کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9168 | مشاهده و دانلود: 737864499 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/13 | اعضاء: 316441 | نظرات: 37895
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

مایکروسافت به سوی آینده ابری پیش می‎رود

به گزارش سافت‌گذر ؛ ساتیا نادلا با اعتراف به اشتباه مایکروسافت در طراحی ویندوز 8 و وعده عرضه یک سیستم عامل رایگان زمینه را برای پیشروی مایکروسافت به سوی آینده آماده می‎کند

 

مدیر عامل کمپانی مایکروسافت، ساتیا نادلا، هفته گذشته در کنفرانس بیلد عنوان کرد: «ما در کمپانی مایکروسافت کار خود را با تمرکز بر برنامه‎نویس‎ها آغاز کردیم ... اکنون هم باید به همان دوران برگردیم». اعتبار کمپانی در معرض خطر است. مایکروسافت که مدت‌ها به برقراری روابط گسترده خود با برنامه‎نویس‎ها شهرت داشت، هم اکنون فاصله گرفتن آن‎ها را از کمپانی نظاره می‎کند. کنفرانس هفته گذشته که بر مسائل متفرقه تمرکز داشت، این فرصت را برای نادلا فراهم کرد تا ثابت کند که در حال مبارزه برای بازگرداندن آن‎ها است. وی در این لحظه بحرانی ایستاده است تا آینده شهر ردموندز را تغییر دهد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ برای مثال عرضه ویندوز رایگان برای دستگاه‎های کوچک را در نظر بگیرید. ده سال قبل، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد مایکروسافت روزی گل سر سبد محصولات خود را رایگان کند، اما قوانین بازی اکنون عوض شده است: اندروید و iOS به دو غول تبدیل شده‌اند. سخت‎افزارهای هیجان‎انگیز جدیدی مانند ساعت هوشمند Pebble ، دماسنج Nest ، و محصولات پوشیدنی مختلفی در حال ورود به بازار هستند و ویندوز را پشت سر می‎گذارند. اکنون مایکروسافت مستقیماً با دستگاه‌های اندرویدی رقابت می‎کند، حرکتی که به تولید دستگاه‌های ارزان‌تر برای مشتریان منتج می‎شود و همان گونه که نادلا نیز امیدوار است، این دستگاه‎ها توجه برنامه‌نویسان را به خود جلب خواهند کرد.

نادلا بزرگ‌ترین تغییر سال‌‌های اخیر را در ویندوز ایجاد می‌کند

آن‌چه تا کنون گفتیم را می‌توان نمونه‌ای کوچک از استراتژی ابری نادلا برای کل کمپانی دانست. در حالی که‌ مایکروسافت ماه‎ها در فکر رایگان کردن ویندوز بوده است، نادلا زمینه این کار را آماده کرد. به این ترتیب کمپانی تنها به واسطه سرویس‎ها و تبلیغات پول درآمد خواهد داشت. این استراتژی یک تغییر خطرناک، اما ضروری است، چرا که که در دنیای کنونی ویندوز به تدریج ناکارامد می‎شود و اندروید به حاکمیت خود بر دستگاه‌ها ادامه می‎دهد.

اما نادلا تنها به جلو حرکت نمی‎کند، بلکه قدمی نیز به عقب برمی‎دارد. مایکروسافت در نظر دارد تا منوی استارت را در به روز رسانی بعدی ویندوز بازگرداند و در نهایت برنامه‎های «مترو» را در پنجره‌های معمولی اجرا کند. این تغییرات همراه با تغییرات اخیر در برگرداندن دکمه پاور و قابلیت نمایش مستقیم محیط دسکتاپ هنگام بالا آمدن ویندوز نشان می‌دهد که مایکروسافت عملاً از تمامی بخش‎های رابط کاربری ویندوز 8، که برنامه‎نویس‎ها از آن‎ها متنفر هستند، عقب‌نشینی کرده است.

 

در نهایت طرح «سه صفحه نمایش و یک ابر» به حقیقت می‌پیوندد

در حالی که‌ مایکروسافت سال‌ها قول طرح «سه صفحه‌نمایش و یک ابر» را داده بود، در نهایت مطابقت دادن آن با ویندوز، ویندوزفون و ایکس‎باکس را شروع کرد تا بدین وسیله به وعده خود عمل کند. برنامه‎های به اصطلاح «جهانی» ویندوز که در کنفرانس بیلد در معرض نمایش گذاشته شد بر روی رایانه‎های خانگی، تلفن‌های همراه و تلویزیون‌ها به نحوی یکسان اجرا می‎شوند و تا حد قابل توجهی حجم کار برنامه‎نویسان را کاهش می‌دهند. اگر برنامه‎ای را برای ویندوز خریداری کنید، دیگر نیازی به خرید آن برای ویندوزفون ندارید و در عین حال می‎توانید با استفاده از ایکس‎باکس‎وان آن را بر روی تلویزیون خود نیز اجرا کنید. برنامه‌نویس هم تنها لازم است یک برنامه واحد را برای هر سه دستگاه بنویسد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ «نیل ترنر»، برنامه‎نویس ایکس‎باکس و ویندوز، عنوان کرد که «تغییرات اخیر نشان می‌دهند که مایکروسافت حداقل به حرف‌های برنامه‎نویسان گوش می‌دهند. سعی می‎کنند تا پلتفرم‎ها را شبیه‌تر به هم بسازند تا پس از ساخت یک برنامه برای پورت کردن آن از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر، نیاز به کار زیادی نباشد، اگر چه‌ پلتفرم‌های مایکروسافت اکنون هم بسیار شبیه به هم هستند. بنابراین، اگر همه چیز خوب پیش برود، در آینده می‌توانیم نرم‌افزارهای خود را به پلتفرم‌های دیگر پورت کنیم، حتی پلتفرم‌هایی غیر از ویندوز یا ایکس‌باکس وان.»

همچنین مایکروسافت در نظر دارد که برخی از ابزارهای برنامه‎نویسی خود را به صورت منبع‌باز ارائه دهد، بیش‌تر بر بهبود سرویس ابری Azure تمرکز کند و نسخه جدیدی از ویندوز را برای دستگاه‎های کوچک «شبکه جهانی اشیا» بسازد. «تری مایرسون»، مدیر بخش ویندوز مایکروسافت، عنوان کرد: «امروزه دستگاه‌هایی که ما برای آن‌ها برنامه می‌نویسیم در حال تغییر هستند.»
به نظر می‎رسد که مایکروسافت در حال آماده کردن خود برای این تغییرات و برای مبارزه بزرگ بعدی است. در حال حاضر شبکه جهانی اشیا هنوز یک «تصویر» بزرگ است که برنامه‎نویس‎ها صرفاً شروع به بررسی آن کرده‎اند. حباب‌های هوشمند، قفل‌های هوشمند در و قلاده‎های سگ هوشمند وجود دارند، اما دستگاه‌هایی هستند که برای اهداف خاصی ساخته شده‎اند و (هنوز) واقعاً با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‎کنند.

طرح شبکه جهانی اشیا همچنین به مایکروسافت کمک خواهد کرد تا وارد بازار رقابت پوشیدنی‌ها هم بشود. این کمپانی حتی طرحی بسیار شیک از یک ساعت هوشمند را هم در کنفرانس بیلد به نمایش گذاشت. این در حالی است که ده سال پیش پروژه ساعت هوشمند «اسپات» مایکروسافت شکست خورده بود. مایرسون در کنفرانس بیلد عنوان کرد: «ما واقعاً به طرح شبکه جهانی اشیا ایمان داریم. به عقیده ما صفحه‌نمایش‌ها کوچک‎تر خواهند شد، دستگاه‌ها نیز کوچک‎تر خواهند شد، در عوض ابر بزرگ‎تر خواهد شد و ما چیزهای جدید غیرقابل‎تصوری را خواهیم ساخت.»

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ البته وادار کردن گروه برنامه‎نویسان خارج از مایکروسافت به نگریستن ورای ویندوز امری بسیار مهم است. مایکروسافت می‌داند همه دستگاه‌های آینده از ویندوز استفاده نخواهند کرد، اما این سیستم‌عامل می‌تواند در مدیریت، پشتیبانی و ارتباط این دستگاه‌ها با سرویس‌های ابری کمپانی استفاده شود؛ سرویس‌هایی نظیر کورتانا، دستیار دیجیتال مایکروسافت که با ویندوزفون 8.1 عرضه می‌شود و ممکن است در آینده روی دستگاه‌های اندرویدی و iOS هم نصب شود. صرف‌نظر از این که چه دستگاهی چه سیستم‌عاملی دارد، مایکروسافت مجبور است روی دو چیز سرمایه‌گذاری کند: اول، ایجاد پلتفرمی برای ارتباط بین این دستگاه‌ها و دوم، آشنایی با عملکرد این نوع دستگاه‌ها و اطلاعاتی که به دست می‌دهند.

مایکروسافت به دنبال اتوماسیون خانگی برای کینکت و ایکس‎باکس‎وان است

«مایکل مات»، مدیر کل بخش برنامه‎های ایکس‎باکس و روابط برنامه‎نویسان عنوان کرد که «به نظر ما اتوماسیون خانگی حول محور سرگرمی برای شروع زمینه بسیار خوبی است.» مایکروسافت با کینکت و ایکس‎باکس‎وان فرصت بزرگی را به دست آورده است تا همین دستگاه‎های خود را به یک مرکز سرگرمی خانگی تبدیل کند و بدین وسیله بین دستگاه‌های شبکه جهانی اشیا ارتباط برقرار کند و آن‎ها را کنترل نماید. «اگر به این شکل فضای نرم‌افزاری را بازتر کنیم، مردم هم برنامه‌هایی را خواهند ساخت که بتوانند بین دستگاه‌های مختلف ارتباط برقرار کنند. برنامه‌نویس‌ها در حال حاضر دوست دارند از این نوع نرم‌افزارها بنویسند.»
«استیون ایدلمن»، بنیان‌گذار «ویسل»، دستگاهی که بر قلاده سگ‎ها نصب می‎شود و حرکات آن‎ها را شناسایی و ضبط می‎کند، معتقد است مایکروسافت باید ایکس‌باکس را به مرکزی برای دستگاه‌های شبکه جهانی اشیا تبدیل کند. ایدلمن در مصاحبه با سایت «ورج» عنوان کرد: «ما نمی‌خواهیم که این مرکز را «بسازیم». به عقیده ما این مراکز همین الآن هم در خانه‌ها وجود دارند. مایکروسافت قبلاً هم سخت‌افزاری ساخته که بلوتوث دارد و می‌تواند از این طریق با دستگاه‌های دیگر ارتباط برقرار کند. به علاوه این کمپانی استانداردی هم دارد که برنامه‌نویسان همین الآن هم برای آن برنامه می‌نویسند.»

ایدلمن حتی تاکنون درخواست‌هایی برای پشتیبانی ویسل از سیستم‌عامل ویندوز هم دریافت کرده است، اما این محصول بر iOS و اندروید تمرکز دارد، چرا که بیش‎تر کاربران از این سیستم‎عامل‎ها استفاده می‎کنند. مایکروسافت هنوز نتوانسته خود سیستم‌عامل ویندوز را با دستگاه‌های کوچک سازگار کند، یا پلتفرمی برای گوشی‌های همراه ارائه دهد که بتواند این دستگاه‌ها را کنترل و با آن‌ها ارتباط برقرار کند. با این حال، ایکس‌باکس وان هم در وضعیت کنونی نقطه آغاز خوبی در این زمینه است.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ به نظر می‎رسد که شبکه جهانی اشیا میدان نبرد بزرگ بعدی است و مایکروسافت تمایل دارد تا چند حوزه دیگر را برای پیروزی در آن میدان فدا کند. پیش‌بینی می‎شود که بیش از 200 میلیون دستگاه تا سال 2020 به اینترنت وصل شوند و همه این‎ها نشان‎دهنده مسیری هستند که فناوری به سوی آن تغییر جهت خواهد داد و نبردهای جدیدی در آن شکل خواهد گرفت. ساتیا نادلا معتقد نیست که آینده از آن دسکتاپ‎های ویندوز، تبلت‎های ویندوز و ویندوزفون‎ها خواهد بود. قرار نیست ویندوز همه جا باشد، بلکه «مایکروسافت» باید همه جا باشد، و برای هر نوع دستگاهی نرم‌افزار و خدمات ارائه بدهد. از جمله این دستگاه‌ها هم دنیایی از دستگاه‌های مرتبط با هم هستند که البته هنوز ساخته نشده‌اند.

مبارزه بزرگ بعدی بر سر دستگاه‌های متصل به هم خواهد بود

نادلا با ورود به میدان این رقابت برنامه 10 سال آینده مایکروسافت را امضا کرده است. مایکروسافت در این ده سال باید برنامه‌نویس‌ها را قانع کند که آن‎ها را به شبکه جهانی آینده خواهد برد. اگر برنامه‎نویسان دستگاه‌های همراه در برنامه‌های آینده خود سیستم‌عامل مایکروسافت را فراموش کنند، این کمپانی حوزه دیگری از رقابت را از دست داده است. به قول تری مایرسون، مدیر بخش ویندوز: «ما واقعاً می‎خواهیم پلتفرم خود را به دنیا نشان دهیم.»
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 20212 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/01/23 تعداد مشاهده: 1707
کلید واژه ها: ,
سافت گذر