کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316247 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

مروری بر گوشی ال‌جی جی‌فلکس

به گزارش سافت‌گذر ؛ شهرت و پرفروش بودن همیشه یکی نیست. برخی کمپانی‌ها بسیار مشهور هستند، اما لزوماً محصولاتشان فروش زیادی ندارد. ال‌جی در زمینه گوشی‌های هوشمند یکی از این کمپانی‌هاست که تلاش می‌کند خود را از این وضعیت نجات دهد.

 

اواخر سال 2013 بود که تصمیم دو شرکت بر آن شد که ابتکار به خرج داده و دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش خمیده را به بازار معرفی نمایند. باوجوداین‌که سامسونگ هنوز این دستگاه را به طور عمومی معرفی نکرده، اما ال‌جی با موفقیت دستگاه صفحه‌خمیده خود موسوم به «جی‌فلکس» G Flex را در بازار جهانی عرضه نموده است. چیزی که این دستگاه را منحصربه‌فرد می‌کند تنها خمیدگی طراحی آن نیست، بلکه این قابلیت نیز هست که در شرایطی که تحت نیرو و فشاری ناخواسته قرار می‌گیرد، تخت بایستد.

 

ال‌جی، به عنوان شرکتی دیرپا در بازار تلفن‌های هوشمند، دستگاه‌هایی متوسط و یا سطح پایین تولید کرده که اغلب به دست فراموشی سپرده شده‌اند. حتی عناوین برتر سابق این کمپانی نظیر «آپتیموس 2 ایکس» و «آپتیموس 4 ایکس» نتوانستند نظرات چندانی را جلب کنند. طی چندسال اخیر، ال‌جی تلاش‌های خود را دوچندان ساخته و به آرامی محصولاتی را خلق نموده که در یادها می‌ماند. این مسیر پرمشقت و طولانی بوده است، لیکن ال‌جی درنهایت توانسته خود را به توفیق نزدیک نماید. این شرکت از شتاب ایجاد شده بهره گرفته و پرچم‌دارهایی هم‌چون «جی 2»، «جی 2 پرو» و «جی‌پد» را راهی بازار نموده است.

ال‌جی با در اختیار گرفتن فرمول موفقیت و طراحی خیره‌کننده، عناوین نیمه‌موفق و شاخصی را روانه بازار کرده است. جی‌فلکس دستگاهی غول‌آسا است، همین موضوع باعث شده تا برخی آن‌را نزدیک به تبلت بدانند. با داشتن صفحه‌نمایش 6 اینچی به راحتی می‌توان آن‌را در زمره «فبلت‌ها» (گوشی و تبلت) قرار داد. ازسوی‌دیگر، نکته‌ای که باعث می‌شود این دستگاه عظیم‌الجثه به نظرتان جذاب بیاید، کاربرد خارق‌العاده صفحه‌نمایش خمیده و بدنه‌ای است که کمابیش به صورت طبیعی اجازه می‌دهد زیر دستان‌تان به راحتی نوازش گردد. این گوشی هیجان‌انگیز تمامی فناوری‌های نوین را در خود جای داده تا ژانر کهنه‌شده گوشی‌های همراه را قدمی به جلو ببرد. اما باید دید، این انحراف به موفقیت دست خواهد یافت یا این‌که پرده فراموشی بر روی آن افتاده و تنها به دلیل ظاهر عجیب و غریبش در خاطره‌ها می‌ماند.

 

طراحی
خصوصیات جی‌فلکس به برادرش یعنی جی 2 بیش‌تر شباهت دارد. در قسمت جلویی، دارای طراحی ساده است که یک صفحه‌نمایش عظیم 6 اینچی بر آن حکمرانی می‌کند؛ ضمناً هیچ‌گونه دکمه‌ای به چشم نمی‌خورد. ویژگی‌های مشخصه آن فقط دوربین جلو 2 مگاپیکسلی، حسگر فاصله، اسپیکر گوشی و نشان ال‌جی در قسمت پایین است. حاشیه‌های کرومی خاکستری تیره و قاب نسبتاً باریک در گوشه‌ها، صفحه‌نمایش را دربرگرفته‌اند.

از بسیاری جهات، ال‌جی روی طراحی گوشی به خوبی کار کرده است، به طوری که جایگاه سنتی دکمه‌های کنترل صدا و خاموش/روشن کردن در پشت دستگاه تعبیه شده است. از لحاظ نظری، عوض کردن جای این دکمه‌ها بدین معناست که کاربران می‌توانند بهتر به آن‌ها دسترسی داشته باشند، اما همین موضوع می‌تواند برای برخی دیگر دردسرآفرین باشد. در عمل، تغییر جای صورت گرفته تا حدی شما را آزار خواهد داد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ اگرچه تغییرات محسوسی در دکمه‌های صدا و خاموش کردن وجود دارد، اما زمانی‌که غرق در کار با گوشی هستید، اختلاف چندانی حس نمی‌کنید. درست است که با فشردن تصادفی دکمه خاموش به هنگام مکالمه کسی شما را مؤاخذه نمی‌کند، اما وای به روزی که همین اشتباه را حین تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی یا هر کار دیگری که شما را نیازمند کنترل صدا می‌کند، انجام دهید. الآن که یک ماه از استفاده من از این گوشی می‌گذرد، هنوز همین مسئله برایم پیش می‌آید و با آن مشکل دارم. من بی‌دقتی نمی‌کردم، بلکه فشردن یک دکمه نباید کاربر را به فکر وادار کند و طراحی‌ باید به گونه‌ای باشد که نیاز به تأمل نداشته باشد.

متأسفانه هنوز هم که هنوز است به چینش دکمه‌ها در پشت گوشی عادت نکرده‌ام و همیشه در این فکرم که نکند دکمه‌ها را عوضی زده باشم. حالا قسمت خوب ماجرا این است که در اکثر اوقات به دکمه‌های پشتی نیاز نداشته‌ام؛ درعوض با ضربه‌ای آرام به صفحه، عملکردهای لازم را فعال می‌کنم. شاید در نسل‌های بعدی که از جی‌فلکس یا دیگر عناوین مطرح ال‌جی خواهد آمد، شاهد بهبود در وضعیت طراحی دکمه‌های تنظیم صدا و خاموش/روشن باشیم.

 

در بالای این دو دکمه، یک دوربین 13 مگاپیکسلی می‌بینید که فلشی کوچک و حسگر مادون‌قرمز دوطرف آن‌را احاطه کرده است. در ادامه مفصل راجع به دوربین صحبت خواهیم کرد، ولی درخصوص بخش مادون‌قرمز همین را باید گفت که بدون نقص کار می‌کند، خیلی راحت توانستم برنامه داخلی گوشی را تنظیم کنم و درعرض چند دقیقه تلوزیونم با گوشی کنترل می‌شد، تنها مشکلی که با فرستنده مادون‌قرمز داشتم «جای» آن بود. ازآن‌جا‌که محل قرارگیری آن در قسمت پایینی گوشی است و لازم است در خط مستقیم با گیرنده تلوزیون قرار گیرد، مجبورید به منظور تعویض شبکه، جی‌فلکس را در حالت‌های عجیب و غریب بگیرید. نحوه قرارگیری دکمه مادون‌قرمز این دستگاه در تضاد مستقیم با گوشی‌هایی هم‌چون «اچ‌تی‌سی وان» است که فرستنده در بالا همانند کنترل تلوزیون قرار دارد. شاید بگویید نقص کوچکی است ولی فقط می‌خواستم همه‌چیز را گفته باشم.

در قسمت پایینی، شکاف بلندگویی را می‌بینید که صدایش در حد معقولی بلند است، اما نحوه قرارگیری آن طوری است که وقتی گوشی را به‌طور عادی در دست می‌گیرید آن قسمت را نیز با دست می‌پوشانید. در قسمت زیرین دستگاه اتصال 3.5 میلی‌متری استاندارد هدفون، پورت شارژر میکرو یواس‌بی و سوراخ کوچک میکروفون واقع شده است. قاب پشت دستگاه را نمی‌توان جدا کرد، ازاین‌رو جای سیم‌کارت در سمت چپ دستگاه است، درضمن، ضخامت دستگاه 8.7 میلی‌متر است.

 

علی‌رغم اندازه نسبتاً بزرگ، جی‌فلکس به راحتی در دستان‌تان جای می‌گیرد. همه این‌ها به خاطر بدنه خمیده است. بااین‌حال از لحاظ بدنه مسئله‌ای پیش می‌آید و آن هم، جنس پلاستیک براق است. اندازه غیرمعمول دستگاه و جنس آن سبب شده درصورتی‌که جانب احتیاط را نادیده بگیرید، گوشی از دست‌تان بلغزد و بر زمین بیفتد. به عنوان فردی که اندازه دستانش معمولی است می‌گویم، چندین بار این اتفاق برایم افتاده است، همین موضوع باعث شده نسبت به گوشی محتاط‌تر باشم.

چنانچه قصد دارید جی‌فلکس را در جیب شلوار بگذارید، از همین الآن به شما هشدار می‌دهیم: به دلیل اندازه و شکل خاصی که این دستگاه دارد به خوبی در جیب قرار نمی‌گیرد؛ به جای این‌که با انحنای طبیعی ماهیچه‌های پا هماهنگ شود، گوشی برعکس عمل کرده و برجستگی عجیبی در جیب جلویی به‌وجود می‌آورد.

درنهایت باید به قابلیت خمیده و راست شدن حقیقی گوشی اشاره کرد. درست شنیدید با فشار دادن گوشه پشتی دستگاه، شکل گوشی تغییر کرده و خمیدگی خود را از دست می‌دهد. درست است که شرکت ال‌جی چنین نوعی از فشار و زور زدن به دستگاه را توصیه نکرده، اما فکر کردن به جنبه‌های مهندسی و طراحی پشت این گوشی، انسان را به هیجان وامی‌دارد. هیچ‌گاه برای من به شخصه مشکلی پیش نیامد و آن‌هایی که از من درخواست کرده‌اند تا این قابلیت را ببیند، از من جواب نه نشنیده‌اند. درست است که هنگام فشار دادنش صداهای غیژغیژ و شکستنی می‌آید ولی دستگاه بدون این‌که آسیبی ببینید همواره به شکل قبلی بازمی‌گردد.

صفحه‌نمایش
یک صفحه‌نمایش 6 اینچی 720p فسفرسنت OLED (در واقع POLED) با فناوری شیشه گوریلا 2 محصول شرکت کورنینگ روی این گوشی خودنمایی می‌کند. اثر انگشت و روغن روی صفحه‌نمایش و قاب خاکستری تیره دستگاه می‌ماند. اگرچه شیشه گوریلای سوار شده روی گوشی جدیدترین نسخه شرکت کورنینگ نیست، ولی همین نسل دوم شیشه‌ها هم به‌خوبی در مقابل خش مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارند. طی یک ماهی که از گوشی استفاده کرده‌ام هنور خش یا خطی رویش نیفتاده است.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ طبیعتاً زمانی‌که با صفحه‌نمایش‌های بزرگی هم‌چون جی‌فلکس کار می‌کنید، وضوح و کیفیت تصویر از جنبه‌های کلیدی خلق بهترین تجربه ممکن هستند. متأسفانه ال‌جی هر دوی این جنبه‌ها را نادیده گرفته است. صفحه‌نمایش 6 اینچی 720p در صورتی که متن می‌خوانید یا وبگردی می‌کنید به‌خوبی عمل می‌کند. اما قطعاً غبارآلودگی خاصی را می‌بینید که ناشی از وضوح پایین تصویر و اندازه بزرگ صفحه‌نمایش است. بااین‌حال رنگ‌ها دقیق‌اند اگرچه کمی مایل به آبی می‌زنند که البته برای نمایشگرهای OLED عادی است. زوایای دید عالی هستند و صفحه‌نمایش وضوح خود را در همه زوایا حفظ می‌کند.

سطوح سیاه نیز به نوبه خود عالی هستند. صفحه‌نمایش قادر است جلوه‌های رنگ سیاه تیره‌ای به نمایش بگذارد که اصطلاحاً «فرااشباع» نمی‌شود. البته مواردی پیش آمد که سطوح سیاه آن‌قدر پررنگ بودند که نمی‌توانستم مانند گوشی‌های دیگر جزئیات تصویر را ببینم. ازآن‌جاکه همه طرفدار سفیدهای گیرا یا سیاه‌های پررنگ نیستند، ال‌جی چندین تنظیم پیش روی کاربران گذاشته است. تنظیم حالت صفحه‌نمایش به کاربران اجازه می‌دهد تا از بین سه حالت پیش‌فرض یکی را انتخاب نمایند: استاندارد، واضح و طبیعی. خودم به شخصه حالت استاندارد را دوست داشتم که برای نمایش متون، تصاویر و فیلم‌ها توازن خوبی دارد.

از سوی دیگر گزینه‌ دیگری نیز وجود دارد که جلوه‌های رنگی صفحه را بسته به این‌که چه چیزی می‌خواهد نمایش داده شود، به‌طور خودکار تنظیم می‌کند. این ویژگی، میزان و اندازه رنگ را جهت حفظ شارژ باتری تنظیم می‌نماید. در هفته اول استفاده‌ام از گوشی، چندبار این قابلیت را فعال کردم و احساس کردم نمی‌گذارد صفحه‌نمایش بهترین عملکرد خود را به اجرا بگذارد؛ ترجیح دادم باتری اندکی زودتر مصرف شود نه این‌که کیفیت تصویر پایین بیاید.

 
زمانی‌که گوشی زیر نور است و میزان روشنایی 100% است، رنگ تیره‌ای روی صفحه می‌افتد

درست است که جی‌فلکس بیش‌ترین میزان روشنایی را بین گوشی‌ها ندارد ولی زیر نور مستقیم آفتاب تقریباً خواناست. شاید موضوعی که بیشتر مسئله‌ساز است عدم وجود تنظیم خودکار نور صفحه با‌توجه به نور است. زمانی‌که از داخل خانه بیرون می‌روید یا از بیرون به داخل، گوشی در مقابل این تغییر کند عمل می‌کند که نتیجه‌اش نور بسیار بالا یا بسیار پایین صفحه‌نمایش است.

مسئله دیگری که در خصوص صفحه‌نمایش وجود دارد نحوه واکنش فیزیکی آن به نور خورشید است. اکثر گوشی‌ها، اگر نگوییم همه، زمانی‌که در معرض نور مستقیم قرار می‌گیرند، از خورشید تاثیر منفی می‌پذیرند. بااین‌حال، جی‌فلکس وقتی در زاویه نود درجه نسبت به خورشید قرار می‌گیرد، لایه‌ای از نور نقره‌ای تیره به‌طرز مرموزی روی صفحه آن می‌افتد (شکل بالا) و باعث می‌شود نتوان چیزی از صفحه دید. گمان می‌کنم دلیلش خمیدگی گوشی است ولی این تنها یک حدس است. واضح است که با کج کردن می‌توان به حالت اولیه بازگشت، ولی تابه‌حال مسئله حادی تجربه نکرده‌ام، اما زمانی که این‌طور می‌شود برخی از کاربردهای عادی گوشی هم مختل می‌شود.

روی‌هم‌رفته، فکر می‌کنم ال‌جی در تجربه این دستگاه متفاوت شهامت به خرج داده است. اما قربانی کردن کیفیت تصویر برای صفحه‌نمایش خمیده تصمیم خوبی نبوده است. اگر واقعیت را در نظر بگیریم، خمیدگی هیچ قابلیت محسوسی اضافه نکرده که این تصمیم را توجیه کند. بله درست است که ال‌جی به شما می‌گوید راحت‌تر در جیب جا می‌شود، صدای بلندگوهایش به خاطر طراحی متفاوت بلندتر شده یا به نحوی تجربه جدیدی است. اما باید بدانید این حرف‌ها خیلی هم صحت ندارد. گذاشتن صفحه‌نمایش با وضوح به نسبت پایین یک حرف است، اما خلق صفحه 6 اینچی دست پایین و استفاده از آن به عنوان ترفندی تجاری که تجربه کاربر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، حرف دیگری است.

نهایتاً همه‌چیز به این ختم می‌شود که ال‌جی به دنبال چیست؛ نخستین دستگاه خمیده که مخاطبین وسیعی را هدف گرفته، از سوی این شرکت عرضه شده است. اگرچه کیفیت یا وضوح تصویر آن بهترین در بازار نیست، ولی دقت و نمود رنگ‌ها به نسبت باکیفیت است. سفیدی‌ها گیرا هستند و تیرگی‌ها عمیق، که همان ویژگی‌های آشنای صفحه‌نمایش‌های OLED است. بااین‌حال توجیهی برای لایه نقره‌ای تیره زیر نور آفتاب وجود ندارد.

نرم‌افزار
نسخه بسیار سفارشی شده‌ای از اندروید 4.2.2 روی گوشی سوار شده است. رویکرد ال‌جی به اندروید این بوده است که هر آن‌چه کاربر می‌خواهد، باید در اختیارش قرار گیرد. سیستم منوها گسترده و گاهی اوقات گیج‌کننده می‌شوند، همین تعداد زیاد گزینه‌ها و تنظیمات ذهن‌تان را منفجر می‌کند. این موضوع برای من خوشایند است، ولی کاملاً حال یک کاربر بی‌تجره را درک می‌کنم زمانی‌که با تعداد بی‌شماری از انتخاب‌ها مواجه می‌شود.

 

منوی تنظیمات به چهار دسته تقسیم می‌شود:‌ شبکه، صدا، صفحه‌نمایش و عمومی. در هر کدام از این دسته‌ها به تنظیمات خاصی برمی‌خوریم. در دسته عمومی، گزینه‌های گوناگون و مختلفی پیش‌روی شماست. سیستم منو به‌طور کلی به‌خوبی طراحی شده، طوری‌که برای هر تنظیمی یک آیکن وجود دارد. هر تنظیمی نیز به نوبه خود توضیح مختصری دارد که زیر آن ظاهر می‌شود و باعث می‌شود کاربر تصمیم آگاهانه‌ای در خصوص تغییر موردنظر اتخاذ نماید. باوجود این‌که رابط کاربری گوشی اغلب یک‌دست است، با همان آیکن‌های کوچک و علامت تیک، اما مواردی پیش می‌آید که سیستم منو عوض می‌شود و از کلید روشن و خاموش استفاده می‌کند که با سایر بخش‌های رابط هماهنگی کامل ندارد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ راهکار ال‌جی در جهت مهیا کردن «هرآن‌چه کاربر می‌خواهد» در نهایت خوب از آب درآمده است. به جای این‌که مانند اچ‌تی‌سی برخی گزینه‌ها را اختصاصی کند، رویکرد سامسونگ را در پیش گرفته و در جهت تأمین نیازهای همه مشتریان حرکت می‌کند. از جمله خصوصیات جالب این گوشی توانایی تشخیص چهره و چشم جهت روشن نگه داشتن صفحه به هنگام تماشای فیلم و کنترل حرکتی و صوتی گوشی است که تجربه استفاده از گوشی را شیرین می‌کند. از تجربه شخصی‌ام بگویم: صفحه به راحتی حرکات چشم را دنبال می‌کند و تا زمانی‌که نگاهم به صفحه بود صفحه‌نمایش روشن بود. البته گزینه «ویدئوی هوشمند» کم‌تر دقت داشت و در چندبار استفاده با مشکل مواجه می‌شد.

 

یکی دیگر از تنظیمات خوب گوشی، قابلیت انتخاب نحوه استفاده از دکمه‌های منوی اندروید است؛ می‌توانید از بین 6 نوع چیدمان، مورد دلخواه خود را برگزینید. یکی از چیدمان‌های جالب‌تر از بقیه، دکمه‌ای اضافه می‌کند که کرکره اندروید را پایین می‌کشد. با توجه به اندازه بزرگ دستگاه و فاصله‌ای که تا بالای صفحه هست، این قابلیت بسیار به دردتان می‌خورد. این نمونه‌ای است از ریزه‌کاری‌هایی که ال‌جی به خرج داده تا کاربران تازه‌کار و کارکشته هر دو تجربه دلپذیرتری داشته باشند.

 

علی‌رغم بالا بودن تعداد گزینه‌های عجیب و غریب، یکی از موارد فاحشی که از قلم افتاده عدم بهره‌گیری از ساختار خمیده دستگاه است؛ هیچ کنترل، قابلیت یا کارکرد ابتکاری از این خمیدگی استفاده نمی‌کند. البته نمی‌خواهم ال‌جی را زیر پتک انتقاد ببرم، اما حرکت جالبی بود اگر نرم‌افزاری ارائه می‌دادند که از جنبه منحصربه‌فرد این دستگاه بهره می‌گرفت.

در‌حالی‌که گزینه‌ها، تنظیمات و قابلیت‌های فراوانی پیش‌روی کاربران جی‌فلکس قرار گرفته، بهتر می‌شد اگر ال‌جی آن‌ها را کاربردی‌تر می‌کرد. البته من وجود این گزینه‌ها را بر نبودشان ترجیح می‌دهم. اما چنانچه تجربه کلی کاربران را در نظر بگیریم، فکر می‌کنم مشتریان عادی از تعداد مواردی که قابل تغییر و تنظیم است سرسام می‌گیرند. البته کار ال‌جی در قرار دادن توضیحات مختصر برای هر کدام از بخش‌های تازه، خوب بوده که همین موضوع سبب می‌شود یادگیری شخصی‌سازی گوشی لذت‌بخش شود. بااین‌حال، کمپانی ال‌جی می‌تواند کار را بهتر کرده و تجربه کارامدتر و جمع و جورتری به کاربران ارائه نماید.

عملکرد
پرواضح است که جی‌فلکس در جایگاهی قرار ندارد که بتوان آن‌را پیشرفته‌ترین گوشی سال 2014 نامید. اگرچه این گوشی کمابیش خوب جلوه کرده، اما وقتی نوبت به قدرت پردازنده می‌رسد در مقابل اچ‌تی‌سی وان، سامسونگ گلکسی اس 5 و سایر دستگاه‌هایی که عرضه شده‌اند، حرفی برای گفتن ندارد.

ترکیب پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون 800 با سرعت 2.26 گیگاهرتز و 2 گیگابایت حافظه، نیاز کاربر عادی را برطرف می‌نماید. این ترکیب امکان انجام کارهایی هم‌چون پیام دادن، وبگردی و چندکار با هم را بدون نقص فراهم می‌کند. طی مدتی‌که از قصد از دستگاه کار می‌کشیدم، هیچ‌گاه به مشکلی برنخوردم و از سرعت دستگاه کم نشد، این ویژگی ازآن‌جهت اهمیت می‌یابد که جی‌فلکس اجازه می‌دهد چند صفحه و پنجره که از قبل انتخاب شده‌اند با هم باز شوند. زمانی به قدرت خدشه‌ناپذیر دستگاه پی‌بردم که همزمان درحال تماشای فیلم، وبگردی و پیام دادن بودم.

جی‌فلکس در آزمایش «فیوچرمارک» در رقابت با سایرین در نیمه بالای جدول قرار گرفت. آن‌هایی که بهتر عمل کردند از نسل‌های جدیدتر بودند یا به‌مانند نوت 3، «زد 2» یا گلکسی اس 5 سخت‌افزار بهتری داشتند. بنچمارک AnTuTu نیز بر قدرت این دستگاه صحه گذاشت و آن‌را بین اچ‌تی‌سی وان ام8 و گلکسی اس 5 قرار داد. این نتایج حاکی از آن است که این دستگاه روی پای خود ایستاده و قطعاً «کارکن» است. نهایتاً معیار «جی‌اف‌ایکس» نیز نتایج مشابهی به دست داده و جی‌فلکس را در دسته بالای گوشی‌ها قرار داد.

دوربین
از لحاظ دوربین، جی‌فلکس در موقعیت درست به زیبایی عمل می‌کند. این دوربین 13 مگاپیکسلی سریع و دقیق است و انتخاب‌های فراوانی پیش‌روی‌تان می‌گذارد. حدود یک ثانیه طول می‌کشد تا دوربین بالا بیاید و می‌تواند بلافاصله عکس بگیرد. چندبار اول استفاده، خیال می‌کردم عکسی گرفته نشده است. در مقام مقایسه، نکسوس 5 را امتحان کردم که با سرعت حلزونی عکس می‌گیرد و کیفیت جی‌فلکس را ندارد. همه عکس‌هایی که گرفتم در حالت خودکار بوده و از هیچ یک از گزینه‌های پیشرفته حین عکاسی و ویدئو استفاده نکردم.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ هم‌چون سایر قسمت‌ها در این بخش هم گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد. در حالت عکسبرداری چندین گزینه پیش‌فرض به چشم می‌خورد و در بخش تنظیمات، می‌توانید جزئیات ریز زیادی را تغییر دهید، مانند میزان سفیدی، روشنایی، اندازه تصویر و الی‌آخر. توانایی‌های دوربین بیش‌تر در نور روز جلوه‌گر می‌شود، فوکوس آنی و دقیق دستگاه از دیگر مزیت‌های آن است. وضوح رنگ‌ها خوب است و بیش از حد اشباع نیست. به استثنای چند مورد، فوکوس اتوماتیک دوربین بی‌نقص عمل می‌کند و وظیفه‌اش را انجام می‌دهد. اما به هر حال محدودیت‌های خاص خودش را هم دارد و که در عکس و فیلمبرداری در شب نمایان می‌شود.

 

کیفیت تصویر در شرایط سخت دچار ضعف شده و تنها در موارد خاصی خوب و دقیق ظاهر می‌شود. باوجود عکس‌العمل سریع و معقول فوکوس اتوماتیک، غالباً تصاویر تار و بی‌کیفیت می‌شوند. حتی در موقعیت‌هایی که نور هم مساعد است، سنسور دوربین نمی‌تواند به‌خوبی و دقیق صحنه را بگیرد و نور نسبتاً زیادی وارد شده و دستگاه ناچار به تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر متوسل می‌شود.

 

 

اما گاهی اوقات هم پیش می‌آید که عکس‌ها در شب بسیار عالی و بی‌نقص هستند. در تصاویر بالا می‌توانید نمونه‌های خوبی را ملاحظه کنید. جزئیات واضح درآمده، رنگ‌ها دقیق‌اند و اختلال اندکی در تصاویر گرفته شده مشاهده می‌شود. متأسفانه این قضیه در مورد فیلمبرداری در شب صادق نیست. در چند وضعیت مختلف با شرایط نوری متفاوت اقدام به فیلمبرداری کردم ولی نتیجه یکسان بود: نامید کننده! اگرچه انتظار بهترین‌ها را نداشتم، ولی بهتر می‌شد اگر کیفیت دوربین گوشی در شب دست‌کم به گوشی‌های مشابه نزدیک بود.

شاید تعجب‌برانگیزترین ویژگی جی‌فلکس ضبط ویدئوهای 4K اولترا اچ‌دی است. در‌حالی‌که این قابلیت کیفیت قابل‌توجهی دارد ولی هزینه‌ای هم به دنبال دارد؛ حین فیلمبرداری 4K، تثبیت‌کننده اپتیکال غیرفعال می‌شود. به‌علاوه تجربه شخصی‌ام نشان داد که فوکوس اتوماتیک هم تحت تاثیر قرار گرفته و از دقتش کاسته می‌شود. در این وضعیت دوربین به شدت درپی این است که روی اشیا فوکوس کند که البته در زمان فیلمبرداری 1080p چنین مسئله‌ای وجود ندارد.

تنها در حالتی که تنظیمات روی 1080p و 30 فریم‌برثانیه باشد، تثبیت‌کننده اپتیکال فعال می‌شود. اگرچه تثبیت تصویر از ویژگی‌های به نسبت جدید است، ولی برای معرفی محصولی درخور سال 2013 و 2014 باید در دستگاه گنجانده شود. بااین‌حال این قابلیت در سایر دستگاه‌هایی که با کیفیت 4K فیلمبرداری می‌کنند، وجود ندارد. سرجمع، کیفیت فیلمبرداری و عکسبرداری دوربین در روز راضی‌کننده است. اگرچه تصاویر و ویدئوها در شب عالی نیستند، ولی قابل رقابت با دستگاه‌های دیگرند. به استثنای چند گوشی، کیفیت پایین عکسبرداری در شب برای همه گوشی‌های هوشمند ضعف بزرگی است.

عمر باتری
درست شبیه بسیاری دیگر از دستگاه‌ها، جی‌فلکس پوشش پشت و متعاقباً باتری‌اش خارج نمی‌شود. خوشبختانه باتری 3500 میلی‌آمپری این گوشی به اندازه کافی شارژ نگه می‌دارد که یک کاربر عادی روز را سر کند. از لحاظ عمر باتری احتمالاً این دستگاه یکی از قوی‌ترین دستگاه‌هایی است که تا به امروز آزمایش کرده‌ام. اگرچه بنده اعتیاد زیادی به گوشی ندارم، اما در یک روزهای عادی پیام می‌دهم و از «گوگل ویس» و تویتر استفاده می‌کنم. در شرایط عادی به مدت یک ساعت در اینترنت به گشت‌وگذار می‌پردازم، چند ویدئو از یوتیوب می‌بینم، 3 حساب ایمیلم را هر 15 دقیقه همزمان‌سازی می‌کنم و 10 تا 20 دقیقه با گوشی مکالمه می‌کنم.

در آزمایش جی‌فلکس به راحتی با همین نوع استفاده یک روز را به پایان بردم و با خیال راحت، شب هم گوشی را به شارژ نزدم. عموماً در روز اول 40 درصد شارژ را استفاده می‌کردم و روز دوم با حدود 10 درصد به خانه برمی‌گشتم. چند بار همین کار را کردم و هر بار باتری روز دوم را هم به راحتی دوام آورد. شاید مقایسه این عملکرد با نکسوس 5 خیلی از نظر آماری درست نباشد، اما من یک روز را هم نمی‌توانستم با باتری 2300 میلی‌آمپری نکسوس 5 سر کنم.

نتیجه‌گیری
حتماً می‌پرسید پس از گذشت یک ماه نظرم چیست؟ نظرم این است که جی‌فلکس گوشی منحصربه‌فردی است که شایسته توجه دنیای گوشی‌های همراه است. درست است که ایده‌آل‌ترین دستگاه نیست، ولی محصولی ابتکاری است که شمه‌ای از جهت‌گیری احتمالی آینده موبایل‌ها را نشان می‌دهد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ جی‌فلکس پرچم‌داری است که صفحه‌نمایش مطلوبی دارد. هرچه نباشد، این دستگاه نشان داده ظرفیت صفحه‌نمایش 720p نهایتش تا همین‌جاست. عملکرد گوشی با سایر پرچم‌دارها قابل قیاس است و عمر باتری بی‌نظیری دارد. دوربین 13 مگاپیکسلی سریع و دقیق عمل می‌کند که تنها نقطه ضعفش عکس و فیلمبرداری در شب است. فیلم‌برداری 4K اولترا اچ‌دی نیز جایزه ویژه‌ای است که با خرید این گوشی علاوه بر ویژگی‌های خوب دیگرش دریافت می‌کنید.

با وجود آن‌که انتقادهایی از گوشی جی‌فلکس داشتم، اما نظرم براین است که از این نقطه به بعد ال‌جی می‌تواند پرشی به جلو داشته باشد و چنانچه روزگاری بخواهد نسل دومی از جی‌فلکس عرضه کند، توصیه می‌کنم حتماً از خاصیت خمیدگی دستگاه نهایت استفاده را ببرند.

در‌حالی‌که خمیدگی بدنه در ابتدا نظرتان را جلب می‌کند اما به‌سرعت تازگی خود را از دست می‌دهد. تکرار همین طراحی و صرفاً بهتر کردن مشخصات به درد ال‌جی نمی‌خورد، بلکه باید بر ویژگی منحصربه‌فرد دستگاه تأکید کنند و این‌که خمیدگی چه تأثیرات واقعی روی تجربه کاربر در استفاده از گوشی می‌گذارد. درغیراین‌صورت، محصولات بعدی هم تکرار مکررات می‌شود، یعنی یک دستگاه غول‌پیکر که هیچ مزیتی نسبت به رقبایش ندارد.

 
امتیاز نهایی: 7 از 10 – نقاط قوت: عملکرد عالی، عمر باتری عالی، دوربین سریع، صفحه بزرگ – نقاط ضعف: جنس لیز بدنه پلاستیکی، صفحه‌نمایش 6 اینچی 720p، سیستم منوها، خمیدگی بدون کاربرد
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 21308 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/04/05 تعداد مشاهده: 1916
کلید واژه ها: ,
سافت گذر