کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9188 | مشاهده و دانلود: 739427422 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/25 | اعضاء: 316644 | نظرات: 37900
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

هدیه امروز: صفحه‌کلید رایانه‌تان را هم آدم حساب کنید!

به گزارش سافت‌گذر ؛ صفحه‌کلید رایانه شاید یکی از مظلوم‌ترین سخت‌افزارهای رایانه باشد. علی‌رغم آن‌که کاربران بیش‌ترین استفاده مستقیم را از آن می‌کنند، اما کم‌تر پیش می‌آید که حاضر باشند هزینه خوبی برای آن پرداخت کنند. تنها کافی است هزینه خرید یک صفحه‌کلید را با هزینه خرید رم، کارت گرافیک یا مثلاً پردازنده مقایسه کنید.

تابه‌حال دقت کرده‌اید مردم اکثراً پول اندکی بابت کالاهایی می‌پردازند که در زندگی روزمره بیش‌ترین سروکار را با آن‌ها دارند؟ به عنوان نمونه: ما یک‌سوم از عمرمان صرف خوابیدن می‌شود، ‌حال به اشخاصی برمی‌خوریم که بیش از 10 سال است روی یک تشک صد دلاری یا حتی ارزان‌تر می‌خوابند.

 

نمونه دیگر کسانی هستند که شغل‌شان ایجاب می‌کند 8 ساعت یا بیش‌تر در روز با رایانه کار کنند، بااین‌حال تایپ‌هایشان روی صفحه‌کلیدهای سفت ابوقراضه‌ای انجام می‌گیرد که احتمالاً به اتصال PS/2 هم نیاز دارند. دراین‌خصوص مثال‌های بیش‌تری می‌توان آورد که مضمون همه یکی است؛ غالباً چیزهای ساده‌ای را پشت گوش می‌اندازیم که با اصلاح‌شان، زندگی می‌تواند شیرین و دلپذیرتر گردد. در هرکدام از دو موردی که مثال آوردیم می‌توان با اندکی هزینه بیش‌تر و استفاده از تخفیفات موجود به بهره‌وری بالاتر و استرس و فشار کم‌تر رسید.

پیشنهاد ما برای خرید تشک چندان به دردتان نخواهد خورد اما چنانچه به دنبال تهیه یک صفحه‌کلید مکانیکی، به‌ویژه صفحه‌کلید جدید شرکت «متادات» موسوم به داس کیبورد 4 هستید، اطلاعات ما به دردتان خواهد خورد.

بی‌شک متادات از شرکت‌های پیشرو در صنعت تولید صفحه‌کلیدهای مکانیکی است. از زمان عرضه نخستین صفحه‌کلید «داس کیبورد» در سال 2005، نسل‌ها و رقبای زیادی وارد صحنه شده‌اند، بااین‌حال جدیدترین محصول متادات نسبت به نسل قبلی یک سروگردن بالاتر است، دست‌کم این اظهارنظر مدیرعامل شرکت، آقای «دنیل گورمر» است.

قیمت صفحه‌کلید: 169 دلار
مشخصات
•    سوئیچ «چری ام‌ایکس» Cherry MX با سطح تماس طلایی (که لازم است با انگشت کوچک فشرده شوند)
•    کنترل صدا و تصویر ویژه به همراه گردانه بسیار بزرگ تنظیم صدا
•    اتصال هاب دو درگاه یواس‌بی 3 مافوق سریع SuperSpeed
•    دکمه خواب سریع به منظور صرفه‌جویی در برق
•    پنل بالا از جنس آلومینیوم آبکاری‌شده
•    حک لیزری اسم هر کلید روی سرپوش
•    چینش 104 کلیدی برای US، 105 کلیدی برای UK، NO و DE
•    اسکن جداگانه تمام کلیدها برای پشتیبانی از فشردن همزمان دکمه‌ها
•    قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزاری
•    کابل بسیار بلند 201 سانتی‌متری یواس‌بی با تک اتصال‌دهنده نوع آ
•    ابعاد: 45.7 در 17.2 در 2 سانتی‌متر
•    وزن: 1.3 کیلوگرم

 
کلیدهای کنترل صوت و تصویر به همراه دکمه تنظیم صدای بسیار بزرگ

به گزارش سافت‌گذر ؛ داس کیبورد 4 ماه مارس 2014 معرفی شد. علی‌رغم اضافه‌شدن چند ویژگی تازه، صفحه‌کلید از لحاظ زیبایی‌شناختی به اصل خود وفادار بوده و چینش 104 کلیدی دارد. آن‌هایی که با نسخه‌های پیشین «داس» آشنایی دارند، فوراً متوجه دکمه تنظیم صدای غول‌پیکر اضافه شده و کنترل‌های صوت و تصویر در گوشه راست بالای صفحه می‌شوند.

این کلیدها شامل دکمه «پخش»، «عقب» و «جلو» بردن و نیز «قطع صدا» و حالت «خواب» می‌شود. چراغ‌های کوچک آبی‌رنگ ال‌ای‌دی، وضعیت «نام‌لاک»، «اسکرول‌لاک» و «کپس‌لاک» را نشان می‌دهند. نور چراغ‌ها بسیار روشن است اما در وضعیتی قرار گرفته‌اند که نور را مستقیم به بالا می‌تابانند، به عبارت دیگر چشم شما را نمی‌زنند.

متادات ترجیح داده پنل 1.8 میلی‌متری بالایی صفحه‌کلید از جنس آلومنیوم با روکشی شبیه به پودر باشد. در نسخه‌های پیشین، این بخش از جنس پلاستیک براق بود که تمیز نگه داشتن آن به کابوسی برای کاربر تبدیل می‌شد. پرداخت سیاه مات کل صفحه‌کلید موجب شده دردسر قبلی از بین برود و دوام بالا و ظاهر شیکی به دستگاه ببخشد؛ چنانچه انتخاب شما نسخه «آلتیمت» با کلیدهای بدون رونوشت باشد، این ویژگی قطعاً مورد توجه واقع می‌شود.

 

داس کیبورد 4 حرفه‌ای مورد بررسی ما، از حک لیزری رونوشته‌ها به رنگ سفید و فونت جدیدی بهره می‌برد که جهت راحتی خواندن طراحی شده است، از طرفی هر دو مدل از سرپوش‌های ترموپلاستیک سیاه‌رنگ استفاده می‌کنند.

خریداران هر کدام از دو مدل موجود می‌توانند یکی از دو نوع سوئیچ‌های طلایی را انتخاب کنند: چری ام‌ایکس قهوه‌ای یا چری ام‌ایکس آبی‌رنگ. مشخصات هر دو نوع اشتراکاتی دارند، ازجمله: 4 میلی‌متر رفت و برگشت کلید، 2 میلی‌متر رفت، طول عمر 50 میلون حرکتی، و نیز بازگشت به حالت اولیه کلیدها ظرف 5 میلی‌ثانیه یا کم‌تر.

 

زیرکلیدهای قهوه‌ای حس نرم‌تری به انگشتان می‌دهند و با فشار تنها 15 گرمی فعال می‌شوند (به خاطر داشته باشید این کلیدها با انگشت کوچک فشرده می‌شود). رنگ آبی، فشار 50 گرمی را طلب می‌کند و نوعاً همان مدلی است که همه با عنوان صفحه‌کلیدهای مکانیکی می‌شناسند. این صفحه‌کلیدها صدای کلیک‌کلیک بلندی دارند. نمونه بررسی ما مدل آبی‌رنگ بوده است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ بازی‌خورها حتماً ارزش پشتیبانی صفحه‌کلید از فشردن هم‌زمان چندین دکمه را درک می‌کنند. البته به منظور حصول اطمینان از سازگاری سیستم میزبان، در حالت پیش‌فرض این امکان غیرفعال است. شما می‌توانید با فشردن هم‌زمان شیفت و دکمه قطع صدا آن‌را فعال نمایید. در بالای صفحه نزدیک دکمه‌های کنترل صوت و تصویر، هاب یواس‌بی 3 را می‌بینید که با نسخه‌های یواس‌بی 2 و 1و1 نیز هماهنگ است. ناگفته پیداست که به منظور بهره‌مندی از سرعت کامل این درگاه لازم است آن‌را به یواس‌بی 3 رایانه متصل نمایید.

 

حالا که بحث اتصال شد، لازم است خاطر نشان کنیم این صفحه‌کلید مجهز به کابل یواس‌بی 201 سانتی‌متری است که از بورد جدا نمی‌شود. این کابل از ضخیم‌ترین کابل‌هایی است که روی یک وسیله ورودی دیده‌اید و نظر به این‌که با اتصالات محکمی به بورد متصل است تا پایان عمر صفحه‌کلید دوام می‌آورد. هیچ نرم‌افزار درایوری جهت نصب لازم ندارید: به راحتی صفحه‌کلید را به ویندوز، مک، لینوکس یا کروم متصل نمایید، حال دستگاه آماده به کار است.

قسمت پایینی صفحه‌کلید، همان‌طورکه پیش‌تر نیز اشاره شد، از جنس ترموپلاستیک شکل‌یافته است. این الیاف به وسیله چند عدد پیچ به پنل آلومنیومی بالا متصل شده است. 4 پایه پلاستیکی در چهارطرف صفحه‌کلید، آن‌را محکم سر جا نگه می‌دارند. حتماً متوجه شده‌اید که هیچ پایه‌ای جهت کج کردن صفحه‌کلید وجود ندارد. در عوض، داس 4 از پایه میله‌ای مغناطیسی بهره می‌برد که چهار درجه بورد را بالا می‌آورد و خطر کنده شدن پایی را از بین می‌برد. به‌علاوه، می‌توانید از این پایه میله‌ای به عنوان یک خط‌کش 40 سانتی‌متری استفاده کنید!

 

ابعاد صفحه‌کلید در حالت عادی 458 در 172 در 20.2 میلی‌متر است و در حالتی که پایی قرمز رنگ متصل باشد 31 میلی‌متر ارتفاع دارد. از لحاظ وزن کمی سنگین است، بااین‌حال زمانی‌که پای صفحه‌کلید در میان است معیار وزن چندان مهم نیست مگراین‌که بخواهید مرتباً صفحه‌کلید را به مهمانی ببرید.

از این‌ها گذشته، قدرت یک صفحه‌کلید در زمان تایپ سنجیده می‌شود. من کم‌تر از یک ماه است که از این صفحه‌کلید استفاده می‌کنم، و آن‌را جایگزین لاجیتک جی 510 کرده‌ام که 3 سال است روی میزم جا خوش کرده است. حداقل برای من زمان می‌برد تا از یک صفحه‌کلید به دیگری مهاجرت می‌کنم و داس 4 نیز از این موضوع مستثنی نبود. همان‌طورکه در انتظار داشتم یکی از دلایل عادت نکردن سریع به تایپ با آن، عدم وجود جای قرارگیری مچ دست بود.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ متادات دلیل عدم گنجاندن جای مچ یا حتی اضافه نکردن آن به عنوان وسیله یدکی را وجود میزهای ارگونومیک دانست. حتی شیوه چینش کلیدها به صورت مقعر بوده تا تایپ را آسان‌تر نماید. من این توضیحات شرکت را کاملاً می‌پذیرم، ولی برای کسانی که بیش از 15 سال با جای مچ تایپ کرده‌اند، تغییر رویه دادن به تکنیک «مناسب» بسیار مشکل می‌نماید. به توصیه یکی از دوستان، یک جای مچ 3M خریداری کردم و به‌سرعت متوجه بهبود قابل‌توجه در دقت و راحتی کار شدم، 20 دلار بابت آن پرداختم ولی ارزشش را داشت چراکه بهترین وسیله یدکی بوده که تابه‌حال استفاده کرده‌ام.

نمی‌خواهم داس را به خاطر ترویج تکنیک «مناسب» تایپ به انتقاد بکشم، اما واقعاً انتظار داشتم برای حل این مشکل راهکاری مخصوص ارائه می‌داد.

زیرکلیدهای چری ام‌ایکس مدل آبی‌رنگ دقیقاً همانگونه‌اند که وصف شده‌اند. هربار که کلیدی را می‌فشارید صدای کلیک بلندی می‌شنوید که با بازخورد مکانیکی که از صفحه می‌گیرید هماهنگ است. به هنگام پایین رفتن صدای کلیک می‌آید و حتی زمانی‌که می‌خواهد بالا بیاید نیز صدای فنرگونه‌ای خواهید شنید. به گوش رسیدن صدای کلیک به شما قوت قلب می‌دهد، تقریباً هر بار آن را می‌شنوم ترغیب می‌شوم سریع‌تر تایپ کنم و روحیه‌ام دوچندان می‌گردد.

 

بااین‌حال، باید بدانید چنانچه در محیطی کوچک با دوستانتان زندگی می‌کنید حتماً با داشتن این صفحه‌کلید به مشکل می‌خورید. چاره‌ای هم نیست. این صفحه‌کلید نسبت به سایر صفحه‌کلیدهای عادی پرسروصداتر است.

به جز انتقادی که از نبود جای مچ داشتم، موارد دیگری نیز هست که اگر من بودم، به داس 4 اضافه می‌کردم یا تغییر می‌دادم؛ کار را با کلیدهای ماکرو شروع می‌کنیم، کلیدهای اضافی که جدای از کلیدهای مشترک بین همه صفحه‌کلیدها هستند و اغلب کاربردهای بسیار به‌دردبخوری هم دارند. صفحه‌کلید لاجیتکی که داس 4 جایگزین آن شد، 18 کلید ماکرو در گوشه سمت چپ داشت؛ با امکان تنظیم هر کلید در سه حالت، سرجمع 54 کلید در اختیار شما بود. مطمئناً من به نصف آن تعداد کلید هم احتیاج نداشتم، اما گنجاندن 6 یا 7 کلید ماکرو ایده بدی نیست. از طرفی نبود نور ال‌ای‌دی در دکمه‌های یک کیبورد 169 دلاری هم نقطه ضعفی ناجوانمردانه است.

از دید زیبایی‌شناختی، بدون هیچ شکی صفحه‌کلید، یک صفحه‌کلید «داس» است. وزن کلی آن بیانگر حرفه‌ای بودن دستگاه است. ویژگی‌های خوبی در آن گنجانده شده که در ترکیب با نرم‌افزار آپدیت‌شونده نسبت به نسخه‌های پیشین بسیار بهتر است و می‌توان لذت تایپ را با آن تجربه کرد. تمامی صفحه‌کلیدهای متادات دارای گارانتی یک‌ساله کارخانه‌اند و چنانچه مستقیماً از خود شرکت خریداری شوند این مدت به سه‌سال افزایش می‌یابد. از لحاظ قیمت، نسخه حرفه‌ای چری ام‌ایکس آبی که در این‌جا بررسی شد، 169 دلار است. می‌دانم که این میزان هزینه، برای یک صفحه‌کلید کمی زیاد به نظر می‌رسد، اما داستان تشک را به یاد آورید. هنگامی که به آن به دید یک سرمایه‌گذاری می‌نگرید و مدت زمانی‌که با صفحه‌کلید سروکار دارید و نیز تاثیر بالقوه‌ای که بر زندگیتان خواهد داشت را در نظر می‌گیرید، در دراز‌مدت پول و زمان زیادی صرفه‌جویی کرده‌اید.

بنابراین سر جمع خریدن و استفاده از داس کیبورد 4 را به همه کسانی که به دنبال صفحه‌کلید مکانیکی با کیفیت می‌گردند پیشنهاد می‌کنم.

امتیاز کلی: 85 از صد
نقاط مثبت: یکی دیگر از صفحه‌کلیدهای محکم و خوش‌ساخت داس که دارای پنل آلومینیومی بالاست، هم‌چنین با دارا بودن پرداخت مات دیرتر کثیف می‌شود. هاب داخلی یواس‌بی 3. صدا و بازخورد کلیکی منحصربه‌فرد به هنگام تایپ که این عمل را لذت‌بخش می‌نماید، در مدل قهوه‌ای رنگ این بازخورد لذت‌بخش با صدای کم‌تری هم همراه است.
نقاط ضعف: کلیدهای اختصاصی صوت و تصویر از خوب هستند، ولی گنجاندن چند کلید ماکرو کار را بهتر می‌کرد. نبود نور زیرین صفحه‌کلید و جای قرارگیری مچ دست، ضعف ناجوانمردانه‌ای در این کیبورد 169 دلاری است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 21184 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/03/29 تعداد مشاهده: 2060
کلید واژه ها: ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

wasted 1393/03/30 08:06
دادن 169 دلار پول برای یه "کیبورد" بی نهایت احمقانست!

با این پول میشه یه مادربورد نیمه حرفه ای، یه پردازنده قدرتمند، یا یک هارددیسک 4 ترابایتی خرید!

قطعاً این نوع لوازم لوکس برای ما و شما نیست، برای افرادی هست که از از فرط پولداری نمیدونن پولشون رو چطوری حروم کنن!
پویا 1393/03/29 13:15
صفحه کلیدهای مکانیکی واقعا فوق العاده هستند ولی توی بازار ایران با قدرت خریدی که اکثریت قشر جامعه دارند ازقیمت بالایی برخوردارند.