کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9171 | مشاهده و دانلود: 738272362 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/16 | اعضاء: 316495 | نظرات: 37897
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

معرفی زبان برنامه‌نویسی SWIFT اپل

اپل و مایکروسافت دو شرکتی هستند که از سال‌های گذشته همیشه محکوم بر این بوده‌اند که بسیار انحصاری و بسته عمل کرده و هیچ انعطافی در زمینه حرکت به سمت جهان متن‌باز از خود نشان نمی‌دهند. چند وقت پیش مایکروسافت در این زمینه اقدامات محدودی را انجام داد و بعد از مدتی هم دوباره به سمت و سوی سابق خود بازگشت و در این میان تنها اپل مانده بود که همچنان محکم بر سر موضع خود پابرجا بود.

اپل

به گزارش سافت گذر به نقل از برسام؛ این ماجرا با معرفی زبان برنامه نویسی جدید اپل با نام SWIFT کمی فرق کرد. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که معرفی این زبان جدید می‌تواند باعث ایجاد نرمش یا انعطافی توسط شرکت اپل نسبت به جهان متن باز منتهی شود. این هفته این زبان را به شما معرفی خواهیم کرد. کارشناسان می‌گویند، یکی از بزرگ‌ترین اتفاق‌های چند ساله کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در سال ۲۰۱۴ معرفی زبان برنامه‌نویسی SWIFT بوده است.

این زبان در کنار امکانات تازه سیستم عامل آی‌اواس، دست برنامه نویسان و توسعه‌دهندگان بزرگ و کوچک را در به وجود آوردن و نوشتن اپلیکیشن‌های متفاوت و کاربردی‌تر، باز می‌گذارد و دقیقا به همین خاطر کارشناسان می‌گویند این اقدام می‌تواند به جهت گیری در زمینه حرکت اپل به اوپن سورس منجر شود.

زبان برنامه‌نویسی SWIFT

احتمالا اولین سئوالی که در ذهن افراد شکل می‌گیرد این است که آیا SWIFT، مجموعه‌ای از مهم‌ترین و بهترین نیازهای یک زبان برنامه نویسی است؟ آیا این محصول اپل به یک مرجع تبدیل شده و برنامه نویسان را به سمت خود جذب خواهد کرد؟

در این رابطه باید گفت که زبان‌های اسکریپتینگ، همچون Python طراحی شده‌اند تا با آن‌ها برنامه نویسی آسان‌تر باشد و همچنین تست و اجرای برنامه‌ها نیز ساده‌تر صورت بپذیرد، اما این زبان‌ها ایده‌آل نیستند و نمی‌توان از آن‌ها در اپلیکیشن‌های بزرگ یا مثلا بازی که از تمام قدرت تلفن هوشمند شما استفاده می‌کند، بهره‌‌مند شد.

در طرف دیگر زبان‌های برنـامه‌نویسی سنتی همچون C Objective دست شمـا را برای استفـاده از تمامی توان دستگاه بازتر می‌گـذارند و شما بهتـر می‌توانید اپلیکیشن‌های خود را مدیـریت نماییـد ولـی مشکلات آن‌ها به مواردی همچـون یادگیری سخـت و مراحل طاقت‌فرسای کامپایـل و آزمایش اپلیکیشن باز می‌گردد.

اما در این بین، SWIFT قول می‌دهد که تمام خوبی‌های لازم را داشته باشد و در آن خبری از نقطه بد نباشد! این وعده اپل به برنامه‌نویس‌هاست و شواهد اثبات آن را می‌توان در نتایج بنچ مارک‌هایی که نشان از سرعت بیشتر این زبان برنامه‌نویسی نسبت به C Objective و Phyton داشت، جست‌وجو کرد. ولی وجه تمایز اصلـی زبان SWIFT در امکـانی با نام playgrounds نهفته است. امکانی که برنامه نویس‌ها در محیط کاربری Xcode اجازه می‌دهد تا نتیجه و حاصل کدهایشان را به صورت ریل‌تایم یا همزمان مشاهده کنند، درست مانند یک زبان برنامه نویسی اسکریپت! این در حالی است که در زبان‌های سنتی، ناچارید تا ابتدا کدها را بنویسید، ‌سپس به کامپایلر جهت ترجمه کدها به زبان ماشین مراجعه کنید و بعد از آن عملکرد اپلیکیشن را مشاهده کنید. فرآیندی که بسته به نوع اپلیکیشن می‌تواند وقت زیادی را از شما برای هر بار تست بگیرد.

سرعت بالاتر می‌رود

این موضوع مزیت‌های بسیاری را برای برنامه‌نویسی با سوئیفت به ارمغان می‌آورد. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به امکان آزمایش و اجرای اپلیکیشن‌ها به صورت فوری توسط برنامه‌نویس اشاره نمود که در نتیجه آن، ساخت و تست اپلیکیشن‌های پیچیده دیگر طاقت‌فرسا نخواهد بود و سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌پذیرد. به علاوه، سوئیفت زبان برنامه‌نویسی ساده‌ای است! درست مثل زبان برنامه‌نویسی Python، شما برای اجرای بسیاری از فرامین نیازی نیست که ده‌ها خط کد بنویسید.

بدین‌ترتیب تولید اپلیکیشن‌ها باز هم سرعت بیشتری به خود می‌گیرند. در نهایت، اگر سوئیفت همانطور که اپل می‌گوید سریع و آسان باشد، امکان افزایش جلوه‌های گرافیکی بیشتر و بهتر به بازی‌های تلفن همراه نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین این عوامل سبب می‌شود تا امکان تعامل و پاسخگویی بیشتر برنامه‌ها نیز بدون نیاز به ارتقای سخت‌افزارهای قدیمی، افزایش پیدا کند. با توجه به این که اپلیکیشن‌ها، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های امروزی هستند، می‌توان گفت که اگر SWIFT، همان چیزهایی را داشته باشد که اپل گفته است، باید گفت که اپلیکیشن‌های بیشتر، بهتر و با سرعت بالاتری در راه هستند.

این جریان یک تغییر بسیار بزرگ است و شاید بتوان گفت برای شرکت اپل یک جهش بزرگ به حساب می‌آید و می‌تواند حواشی مثبت یا منفی زیادی برای این شرکت داشته باشد. البته در حال حاضر نمی‌توان هیچ گونه قضاوتی در این رابطه داشت زیرا بسیار زود هنگام است. ما باید منتظر بمانیم تا برنامه نویسان و توسعه دهندگان کمی به آزمایش در این رابطه بپردازند تا به صورتی دقیق‌تر بتوان در رابطه با آن نظر داد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 21203 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: برسام تاریخ خبر: 1393/03/31 تعداد مشاهده: 1854
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر