کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9163 | مشاهده و دانلود: 737534512 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316394 | نظرات: 37891
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چاپگرهایی که با آب کار می‌کنند

پرینتر 4 بعدی

محققان چاپگرهای جدیدی ساخته اند که به جای جوهر با آب کار می کند جایگزینی که بسیار ارزان تر و در دسترس تر از جوهر است.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فن آوری اطلاعات ایران، دانشمندان چینی می گویند چاپگرهای ساده ای ساخته اند به جای جوهر با آب کار می کند. آنچه که با این چاپگرها بر روی یک کاغذ خاص و ویژه چاپ می شود، یک روز دوام می آورد و می توان دوباره از آن استفاده کرد.

آنها می گویند چاپگرهای سه بعدی را فراموش کنید چرا که آینده از آن چاپگرهای چهاربعدی است. این فناوری جدید می تواند حیات را بر روی زمین و حتی در فضای خارج از زمین متحول کند.

شاون چانگ استاد شیمی دانشگاه جیلین در چانگ چون می گوید: هر بار که با این شیوه مطلبی را چاپ می کنید، گویی بار نخستی است که از این کاغذ استفاده می شود.

وی افزود: ما از چاپگرهای جوهر افشان موجود در بازار استفاده کردیم. اما کارتریج آن را به جای جوهر با آب پر کردیم. این چاپگر مانند چاپگرهای معمولی است و البته قدرت جادویی آن در کاغذ چاپ نهفته است.

این پژوهشگران می گوید استفاده از چاپ، معمولا موجب می شود کاغذ باطله زیادی تولید شود و از جوهرهای گران قیمت برای تولید اسنادی استفاده می شود که فقط یک بار خوانده می شوند.

این شیوه جدید امکان استفاده چندین باره از کاغذ را فراهم آورده و می تواند هزینه های را بسیار کاهش دهد. ژانگ و همکارانش پوشش خاصی بر روی کاغذ ایجاد کرده اند که به آب واکنش نشان می دهد.

تا کنون آنها توانسته اند با استفاده از آب به عنوان عاملی که مولکول های رنگ را فعال می کند، از رنگ های آبی، طلایی، سبز و قرمز برای چاپ حروف انگلیسی و چینی مختلف استفاده کنند. گام بعدی، ترکیب رنگها برای دستیابی به رنگ سیاه است.

“کرا بارتون” استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه میشیگان و متخصص فناوری چاپ عملکرد بالا، معتقد است استفاده چندین باره از کاغذ به جای دور انداختن آنها وسوسه انگیز و حرکت به سوی روش های پایدار چاپ مفید و کمک کننده است.

ژانگ پیش بینی می کند پیشرفت در فناوری چاپ به مصرف کنندگان امکان می دهد در خانه و با استفاده از این نوع کاغذ یک روزنامه یا مجله کامل را چاپ کرده و بارها و بارها آن را بازیافت کرده و استفاده کنند.

وی تخمین می زند بر اساس ۱۰ بار استفاده از هر کاغذ چاپ آب افشان می توان هزینه را نسبت به چاپگرهای جوهر افشان کنونی یک هفدهم کاهش داد.

نورمن مارسولان مدر موسسه علوم و فناوری کاغذ در موسسه فناوری جورجیا در این باره می گوید فناوری استفاده از رنگ های هیدروکرومیک برای ساخت کاغذهایی که چندین بار قابل استفاده باشند هیجان انگیز است چرا که راهکار جدیدی برای جلوگیری از مشکل کاغذهای یکبار مصرف است.

اگرچه محصولات کاغذی کنونی ارزان هستند با این حال این فناوری نوین می تواند یک قیمت رقابتی ایجاد کند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 19197 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: iritn.com تاریخ خبر: 1392/11/14 تعداد مشاهده: 1766
سافت گذر
نظرات بینندگان

... 1392/11/14 14:10
گاهی شک میکنم اینا مخ دارن یا ماها !!! اگه ایرانی ها به گفته خودمون جزء باهوشترین آدما هستند (البته به شرط استفاده درست از این هوش) پس چرا از لحاظ تکنولوژی و فناوری انقدر عقب هستیم ؟!!
منه جوانی که دارم حدود 1,300 شهریه دانشگاه میدم ، اونم فقط به این امید که در آینده به قول خودمون حمال نشم (البته خدای نکرده جسارت به قشرای مختلف جامعه نباشه ها ! من خودمم خیلی وقتا که لنگ پول میشدم حمالی دیگران رومیکردم !) ، به چه امید و آرزویی باید توی این راه پشتکار داشته باشم و از خودم مایه بذارم ، وقتی میبینم هیچ ضمانت شغلی در آیندم ندارم و فقط باید امیدوار باشم با هزارجور بدبختی بتونم کار گیر بیارم ...
اونوقت الکی نیست نخبه ها و دانشمندای ما ایران رو ترک میکنن بجای خدمت به کشورشون به بیگانه ها خدمت میکنن ، بعدم آخر اعلام میکنن ایران بیشترین فرار مغزها رو در بین کشورهای دیگه داره !!!