کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316302 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

هدیه امروز: اندروید روی صفحه‌های بزرگ؛ آری یا نه؟

به گزارش سافت‌گذر ؛ برخی از محصولاتی که تولید می‌شوند ریسکی بزرگ برای کمپانی سازنده به حساب می‌آیند، حتی اگر از سخت‌افزار و نرم‌افزار شناخته‌شده استفاده کنند. یکی از این ریسک‌ها را کمپانی ایسر کرده است.

یکی از محصولات بسیار جالبی که در نمایشگاه سی‎ای‎اس امسال رونمایی شد رایانه همه‌کاره all-in-one ایسر، تی‎ای 272 اچ‎یوال TA272 HUL، بود. ایسر تصمیم گرفت به بررسی این مسئله بپردازد که اگر فرمول سنتی رایانه‌های همه‌کاره را کمی تغییر دهد، یعنی سیستم‌عامل ویندوز و سخت‌افزار رایانه‌های رومیزی را حذف کند و آن را با آخرین فناوری گوشی‌های هوشمند دارای اندروید جایگزین کند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

از آن جایی که همه‌کاره‌ها بسیار شبیه به نوت‌بوک هستند، ساختن یک همه‌کاره خوب کمی مشکل است، چون شما به عنوان کاربر مجبور هستید با همان سخت‌افزاری سر کنید که سازنده برای شما انتخاب کرده است. در صورتی که سازنده تلاش کند یک مؤلفه کلیدی را حذف کند، امکان دارد آن محصول تجربه بدی در ذهنتان باقی بگذارد.

این سومین رایانه همه‌کاره‌ای است که من طی سال‌های اخیر به بررسی آن پرداخته‌ام. دو سیستم قبلی، یعنی «آیدیاسنتر هورایزن» IdeaCenter Horizon لنوو و «آمنی 27 کواد» Omni 27 Quad اچ‌پی متأسفانه وضوح نمایش 1080p داشتند. نصب صفحه‌نمایش 1080 × 1920 اگرچه بر روی یک گوشی، تبلت، نوت‌بوک یا حتی یک صفحه‌نمایش خانگی کوچک قطعاً هیچ اشکالی ندارد، اما برای یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر گزینه مناسبی نیست، نتیجه ممکن است این شود که تک‌تک پیکسل‌ها به وضوح قابل تشخیص باشند. این یکی از همان اشتباهاتی است که گفتیم سازنده‌ها ممکن است انجام بدهند. کاهش وضوح نمایش روشی رایج برای کاهش هزینه است که در نهایت نتیجه معکوس می‌دهد.

با این حال، محصولی که امروز بررسی می‌کنیم از این منظر مشکلی ندارد، چرا که ایسر همه‌کاره اندرویدی خود را بر پایه صفحه‌نمایش تی 272 اچ‎یوال طراحی کرده است. این صفحه‌نمایش 27 اینچی با فناوری نسبتاً قدیمی‌تر AHVA ، دارای قابلیت 10 لمس همزمان، حداکثر رزولوشن 2560 × 1440، زمان پاسخ 5 میلی‌ثانیه‌ای، کنتراست 100000000:1 (صد میلیون به یک) و روشنایی 300 نیت (هر نیت معادل روشنایی یک شمع در یک متر مربع) است.

 

این صفحه‌نمایش درست مانند نسل‌های قبلی خودش می‌تواند به عنوان صفحه‌نمایش یک رایانه رومیزی، نوت‌بوک یا حتی یک کنسول بازی به کار رود. این یعنی یک نقطه آغاز بسیار خوب.

به گزارش سافت‌گذر ؛ پردازنده موبایلی و چهارهسته‌ای تگرا 4 ان‌ویدیا مغز متفکر این رایانه است، چیپی که علی‌رغم موفقیت چشم‌گیر تگرا 2 و تگرا 3، به شکلی عجیب هیچ‌گونه توجهی را به خود جذب نکرد. همچنین این دستگاه دارای 2 گیگابایت حافظه رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، وای‌فای 802.11 a/b/g/n و بلوتوث 3 است. اندروید 4.2 جلی‌بین روی آن نصب است، که اگرچه آخرین نسخه اندروید نیست، اما احتمالاً برای این دستگاه مناسب است.

مشخصات ایسر تی‎ای 272 اچ‎یوال، رایانه همه‌کاره اندروید با قیمت 1099 دلار
•    صفحه‌نمایش 27 اینچی TFT، با وضوح 2560 × 1440
•    چیپ تگرا 4
•    پردازنده چهارهسته‌ای 1.6 گیگاهرتزی، 2 گیگابایت حافظه رم
•    حافظه داخلی 16 گیگابایتی، درگاه میکرواس‎دی
•    وب‌کم 2 مگاپیکسلی
•    وای‌فای 802.11 a/b/g/n، بلوتوث 3
•    3 پورت USB 3 ، 2 پورت HDMI، یک پورت صفحه‌نمایش
•    اندروید 4.2 «جلی‌بین»
•    ابعاد 49.2 در 66 در 4.8 سانتی‌متر، وزن 7.2 کیلوگرم

قیمت پیشنهادی دستگاه 1099 دلار است، اما این محصول (تا زمان نوشتن این بررسی) هنوز در جایی به فروش نرسیده است، بنابراین نمی‌توان گفت که این قیمت در واقع قیمت فروش آن در بازار باشد. کمپانی ایسر گفته است که به زودی این محصول را روانه بازار خواهد کرد.

به گفته خود کمپانی، این دستگاه دارای طراحی ساده و شفافی است و پایه‌ای قاب مانند دارد. دو اسپیکر جلویی دالبی آن درست در زیر صفحه‌نمایش قرار دارند، صفحه‌نمایشی که خود با کناره‌ای ضخیم و شفاف احاطه شده است. در بالای صفحه‌نمایش یک وب‌کم 2 مگاپیکسلی همراه با یک میکروفون قرار دارد که برای تماس‌های ویدئویی، عکس از خود و غیره به کار می‌روند.

بر روی لبه سمت راست دستگاه شش دکمه و یک ال‌ای‌دی نشان‌گر فعالیت وجود دارد. متأسفانه تنها دکمه پاور برچسب خورده است و برچسب بقیه دکمه‌ها را تنها می‌توانید در خود صفحه‌نمایش در بالای هر دکمه ببینید. این دکمه‌ها شامل دکمه انتخاب، مدیریت رنگ، عملکرد، افزایش صدا و کاهش صدا هستند.

 

با نگاهی به پایین دستگاه می‌توانید پایه قاب مانندی را ببینید که پیش از این بدان اشاره شده بود. این طراحی ساده بازو مانند این امکان را به صفحه‌نمایش می‌دهد که در زاویه 30 الی 80 درجه قرار بگیرد، اما این تمام چیزی است که مشاهده می‌کنید، نه امکان تنظیم ارتفاع وجود دارد، نه امکان چرخش، نه امکان حرکت بر روی یک محور و نه امکان قرار دادن نمایشگر در حالت قائم.

جای تأسف است، چرا که امکان دارد همه نخواهند از یک صفحه‌نمایش اریب استفاده کنند، به ویژه هنگامی که بخواهند این سیستم را با سیستم‌های موجود در محل کار خود هماهنگ کنند یا قصد داشته باشند که از آن به عنوان یک نمایشگر خارجی برای سیستمی دیگر استفاده کنند. باید به این مسئله نیز اشاره کنیم که این رایانه با پایه‌های دیواری و سقفی «وسا» VESA هم سازگار است، اما اگر می‌خواهید از این پایه‌ها استفاده کنید، خودتان باید یکی بخرید، چون این دستگاه با هیچ پایه‌ای به این شکل عرضه نمی‌شود.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ امکاناتی نیز برای برقراری ارتباط با صفحه‌نمایش وجود دارند: دو درگاه HDMI و یک درگاه VGA، که هر دو در پشت دستگاه قرار دارند. این ورودی‌ها مانند همیشه به صورتی قرار گرفته‌اند که دسترسی به آن‌ها مشکل است، اما با پایه «وسا» سازگار هستند و در کنار ورودی کابل پاور قرار گرفته‌اند. در قسمت سمت راست، یک درگاه کابل شبکه، یک پایه میکروفون، یک درگاه کارت حافظه اس‎دی و نیز یک درگاه یواس‌بی قرار دارد.

 

 

منتهی‌الیه لبه سمت چپ سیستم محل قرار گرفتن یک درگاه یواس‌بی 3 شارژ سریع و یک درگاه هاب یواس‌بی است. شکاف سومی هم وجود دارد که البته خالی است.

همراه با سیستم یک صفحه‎کلید و یک ماوس بی‌سیم و نیز تمامی کابل‌های مورد نیازی وجود دارند که برای وصل کردن سیستم به دستگاه‌های دیگر به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

در کل می‌توان گفت که طراحی این سیستم خوب است، اما قطعاً جا برای ارتقای آن وجود دارد. من به شخصه دوست دارم که یک پایه سنتی را در این دستگاه ببینم که دارای انعطاف بیش‌تری از لحاظ زاویه قرارگیری باشد و نیز برچسب‌هایی را برای دکمه‌های سمت راست مشاهده کنم. من معمولاً از حاشیه‌های ضخیم و شفاف ایراد می‌گیرم، اما بنا به دلایلی، این مورد این بار خیلی من را اذیت نمی‌کند.

نحوه عملکرد اندروید بر روی دسکتاپ
من خودم اول از همه اعتراف می‌کنم استفاده از اندروید بر روی یک رایانه رومیزی انتخابی غیرعادی است. مشخصاً ویندوز سیستم عادی رایانه‌های رومیزی است. البته اندروید نیز یک سیستم‎عامل محبوب برای گوشی‌ها محسوب می‌شود. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با آن آشنایی دارند، بنابراین احتمالاً دسترسی به اندروید بر روی یک صفحه‌نمایش نباید خیلی عجیب و غریب باشد.

 

مشکلی که در استفاده از اندروید در این دستگاه وجود دارد کاملاً مشخص است: گوگل اندروید را به عنوان سیستم‎عامل گوشی‌ها و به صورتی ساده طراحی کرده است. این مسئله چیزی است که در اولین برخورد به ذهنتان خطور خواهد کرد و امکان دارد هنگام مشاهده مراحل راه‌اندازی، این رایانه به نظرتان یک تبلت بیاید.

برخی از برنامه‌ها به شکل خوابیده باز می‌شوند، در حالی که برخی از وب‌سایت‌ها نسخه گوشی را به صورت پیش‌فرض بارگذاری می‌کنند. برای مثال، یوتیوب از پخش کردن برخی از کلیپ‌ها خودداری می‌کند، چرا که مالک محتوا اجازه اجرا بر روی گوشی‌ها را نداده است.

حرکت در سیستم‌عامل قطعاً با ماوس و صفحه‎کلید «ممکن» است، اما مشخصاً ذهنیت همگان آن است که اندروید برای استفاده لمسی ساخته شده است. صفحه‌کلید این سیستم‌عامل ذاتاً بسیار ساده است و کار هر روزه با آن لذتی ندارد، به خصوص صفحه‎کلید فشرده آن، اما به هر حال کار مدنظر را انجام می‌دهد و با صفحه‌کلیدهای عرضه‌شده از سوی سازندگان دیگر برابری می‌کنند.

با آن که می‌توانید از صفحه‌نمایش به عنوان یک صفحه لمسی بزرگ استفاده کنید، اما ابتکار عمل به سرعت رخت برمی‌بندد. رایانه‌های رومیزی لمسی واقعاً هیچ‌گاه در ذهن من مفهومی ندارند، چرا که هیچ‌کس نمی‌خواهد تمام روز بر روی میزش خم شود تا با یک صفحه‌نمایش کار کند. صفحات لمسی برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی نوت‌بوک‌های کوچک‌تر عالی هستند، دستگاه‌هایی که می‌توانید جلوی صورت خود بگیرید، اما این صفحات در محیط یک رایانه رومیزی جایی ندارند.

نبود ویژگی‌های اولیه دسکتاپ مانند کلیک راست، استفاده از چندین پنجره همزمان و حتی یک نوار وظیفه، همگی نقاط ضعف هستند. به علاوه، به نظر می‌رسد که استفاده از آیکن‌های بزرگ بر روی هوم‌اسکرین به معنای هدر دادن فضای موجود بر روی یک نمایشگر بزرگ است. این مسئله ما را به پله اول برمی‌گرداند: اندروید برای یک سیستم رومیزی مناسب نیست.

به گزارش سافت‌گذر ؛ اگر برای چند لحظه ماجرای رایانه بودن دستگاه را فراموش کنیم، خواهیم دید که سخت‌افزار این دستگاه بسیار عالی عمل می‌کند. سیستم همواره سریع کار می‌کند و چالاک است. عملکرد دانلود و نصب برنامه‌ها از فروشگاه گوگل‌پلی بی‌نقص است، همین طور ورود و خروج از برنامه‌ها.

چیپ تگرا 4 ان‌ویدیا تمامی رقبایش را وادار به تسلیم می‌کند: یا با آن‌ها برابری می‌کند و یا از آن‌ها بهتر است. مطمئناً هیچ‌گونه ایرادی به سخت‌افزار داخلی این سیستم وارد نیست. تعجب می‌کنم که چرا تگرا 4 هرگز به صورت گسترده به کار نرفته است.

ویژگی‌های دیگر
صفحه‌نمایش 27 اینچی بدون شک ویژگی برتر این همه‌کاره اندروید است. کمپانی ایسر تمام سیستم را حول محوریت نمایشگر تی 272 اچ‎یوال فعلی خود ساخته است که اگرچه گاهی اوقات کیفیت تصویر بالایی دارد، اما در هماهنگی با اندروید با مشکلاتی مواجه می‌شود.

مرورگر کروم در ارتباط با اندازه متن در برخی از سایت‎ها در مقایسه با آن‌چه که در ویندوز یا بر روی یکی از گوشی‌های اندروید مشاهده کرده‌اید کمی مشکل دارد و به نظر مات می‌رسد. این مشکل در متن و آیکن‌های برخی از برنامه‌ها هم دیده می‌شود و به نوعی یک مشکل عمومی است.

 
مرورگر کروم بر روی اندروید

به عنوان بخشی از آزمایش‌های این محصول، سیستم را بر روی میز خودم گذاشتم و به صفحه رایانه اصلی‌ام وصل کردم که دارای سیستم‎عامل ویندوز است. این‌جا بود که نمایشگر واقعاً می‌درخشید و به نظر بسیار فوق‌العاده می‌آمد. زوایای دید، تولید رنگ و کنتراست همگی عالی بودند؛ به علاوه، وجود یک صفحه‌نمایش 27 اینچی با رزولوشن مناسب خود یک مزیت جداگانه محسوب می‌شد.

 
مرورگر کروم بر روی ویندوز

شاید برخی ادعا کنند که این سیستم از لحاظ امکانات ارتباطی محدود است. اگر این دستگاه با ویندوز کار می‌کرد، شاید این مسئله درست می‌شد، اما به نظر من این امکانات برای سیستمی که با اندروید کار می‌کند حتی بیش از حد نیاز هستند. این‌که مجبور باشید برای نصب یک درایو یواس‌بی یا کارت حافظه اس‎دی به پشت رایانه بروید کمی آزاردهنده است، می‌دانم، اما زمانی که با یک همه‌کاره سر و کار داشته باشید، به ناچار این اتفاق روی می‌دهد.

همچنین دریافتم که اسپیکرهای استریوی جلویی کاملاً جواب می‌دهند. از آن جایی که این اسپیکرها صدا را مستقیماً به سوی کاربر می‌فرستند، دیگر مشکلی با صدایی خفه مانند صدای یک اسپیکر رو به پایین یک نوت‌بوک نخواهید داشت. دیگر نیازی به افزایش صدای دستگاه نیست؛ البته اگر آن‌ها را در پشت دستگاه نصب می‌کردند، آن گاه نیاز بود که میزان صدا را افزایش دهید.

اسپیکرها از لحاظ کیفیت واقعی صدا هم خوب بودند. امکان افزایش صدای آن‌ها به مقدار زیاد وجود دارد، صدایشان زیر نیست و به نظر می‌رسد که هنگام پخش موسیقی من را کاملاً احاطه می‌کردند. خروجی گرما و صدای فن هیچ کدام هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنند. هنگام لمس سیستم به ندرت گرما منتقل می‌شود؛ میزان گرمای آن حتی از نمایشگر 24 اینچی اچ‌پی من هم کم‌تر است. صدای فن اصلاً احساس نمی‌شود؛ البته با وجود سخت‌افزار موبایل در داخل آن جای تعجب نیست، اما قابلیت لمسی بودن آن اصلاً خوب نیست. اگر یک دستگاه بی‌سروصدا چیزی است که به دنبال آن هستید، باید بدانید که این دستگاه در این دسته جای می‌گیرد.

جمع‌بندی
با در نظر گرفتن همه این مسائل، کمپانی ایسر را به خاطر تلاش برای انجام چنین کاری تحسین می‌کنم. قرار دادن اندروید بر روی یک سیستم رومیزی بر روی کاغذ به نظر ایده خوبی است، اما مسلماً این کار از دیدگاه عملی با نقص‌هایی روبه‌رو می‌شود. این کار بیش‌تر شبیه به تلاشی برای ساخت تبلت‎هایی بر پایه ویندوز است.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ کمپانی ایسر مؤلفه کلیدی سیستم، یعنی صفحه‌نمایش، را در مرکزیت قرار داده است و اگر یک صفحه‌کلید نرم‌افزاری مناسب، یک پایه خوب و نیز یک سیستم‎عامل کاربردی برای رایانه‌ای رومیزی را هم ارائه می‌داد، این دستگاه یک همه‌کاره ایده‌آل می‌بود.

باید به این مسئله هم اشاره کنم که یک نمایشگر ایسر مشابه (صفحه‌نمایش ایسر تی 272 اچ‎یوال) بدون سیستم‎عامل اندروید در حدود 900 دلار تمام می‌شود، یعنی مبلغی که برای این همه‌کاره می‌پردازید هزینه همین صفحه‌نمایش است به علاوه 200 دلار اضافه بابت عملکرد سریع اندروید؛ که البته از نظر ما ارزشش را ندارد.

طبقه‌بندی تی‎اِی 272 اچ‎یوال به عنوان یک نمایشگر یا یک همه‌کاره کاری واقعاً دشوار است. من به عنوان نمایشگر به این محصول نمره بالاتری می‌دهم، اما باز هم به عنوان یک نمایشگر گزینه‌های بهتری از لحاظ مبلغ وجود دارند که دارای پایه‌ای مناسب‌تر و ظاهری زیباتر هستند.

همه‌کاره اندرویدی تی‎ای 272 اچ‎یوال ایسر
نقاط قوت: صفحه‌نمایش زیبا. می‌توان از آن به عنوان یک صفحه‌نمایش تنها برای رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ استفاده کرد. چیپ تگرا 4 دارای عملکردی بسیار خوب است. امکانات ارتباطی آن هم بسیار خوب هستند.
نقاط ضعف: قابلیت تنظیم ارتفاع، چرخش و یا حرکت بر روی محور ندارد. اندروید بر روی یک رایانه رومیزی کارایی زیادی ندارد و همچنین حس تازگی آن به سرعت رنگ می‌بازد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 21080 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/03/24 تعداد مشاهده: 1375
کلید واژه ها:
سافت گذر
نظرات بینندگان

hadi 1393/03/25 00:51
اندروید. تو موبایلش مونده حالا اومده جلوی ماکروسافت قد علم کنه
حتما ورژنش قوقولی بستنیه
اندروید یعنی سرعت عالی اونم فقط برای یه روز
بره موبالیش رو ساپورت کنه بقیش پیش کش
lilhk 1393/03/24 15:05
ما هنوز تو موبایلش موندیم lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet