کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9196 | مشاهده و دانلود: 739946538 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/28 | اعضاء: 316730 | نظرات: 37904
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

هدیه امروز: چرا صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌ها اندازه‌های عجیب دارند؟

به گزارش سافت‌گذر ؛ تا به حال فکر کرده‌اید که چرا اندازه صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌ها این‌قدر غیرمعمول است؟ اگر این‌طور است شما تنها نیستید.


http://cdn.howtogeek.com/wp-content/uploads/2014/04/whydolaptopscreenscomeinsuchoddsizes00.jpg

امروز در انجمن پرسش و پاسخ «سوپر یوزر» به دنبال جواب برای این سؤال خواهیم بود. «کلینر» یکی از کاربران پرسیده: چرا اندازه نمایشگرهای لپ‌تاپ این‌قدر عجیب است؟ چرا این اندازه با اعداد کسری بیان می‌شود نه اعداد صحیح مانند: 11، 12، 13 و...؟ رایج‌ترین اندازه‌هایی که هست 11.6، 12.5، 13.3 و 15.6 هستند. دلیل این کار چیست؟ اندازه صفحه‌کلید؟ ارگونومیک بودن؟ وضوح صفحه‌نمایش؟

اکثر این صفحه‌نمایش‌ها مانند دستگاه‌های تلویزیون ال‌سی‌دی هستند ولی نمایشگر تلویزیون با عدد کامل بیان می‌شود، 19، 26، 46 و... در این بین در نظر گرفتن ابعاد صفحه‌نمایش لپ‌تاپ هم به ما کمکی نمی‌کند چراکه قاب‌های دور صفحه‌نمایش در اندازه‌های گوناگون ظاهر می‌شوند. به عنوان نمونه: یک لپ‌تاپ 11.6 اینچی دارای ابعاد 11.55 در 8.50 در 1.27 اینچی است که اگر ابعاد صفحه‌نمایش را حساب کنید می‌بینید که ابعاد لپ‌تاپ بسیار بزرگ‌تر از ابعاد صفحه‌نمایش است، که البته این به خاطر بزرگ بودن حاشیه صفحه‌نمایش است.

از سوی دیگر لپ‌تاپ لنوو ایکس 1 لمسی من، صفحه‌نمایش 14 اینچی دارد، اما ابعادش با لپ‌تاپ‌های WQHD لمسی برابر است: 13.03 در 8.94 در 0.55 اینچ (جلو) و 0.79 اینچ (پشت)؛ بازهم مسئله حاشیه دور صفحه‌نمایش. اگر لبه‌به‌لبه بود قضیه فرق می‌کرد، و با ریاضیات ساده می‌شد فهمید اندازه اصلی مانیتور درحدود 15.5 است، با درنظر گرفتن قاب.

آیا واقعاً معادله، نسبت یا فاکتور ریاضی در تعیین اندازه صفحه‌نمایش لپ‌تاپ در کار است که برخی اندازه‌ها را رایج‌تر می‌کند؟ دقت کنید که اندازه صفحه‌نمایش را ذکر کردم، مانند:‌11.6، 13.3، 15.6 و... نه ابعاد قاب جلویی لپ‌تاپ را. پرسش این‌جاست: چرا اندازه‌های اعشاری این‌قدر رایج است؟ اچ‌پی، لنوو و دل را ببینید، هر سه دوست دارند اندازه‌های اعشاری داشته باشند.

آیا دلیلش این است که مشتریان چنین اندازه‌هایی را می‌پسندند؟ آیا الزامات وضوح تصویر دلیل این ماجراست؟ یعنی 11.6 با وضوح تصویر می‌خواند اما 11.7 خیر؟ یا شاید دلیل دیگری دارد؟ اگر دلیل خاصی وجود دارد، یعنی عامل ویژه‌ای تعیین می‌کند که 11.6 اینچ برای صفحه‌نمایش عقلانی است، من به دنبال آن «عامل» هستم.

به گزارش سافت‌گذر ؛ «آدام دیویس» از کاربران انجمن سوپر یوزر پاسخ می‌دهد: در درجه نخست، اندازه صفحه بسته به تعداد صفحه‌نمایش‌هایی است که یک قالب اصلی شیشه‌ای در کارخانه سازنده می‌تواند جا دهد. کارخانه کار را با یک صفحه شیشه‌ای آغاز می‌کند. روی این «صفحه مادر» صفحه‌نمایش‌ها ساخته می‌شوند. غالباً صفحه‌های مادر در صنعت مانیتورسازی در اندازه‌های استاندارد هستند، و این موضوع روز‌به‌روز رواج بیش‌تری پیدا می‌کند:


http://cdn.howtogeek.com/wp-content/uploads/2014/04/whydolaptopscreenscomeinsuchoddsizes01.jpg
ستون‌ها به ترتیب از چپ به راست: «نسل»، «اندازه» به میلی‌متر، «اندازه قطر» به اینچ

هرچه اندازه قاب شیشه مادر بزرگ‌تر باشد، کار کردن با آن به دلیل احتمال شکستگی سخت‌تر می‌شود. با این حال، خروجی مفید را با شمارش تعداد صفحه‌نمایش‌های تولیدی در آخر کار محاسبه می‌کنند. از طرفی، برخی خطوط تولید برای کار با صفحه‌های بزرگ مادر به همان اندازه زمان نیاز دارند که برای کار با صفحه‌های کوچک نیاز دارند. از این رو، جهت افزایش خروجی مفید باید اندازه صفحه‌های مادر را افزایش داد تا بتوان صفحه‌نمایش‌های بیش‌تری از آن‌ها ساخت.

حتماً می‌دانید کار معقولی نیست که برای هر اندازه خاص، خط تولید جداگانه راه انداخت، عقلانی‌تر این است که خط تولیدی ایجاد کنیم که با یک اندازه صفحه مادر کار می‌کند و فقط تعداد صفحه‌نمایش‌های تولیدی را بر اساس نیاز و سفارش سازنده‌ها و عوامل دیگر عوض کنیم.

از آن‌جا که اندازه صفحه مادر ثابت است، زمانی که بر اساس نیازها دریافتید چه اندازه‌ای از صفحه‌نمایش مطلوب شماست، تعداد صفحه‌نمایش‌هایی که در صفحه مادر جا می‌شوند، تعیین می‌گردد. چنانچه جای اضافی باشد، منطقی است که اندازه صفحه‌نمایش را بالا ببریم تا جایی‌که فضای خالی پر شود و بدون آن‌که از سفارش‌های اصلی خیلی فاصله بگیریم.

به گزارش سافت‌گذر ؛ نسل دهم شیشه‌های مادر می‌توانند تلویزیون‌هایی 150 اینچی بسازند که البته تنها در نمایشگاه‌های تجاری جهت نشان دادن توانایی یک شرکت در کار با صفحه‌های مادری به این اندازه کاربرد دارد. اما این صفحه‌های مادر می‌توانند 9 تلویزیون 50 اینچی نیز بسازند. جهت اطلاع، نسل دوم شیشه‌ها می‌توانستند تنها یک صفحه‌نمایش 24  اینچی یا چهار صفحه‌نمایش 11.6 اینچی تولید نمایند.

سایت «فلت پنل» بررسی جامع‌تری از این موضوع ارائه داده است. هم‌چنین در سایت «آیواو» AUO می‌توانید نمودارهای تعاملی جالبی از الگوهای برش صفحات مشاهده کنید، از نسل‌های اول تا 8.5. اگرچه من ابعاد نسل 11 را هم در نمودار بالا آوردم، ولی هنوز شرکتی که آن را نساخته است. انتظار می‌رود این ابعاد در سال 2015 یا 2016 تولید شوند. این کارخانه‌ها احتمالاً از ابعادی بین نسل دهم و یازدهم استفاده خواهند کرد. لذا حواستان را جمع کنید که در نمایشگاه تجاری بعدی نمایش شرکت‌هایی را از دست ندهید که تلویزیون‌های 150 اینچی خود را به رخ می‌کشند (نسل دهم) و نهایتاً هم تلویزیون‌های 180 اینچی نسل یازدهم در نمایشگاه‌های بعدی خواهند درخشید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 21120 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/03/26 تعداد مشاهده: 1695
کلید واژه ها:
سافت گذر