئیات بیش‌تر را افشا نکرده است.

در حال حاضر هیچ‌کدام از کنسول‌ها به اندازه نسل قبلی خود در ارائه خدمات غیر از بازی موفق نبوده است؛ اما ایکس‌باکس وان در این زمینه بهتر از پلی‌استیشن 4 است. با این حال، هر دو کنسول تغییرات زیادی در آینده نزدیک در این خدمات ایجاد خواهند کرد.

راند آخر: کدام کنسول بهتر است؟
هنوز نمی‌توان برنده قطعی مسابقه را اعلام کرد. هر دو کنسول تغییر و تحولات زیادی خواهند داشت. با این حال، کنسول گران‌تر ایکس‌باکس وان در خدمات غیر از بازی موفق‌تر بوده و کلاً پیشرفته‌تر است؛ اما پل ارزان‌تر برای گیمرهای حرفه‌ای جذاب‌تر و کاربردی‌تر است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ طبق معمول، انتظار می‌رود که هواداران هر کنسول نسل جدید همان کنسول را بخرند: صاحبان پلی‌استیشن 3 به سراغ پلی‌استیشن 4 خواهند رفت و صاحبان ایکس‌باکس 360 هم ایکس‌باکس وان می‌خرند. دلیل آن هم این است که هر دو کمپانی در طول سال‌‌های متمادی سری بازی‌های خاص خود نظیر هیلو و نامعلوم را ادامه داده‌اند که طرفداران را به سمت همان کمپانی می‌کشند.

اما آیا یکی از این دو کنسول می‌تواند گیمرهای کنسول دیگر را به خود جذب کند یا نه؟ قضاوت در این‌باره را به عهده خود کاربران می‌گذاریم. اما به نظر ما این مسابقه بوکس صرفاً با بی‌هوش شدن یکی از طرفین پایان نمی‌یابد!
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 18072 گروه خبری: اخبار بازی و سرگرمی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1392/09/06 تعداد مشاهده: 4200
سافت گذر
 
 
 
نظرات بینندگان

mahan 1395/04/02 12:40
به نظر من پلی استیشن ۴ بهتره چون بازی های بیشتری از ایکس باکس وان داره و یک خورده بهتر از ایکس باکس وان هست.
mhm 1394/06/31 01:26
اقا ضد حال که حال من رو گرفته این که در گیم پلی بازی در ps4 این که با ماشین میری جلوی جسمی سایه باکمال تعجب تشکیل نمیشه !!!!!!!!!!!!
حامد 1393/11/11 20:21
اینکه پلی استیشن 4 از ایکس باکس وان بهتر ثابت شده چون فروش پلی استیشن 4 از ایکس باکس وان خیلی بیشتر بود . من خودم می خواستم ایکس باکس 360 بگیرم ولی با ورود دو کنسول جدید میخواستم ایکس باکس وان بگرم ولی دیدم پلی استیشن 4 علاوه بر اینکه از ایکس باکس وان 100دلار ارزون تره سیستم عامل بهتری از ایکس باکس داره علاوه بر اینها نه نیاز به اینترنت داره و لوازم جانبی بیشتری داره و از هر نظری از ایکس باکس وان بهتر به احتمال زیاد زود تر از ایکس باکس وان هک می شه چون پرفورش تر بوده هکر ها اول سراغ کنسول پرفروش تر میرن به خاطر همین ایکس باکس 360 زود تر از ps3هک شد چون پر فروش تر بود.lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
امین 1393/01/25 13:48
من از بچگی ps1 داشتم وترفدار سونیم ولکنید بابا برید بچسبید به همون پی اس وان ولی pcاز همه ی اینا بهترهlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol diarre pantoprazol bolus
محمد 1392/12/16 21:50
آخر معلوم نکردید کدوم بهتره.lay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
ali 1392/10/03 16:38
اینقد در مورد این دو کنسول گفتید و اینقد هم حسرت می خوریم والا الان 10 تامون دور هم باشیم کنسول بسازیم 100!!! برابر بهتر از این میشهlay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditetlay:none">fexofenadin kinder fexofenadin cipla fexofenadin nebenwirkung
پرهام 1392/09/09 16:27
من ایکس باکس رو ترجیح میدم به پلی استیشن4 چون با این که بدی هم داره اما مثل پلی استیشن 4 اشکال نداره چون اون چشمک آبی میزنه و هنگ میکنه. متشکرم از بازی بکس خوبتون!!!!
پرهام 1392/09/08 20:46
من ایکس باکس رو ترجیح میدم به پلی استیشن4 چون با این که بدی هم داره اما مثل پلی استیشن 4 اشکال نداره چون اون چشمک آبی میزنه و هنگ میکنه. متشکرم از بازی بکس خوبتون!!!!lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol dosis pantoprazol bolus
آرش 1392/09/08 11:48
سلام-من از اون PC باز های قدیمی هستم(ازاولین نسخه ی ولفن اشتاین تا به الان!!!!)
تا حالا فقط با کنسول های Micro,Sega,Nintendo,PS1,PS2 بازی کردم،اما با کنسول های نسل جدید هرگز.
به نظرم سونی با توجه به سابقه ی قدیمی تری که به نسبت مایکروسافت در زمینه ی ساخت و طراحی کنسول بازی داره و با توجه
به شکست تجاری PS3 به Xbox360-خواسته این با طراحی هوشمندانه تر،نقایص قبلیش رو جبران کنه.
اگه دلار به روزگار قدیم خودش برگرده،حتما اول PS4 رو امتحان میکنم بعد Xbox One:-))lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol dosis pantoprazol bolus
احسان 1392/09/07 01:40
من خیلی تو نظرات مخاطبین شبکه های اجتماعی و سایت های بازی دیدم که همه بیشتر با PS4 موافقند و خیلی به این نکته که PS4 امکان اجرای تصاویر با کیفیت 1080 را دارد اما Xbox One تنها امکان اجرای تصاویر با کیفیت 720 را دارد اشاره کرده اند .
ممنون از متن خوبتون :)
ناشناس 1392/09/06 22:54
Azathoth باهات موافقم
ALI 1392/09/06 18:26
من خیلی با کنسول حال نمی کنم و طرفدار pc هستم ولی بین این دو کنسول ps4 رو انتخاب میکنم هم سرعت بهتر و گرافیک خوبی داره قیمتش مناسبه و اپدیت های 60 دلاری هم نمیخواد و راستی من خودم ایکس باکس داشتم و میگم که کینکت واقعا بدرد نخوره ممنون از خبرتون/
Azathoth 1392/09/06 17:50
من گیمر کنسول نیستم ولی فکر میکنم مایکروسافت با همه کاره کردن ایکس باکس وان اشتباه بزرگی کرده چون هم قیمت رو بالا برده هم نیاز دائمی به نت رو این امر باعث شده و ضمنا بدلیل همین امکانات از کورس رقابتی کیفیت که حرف اول رو میزنه جا مونده و سونی با زیرکی به سراغ هدف اصلی یعنی گیمرها رفته. فرام.ش نکنیم که مشتریان کنسول گیمرها خواهند بود نه مثلا وب گردها! پس نیاز به گیم دارند نه اسکایپ! و قیمت بالاتر ایکس باکس هم مزید علته
ظاهرا سونی با این حرکت به نوعی جبران شکست قبلیش رو در ps3 در برابرxbox360 رو جبران خواهد کرد البته آینده این رو کاملا مشخحص خواهد کرد ولی از ظواهر این برمیاد
ناشناس 1392/09/06 15:02
من طرفدار پلی استیشن هستم اما از نظر من ایکس باکس بهتره.چونکه زودتر کرک میشه و بازیهاش ارزونتر از پلی استیشن خواهد شد