کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9199 | مشاهده و دانلود: 740096607 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/30 | اعضاء: 316753 | نظرات: 37906
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بررسی ویندوزفون 8.1: کورتانا، منشی شخصی، در خدمت شماست

به گزارش سافت‌گذر ؛ مایکروسافت بی‌شک در دنیای رایانه‌ها حرف اول را می‌زند، دست‌کم از نظر تعداد کاربران ویندوز، بنابراین بعید نیست اگر این کمپانی در زمینه سیستم‌عامل همراه هم تلاش کند، بتواند جای پای خود را در بازار گوشی‌های هوشمند باز کند.

 

سیستم‌عامل ویندوزفون مایکروسافت، پلتفرمی است که همواره از رقبا عقب بوده ولی به آرامی توانسته از کیک خوشمزه بازار برشی نوش جان کند. قرار است ویندوزفون 8.1 تا چند ماه دیگر در دسترس کاربران عادی قرار بگیرد. این سیستم‌عامل جاپای نسخه 8 گذاشته اما سعی نموده ویژگی‌های مدنظر کاربران را در خود بگنجاند، ازجمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: تصویر پشت‌زمینه سفارشی، مرکز پیام‌های اطلاع‌رسان (هشدارها)، و قابلیت‌های پویا و جذابی همچون «کورتانا».

نگذارید مقدار یک‌دهمی که به 8 افزوده شده فریبتان دهد و آن را تنها یک به‌روزرسانی ناچیز تلقی کنید. این نسخه از بسیاری جهات حائز اهمیت است و فناوری زیرساختش، کورتانا در حکم سکوی پرتابی برای مایکروسافت است تا فاصله خود را با iOS و اندروید به حداقل برساند.

شمار زیادی از قابلیت‌های این سیستم‌عامل در سایر دستگاه‌ها نیز به چشم می‌خورد، ولی خوشبختانه مایکروسافت گزینه‌های دیگری را نیز زیر ذره‌بین برده و به انعطاف‌پذیری و کارآیی سیستم خود افزوده است. از این‌رو، با وجود این‌که این قابلیت‌ها به نسبت سایر پلتفرم‌ها دیرتر گنجانده شده‌اند ولی کار طراحی‌شان با ظرافت خاصی انجام شده و بر جنبه‌های مثبت این سیستم‌عامل افزوده است.



اعلان‌ها
در نسخه‌های پیشین، وضعیت پیام‌های اطلاع‌رسان یا همان اعلان‌ها ازجمله نقاط ضعف این پلتفرم محسوب می‌شد. مثلاً فرض کنید از برنامه‌ای که به منوی استارت چسبیده pin نشده بود، پیامی دریافت می‌کردید باید حسابی دردسر می‌کشیدید تا بفهمید کدام برنامه پیام دریافت کرده، مگر این‌که چشمانتان دقیقاً همان زمانی‌که آن پیام ظاهر می‌شد به صفحه دوخته شده بود.

«اکشن سنتر» یا مرکز فعالیت‌ها کاربری بالاتری نسبت به بخش پیام‌های اطلاع‌رسان سیستم‌عامل‌های دیگر دارد. در حالت پیش‌فرض می‌توانید به راحتی به تنظیمات پراستفاده‌ای نظیر: حالت پرواز، وای‌فای، بلوتوث، و قفل چرخش خودکار صفحه دسترسی داشته باشید. چنانچه بخواهید تنظیمات دیگری در مرکز فعالیت‌ها قرار دهید، مایکروسافت این امکان را فراهم آورده و گزینه‌های زیادی پیش‌روی شماست، ازجمله: دوربین، میزان روشنایی، وی‌پی‌ان، ساعات سکوت و...

بالای مرکز فعالیت‌ها، می‌توانید تاریخ و درصد باقیمانده از شارژ باتری را به زیبایی بینید؛ همین‌جا میانبری جهت دسترسی به تنظیمات گوشی نیز در نظر گرفته شده است. ضمناً دیگر مثل سابق نیست، پیام‌های اطلاع‌رسان همان‌طور که انتظارش را دارید به نمایش درمی‌آید. بسته به تنظیمی که در مرکز فعالیت‌ها گنجانده شده، خود سیستم‌عامل براساس نوع، اعلان‌ها را مرتب می‌کند؛ ایمیل‌ها یک‌طرف، پیام‌های تویتر در طرف دیگر، بقیه هم به همین صورت. حال‌که پیام‌ها در یک دسته قرار گرفت، با فشار دادن پیام موردنظر برنامه‌اش اجرا می‌شود.

 

افزون بر این، دکمه‌ای تعبیه شده با عنوان «پاک کردن همه» Clear All که همه هشدارها را به‌سرعت پاک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید این قابلیت بسیار به‌کار می‌آید ولی این احتمال هم هست که ناخواسته با فشردن این دکمه همه هشدارها ناپدید شوند، در ‌حالی‌که شما فقط می‌خواستید اولین گزینه در مرکز فعالیت‌ها را انتخاب کنید، که مثلاً در عکس بالا، این گزینه وای‌فای است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ مرکز فعالیت‌ها در عمل همان چیزی است که کاربران امیدوار بودند باشد و به خوبی از پس وظایف تعریف‌شده‌اش برمی‌آید. قابلیت سفارشی‌سازی میانبرها عالی است و کمک می‌کند تا هرچه بیش‌تر این سیستم‌عامل، شخصی شود. مایکروسافت بدش نمی‌آید همه جا جار بزند که سیستم‌عاملش شخصی‌ترین سیستم‌عامل همراه است.

 

کورتانا
مایکروسافت «کورتانا» را در بوق و کرنا کرد و گفت برای برنامه نویسی آن، نخست از دستیاران شخصی انسانی مصاحبه به عمل آورده تا هرچه بیش‌تر زندگی را برایتان آسان کند. هدف اصلی این دستیار مجازی، بر عهده گرفتن بخش انسانی ویندوزفون است به این صورت که نیازهایتان را پیش از آن‌که به وجود بیایند، پیش‌بینی می‌کند تا وقت کم‌تری از شما صرف کار با گوشی شود و بیش‌تر به امور زندگیتان‌ بپردازید.

نخستین باری که کورتانا را اجرا می‌کنید، باید از تنظیمات نصبی بگذرید که کمک می‌کند علایق و سلایقتان را بهتر بفهمد، از جمله: غذای مورد‌علاقه، نوع اخباری که دنبال می‌کنید و سایر علایق فردی. با انجام این تنظیمات، کورتانا تازه کار خود را کلید می‌زند، اما جادوی کورتانا در پی‌بردن به پشت‌صحنه زندگی شماست.

مثلاً فرض کنید هر روز صبح در مسیر راه تا محل کار قهوه می‌خورید، جالب این‌جاست که کورتانا این موضوع را متوجه می‌شود. حال، اگر یک روز به مسافرت بروید، زمانی که می‌خواهید به جایی بروید که طبیعتاً دیگر محل کارتان نیست، کورتانا می‌داند که احتمالاً قهوه می‌خواهید، پس دست‌به‌کار می‌شود و مکان‌های مختلفی را که سر مسیر می‌توانید قهوه بگیرید، پیشنهاد می‌دهد.

       


لازم به ذکر است که کورتانا جهت دسترسی به این اطلاعات نیاز به اجازه شما دارد، پس آن‌هایی که نمی‌خواهند از این سرویس استفاده کنند هیچ‌وقت آن را فعال نکنند، به همین راحتی. همچنین باید گفت این سرویس مدت‌ها مراحل آزمایشی خود را طی کرده است، چرا که مایکروسافت با در اختیار داشتن اطلاعات وسیع‌تر می‌خواهد کورتانا الگوریتم‌های یادگیری بهتری داشته باشد و انواع موقعیت‌هایی ممکن را تجربه کند تا توانایی‌هایش بیش‌تر می‌شود.

چیزی که بیش‌تر از همه نظر شما را به خود جلب می‌کند این است که کورتانا به خوبی صدایتان را به متن تبدیل می‌کند. بله درست است که بی‌نقص نیست ولی اکثر اوقات هرچه بگویید را متوجه می‌شود و نمی‌خواهد کلمات را بخش‌بخش و شمرده‌شمرده ادا کنید. البته کاربران ایرانی نگران این بخش نباشند، چون این امکان سیستم‌عامل از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند! دست‌کم هنوز. به هر حال، من هنگام آزمایش و زمان صحبت کردن با کورتانا، سرعت طبیعی حرف زدنم را حفظ کردم و تنها اسامی خاص را با تکیه ادا کردم.

به گزارش سافت‌گذر ؛ درست است که این سرویس نسخه بتا است، ولی چند کار خاص از کورتانا برمی‌آید. مایکروسافت در هر به‌روزرسانی سیستم‌عامل قابلیت‌های تازه‌ای خواهد افزود. حال به تعدادی از این «کارهای خاص» اشاره می‌کنیم:

•    دفترچه یادداشت: درست همانند دستیار زنده انسانی، کورتانا نیز از این دفتر جهت ذخیره اطلاعاتی که درباره شما می‌آموزد، بهره می‌برد. زمانی‌که دنبال چیزی می‌گردید و از کورتانا می‌خواهید آن را پیدا کند، این موضوع مورد‌ علاقه را می‌توانید در دفترچه یادداشت وارد نمایید. کورتانا اشخاص و مکان‌هایی که برای شما مهم هستند را ذخیره می‌کند، به علاوه همین کار را در مورد زمان‌های سکوت و یادآورها نیز صورت می‌‌دهد.
•    علایق: ازجمله مواردی است که در دفترچه یادداشت کورتانا ضبط می‌گردد و کورتانا این موارد را به‌روز می‌کند. زیرگروه‌های این عنوان شامل موارد روبه‌روست: امور عادی روزانه، موارد مالی، اخبار، برنامه‌های خارج از خانه (پیشنهادهایی برای صرف غذا یا نوشیدنی)، آب‌و‌هوا و سفر.
•    پیشنهادها: هر بار که این برنامه را اجرا می‌کنید، پیشنهادهایی را می‌بینید که در راستای نیازهای شما مطرح شده‌اند؛ ازجمله کارت‌های حاوی اطلاعات مربوطه (نظیر اخبار، وضعیت آب‌و‌هوا یا یادآورها)، و یا پرسش‌هایی باشند که مطرح شده تا در دفترچه، یادداشت‌برداری شود. در بخش کاشی‌های زنده Live Tiles نیز مهم‌ترین پیشنهادها به نمایش درمی‌آید.
•    یادآورها: کورتانا می‌تواند براساس زمان، مکان یا حتی شخص موردنظر یادآور بسازد. می‌توانید فهرست یادآورها را در صفحه استارت داشته باشید.
•    برنامه‌ریزی: با کورتانا مثل آب خوردن می‌توانید قرار ملاقات‌های خود را به تقویم بیفزایید. این خانم منشی موقعیت را درک می‌کند، به طور مثال اگر پیامکی دریافت کنید با این مضمون که «جمعه برای ناهار»، فقط با چند لمس ساده بر صفحه می‌توانید این دعوت را به تقویم اضافه کنید.
•    ساعات سکوت: این سرویس می‌تواند در زمان‌های دلخواه (یا وقتی که سرتان شلوغ است) ارتباط‌های دریافتی و هشدارها را فیلتر نماید. با این حال، اختیار دست شماست که یک گروه خاص تشکیل داده و افراد مهم را در آن قرار دهید تا درمورد آن‌ها استثنا قائل شود.
•    تایپ کردن یا حرف زدن: همان‌طور که با یک شخص واقعی حرف می‌زنید می‌توانید با کورتانا سخن بگویید. در عین حال، این قابلیت هم وجود دارد که خواسته‌هایتان را بنویسید.

جهت اجرای کورتانا از دو طریق می‌توانید اقدام نمایید: روی کاشی زنده آن کلیک کنید یا دکمه جستجو را فشار دهید تا برنامه اجرا شده و بتوانید با آن کار کنید.
مایکروسافت روی این سرویس به خوبی کار کرده به طوری که صدا چندان ربات‌گونه نیست. آن‌چنان هم که فکر می‌کنید عالی نیست، با این حال در مقایسه با گزینه‌هایی که چند سال پیش در اختیار بود، شروع خوبی برای پلتفرم جدید مایکروسافت است. از آن‌جهت به کورتانا پلتفرم می‌گوییم که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی دارد. مایکروسافت اجازه ایجاد تغییرات را به برنامه‌نویسان داده است تا عملکرد و کاربری کلی آن را ارتقا بخشند. در پرانتز بگوییم: این سرویس همزمان با انتشار نسخه پیش‌نمایش برنامه‌نویسان ویندوز فون 8.1 در آمریکا عرضه شده و هنوز صرفاً در دسترس برنامه‌نویسان است.

در وضعیت حاضر می‌توان گفت، کورتانا انتظارات از یک نسخه آزمایشی را برآورده است. تبدیل گفتار به نوشتار به‌طرز غیرقابل باوری خوب عمل می‌کند و برای اکثر درخواست‌هایی که از او دارید به خوبی پاسخگوست. البته مواردی هم وجود دارد که وقتی از کورتانا می‌خواهید نوشته جدید در توییتر را آماده کند او بخش پیام‌رسانی را بالا می‌آورد، یا این‌که برخی مواقع، هر چیزی را از او بخواهید سعی می‌کند در فهرست آهنگ‌ها دنبالش بگردد.

از طرفی، مایکروسافت پیش از استفاده از این سرویس ارزیابی کیفی بسیار مفصلی کرده است. این شرکت خاطر نشان ساخته که پلتفرم کورتانا برای کار بهتر نیاز به یک مقیاس دارد و این مهم ممکن نمی‌شود مگر این‌که برنامه‌نویسان آن را در دست بگیرند و روزانه از آن استفاده نمایند.

با این وجود سرجمع می‌توان گفت کورتانا در مقابل رقبا به خوبی ظاهر شده و قابلیتی است که در طول زمان رشد نموده و آینده روشنی می‌توان برایش متصور شد.

 

صفحه استارت
با ویندوز فون 8.1 اکنون می‌توانید تصاویر پشت‌زمینه سفارشی خود را خلق کنید. در نسخه 8 فقط می‌توانستید برای یک کاشی تنها یک رنگ مشخص را برگزینید. اما حالا با انتخاب یک تصویر، می‌توانید آن را پشت‌زمینه یک کاشی قرار دهید. به‌علاوه، به جز انتخاب رنگ، گزینه‌های دیگری جهت سفارشی کردن مقابل شماست.

تصویر زمینه در بخش استارت + تم start+theme‌ از تنظیمات قابل تغییر است. سیستم‌عامل، ابزار انتخاب بخش خاصی از تصویر را که می‌خواهید پشت‌زمینه باشد، در اختیارتان قرار داده است. انجام این کار بسیار ساده است و تنها چند ثانیه وقت می‌برد. در تصاویر زیر می‌توانید نمونه‌هایی از این کار را ببینید.

       

به گزارش سافت‌گذر ؛ مسئله‌ای که در مورد تم پیش‌زمینه وجود دارد این است که اگر برنامه‌ای از قابلیت تنظیم رنگ تم بی‌بهره باشد، این مراحل بر آن کارگر نخواهد بود. به عنوان نمونه، اگر از برنامه رسمی که تویتر برای ویندوزفون منتشر کرده استفاده کنید، خواهید دید، تغییرات برای این برنامه عملی نمی‌شود.

جنبه مثبت ماجرا این است که این قابلیت تنها در ویندوزفون است و تنها سیستم‌عاملی است که این شیوه منحصر به فرد سفارشی کردن را ارائه می‌دهد.
 

لاک‌اسکرین
به نسخه 8.1، ویندوز فون یکی دیگر از قابلیت‌هایی اضافه شده که شما را وادار می‌کند بپرسید «چرا بقیه سیستم‌عامل‌ها این ویژگی را ندارند» و این ویژگی، سفارشی کردن لاک اسکرین دستگاه است. این یکی از آن قابلیت‌های ساده ولی کاربردی است که بعد جدیدی از سفارشی کردن را در اختیار قرار می‌دهد. از آن‌جا که دست خلاقیت در خصوص این قابلیت کاملاً باز است، بسیار کنجکاویم بدانیم چگونه برنامه‌نویسان آن را عملی کرده‌اند. از همین الآن، تصاویری از قفل صفحات دیده‌ایم که کانون توجه‌شان بهره‌وری بوده به طوری که پیام‌های اطلاع‌رسان را به‌خوبی نمایش می‌دهند و مانند تصویر زیر لاک‌اسکرین‌های منحصربه‌فردی می‌سازند که از لحاظ هنری به دل مخاطب می‌نشیند.

 

از طرف دیگر، از آن‌جا که لاک‌اسکرین هم شخصی‌سازی می‌شود، این‌گونه به نظر می‌آید که هر کدام از گوشی‌های ویندوزفونی منحصر به فرد هستند، از هوم‌اسکرین گرفته تا لاک‌اسکرین.

 

اگر آرزو داشتید صفحه‌کلید کشیدنی یا همان «سوایپ» Swype را روی ویندوزفون داشته باشید، آرزویتان برآورده شده است، تا حدی. یکی از ویژگی‌های جدید نسخه 8.1 «نوشتن شکلی» Shape writing است که به کمک آن راحت‌تر متن ورودی را به دستگاه می‌دهید. زمانی که به آن عادت کردید، سرعت نوشتن تا حد قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

       

کار با این ویژگی بسیار ساده است. همه کاری که باید بکنید این است که اولین حرف را فشرده، سپس انگشت خود را روی حروف بعدی که می‌خواهید، بکشید. سیستم‌عامل متوجه می‌شود شما دنبال چه کلمه‌ای می‌گردید و آن را وارد می‌کند. دلیل استفاده از عنوان «شکل» این است که هر کلمه با شکل خاصی به نوشتار درمی‌آید و این موضوع به سیستم کمک می‌کند تا کلمه مدنظر را شناسایی نماید.

خلاصه بگوییم: ویژگی بسیار جالبی است. البته ایراداتی هم بر آن وارد است. فرضاً می‌خواهید بنویسید “if”، برنامه معمولاً آن‌را به “I’d” تغییر می‌دهد. اما با کمی تمرین، متوجه می‌شوید که با استفاده از این ویژگی سرعت تایپ تا حد زیادی افزایش می‌یابد.


 

اینترنت اکسپلرر 11
همان‌طور که انتظارش می‌رفت اینترنت اسکپلرر در این نسخه ویژگی‌های تازه‌ای به خود دیده، از جمله وبگردی خصوصی inPrivate browsing، حالت خواندن reading view، باز کردن تعداد بی‌شماری تب و حالت صرفه‌جویی که در آن هنگام مرور در اینترنت حجم تبادل اطلاعات بین 45 تا 70 درصد کاهش می‌یابد. قطعاً با اضافه‌شدن کورتانا عملکرد اسکپلرر هم بهینه‌شده چرا که می‌توانید با دستور صوتی سایت‌هایی را که چسبیده (پین) شده‌اند، باز کنید.

       

به گزارش سافت‌گذر ؛ از لحاظ کلی، به‌روزرسانی اسکپلرر 11 مانند کورتانا محسوس نیست. چرا که تنها مرورگر، ارتقا یافته و وبگردی کمی روان‌تر شده است. در عمل، این مرورگر همانند اکسپلرر ویندوز فون 8 کار می‌کند، بدین معنی که کار مورد نظر را انجام می‌دهد و مشکلی در نمایش صفحات یا کار با مرورگر پیدا نشده و احتمالاً در 8.1 نیز مسئله‌ای پیش نیاید.

 

حمایت تجاری
در بازار تجاری، مایکروسافت همواره بازیگر اصلی بوده اما حرکت ویندوزفون در بیرون کردن رقبا از مسیر مسابقه، حلزونی بوده است. در خصوص نسخه 8، یکی از ویژگی‌های اساسی که نبودش حس می‌شد وی‌پی‌ان بود. خوشبختانه با به‌روزرسانی جدید این مشکل هم برطرف شده، همچنین ایمیل ارتقا یافته و امن‌تر شده، چراکه از استانداردهای حفاظت اطلاعات S/MIME و IRM (مدیریت حقوق اطلاعات) بهره می‌برد.

حال که همه قابلیت‌های تجاری معمول در این پلتفرم گنجانده شده، مایکروسافت راحت‌تر می‌تواند قدم به بازاری بگذارد که به طور سنتی در اختیارش بوده است. اگرچه این شرکت در باز کردن جای پای خود در کمپانی‌ها عملکرد خوبی داشته، اما این دلیل نمی‌شود شرکت‌های فروشنده لوازم فناوری اطلاعات به همین راحتی گوشی‌های کنونی را با ویندوزفون تعویض کنند.

با این حال، از آن‌جا که مایکروسافت در یکپارچه‌سازی و گنجاندن امکانات تجاری، سابقه درخشان‌تری نسبت به گوگل و اپل دارد، انتظار می‌رود موضوع سابقه را در کمپین‌های بازاریابی خود پررنگ کند.

 

اصلاحات بیش‌تر
در این سیستم‌عامل، قابلیت‌های صرفه‌جویی از لحاظ زمان (و احتمالاً جیب شما) به چشم می‌خورد، از جمله این‌ها می‌توان به «وای‌فای سنس» Wi-Fi Sense اشاره کرد. با فعال کردن آن قادر خواهید بود به مراکز وای‌فای مطمئن در سراسر جهان وصل شوید. با این کار، بخشی از کارکرد وبگردی به اینترنت محل انتقال داده می‌شود.

هنگام اتصال به این مراکز، ویندوز فون می‌تواند از جانب شما اطلاعاتتان را نیز وارد و ثبت کند. از این رو انتقال از اینترنت سیم‌کارت به اینترنت وای‌فای برای کاربر کاملاً راحت و حتی نامحسوس خواهد بود. فراتر از مراکز وای‌فای، این ویژگی همچنین به شما اجازه می‌دهد وای‌فای خانگی را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، یا بالعکس. در تنظیمات وای‌فای سنس گزینه‌ای وجود دارد که رمز عبور اینترنت را با مخاطبین به اشتراک می‌گذارد، از این رو هنگامی که با ویندوزفون بالا می‌آیند و این قابلیت روشن باشد، اطلاعات لازم جهت اتصال به شبکه برایشان فراهم می‌شود.

       

«استورج سنس» همان طوری است که می‌خواهید، به شما کمک می‌کند تا حافظه گوشی را مدیریت نمایید. با این قابلیت قادر می‌شوید، داده‌های داخلی را به حافظه خارجی انتقال دهید. شاید این ویژگی به نظرتان بی‌اهمیت بیاید، ولی در دستگاه‌های ارزان قیمتی که از حافظه بیرونی پشتیبانی می‌کنند، همین که بتوانید برنامه را به حافظه خارجی انتقال دهید کار بزرگی است. خریداران گوشی‌هایی همچون لومیا 630 که از نظر حافظه داخلی ضعیف است، بی‌شک از این ویژگی استقبال خواهند کرد.

کنترل میزان صداها نیز تفکیک شده است. سطوح گوناگونی از میزان صدا برای زنگ، پیام‌های اطلاع‌رسان و برنامه‌هایی قابل تنظیم است که میزان صدای متغیر دارند. این ویژگی کوچک اما مفید است. هرچه کاربران بتوانند در سیستم‌عامل بیش‌تر دستکاری کنند، بهتر است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ تقویم نیز از به‌روزرسانی عقب نیفتاده و با اضافه شدن «نمای هفته» کاربرپسندتر شده است. همچنین مایکروسافت برنامه‌های ایکس‌باکس موزیک، پادکست و ویدیو را جدا کرده و هر کدام برنامه مجزایی هستند. با این کار، در زمان کم‌تری می‌توانید به چیزی که می‌خواهید برسید. جنبه منفی آن است که وقتی بی‌حوصله‌اید و می‌خواهید در همه این‌ها بگردید، باید جداگانه سه برنامه را چک کنید.

بهینه‌سازی‌ها و قابلیت‌های دیگری نیز هستند که کار با این سیستم‌عامل را ساده و روان می‌کنند. همچنین، برنامه‌های خاصی ارتقا یافته‌اند. به عنوان نمونه می‌توان به «عکس‌ها» اشاره کرد که کاربری‌اش بهبود یافته، اما چنانچه بخواهیم همه را این‌جا بحث کنیم، کارمان بیش‌تر شبیه تهیه مستند می‌شود تا یک مرور و بازبینی.

 

سخن آخر
کاری که مایکروسافت با ویندوزفون 8.1 صورت داده، در واقع پاسخ‌گویی به همه درخواست‌های اصلی کاربران ویندوزفون جهت بهبود نسخه 8 بوده است. مرکز پیام‌های اطلاع‌رسان تقریباً از موارد بالای فهرست درخواست‌ها بود، چرا که در حکم خانه‌ای است که همه برنامه‌ها می‌توانند پیام‌های خود را به آن‌جا بفرستند.

هماهنگ کردن برنامه‌ها با میانبرهای جدید، ویندوزفون را شکیل‌تر ساخته و آن را در یک سطح با رقبا قرار می‌دهد. کورتانا نیز آن روی سکه قابلیت‌های بزرگ است. این پلتفرم یک دستیار شخصی همراه است که در گذر زمان با شما بیش‌تر آشنا می‌شود. درست است که این نسخه نیاز به بهبود و رشد دارد، ولی برای پلتفرمی که در مراحل آزمایشی خود است به خوبی جواب داده است. از آن‌جا که مایکروسافت چندین پلتفرم را در اختیار دارد، جا برای مانور دادن روی کورتانا زیاد است. بسیار مشتاقیم بدانیم مایکروسافت در آینده چگونه کورتانا را با سایر پلتفرم‌ها هماهنگ می‌کند.

 

ویندوزفون به عنوان یک سیستم‌عامل دارد رشد می‌کند و پابه‌پای سیستم‌های جاافتاده حرکت می‌کند. جایی که این سیستم‌عامل در آن می‌لنگد، برنامه‌هاست. به نظر نگارنده من برنامه‌های خوبی برای ویندوزفون نوشته شده، اما تنها داشتن برنامه روی گوشی کافی نیست، پشتیبانی درازمدت نیز باید لحاظ گردد.

به عنوان نمونه، برنامه تویتر را ببینید، کاملاً معلوم است که از نسخه iOS اپل عقب است، یا مثلاً برنامه گوگل. برنامه‌های دیگری نیز در این لیست جای می‌گیرند به علاوه، عنوان مثال Spotify و Uber . اگر نسخه خوبی از این برنامه آخر روی ویندوزفون دیدید حتماً به ما هم بگویید!

با این وجود، شرایط در حال بهبود است. مایکروسافت کیفیت نسخه‌های آینده را بالا می‌برد و اکنون هم توانسته بخشی از بازار را در اختیار بگیرد. از لحاظ پشتیبانی برنامه‌ها هم دارد خود را بالا می‌کشد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ از نظر مایکروسافت، ویندوزفون 8.1 نمونه دیگری از فرصت این کمپانی برای برآوردن انتظارات جامعه آن هم به صورت رضایت‌بخش است، ولی چالش اصلی در فراهم کردن این قابلیت‌ها برای کاربران فعلی است. کاربرانی که می‌خواهند گوشی‌های خود را به ویندوز فون 8.1 ارتقا دهند، باید تا تابستان امسال صبر کنند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 21121 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/03/26 تعداد مشاهده: 2421
کلید واژه ها: ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

MHT 1393/03/26 11:07
هیچکدوم از خبرهای بخش اخبار، کیفیت و دقت و نوآوری نداره، مگر اخباری که منبعش خودتون هستید و کپی پیست نیست!

از جهات مختلف واقعا عالی بود...
ممنون
:)